Zwanger!

Heb getwijfeld of ik dit topic moest openen, maar ga mijn twijfels er toch maar uitgooien want nu krop ik ook alles op. Zoals jullie weten heb ik geen leuke periode meegemaakt. Meerdere miskramen en bij mijn laatste miskraam zelfs 2 curetages, omdat de 1e keer niet goed gegaan is. Op 9 juli heb ik een hysteroscopie gehad, omdat ik door de curetages kans had op verklevingen in mijn baarmoeder en daardoor niet zwanger zou raken.

Op 11 juni had ik de nacontrole van mijn 2e curetage en toen werd mij verteld dat ik een hysteroscopie zou krijgen op 9 juli. We kregen weer een go om zwanger te raken, maar op de dag van de hysteroscopie mocht ik niet zwanger zijn. Ik kan helaas nergens op internet terugvinden waarom niet. In eerste instantie wilde we het veilig doen tot die tijd. Uiteindelijk hebben we hier toch niet voor gekozen.
Op 15 juni ben ik ongesteld geworden en daarna zijn we er toch voor gegaan. Op 9 juli de hysteroscopie gehad en daarvoor nog een test gedaan, maar ik was niet zwanger. Als ik wel zwanger was kon ik zonder problemen afbellen.

De hyseroscopie is zoals jullie weten goed verlopen en er zijn geen verklevingen gevonden. Omdat ik een negatieve test had gehad zat ik vorige week de hele week op mijn menstruatie te wachten. Afgelopen dinsdag had die moeten komen, maar ik werd het niet. Afgelopen zaterdag dus toch maar een test gedaan. Tot mijn hele grote verbazing was deze test postief.

Ik kon en kan dit nog steeds niet geloven. Tenslotte had ik een week en een dag daarvoor de hysteroscopie en de arts had het toch wel gezien als ik zwanger was geweest.

Ik dus gisteren de verloskundige praktijk gebeld en bij de telefoniste mijn verhaal gedaan. Zij was helemaal niet meelevend en gaf aan een positieve test is een positieve test dus je bent gewoon zwanger. Tja natuurlijk heeft ze daar wel gelijk in, maar het voelt gewoon niet goed. Ik mag niet eerder voor een echo, dus ik zal 3 weken moeten wachten. Door de miskramen krijg je bij 8 weken je 1e echo. Maar had deze het liefst gewoon een dezer dagen gehad om de twijfel weg te nemen.

Ik ben bang dat het een buitenbaarmoederlijke zwangerschap is, omdat er tijdens de kijkoperatie niets is gezien. Natuurlijk zou het eitje op dat moment ook nog in de eileier gezeten kunnen hebben. Maar dat lijkt me zo laat. Daaorm toch voor de zekerheid de huisarts gebeld. Die bevestigde idd mijn vermoedens. Of het is een buitenbaarmoederlijke zwangerschap en daarom tijdens de hysteroscopie niet te zien. Of het eitje heeft zich pas laat in de baarmoeder genesteld. Volgens hem kon het geen kwaad als ik mogelijk toch zwanger was tijdens de hysteroscopie. Ik was daar wel erg bang voor, want ik lees op internet dat je absoluut niet zwanger mag zijn. Maar kan helaas nergens lezen waaorm je niet zwanger mag zijn.

De huisarts gaf me het advies over 10 dagen nog eens een test te doen. Verder moet ik hem meteen bellen als ik heftige buikpijnen krijg, want dat kan wijzen op een buitenbaarmoederlijke zwangerschap.

Zit er zelf aan te denken nog eens een test te doen van Clearblue, omdat je daarop kan zien hoe lang je zwanger bent. Maar ja wil mezelf ook niet gek maken.

Sorry voor mijn lange verhaal, maar ik voel me gewoon niet zwanger. Misschien ook door alles wat we hebben meegemaakt. Het lukt me gewoon niet om blij te zijn door alle onzekerheid.

Groetjes,
Sandra

<a href=“http://lilypie.com”>[img]http://b3.lilypie.com/Iv6Gp2.png" alt=“Lilypie Derde Ticker” border=“0” /></a>

Gewijzigd door - Sandra1980 op 16 Sep 2010 17:54:12

Oh meid, wat positief en spannend tegelijk. Ik ga je toch feliciteren met de positieve test want net wat je verloskundige zegt, die is niet voor niets positief.

Ik kan me je onzekerheid en je ongerustheid heel goed voorstellen. Ik hoop heel erg met je mee dat het een gewone zwangerschap is en dat je volgend voorjaar een lief klein mopje in je armen mag houden.

Hou je ons op de hoogte?

Groetekes, Sje

Oh meis … zit met zweet in mijn handen. Ik hoop zo dat dit wel een positief eindresultaat zal geven… Maar ook wat een onzekerheid nu… Jammer dat je de klok niet vooruit kan draaien hé … en dat het wachten nu extra lang duurt.

Een dikke knuffel en sterkte meis!!!

Meid, wat een verhaal! Ik kan me heel goed voorstellen dat je hier onzeker van wordt, zeker na alles wat je dit jaar hebt meegemaakt. Misschien was het kindje nog zo klein, dat ze het nog niet konden zien? Een positieve test is inderdaad een positieve test, maar ik snap dat je het nog niet kunt geloven. Zelf zou ik misschien nog een paar dagen wachten en dan in het weekend zo’n Clear Blue kopen. Die had ik ook en die geeft veel zekerheid. Dan weet je waar je aan toe bent! Bovendien kan je vk je dan misschien wat advies geven en wat zorgen wegnemen? Heel spannend allemaal, maar toch ook weer mooi? Ik bedoel, soms komt een kindje op een moment dat je er zelf niet mee bezig bent. Ik hoop voor je dat je zwanger bent en dat jullie in 2011 eindelijk een prachtbeebje mogen krijgen!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Jee wat een verhaal joh.
Ten eerste is het natuurlijk fijn dat je alweer zo snel zwanger bent, maar oh wat een onzekerheid zeg. Heel dubbel allemaal.
Jammer dat de vk niet echt wil mee werken. Ze weten toch wat voor rot tijd je achter de rug hebt.
Zou idd zo’n test van Clearblue kopen, misschien dat dit je wat meer zekerheid kan geven. hoop dat dit helpt om de komende spannende tijd door te komen.

Hoop voor je dat alles goed is en dat je gewoon normaal zwanger bent en dat jullie in 2011 zonder zorgen papa en mama gaan worden.

knuffel van mij!

Lieve Sandra wat spannend en natuurlijk ten eerste voorzichtig gefeliciteerd van mij! Ik hoop zo dat het allemaal goed gaat en dat je snel een echo hebt die een kloppend hartje laat zien!!!

Wauw. Toch gefeliciteerd meis, ondanks alle onzekerheid, vragen en twijfels die je natuurlijk hebt. Wat is het dan toch weer snel gegaan! Een positieve test is een positieve test, dus zwanger ben je. Ik hoop zo dat het een late innesteling is! Een dikke knuffel van mij!

Groetjes,
M

Lilypie Derde Ticker

Oh meid van hier af ook een (voorzichtige) felicitatie. Ik zal een kaarsje branden dat het gewoon een late innesteling is en dat het elkaar gekruisd heeft zeg maar.

Groetjes,

Michèle

Bedankt voor jullie lieve reacties en felicitaties.

@Saro Je hebt het waarschijnlijk verkeerd gelezen, het was niet mijn verloskundige die me zo afscheepte, maar de telefoniste. Het is een verloskundige praktijk met allemaal hele lieve verloskundigen. Behalve de telefoniste Het is natuurlijk goed dat ze niet te snel doorverbind, maar in mijn geval had ik het wel erg fijn gevonden.

Ik houd jullie zeker op de hoogte. Ik wilde eerst nog geen topic openen omdat het nog zo vroeg is, maar ben toch blij dat ik het gedaan heb. Is toch fijn om het even van je af te schrijven. En steun in deze onzekere tijd kan ik wel gebruiken. Zeker omdat verder niemand in mijn omgeving het nog weet. Ik had het alleen Kikie verteld.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Derde Ticker

En toch vind ik ook dat de telefoniste jou anders had moeten behandelen. Bij ons werken allemaal leuke meiden en ook de twee assistenten weten heel veel van je. Toen ik voor de tweede keer weer kwam, leken ze me echt nog te kennen en zeiden ze: ‘Oh, alsof je hier gisteren nog was!’ Ze waren heel geïnteresseerd allemaal. Zij lezen ook je dossier, dus ze had kunnen weten dat jij wel even wat anders bent dan een zeur die aan de telefoon hangt! Gelukkig zijn je vk´s wél fijn. Zij zijn er immers ook als je je onzeker voelt of als er dingen gebeurd zijn waar je niet zomaar even overheen stapt. We gaan hier duimen voor je!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Via deze weg ook feliciteren en hoop echt voor je dat het gewoon goed is. Ik ga echt voor je duimen.

En idd erg onvriendelijk van de telefoniste. Heb je ook nog eigenlijk de gyn gebeld? Had trouwens ook nog op internet voor je gezocht, maar er stond erg weinig.

Liefs

Gewijzigd door - kikie op 20 Jul 2010 18:45:42

Gewijzigd door - kikie op 20 Jul 2010 18:50:29

Oh ja dat had ik niet helemaal goed gelezen, maar dan nog wat Rainbow ook schrijft kunnen ze best wat meer inleven in de situatie.

Ik ga heel hard voor je duimen meid!!!

Ik ben het helemaal met Rainbow en Saro eens. De assistente had zich wel eens wat meer mogen inleven. Maar doen ze niet met 8 weken pas een echo omdat ze dan echt pas wat kunnen zien en het hartje kunnen horen? Ik wil je heel veel sterkte wensen de komende weken. Een hele dikke knuffel van mij!

Groetjes Natasja

Volgens mij kunnen ze pas het hartje horen met 11-12 weken.
En echo kan wel eerder. Ik heb met 7 weken een echo gehad om te kijken hoe ver ik was.

Liefs

Ook vanaf hier een heel voorzichtige felicitatie en ik ga keihard duimen dat nu alles goed is en goed gaat want dat heb j wel verdiend.

Liefs Michelle

Lilypie Kids Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

Oh sandra wat ga ik duimen voor jullie!!!
Ook van mij een voorzichtige felicitatie.
Hoop het zo voor jullie na alle ellende.

Gr Patries

Bedankt allemaal.

Ze doen idd pas met 8 weken een echo, omdat de kans klein is dat er voor die tijd hartactie te zien is. Normaal heb je met 10 a 11 weken de eerste echo, maar ik wat eerder ivm de miskramen. Maar ja ook al zie je geen hartactie, ze kunnen toch een echo maken om te kijken of er in ieder geval iets te zien is en te kijken of alles goed is. Probeer er maar niet te veel bij na te denken en hoop dat het snel 9 aug is.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Derde Ticker

Pfff bij jou ook spannend zie ik wel. Hopelijk is het deze keer goed raken.
We duimen samen

Liefs

Lilypie Second Birthday tickers

Ook hier wordt heeeeeel hard geduimd! Gefeliciteerd toch hoor , hoop dat de tijd heel snel gaat!

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Bedankt Pjukje en mama van Jack.

Ik ga ook heel hard voor jou duimen Pjukje.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Derde Ticker