Zin doordrijven

Hier ook sinds 9 maanden geen fles meer. Die hebben we vervangen voor een toetje.

Vervelend Ramona dat hij nu zo moeilijk doet met eten. Ik zou ook geen brood meer geven als hij wakker wordt. Gewoon het eten aanbieden op de momenten dat hij het altijd krijgt. Eet hij niet dan maar niet en moet hij wachten tot het volgende eetmoment. Gewoon dus straks zijn liga of wat hij normaal krijgt aanbieden. Idd wat Michelle zegt het is nog geen snoep, dus gewoon liga, soepstengel etc aanbieden. En niet weer het brood, want die kans is al voorbij.

Sterkte!

Groetjes,
Sandra

Lilypie Tweede Ticker

Heb na zijn slaapje zijn gewone tussendoortje gegeven(rijstwafel) moest hij niet. Drinken wilde hij wel.
Avondeten was ook een ramp. Heeft hooguit een halve aardappel en twee spruitjes gegeten en een klein beetje gehakt. joghurt wilde hij ook niet.
Kostte me echt moeite om rustig te blijven. maar goed heb zijn eten weggehaald, dan maar niet.
vraag me nu wel af of hij nu vanavond/vannacht geen honger zal krijgen. Ik heb eigenlijk zoiets van de nacht is om te slapen en niet om te eten. Misschien gewoon maar een slokje water aanbieden als hij vannacht komt? Voor de rest was het ook een rotdag vandaag. Niets was goed voor mijn gevoel heeft hij de hele dag hysterisch zitten huilen. Hij is niet ziek ofzoiets. Wilde alleen maar heel graag z’n zin hebben. Kunnen echt kleine terroristjes zijn zeg. Bah. Hopen dat hij morgen een beter humeur heeft. Wat is dat trouwens met dat gedoe allemaal, steken ze mekaar digitaal aan ofzo? Je zou het haast denken.

Groetjes Ramona

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Morgan was ook vervelend vandaag, maar die wilde gewoon heel graag naar buiten. Dus de grote wagen van boven gehaald en boodschappen gedaan met haar. Morgen kan ze naar het kdv. Het zijn er namelijk niet veel maar er rijden trams.

Groetjes,

Michèle

Hmm… je zou het haast denken…
Seth was ook niet te genieten vandaag, hij heeft een uur (!!) liggen brullen in bed totdat hij ging slapen vanochtend.
Verder wil hij nog steeds niet zelf spelen, en gaat hij heel hard huilen als er niet gebeurd wat hij wil…
Heel gezellig

Verder de fles, die is er bij ons nu een paar dagen af, en dan krijgt hij eentoetje voor hij naar bed gaat.

Liefs, Anne

haha het lijkt er wel op ramona!
ruben heeft gelukkig weer eens goed gegeten!
hele bordje leeg! en een toetje!
wonderen zijn de wereld nog niet uit!
ik geef s’avonds nog wel een fles melk, wat anders is ruben s’morgens keivroeg klaarwakker…(half 5)
dat vind mama niet zo heel erg fijn…
maar hij drinkt hem helemaal leeg dus dan zal ie het nog wel nodig zijn…
morgenmiddag gaat deze mama ff heerlijk shoppen!
ruben is bij papa en aangezien ik vakantie heb, ga ik lekker helemaal in me uppie heerlijk de stad in!
heb ik gewoon eens lekker verdiend!
hoop alleen dat ze iets voor me hebben wat mijn rillen verhuld…want die zijn hardnekkig…ze willen niet weg
maar dat mag de pret niet drukken!!!
heb er leiveel zin in!

groetjes!!

karin

@Karin, je bedoelt rOllen? Of heb jij Rillen? Of zijn het billen? Hoe dan ook, lekker shoppen meid. Heerlijk! Ik ga morgen ook. Mijn vriend is werken en Eva gaat voor de laatste dag dit jaar naar het kdv. Ik ga, gewapend met de VVV-bon die in het kerstpakket zat, naar de IciParis voor een lekker luchtje (Chanel!) en ik heb dringend een zwart colletje nodig, zodat ik mijn nieuwe rok met kerst aan kan!

Eva was vandaag juist lief. We waren vanmiddag nieuwe meubels gaan uitzoeken voor in het nieuwe huis en zij zat in de wagen. Goed, ze sloopte wel alle folders toen de verkoopster alles ging uitrekenen en ze loeide af en toe van verveling, maar verder ging het wel. Thuis scharrelde ze en stond ze een paar keer rechtop. Ze maakte zelfs een paar kleine stapjes. Ze kwam op me staan en omhelsde me heel lief. Daarna eten, ze at ook niet veel van de boontjes met saté en gehakt en daarna in bad. Nu ligt ze lekker te slapen.

Ik merk duidelijk dat ze weer meer kan. Ze begint met lopen nu en reageert echt goed als je iets vraagt. Ze knikt zelfs ‘ja’ als je vraagt of ze wil slapen. Hoe ideaal! Ik denk dat het gedrag dus ook met die laatste sprong te maken heeft. Gisteren ging het dus goed, vannacht maar weer even afwachten. Duim, duim!

Groetjes Rainbow, trotse mama

rollen, rillen…1 pak nat
ik bedoel die dril daar op me buik hihihi

fijn dat eva vandaag zo lief was…
loeien in de winkel??? hahaha
en? leuke meubels gevonden?

groetjes!!

karin

Hier ook een mannetje dat vanavond weer eens redelijk gegeten heeft

Vanochtend lief, vanmiddag vervelend

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

@ Karin en Rainbow,
Shop ze morgen. Lekker even shoppen zonder kind. Realiseer me nu dat ik dat niet meer gedaan heb sinds Rens er is. Ja in m’n pauze dan, maar in een half uur kun je ook niet echt shoppen natuurlijk. Moet ik nodig weer eens gaan doen.
Moet morgenmiddag met Rens naar een kinderverjaardag dus hoop dat hij dan iets beter in z’n vel zit.
Dat is trouwens ook zoiets typisch bij een ander gedraagt hij zich gewoonlijk echt voorbeeldig bij de oppas ook nooit echt vervelend en zelfs als hij met zijn vader alleen is gaat het allemaal prima maar die buien van hem bewaart hij mooi voor mij. GRRRRRRRRRRRRRR. Maar ja ze zeggen dat dat komt omdat de zorg voor hem grotendeels op mij neer komt dat die z’n eigen dan bij mij het veiligste voelt en dan ook meer laat zien als bij een ander. En dat is dan wel weer een goed teken toch?

Groetjes Ramona

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

quote:
... soms is ruben best wel eigenwijs (heeft ie van papa, )

groetjes!!

karin

Kan kloppen, al het goede heeft ie toch van papa?!

M.

ja ik negeer het gewoon,
en heb er nauwelijks last (meer) van… waarschijnlijk kom ik hier nog op terug hoor haha.
maar goed voordat rico ziek werd deed ie dat ook echt heel erg.
alles is ": nee nee!! hoofd schudden en afweren met de handjes.
maar rico probeerd eigenlijk sinds hij ziek is geweest alles voor elkaar te krijgen door extra lief te doen
dan doet ie: mmmmmmmmm (wil hij een kusje)
krijgt hij een kusje slaakt ie maffe kreten uit iets van: kraaa kraaa uhhh kraaa!
of hijkruipt naar me toe en slaat zn armen om mijn benen als hij wil dat ik m oppak.
ik trap hier telkens in omdat het gewoon te lief is
sinds ik hem echt kei hard negeer als hij lastig is doet ie dus zo lief, en dat beloon ik dan.
ik hoop dat dat met eef ook zo gaat komen.
enne op de kamer zetten snappen ze misschien niet maar lekker boeiend, dan ben jij an het gekrijs af…
s’nachts lijkt me wel heel lastig.
misschien last van tanden/kiezen? want dat is meestal de rede dat rico hysterisch wordt s’nachts, of dat hij dromen heeft.
ik weet hoe lastig dat is, en het enigste wat ik daarop kan zeggen is… je moet jezelf vooral hier doorheen slepen.
en haar troosten natuurlijk, maar goed als ze niet ophoudt dan moet je op den duur even zeggen: dan niet, deur dicht klaar!
en dan even laten aanmodderen…
hallelujah… peuterpubers schijnen erger te zijn dan tiener pubers, serieus!

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker

ruben’s niet-willen-eten-fase lijkt al voorbij te zijn!
hij at vanavond net of hij in geen dagen gegeten had!
en lief dat ie is…niks mee te doen!
ik hoop dak nu niet voor mijn beurt heb gepraat…straks is het morgen weer mis
vanmiddag ff lekker geshopt…helemaal in me uppie!
dat kan een mens goed doen zeg!
heb een paar leuke kleren gekocht dus ik loop er met de kerst weer picobello bij, al zeg ik het zelf, hihi
en toen ik weer thuis kwam zaten 2 lieve mannen en de hond op me te wachten en niemand was vervelend( zelfs m’n man sander niet!! gnagna)
nou…beter kon mijn dag niet worden…tenzij iemand met een miljoen aan komt zetten natuurlijk haha

@rainbow…hoe ging het met eva vandaag?
was ze weer zo lief als gister?

groetjes!

karin

@ Karin lotto??

Groetjes,

Michèle

daar doen we niet aan mee…maar als iemand zich geroepen voelt mag ie het zo door de brievenbus gooien hoor
straks wel oudejaarslot…is vaste prik…
we winnen nooit wat maar niet geschoten is altijd mis, haha

groetjes!!

karin

Vanmiddag geshopt, maar wat een ramp zo rond de kerst! Overal poepiedruk. Als ik iets wilde passen, moest ik in de rij en bij het afrekenen ook weer…Ik kon geen goede zwarte col vinden, ze waren allemaal nogal lang. En ik kon sowieso niks vinden! Bijna iedereen liep samen en ik voelde me opeens heel alleen, haha. Ik ben toen maar naar huis gegaan, alleen met nieuwe kleertjes voor Eva! Fijn dat jij goed geslaagd bent Karin!

Eva was vandaag op het kdv en daar heeft ze zich helemaal moe gespeeld. Thuis heeft ze goed haar pasta met tonijn op. Ik gaf als toetje vanillevla met banaanplakjes. Dat aten wij ook. Ze slikte de vla door en spuugde de banaan uit. Raar he, dat ze dan weet ‘dit is fruit’ en dat ze dat gewoon weigert? Ook met die mandarijn laatst. Ze wil het gewoon niet hebben! Ze is weer rustig gaan slapen, hopelijk vannacht onze DERDE opeenvolgende rustige nacht! Het lijkt weer de goede kant op te gaan dus!

Groetjes Rainbow, trotse mama

ik hoop het voor jullie!
jullie hebben het druk zat met verhuizen en dergelijke…
hier was het vanacht bal…weet niet waarom maar meneer krijste moord in brand…
misschien gedroomd of zo…kan allemaal!

karin

ooh meid ik hoop dat het echt beter wordt en blijft!
ja ik snap ook niet wat dat is met dat fruit van Eef… je kunt ze niet dwingen… misschien beetje roosvicee eroverheen
nee dat weigeren zou ik vooral NIET gaan verwennen.
nou je het zegt
wij hebben de potjes voorgoed afgeschaft. zijn in fases van potjes naar “ons” eten gegaan.
en nu sinds eergisteren ook met het fruit (die gaven we nog in potjes)
ik was er helemaal klaar mee
hebben nu peer banaan en manderijn(pitloos allicht) in huis
en dag 1 vond ie het niks, dag 2 gaf ik het hem en dan at ie wel omdat ik dan een haf partje van de manderijn af at en hem de andere helft gaf, dan vond ie het wel goed, ook met de banaan trouwens.
nou heb ik tegen rijco net gezegt dat ie alleen vers fruit moest meenemen en geen potjes…nu hopen dat rico niet ineens eigewijs gaat zijn en ook gaat weigeren haha

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker

Hier een onrustige nacht. Morgan droomde en huilde in der slaap. Op een gegeven moment toch maar even over der bolletje geaaid. Ze sliep wel door maar ze werd rustiger gelukkig. Echt ik weet altijd wie er gewerkt heeft op het kdv zeg maar…

Maar mijn buurman besloot om 3 uur de bestelbus stationairr te laten draaien dus doppies in en gezien ik vrij ben vandaag (kadootje van de baas) hoefde ik er pas om 7.00 uit om Morgan weg te brengen en ik zit nu op me gemakje met paarse verf in me haar

Groetjes,

Michèle

Michèle heeft weer een Michèle-dagje dus!
Lekker hoor.
Maarre, de kerstkleuren zijn toch rood en groen? Paars lijkt daar niet echt op hè. Of durfde je rood en groen niet aan?

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Ha ha ha nou ja niet een heel dagje Mriek. Om het kdv een beetje tegemoet te komen en mezelf (probeer maar eens in de drukte een wagen de tram in te krijgen) haal ik Morgan om 15.00/15.30 al op.

Enne rood ben ik al jaren geweest enne groen durf ik wel, maar ik hou niet van de kleur groen. Maar ik zag bij de V&D dat paars de kerstkleur van 2009 was dus ik ben helemaal bij zeg maar

Groetjes,

Michèle