Hallo allemaal!
Sinds een week of 4 draait Jeroen alle kanten op, van zijn rug op zijn buik en terug. Zó leuk gewoon, hij rolt alle kanten op en ligt binnen de kortste keren niet meer op de plek waar we hem neergelegd hebben. Zijn wereld is echt een stukje groter geworden zo, echt hartstikke leuk!
Waar ik me alleen een beetje zorgen over maak, is dat hij sindsdien alleen nog maar op zijn buik wil slapen. We leggen hem gewoon op zijn rug in bed, maar binnen de kortste keren draait hij op zijn buik en gaat dan liggen slapen. We leggen hem dan voorzichtig weer op zijn rug, maar zelfs in zijn slaap draait hij dan weer op zijn buik. Nu zijn Remco en ik ook allebei “buikslapers”, dus we kunnen ons heel goed voorstellen dat hij zo gewoon het fijnst ligt, maar je hoort steeds en overal dat een baby beter niet op zijn buik kan slapen (met het oogpunt op een vergrote kans op wiegedood). Dus ik vind het best eng.
Heeft iemand hier ervaring mee? Tot welke leeftijd “geldt” de regel dat kinderen op hun rug moeten slapen?
Ik hoop dat jullie adviezen hebben, of mij gerust kunnen stellen.
Jeroen is nu trouwens ruim 9 maanden (omgerekend eigenlijk 7 maanden aangezien hij 8 weken te vroeg geboren werd).
Alvast bedankt!
Groetjes,
Sonja, mama van
Jeroen (11-12-2003)