Zwanger!

Nee, de laate heb ik gehad met 8,5 week. Deze kreeg ik iets eerder, omdat ik op vakantie ging. Had gehoopt dat ik er dan na de vakantie nog een zou krijgen. Maar de volgende is pas met 20 weken. Zeker omdat het al meerdere malen is misgegaan, zou je toch denken dat je strenger in de gaten wordt gehouden.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Derde Ticker

Lilypie In verwachting Ticker

Mijn vriendin is na haar miskraam wel heel streng in de gaten gehouden… en ze heeft er (gelukkig) maar 1 gehad… Helaas wel van een tweeling.

Zij kreeg met 8 weken een echo, 12, 15, 20, 25wk een pretecho voor zichzelf, en volgende week is ze 32 weken en krijgt ze er weer 1…
Helaas heeft ze ook al in het ziekenhuis gelegen voor 2weken geleden en eergister nacht, met weeën, dus nu elke week een inwendige controle om te kijken hoe het er voor staat…
We tellen voor haar af naar de 32 weken, dan mag ze hier in Almelo bevallen, Anders moet ze helemaal naar zwolle…

Maar inderdaad Sandra, normaal gesproken zou je denken dat je extra extra goed in de gaten gehouden word, maar dat schijnt helaas dus niet bij alle vrouwen zo te zijn…

Liefs, Melanie

Ja, Sandra het is je eigen keuze, ik snap ook wel dat je niet als een apart geval behandeld wilt worden en vertrouwen wilt hebben in een goede afloop. Weeg het een beetje voor jezelf af, als je echt veel stress ervan hebt, das ook niet de bedoeling natuurlijk. Aan de andere kant zou ik ook wel heel graag een extra kijkje willen nemen of nog eens extra het hartje horen en ik denk ook: Nog even volhouden, heb maar vertrouwen dat het goed zit in je buikkie! Dus ik snap beide kanten.

Het is het niet waard dat het je TE veel onrust oplevert natuurlijk!

Maar als het je lukt om redelijk zorgeloos de tijd door te komen, zitten we in hetzelfde schuitje en moeten we nog even geduld hebben! Wanneer is jouw eerste afspraak bij de VK weer?

Wat je ook besluit, succes!

liefs

ik snap je wel sandra maar ik ben het toch met Liske eens,
Onrust is niet goed voor jou en je kind en als je die 12 weken dadelijk voorbij bent hoef je je ook niet meer zoveel zorgen te maken dan voor de 3 mnd.
ik zou gewoon lekker bellen meid, zeker na watj e allemaal is overkomen.
en ik weet heel zeker dat de vk daar begrip voor heeft meid.
doe jezelf dit niet aan, pest je zelf niet langer en bel als je het niet trekt! ik denk aan jou!

Toen ik de afspraken maakte besefte ik niet echt dat er 4 weken tussen de afspraken zat. Maar sinds we terug zijn van vakantie nu een weekje geleden zit ik er steeds vaker aan te denken. Dan denk ik dit is juist de belangrijkste periode dat het mis kan gaan, dan verwacht je toch wel extra controles. Begrijp echt niet dat ze dit niet doen.

Stress heb ik niet, maar de ene dag ben ik er zeker van dat alles goed is. En de andere dag heb ik zoiets van het is echt niet goed. Waarom weet ik niet, maar mijn buikje groeit ook niet snel. In de vakantie wel gegroeid, waardoor ik echt geen eigen kleding meer pas. Maar je hoort vaak dat bij de 2e een buik heel snel groeit en dat idee heb ik bij mij niet. Het is al een paar weken hetzelfde zeg maar.

Ik heb aanstaande donderdag een afspraak en dan gaan ze voor het eerst naar het hartje luisteren. Ik heb dus nu zoiets van ik kan maandag wel gaan bellen, maar ja het is toch al bijna donderdag. Ik ga wel vragen waarom ik zo lang niet langs hoefde te komen.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Derde Ticker

He meis, wat rot dat de miskramen toch steeds door je hoofd blijven spelen. Logisch ook, na alles wat er gebeurd is. Ik zou niet afgaan op je buik hoor, of die nu wel gegroeid is of niet. Want dan maak je jezelf gek. Bij mij kwam de echte buik ook pas na een week of 16, al was 'ie voor die tijd wel dikker dan normaal zeg maar. In het begin groeit een buik niet zo snel, ook niet bij de tweede, want het kindje is nog ieniemienie. Toch snap ik je gevoelens heel goed, je wilt graag de bevestiging dat het deze keer goed zit. En gedachten en angstgevoelens kunnen je echt parten spelen. Dat is normaal! Als je tot donderdag kunt wachten, moet je dat doen. Anders echt gewoon bellen. Daar is je vk voor, ook als je je onzeker voelt. Er zijn vrouwen die om minder bellen hoor. Je redeneert nu misschien van: ‘Ik wacht wel’, maar diep in je hart maak je je toch zorgen. Zelf zou ik wel gebeld hebben, maar dat kun jij het beste beslissen. Probeer het, als je wacht tot donderdag, los te laten en te vertrouwen op de natuur. Je bent al verder weer dan vorige keer en de kritische weken zijn bijna voorbij. Ik ga ontzettend voor je duimen dat je donderdag bijna van de echobank valt door het gebons van het hartje van jullie kindje! Het zal eens laten horen: ‘Mama, ik ben er gewoon nog hoor!’ Heb vertrouwen! ((Sandra)), ik denk aan je hoor! Hoe laat moet je?

Groetjes Rainbow, trotse mama

Lilypie Third Birthday tickers

Alles is al gezegd door m’n voorgangsters Sandra. Sterkte en ik hoop dat jullie donderdag (of eerder) goed nieuws krijgen. Knuffel.

Groetjes,
M

Lilypie Third Birthday tickers

Ja de twijfel kan je zoooo onzeker maken. Ik zou gerust toch maandag bellen … is wel 4 dagen eerder dan donderdag … en wie weet hebben ze nog een plekje vrij en als ze een beetje menselijk zijn dan hebben ze er ook alle begrip voor!! Gewoon doen meis… ik ga op je schouder mee!!

ps: misschien kleine troost maar hier groeide ik ook niet sneller als bij de 1e hoor …

Sterkte meid en ik sluit me bij de rest aan.

Mijn buik groeit nu ook niet sneller hoor. Ik ben nu 14 weken zwanger en kan m’n eigen kleren nog goed aan. Bij Merel begon ik rond 12 weken al niet meer in m’n broeken te passen.

Groetjes Natasja

Lilypie Pregnancy tickers

Hmmmm, ik groeide de tweede keer in het begin niet sneller, maar daarna wel hoor. De meeste vrouwen ervaren dat ook zo, dat een buik bij een tweede groter is. Volgens mijn vk is dat heel vaak zo, omdat alles is opgerekt. Maar dat had ik dus ook niet meteen. Nu staat het wat stil geloof ik, maar ik heb tijden gehad dat ik echt ontplofte!

Over de buik, ik ben nu 16 weken en het is sinds twee weken ineens hard gegaan. Sommige van mn eigen broeken pas ik nog, maar nu zit positiekleding wat lekkerder dan normale.

Maar bij mij kwam de groei dus met een week of 14. Bij Nora pas bij 18 weken dus in die zin groeide ik harder, maar in week 12 was er nog geen verschil hoor!

Wat je ook beslist, donderdag of eerder, veel succes meid!

liefs

Hoi Sandra,

Kan me voorstellen dat je nu toch wel erg zenuwachtig bent. Ga heel erg hard voor je duimen.

groetjes Ramona

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Veel sterkte meis, anders gewoon bellen morgen.
Ga duimen voor je…

Gr Patries

Doen wat je gevoel je ingeeft.
Bij Dylano was mijn buik een stuk kleiner dan bij Madelon. Er waren mensen bij die na mijn bevalling zeiden, wist niet eens dat je zwanger was Was maar 6 kilo aangekomen bij Madelon 22. Zat natuurlijk wel 18 jaar tussen weet niet of dat ook uitmaakt.

Maar je twijfel is zo herkenbaar, dat blijft nog wel even tot he hem/haar voelt. Wasbij mij wel althans.

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

@Rainbow, bedankt voor je lieve reactie van afgelopen vrijdagavond. Ik had je reactie die avond wel gelezen, maar mijn ogen vielen bijna dicht van vermoeidheid. Sorry dus dat ik niet meer gereageerd heb. Maar je berichtje deed me wel erg goed. Heel stom maar ik had echt zo’n onzeker dagje achter de rug. En toen ik jouw bericht las was ik meteen weer een stuk zelfverzekerder dat het wel goed zit.

Iedereen bedankt voor jullie lieve en meelevende reacties. Blij om te horen dat jullie buik ook niet meteen heel hard groeide. Je hoort zo vaak dat een buik bij de 2e al heel snel groeit en dat gevoel heb ik bij mij niet. Daar werd ik toch wel erg onzeker van. En dat terwijl je nu echt wel ziet dat ik zwanger ben.

Afgelopen donderdag weer gezwommen met Tim. Was vanwege de vakantie 2 keer niet geweest en het eerste wat zijn juf zij toen we het water in liepen was: Oh wat leuk dat je zwanger bent, gefeliciteerd. Vandaag voor het eerst weer werken sinds 3 weken en ik heb het vandaag pas verteld. Nou ja niet verteld, want iedereen zag het meteen. Dus ja eigenlijk moet ik gewoon gerust zijn. Maar ja je hebt verder zo weinig bevestiging, dat ik blij zal zijn als we het hartje gehoord hebben.

De ene keer denk ik dat het goed zit en de andere keer ben ik weer zo bang om teleurgesteld te worden. Maar goed ik heb mezelf voorgenomen zo positief mogelijk te blijven en toch te wachten tot donderdag.

De afspraak is aanstaande donderdag pas om half 5. We konden ook s’ochtends, maar omdat ik dan altijd zwem met Tim wilde ik dat er niet voor opzeggen. Nu heb ik zoiets van half 5 is wel erg laat.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Derde Ticker

Oeh moeilijk he dan een tijdstip kiezen, maar dat iedereen het al zo makkelijk ziet moet je toch wel een goed gevoel geven toch?

Ik ga er gewoon vanuit dat jij donderdag een prachtige hartslag hoort enne jij moet gewoon genieten

Groetjes,

Michèle

Meid, graa gedaan hoor! En je moet lekker gaan slapen als je moe bent! Wel grappig dat anderen meteen aan je zagen dat je zwanger bent! Blijkbaar heb je dan toch een typische zwangere uitstraling, die anderen vaak snel oppikken? Bij mij zagen ze het ook, terwijl ik het toen zelf net een dag (!) wist. Ik heb echt het gevoel dat het kindje het prima maakt deze keer! Je schreef een keer dat je weleens dacht: ik had ook nu bijna zover kunnen zijn als Rainbow als het allemaal goed was gegaan? Dat klopt, maar jij krijgt nu gewoon een kerngezonde voorjaarsbaby en dan zit ík alweer maanden in de poepluiers en heb ík misschien huilnachten met een kindje dat tandjes krijgt! Dan mag jij mij lekker maken met je lieve kleine humpie! Komt echt allemaal goed en ik ga donderdag aan je denken om half 5!

Idd Michelle het geeft toch wel een goed gevoel dat mensen het nu ook echt gaan zien.

Het is idd grappig Rainobw dat anderen het toch meteen zien. Met zwemmen was ik natuurlijk in bikini dus dan zie je het veel eerder. Maar toch was ik verbaasd dat ze het echt meteen zag. Dat zei ik ook tegen haar. Toen zei ze je hebt al een heel mooi buikje en die had je vlak voor je vakantie nog niet. En je lichaam ziet er ook echt zwanger uit. Nu begreep ik die laatste opmerking over je lichaam ziet er zwanger uit niet helemaal. Maar ik was al helemaal blij dat ze kon zien dat ik zwanger was.

En mijn collega’s zagen het ook meteen vanmorgen, dus ja ik moet er gewoon op gaan vertrouwen dat het echt goed is.

Ik heb dat idd wel eens geschreven Rainbow. Ongemerkt denk je er toch aan hoever je dan zwanger had kunnen zijn. En wij scheelde maar een paar weekjes. Wel heel lief van je dat je me zo probeerd op te peppen. Ik hoop uiteraard niet voor je dat je slapenloze nachten gaat krijgen natuurlijk

Ik ben trouwens tot nu toe telkens op de uitgerekende datum van mijn miskraam zwanger geweest. Van mijn 3e miskraam was ik op 10 oktober a.s. uitgerekend, dus hopen dat ik dan nog steeds zwanger ben.

Bedankt Michelle en Rainbow dat jullie donderdag aan me denken.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Derde Ticker

Lieve Sandra,
Meid ik snap je spanning hoor. Het is ook niet makkelijk om te wachten. Ik hoop op goede berichten voor donderdag!
Ik duim mee!
lieve groetjes

Wat leuk dat iedereen het zag, Sandra!
Dat moet je goed doen

Ik zag het ook meteen vorig weekend, je heb een heel ander figuur, en krijgt al een mooi zwanger buikje!
Vind het heel knap van je dat je het allemaal zo positief mogelijk in probeerd te zien, en naar mijn idee is daar nu ook alle reden toe.
Ik hoop dat je er de komende dagen niet teveel aan hoeft te denken, en dat je lekker kan genieten.

Ook ik zal aan je denken, en vooral donderdag, als je een mooie hartslag te horen krijgt
Liefs, Anne

Lilypie Second Birthday tickers