Lekker hè, zulke nachten
… Hoop dat 't niet te lang duurt, uit eigen ervaring weet ik dat 't maanden kan duren. Maar neem dan vooral je rust overdag, als je kindje slaapt. Anders beland je net als ik in een hele diepe put door oververmoeidheid.
Of als je toch twijfels hebt… Doe waar jij je goed bij voelt, als jij denkt dat je kindje beter slaapt door een lang slaapzakje in te stoppen achter 't matras (niet onder 't matras) of door dekentjes goed over hem heen in te stoppen… als jij denkt dat je kindje dat goed verdragen kan en zich er niet in worstelt etc… gewoon doen dan. Ik heb ook gehad dat ik om de haverklap ging kijken hoe Jens lag, maar hij deed 't hartstikke goed. De dekentjes kreeg hij wel los van de zijkanten maar niet van de achterkant… en op de een of andere manier ging hij er ALTIJD óp liggen… nou ja, prima dan toch. Maar ja, hij lag ook niet “vast”. Hij legde altijd een route af in z’n bedje en belandde dan achterstevoren, kontje omhoog, handjes eronder, bovenop de dekens.
Plus; katoenen dekentjes en lakentjes ademen!! Synthetisch is gevaarlijk.
Elk kindje verschilt weer (en elke mama!!). Vertrouw op je instinct. Kies de manier die 't beste bij jullie past. Vertrouw je 't niet, dan niet doen, simpel zat.
Ieder wat wils.
Gr. Marla