Omdraaien in bed

Hallo,

Mijn kleine van zes maanden vind het erg leuk om zich om te draaien in bed.
Maar als hij dan op zijn buik lig is het krijsen geblazen en moet ik hem weer terug leggen. Overdag kan ik het nog wel aan maar afgelopen nacht wel twintig keer naar hem toe gewees wie heeft ervaring mee en eventueel tips? ik heb ook al opgerolde handoeken naast hem gelegd maar helpt helaas niet.

veel liefs mandylien

Hallo Fem,

Ik snap het wel hoor je hebt het goed uitgelegd ik ga zometeen gelijk een groter slaapzakje kopen!

thanx

dit hebben wij dus nooit gedaan met onze kids je kind moet kunnen draaien in bed lijkt mij niet verstandig

dit is weer zo’n leuke discussie.

ik snap dat het vervelend is maar een grote slaapzak kopen en instoppen vindt ik geen optie.
Ook niet met dat laken erover spannen.
Geef je kindje wel een beetje vrijheid in bed.
Nooit iets vast leggen in bedje

groetjes Gytha

Leg nooit je kindje vast in bed!!!Als wij vast liggen slapen wij toch ook niet lekker. Als een kindje het warm krijgt kruipt het meestal iets naar boven. Als het kindje vast ligt kan dat niet. Mijn dochter ging ook rond deze tijd steeds op de buik liggen. Ik kon haar wel 100 keer omdraaien. Mij gaf het toen wel een gerust gevoel dat ze haar hoofdje al kon draaien en optillen en ik ging wat vaker kijken. OOk had/heb ik een klein matje onder het hoestlaken liggen waar ze doorheen kon ademen voor het geval ze met de neus in het matras ging liggen dat ze dan toch doorademen kon. Door dat matje sliep ik zelf ook rustiger. Nu is ze inmiddels al 15 maanden en is net als haar vader een buikslapertje. groetjes chantal

Chantal

Gewijzigd door - minis@12move.nl op 24 Jun 2008 11:39:51

hoi,

wij hebben dit ook gedaan. Lange slaapzak en ja kan zo’n 20 cm om het matras slaan. Vervolgens met een laken je kindje goed vastleggen. A: Puck vond het heerlijk zo strak ingestopt te worden B: ze sliep en lag stil C: ze sliep veeeel langer.
Ik weet iet hoor, maar dat zijn toch 3 heel belangrijke dingen voor mij.

Je legt je kind niet vast want wanneer ze willen komen ze echt wel los. Het is wat anderes wanneer je ze echt vastlegt.

Ik zou zeggen volg je hart en doe wat jou goed lijkt.

Groetjes Loes

loesie dit is echt wel vastlegen hoor vraag maar na op het cb

die raden het echt af je kind moet vrij kunnen bewegen en de slaapzak al helemaal aan het voeten eind instoppen levensgevsaarlijk

Nou komt-ie weer een keer hoor:

NOOIT EEN KINDJE VASTLEGGEN IN BED! OOK NIET MET EEN TE GROTE SLAAPZAK EN DAT JE DAN DE ONDERKANT ONDER HET MATRAS DOORHAALT!!!

Stel je voor dat je kindje altijd alleen maar rechtsom draait dan draait het de eigen beentjes vast. Ik neem aan dat je toch hoopt dat die kleine mop ooit gaat lopen? Dan zou ik die truc met die slaapzak vooral niet doen!

Gewoon lekker laten draaien, geen opgerolde handdoeken of wat voor trucjes erbij leggen. Dat draaien hoort er helemaal bij. Zodra ze gaan draaien, alles uit bedje halen. Knuffeltjes, spuugdoekjes, dekentjes. Alles. Kan er niks gebeuren.

Maar vastleggen zeker nooit doen. Domste wat je kunt doen. Je kunt niet zuinig genoeg zijn op je kind.

Zo, dat was-ie weer. Op naar het volgende ik-leg-mijn-kind-vast-topic. Zucht…

Groetekes, Sje

hallo,

Dit maakt het voor mij wel moeilijk om te beslissen hoor!!
bij de aktiebaby waar ik het slaapzakje net heb gekocht zeiden dat het geen kwaad kon als ik maar de gaten waar de armpjes doorheen gaan goed dichtnaai zodat hij niet verstrengeld kan raken. maar degene die het afraden hoe hebben jullie dat dan gedaan hij gaat op zijn buik liggen en blijf huilen echt overstuur hij kan zelf nog niet terug draaien. overdag vind ik het niet erg om hem heel de tijd terug te draaien maar hoe moet dat s’nachts dan ? en hij wordt er zelf ook moe van.

liefs mandy

Oh ja, nog slimmer om wat met de armsgaten uit te halen. Breng maar gerust terug dat ding en zeg er maar bij dat ze bij Aktiebaby nooit meer moeten adviseren om een baby op wat voor manier dan ook vast te leggen. Slimmeriken zijn het!

Gewoon niet vastleggen. Rond die leeftijd hoort het erbij dat ze 's nachts een hele route afleggen. En als ze daar net mee beginnen is het even een paar keer je bed uit voor een jengelend kind dat zichzelf niet terug kan draaien, maar die periode is zo over en dan kun je weer heerlijk doorslapen.

Beter een paar keer per nacht je bed uit voor een jengelend kind dan dat je helemaal je bed 's nachts niet meer uit hoeft omdat je kind zich zo lullig vastgedraaid heeft dat het niet meer kan huilen. Als je begrijpt wat ik bedoel.

Als we dan wiegendood tegen willen gaan dan moeten we beginnen met het afschaffen van dat vastleggen.

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 24 Jun 2008 15:34:25

ik sluit me aan bij sje

wij moesten er derstijds ook uit 's nachts het komt goed maar nomaals

koop een slaap zalk in de maat van je zoon en doe please niks met de armgaten en niks met de slaapzak aan het voeten eind instoppen als jou kind wat over komt ergeef je het je zelf nooit

fem over dat lakentje

levens gvaarlijk wie heeft jou dat geadviseerd

Never, NOOIT niet je kindje vastleggen !!!
Inderdaad al veel besproken, maar nooit genoeg zolang er nog mensen zijn die denken dat dit veilig genoeg is. Investeer een aantal dagen in het oefenen met terug rollen en dan ben je van je probleem af. Tuurlijk niet fijn als je er een aantal keer per nacht uit moet ( had ik afgelopen nacht ook met een peuter die niet in zijn eigen bedje wilde, was 1,5 uur verder voordat hij en ik weer sliepen ) dus dat snap ik best. Maar beter dat dan het grote gevaar wat er schuilt in het vastleggen. Er zijn oefeningetjes die je met je kleintje kunt doen in rollen en het terug rollen. Wellicht te vinden op het net. Ik zal strakjes er even naar zoeken.

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!

quote:
Sorry Sje , maar ik snap dat dit onderwerp al veel besproken is. Ik ben nog niet heel lang en vaak op dit forum te vinden vandaar.

Geeft niks. Ik gooide het meer in de lucht voor alle mensen die dit topic ooit lezen. Maar inderdaad, het is al veel vaker ter sprake geweest hier. De meest bizarre adviezen zijn we in het verleden al tegengekomen. Dus ik ben een persoonlijk niet-vastleggen-offensief begonnen in hoofdletters!

Asje doet ook een eigen offensief maar die doet dat in rood.

Groetekes, Sje

quote:
quote:
Sorry Sje , maar ik snap dat dit onderwerp al veel besproken is. Ik ben nog niet heel lang en vaak op dit forum te vinden vandaar.

Asje doet ook een eigen offensief maar die doet dat in rood.

Groetekes, Sje

Inderdaad al veel besproken, maar nooit genoeg zolang er nog mensen zijn die denken dat dit veilig genoeg is.
Jaha en ik kan nog onderstrepen ook.

In paars en een compleet ander lettertype in een heel andere maat kan ook.

However, maakt niet uit, als de boodschap maar overkomt bij draaiende-baby-hebbend Nederland!

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 24 Jun 2008 18:19:00

mijn dochter draait noerger als je kindje zij gaat zelf zitten in bed en draait zich zelf als het ware om en gaat aan de andere kant liggen en dan heeft ze toch noch een slaapzak aan dat ding kan ik beter uit laten voor haar heeft toch geen nut ik leg haar savonds en snachts wel terug hoe ze lag en voor der rest laat maar doen ik was precies het zelfde als zij toen ik nog een babytje was en nu nog trouwens het aard van het beestje denk ik

ik zeg precies als de rest hier nooit een kindje vast leggen

gr de mama van leyla

veronique daniels

Tja tot welke leeftijd strak instoppen ??? Het is mij niet duidelijk eigenlijk. Ik denk nl dat dit geld voor de pasgeborenen en niet voor kindjes die al lekker rollen kunnen, ik herken het wel van mijn kraamtijd nl.
Het blijft een pittige topic en juist daarom denk ik dat het niet erg is dat hij nog maar eens langskomt
Trouwens, als ik bij google intik " baby oefening terugrollen ", dan krijg ik verschilldende resultaten met nuttige tips. Het is een heel herkenbaar probleem zoals wel blijkt.
Verder hier nog een link van een site consument veiligheid, gevonden via vgz.
http://www.veiligheid.nl/csi/veiligheid.nsf/wwwVwContent/l4vastleggen.htm
Ook hier is de eerste regel "nooit vastleggen in bed"en verderop een tip om inderdaad bv oefeningen te doen, zodat je kindje het terug rollen wat sneller onder de knie krijgt. Overigens zou de gewone slaapzak hier ook al iets aan kunnen doen aangezien ze dan al iets minder ruimte hebben om hun lichaam zo te bewegen dat ze kunnen draaien.
Ik ben ook erg benieuwd naar je eigen voorkeur nu. Mocht je alsnog twijfelen, dan zowiezo even het CB bellen.

Gewijzigd door - Asje op 24 Jun 2008 20:46:23

Confronterend inderdaad zeg die foto’s in dat artikel wat Fem64 gevonden heeft.

Zo zie je maar dat zelfs onschuldig even op de bank neerleggen fataal kan zijn.

Brrr…

Groetekes, Sje

oe ja dat artikel wat fem gevonden heeft zo wordt je helemaal nog eens met de neus op de feiten gedrukt.
Ben wel benieuwd wat mandylien nu gaat doen?

Hopelijk breng je je slaapzakje terug!

groetjes GYtha