chantal
Omdraaien in bed
Nogmaals, het gaat me er niet om dat ik me er wel of niet prettig bij voel.
Verder ga ik niet meer in discussie over het wel of niet vastleggen.
Ik heb jullie ook geen overzorgde moeders of wat dan ook genoemd.
Wat ik alleen een beetje vervelend vind is dat jullie je blijkbaar niet kunnen verplaatsen in moeders die verschrikkelijk drukke kindjes hebben en niet onrustig maar echt druk.
Die moeders waaronder ikzelf gaat het niet om hunzelf maar om hun kindjes.
En als die kindjes niet slapen zijn het absoluut geen leuke kindjes meer maar wordt elke dag een overlevingstocht om over de nachten maar nie te spreken.
Als je bijna je kind verloren hebt kan ik het me voorstellen dat je er zo over denkt maar verplaats je ook in andere moeders en maak die nit uit voor gek of onverantwoordelijk omdat ze hun kindjes vastleggen.
Liefs Maaike
Ik kan me best verplaatsen in moeders met verschrikkelijk drukke kindjes maar ik kan me voorstellen dat ik liever een verschrikkelijk druk kindje heb dan helemaal geen kindje meer doordat ik mijn kind vastgelegd heb in bed. Vandaar onze bezorgdheid en het feit dat we zo fel zijn als het gaat om het vastleggen van kindjes. En zo fel blijven we!
Zoals ik eerder al schreef met die slaapzaktruc. Als je kindje altijd dezelfde kant om draait in bed kan het zijn beentjes vastdraaien en afbinden in die vastgelegde slaapzak. Daar word je niet blij van. Althans ik zou er niet blij van worden als ik op die manier de zekerheid kreeg dat mijn kind nooit zou leren lopen.
Groetekes, Sje
Sje heb je zelf zo’n kindje?
Want anders moet ik helaas zeggen dat je niet weet wat je zegt.
Ik kan me nogmaals jou reactie voorstellen hoor daar niet van.
Mijn zoontje kan trouwens niet draaien in bed omdat ie in een zijligkussen ligt ( foufoutfout )
Liefs Maaike
Ik kan me heel heel heel goed verplaatsen in slapeloze nachten en dat overdag het kind alleen maar ligt te huilen of druk te zijn. Heb het afgelopen week nog gehad.Op dat moment heb je alleen de lasten en niet de lusten. Maar het komt echt goed. Heel veel sterkte ermee. Tip: Redbull! Heeft mij vaak uitkomst geboden en alle kans pakken als de kleine slaapt ook zelf gaan slapen. Af en toe tijd voor jezelf nemen en je moeder of zo een paar uurtjes laten opletten. dan kan je de baterijen even opladen. groetjes chantal
Chantal
Gewijzigd door - minis@12move.nl op 07 Jul 2008 17:05:03
Ik heb zelf niet zo’n kindje maar dat wil niet zeggen dat ik geen begrip op kan brengen voor moeders die wel zo’n kindje hebben. Alle respect, want ik word hier al gillend gek als ze met z’n tweeën een half uur achter elkaar aan lopen stieren.
En ik weet wel wat ik zeg, want ik neem aan dat jij ook liever een verschrikkelijk druk kindje hebt dan dat je dat verschrikkelijk drukke kindje een keer dood of zwaar gehandicapt in bed vindt. Toch Maaike?
Groetekes, Sje
Gewijzigd door - Sje op 07 Jul 2008 17:04:34
quote:
Nogmaals, het gaat me er niet om dat ik me er wel of niet prettig bij voel. Verder ga ik niet meer in discussie over het wel of niet vastleggen. Ik heb jullie ook geen overzorgde moeders of wat dan ook genoemd. Wat ik alleen een beetje vervelend vind is dat jullie je blijkbaar niet kunnen verplaatsen in moeders die verschrikkelijk drukke kindjes hebben en niet onrustig maar echt druk. Die moeders waaronder ikzelf gaat het niet om hunzelf maar om hun kindjes. En als die kindjes niet slapen zijn het absoluut geen leuke kindjes meer maar wordt elke dag een overlevingstocht om over de nachten maar nie te spreken. Als je bijna je kind verloren hebt kan ik het me voorstellen dat je er zo over denkt maar verplaats je ook in andere moeders en maak die nit uit voor gek of onverantwoordelijk omdat ze hun kindjes vastleggen.Liefs Maaike
hoho ho dat zeg jij ik heb dat nooit gezegd voor gek of onverantwoordlijk noooit iets zeggen wat ik niet heb gezegd hoor.
oh en ik kan me weldegelijk verplaatsen in jou situatie want ik heb zelf een heel erg druk kind met adhd en pdd nos ik weet wat het is.
en het is zwaar heb er nog eentje lopen hier vandaar dat de oudste niet thuis woont
Gewijzigd door - lieke33 op 07 Jul 2008 17:57:27
jammer dat er zo met andermans menig wordt gegooit. Ik respecteer ieder zijn mening en ieder zijn advies vind ik nuttig. En zeker om over na te denken.
Ik werk zelf met mensen die pdd-nos hebben en nee, das niet makkelijk. Ik heb diepe respect voor ouders met kinderen die een beperking hebben in wat voor soort ook. Laten we gewoon aardig blijven, dan blijft het gezellig.
lfs Sonja
Gewijzigd door - Tries op 07 Jul 2008 21:12:22
Gewijzigd door - Tries op 07 Jul 2008 21:13:24
Ik heb zelf ADHD en heb veel gewerkt/stage op speciaal onderwijs en ZMLK, daarnaast ook 2 broertjes met een autisme stoornis.
Dus ja.
Je zult mss niet leteerlijk gezegd hebben dat wij gek zijn en onverantwoordelijk maar dat kwam het wel een beetje op neer.
Nou ja ik laat het hierbij want dit is iets waar we het toch nooit over eens worden.
Liefs Maaike
nogmaals zeg ik het ik hou er niet van als mensen dingen zeggen die ik niet heb gezegd dan heb je het verkeerd gelzen nis mijn mening
Laten we het gezellig houden! Ieder zijn mening respecteren, al lees ik af en toe een reactie die ook verkeerd uitgelegd kan worden…! Zo werk je vooroordelen in de hand.
Iedere is moeder op haar eigen manier en wil het beste voor haar kind. Soms kun je niet anders. Niet dat ik daar ervaringen mee heb. Anna heb ik in die zin vast gelegd dat ze niet met haar beentjes vast zou komen te zitten. Ook stopte ik haar goed in. Haar slaapzakje zat absoluut niet om haar matrasje heen. Wel iets ingestopt, maar dat vind ik niet vast leggen.
Een kind is het mooiste geschenk dat je ooit kan krijgen. Wees er in ider geval zuinig en wijs mee! Ik ben ervan overtuigd dat alle moders op deze site het beste voor hun kind wil en over heeft!!!
http://www.ikkeben.nl/forum/topic.asp?topic_id=5473
http://www.ikkeben.nl/forum/topic.asp?topic_id=2611
Vooral deze reactie dan ook maar
quote:
Mama_van_Jeroen ikkeben OK lid141 berichten Gepost - 12 Oct 2004 : 10:10:29
Oja,
en de kinderarts drukte mij met klem op mijn hart, om Jeroen vooral niet op wat voor manier dan ook, vast te maken in zijn bedje om te voorkomen dat hij omdraait! Dus onderkant van zijn slaapzak instoppen onder het matrasje, of met een riem door de armsgaten van de slaapzak en dan om het matras heen ofzo. Want dit is dus wél levensgevaarlijk!!!
Dus gewoon lekker op de buik laten slapen!Groetjes,
Sonja, mama van
Jeroen (11-12-2003)
Verder valt het mij op dat er in de eerste topic van de linken hierboven 2 mensen zijn die een kindje kennen waarbij het vastleggen in bedje dramatische gevolgen heeft gehad ( door banden vastgelegd ). Toen ik er eerder vanmiddag met mijn zusje over sprak, kende zij een kindje waarbij het vastleggen van het slaapzakje onder de matras, ook dit dramatische gevolg had. Het gevoel dat dit je niet overkomt is daarmee dus geheel van de baan lijkt mij.
Ook ik begrijp dat tig keer uit je bed moeten komen geen pretje is als je een kindje hebt wat zo onrustig slaapt. Dit geldt echter ook voor mensen met huilbaby`s, kindjes die ziek zijn enz… Wij hebben nachtenlang met een huilend klein meiske rondgelopen en daar doe je domweg niets aan, of dat nu door onrustig slapen is of iets anders. Iedereen maakt een eigen keuze, ik zou alleen zeggen neem het zekere voor het onzekere en sta liever 10 keer op ( desnoods dat je dit per nacht wisseld met elkaar ) dan dat er 1x iets heel erg goed mis gaat.
En dan nog het volgende;
Hou er rekening mee in dit forum dat dingen geschreven worden, dat houd in dat je de toon ervan dus niet hoort en daardoor soms dingen anders geïnterpreteerd worden dan dat ze waren bedoeld. Iedereen bedoeld het goed.
Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!
Ben even niet geweest maar lees dit topic met verbazing mee.
We geven elkaar tips op dit forum, en wat je ermee doet moet jezelf weten.
Ook is dit forum voor vragen, tips en adviesen.
Een advies wordt dus duidelijk bescheven.
Ieder kent zijn of haar kind en doet wat denkt dat goed is.
IK BEN ECHT TEGEN VAST LEGGEN terwijl een ander hier voorstander van is.
Het enige wat we mee willen geven is de gevaren ervan en hopelijk zie je die wel in.
groetjes Gytha
En dan nog het volgende;
Hou er rekening mee in dit forum dat dingen geschreven worden, dat houd in dat je de toon ervan dus niet hoort en daardoor soms dingen anders geïnterpreteerd worden dan dat ze waren bedoeld. Iedereen bedoeld het goed.
juist asje dat bedeolde ik dus je schrijft iets maar kan bij een ander verkeerd overkomen ik bedoel het hartstikke goed.
heb alleen gezegd dat ik bij mijn eigen mening blijf een kind vastleggen op welke manier dan ook kan levens gevaarlijk zijn zie maar bij ons wat een ander ermee doet moet ie zelf weten
Een wat dikker slaapzakje en dan geen lakentje, een lekkere warme pyma en dan geen lakentje of in elk geval een katoenen dekentje of lakentje.
Het is niet erg dat een topic een heftige discussie oplevert, mits iedereen maar netjes blijft ! Anders gaat hij gewoon op slot zoals bv een andere actuele topic op dit moment. Zie het regelement.
Verder mag je alles vragen, ook al is het een erg heet onderwerp. Liever vragen als je hier van schrikt, dan niets doen lijkt mij zo.
Met slaapzakje en zonder dekentjes/lakentjes kan inderdaad makkelijk Evelyn. Ze krijgen het niet snel koud. Zeker niet als ze zo actief volgens een bepaalde route slapen 's nachts.
Groetekes, Sje
We zijn op een forum waar op zich alles gezegt mag worden met respekt
Mijn mening een kindje vast leggen zonder juist advies van een deskundige is onverantwoord… er zijn goede bakerzakken ook voor ouderen kinderen
Gr Tries
Dit zal niet de eerste hete topic zijn, helaas ook niet de laatste. We kunnen wel alles netjes houden voor het oog van het kerkvolk ( uitdrukking ) maar dan haal je reacties weg, waar later op gereageerd werd en die latere reacties daarop slaan dan nergens meer op. Het zou niet zo heet oplopen als we allemaal overschillig zouden zijn. Zolang we er allemaal volwassen mee omgaan, kan het denk ik geen kwaad.
@Evelyn, een kindje kan het beter te koud dan te warm hebben. Als je kindje het koud heeft, meldt-ie zich vanzelf. Dus gewoon even uittesten een nachtje. Slaapt-ie lekker dan kun je het verder zo laten de rest van de nachten.
Onze jongste sliep tot voor kort in een slaapzakje. Rompertje, pyjamashirtje lange mouw, geen pyjamabroekje en de slaapzak. Ging prima zo!
Groetekes, Sje