Heb getwijfeld of ik dit topic moest openen, maar ga mijn twijfels er toch maar uitgooien want nu krop ik ook alles op. Zoals jullie weten heb ik geen leuke periode meegemaakt. Meerdere miskramen en bij mijn laatste miskraam zelfs 2 curetages, omdat de 1e keer niet goed gegaan is. Op 9 juli heb ik een hysteroscopie gehad, omdat ik door de curetages kans had op verklevingen in mijn baarmoeder en daardoor niet zwanger zou raken.
Op 11 juni had ik de nacontrole van mijn 2e curetage en toen werd mij verteld dat ik een hysteroscopie zou krijgen op 9 juli. We kregen weer een go om zwanger te raken, maar op de dag van de hysteroscopie mocht ik niet zwanger zijn. Ik kan helaas nergens op internet terugvinden waarom niet. In eerste instantie wilde we het veilig doen tot die tijd. Uiteindelijk hebben we hier toch niet voor gekozen.
Op 15 juni ben ik ongesteld geworden en daarna zijn we er toch voor gegaan. Op 9 juli de hysteroscopie gehad en daarvoor nog een test gedaan, maar ik was niet zwanger. Als ik wel zwanger was kon ik zonder problemen afbellen.
De hyseroscopie is zoals jullie weten goed verlopen en er zijn geen verklevingen gevonden. Omdat ik een negatieve test had gehad zat ik vorige week de hele week op mijn menstruatie te wachten. Afgelopen dinsdag had die moeten komen, maar ik werd het niet. Afgelopen zaterdag dus toch maar een test gedaan. Tot mijn hele grote verbazing was deze test postief.
Ik kon en kan dit nog steeds niet geloven. Tenslotte had ik een week en een dag daarvoor de hysteroscopie en de arts had het toch wel gezien als ik zwanger was geweest.
Ik dus gisteren de verloskundige praktijk gebeld en bij de telefoniste mijn verhaal gedaan. Zij was helemaal niet meelevend en gaf aan een positieve test is een positieve test dus je bent gewoon zwanger. Tja natuurlijk heeft ze daar wel gelijk in, maar het voelt gewoon niet goed. Ik mag niet eerder voor een echo, dus ik zal 3 weken moeten wachten. Door de miskramen krijg je bij 8 weken je 1e echo. Maar had deze het liefst gewoon een dezer dagen gehad om de twijfel weg te nemen.
Ik ben bang dat het een buitenbaarmoederlijke zwangerschap is, omdat er tijdens de kijkoperatie niets is gezien. Natuurlijk zou het eitje op dat moment ook nog in de eileier gezeten kunnen hebben. Maar dat lijkt me zo laat. Daaorm toch voor de zekerheid de huisarts gebeld. Die bevestigde idd mijn vermoedens. Of het is een buitenbaarmoederlijke zwangerschap en daarom tijdens de hysteroscopie niet te zien. Of het eitje heeft zich pas laat in de baarmoeder genesteld. Volgens hem kon het geen kwaad als ik mogelijk toch zwanger was tijdens de hysteroscopie. Ik was daar wel erg bang voor, want ik lees op internet dat je absoluut niet zwanger mag zijn. Maar kan helaas nergens lezen waaorm je niet zwanger mag zijn.
De huisarts gaf me het advies over 10 dagen nog eens een test te doen. Verder moet ik hem meteen bellen als ik heftige buikpijnen krijg, want dat kan wijzen op een buitenbaarmoederlijke zwangerschap.
Zit er zelf aan te denken nog eens een test te doen van Clearblue, omdat je daarop kan zien hoe lang je zwanger bent. Maar ja wil mezelf ook niet gek maken.
Sorry voor mijn lange verhaal, maar ik voel me gewoon niet zwanger. Misschien ook door alles wat we hebben meegemaakt. Het lukt me gewoon niet om blij te zijn door alle onzekerheid.
Groetjes,
Sandra
<a href=“http://lilypie.com”>[img]http://b3.lilypie.com/Iv6Gp2.png" alt=“Lilypie Derde Ticker” border=“0” /></a>
Gewijzigd door - Sandra1980 op 16 Sep 2010 17:54:12