Omdraaien in bed

Beter bewegingsonrust en je kind niet vastleggen en vaker opstaan dan voorgoed rust!!!Klinkt hard maar het is wel de waarheid. Je vergeeft het jezelf als moeder nooit, als het eens een keer mis gaat dat vastleggen…Helaas doet niet iedereen wat met de waarschuwingen die moeders hier geven wat betreft vastleggen in bed. Vind ik erg jammer.Maar goed dat is mijn mening.groetjes chantal

Chantal

Wij zijn op aanraden van het ziekenhuis hiermee begonnen en hoe lang wordt er al niet ingebakerd??
Een bakerzak trapt mijn zoontje zich nog het hele bed mee door en wat als ie vervolgens met zn hoofd onder de dekens verdwijnt?
Geen lakentje of dekentje gebruiken vind ik geen optie.
Mijn kind slaapt niet als ie niet vastligd, dan hoef ik niet te kijken want dan hoor ik hem de hele dag wel brullen.

Liefs Maaike

Wil een van de voorstanders anders eens een dagje ruilen met mijn kind en dan niet vastleggen?
Nee ff serieus, het heeft hier absoluut geen zin om het kind niet vast te leggen want hij slaapt echt niet, ik hoef dan ook echt niet te gaan kijen want hij slaapt niet terwijl hij wel doodmoe is maar door zn eigen onrust niet in slaap kan komen.
Hij is niet een beetje onrustig trouwens.
Ik kan de voorstanders van niet vastleggen ook ergens wel begrijpen hoor, als je een kind wat makkelijk slaapt.

Liefs Maaike

Hoi hoi

Ik heb ook een zoontje met veel onrust in z’n lijfje wat hij vooral 's nachts verwerkt. Maar ik heb 'm nooit vast hoeven leggen. Had overigens ook geen nut. Hij woelde zich wel los als ik 't ook maar probeerde.
Van Job (hierboven) weet ik dat hij 't ernstiger heeft. Bij sommige kindjes is er meer aan de hand en dat moeten we in ons achterhoofd houden.

Lieve MamaJob, je doet 't goed hoor

Mama van Jens 27-12-2006

Thnx Marla

mijn kids zijn ook altijd onrustig geweest maar vast leggen NO WAY

NOGMAALS HET IS LEVENS GEVAARLIJK JE KIND VAST TE LEGGEN

Gewijzigd door - lieke33 op 07 Jul 2008 14:36:14

Ieder z’n eigen kind; ieder z’n eigen verantwoordelijkheid toch?

Mama van Jens 27-12-2006

Nou ik zou in mijn achterhoofd houden dat met sommige kindjes meer aan de hand is. Mama job volgt doktersadvies van het ziekenhuis op. Okee als mama job en ziekenhuis dat nodig achten is er blijkbaar een hele goede reden voor. Ik hoop wel dat het goed blijft gaan…Veel succes ermee!En toch blijf ik bij mijn mening voor de moeders die de kinderen vast blijven leggen zonder doktersadvies.groetjes chantal

Chantal

hier heb ik eerlijk gezegd nog nooit van gehoord dat dit vanuit het zikenhuis komt

maar goed jou verantwoordelijkheid tis jou kindje

Ik ben hier voor het eerst op deze site en lees als 1e dit topic.
Ik vind het oprecht onzin wat jullie allemaal schrijven. Typisch gevalletje van overbezorgde moeders!! Het lijkt mij dat je elkaar tips en adviezen geeft maar niet dat je een ander jouw mening oplegt en een ander veroordeelt!!
Wat marla en mamajob ook al zeiden,sommige kinderen hebben het nodig om enzigzins 'vastgelegd’te worden. Je hebt dan als moeder de verantwoordelijke taak om in te schatten wanneer dit eventueel gevaarlijk wordt en dan andere acties te ondernemen.
Mandylien, volg gewoon je eigen gevoel wat betreft het ‘vastleggen’ van je zoontje,jij bent zijn moeder en jij bepaalt wat wel en niet goed is voor hem!!!

groetjes kim

[/URL]

Gewijzigd door - Tries op 07 Jul 2008 21:00:23

Gewijzigd door - Tries op 07 Jul 2008 21:08:08

Beste mama kim 1,
Ik verkondig mijn mening en ik leg hem anderen niet op. Je kan ook zeggen Goh ik respecteer jullie mening maar ik deel hem niet. Zoals ik al eerder zei dat is MIJN mening. Ik mag mijn mening hier best verkondigen de mening is in dit geval een waarschuwing als advies net als anderen hier die het advies geven kinderen niet vast te leggen in bed. Er zijn toch ook mensen hier dier een andere mening hebben. Zoals jij bijvoorbeeld jij komt hier toch ook je mening verkondigen dat is datgene wat jij van deze discussie vind.Als diegene die dat advies/waarschuwing van mij leest moet diegene zelf weten wat ie ermee doet. Nogmaals ik leg niks op en ik veroordeel andere moeders ook niet.Alle moeders hier op het forum hebben het beste met elkaar voor.Iedere moeder heeft zijn sterke punten en zijn tekortkomingen bewust of onbewust.Iedere ouder doet hetgene wat hij/zij denkt wat het beste is. Jij komt hier in 1 keer binnen waaien ons te vertellen hoe wij met dit soort topics om te gaan. Zoals ik al eerder zei: ik repecteer je mening maar ik deel hem niet dat het allemaal onzin is wat wij schrijven. groetjes chantal

Chantal

Gewijzigd door - minis@12move.nl op 07 Jul 2008 16:14:02

chantal mee eens duidelijk verwoord kijk weer een mooi discussie punt

wij verkondigen onze mening en leggen die andere zeer zeker niet op

mamakim het is allemaal onzin wat weij schrijven zou ik het je nog sterker vertellen heb al te lang mijn mond gehouden.

mijn zoontje heeft destijds ook vsst gelegen in bed en is zowat verstikt ook op medisch advies van het zikenhuis

mooi toch weetje ook wat het is een verhaal van een ander tehoren dfan is mijn kind maar onrustig maar vast leggen mooi niet

kan een ander hetzxelfde meemakne wat wj hebben meegemaakt

Met stijgende verbazing lees ik dat er toch nog mensen hardnekkig hun kind vast blijven leggen met die slaapzaktruc (en het verschil niet weten tussen inbakeren en zelf-geknutseld-vastleggen!). Ik snap er geen Zet Aa Kaa van!

Ik vind het allemaal best, als ik maar niet naar uitvaarten hoef die door dit soort nalatigheid veroorzaakt zijn. Luitjes, ik ben klaar met dit topic.

Heb het destijds in het MaxiCosi-topic gezien hoe hoog de gemoederen opliepen. Sommige mensen willen gewoon echt niet luisteren en denken dat zelfs artsen geen fouten kunnen maken als het om het geven van advies gaat.

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 07 Jul 2008 16:24:27

Whahaha het babyinfo forum komt er ook bij hoor.

Het is aboluut niet mijn bedoeling om ruzie te gaan maken hier maar lieke 33 kun je ook nog wat anders zeggen dan dat het levens gevaarlijk is?

Wij lopen met ons kind van 5,5 maand bij de fysiotherapie, kinderarts en de kinderneuroloog in Nijmegen en daarbij binnenkort ook nog ergotherapie en dan durf jij te zeggen dat het ziekenhuis zoiets nooit aanraad??/
Sorry maar waar haal je het vandaan?
Jij kent mij niet en mijn kind niet en daarbij weet je helemaal niks van ons.
Excuses voor mijn directe aanval maar dit schoot me toch echt even in het verkeerde keelgat.

Maaike

sje ik was zo woest dat ik het er heb neergezet hoe kuinje een kind vastleggen inbed

wij hebben geluk gehad met ons kind ondanks medisch advies legje kind nooit vast

Lees net het breichtje dat sommige mensen het verschil tussen het zelf knutselen met een slaapzak en het inbakeren.
Het moet niet gekker worden.
Ik ben niet achterlijk ofzo, mijn kind is ingebakerd geweest en daar moesten we…ach wat dat zal ik jullie ook vertellen.
Je moet niet denken dat sommige moeders achterlijk zijn omdat ze jullie meningen niet opvolgen.
Kom zeg.
Ik ken mijn kind beter dan jullie dacht ik toch zo en ja het is mijn eigen verantwoordelijkheid maar ik ebn niet stom dat ik mijn kind op zo’n manier vastleg dat het gevaarlijk wordt.

@Lieke, Sje?

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 07 Jul 2008 16:32:17

Nou ja ik bedoel het allemaal niet verkeert en wil ook geen mensen aanvallen. Ik vopelde mij aangevallen doordat er stond dat ik en anderen alleen maar onzin schrijven.Ik vind gewoon dat iedereen recht heeft op zijn eigen mening. Sommige mensen vinden dat ik goede adviezen geef en anderen niet. Ik ben ook niet perfect. Ik heb ook mijn tekortkomingen. Ik bedoel wat ik schrijf assertief en niet agressief. Zoals ik al eerder zei ik heb het met iedereen hier het beste voor en ik denk anderen ook met mij en mijn dochter. Deze discussie komt ook overeen met de discussies voorstander van wel of geen speen, wel of geen toetje na eten, wel of niet kind in bak vervoeren. Iedereen heeft daar ook zijn ideeën over. Deze forum is volgens mij gemaakt om elkaar tips, adviezen en elkaars gedachtegangen te wisselen. Volgens mij is dat de bedoeling van de site van diegene die deze site opgericht hebben. Dan krijg je inderdaad discussies ja leuke maar ook minder leuke. groetjes chantal

Chantal

Maaike, lekker vastleggen die kleine mop als jij je daar prettig bij voelt. Als je het advies maar nooit van z’n leven aan anderen doorgeeft want je vergeeft het jezelf nooit als er iets misgaat.

Als je zelf het risico wilt nemen, prima. Ik blijf zeggen: je kunt niet zuinig genoeg zijn op je kind en een kind mag nooit met allerlei trucjes vastgelegd worden. Alleen inbakeren is veilig en goedgekeurd.

Dus lekker vastleggen en klaar ermee. Kunnen we dit topic afsluiten.

Groetekes, Sje