Zin doordrijven

Ik vind dat je het goed hebt aangepakt, soms is even laten merken wat haar plek is een goede manier om haar weer terug te krijgen in de realiteit, mama is de baas & bepaalt de regeld, niet de kleine dreumes!

Al vraag ik me wel af: hoe boos moet je worden op zo’n kleintje?
Ik vind dat best moeilijk, maar soms dan word ik gwn echt even boos! Nu pak ik dat aan door even uit de situatie te stappen, of echt streng te zijn! Maar soms lijkt het net alsof hij het gwn blijft doen, 6 of 7 x achter elkaar, ookal verhef ik me stem!

Net als net had ik ook weer een situatie met Nayaro, hij wil constant mijn labtop van de bank afgooien, ik zet hem expres al op een plek waar hij niet bij kan, maar hij wurmelt zich er gwn na toe, en gaat dan op da ding slaan en als ik hem dan weg haal, dan schreeuwt hij alles aan elkaar, verslapt zich of laat zich vallen! Hij blijft dan ook gwn weer bezig, als het ‘over’ is en ik ga terug op de bank zitten begint het weer van voor af aan!
Ik spreek hem echt duidelijk toe, dat hij er niet aan mag zitten etc … soms probeert hij mij ook te slaan als ik boos ben & hij boos is. Nou grr dat vind ik wel zoiets vervelends als hij dat doet!
Soms lijkt het indd wel alsof hij gwn echt niet luisterd, terwijl ik weet dat het een fase is!
Maargoed, dus op mn vraag terug te komen wel passend bij dit topic:
Hoe boos moet je worden op zo’n kleintje?

Nayaro - Danil / 14 September 2008

dat ergeren herken ik ook…
sinds een paar dagen wil ruben zijn avond eten niet meer.
het cb zegt: wel gewoon toetje aan bieden.
maar ik ben bang dat ie dan denktvan: das mooi…als ik de bonen weiger krijg ik lekker toetje…
hij heeft vanavond dus maar 1 hapje warm eten gehad en de rest weigerde hij…
ik heb hem ook geen toetje gegeven…
vraag me nu allleen af of die wel verstandig is…
als jullie kids niet willen eten…krijgen ze dan wel toetje??

groetjes!!

karin

Ik geef morgan wel een toetje. Ik vraag me namelijk af of ze al beseffen dat geen toetje krijgen straf is. Plus dat ik een toetje onderdeel vind van de maaltijd. Maar ik geef verder niks, laatst wilde ze niet eten maar wel een mandarijn. Dat gebeurd dus niet. Want dan komt zij zelf met een alternatief aan en zo werkt het niet.

Groetjes,

Michèle

Dylano heeft vanavond ook alleen zijn vlees op de rest liet hij ook weer staan. Jammer dan morgen weer een dag. Maar zijn toetje krijgt hij wel. En hij heeft nog een halve liga gehad, die krijgt hij normaal 's middags maar nu niet, dacht even uitproberen of je vol zit en daarom niet wil eten. Nou dat was dus niet het geval want ook nu at hij zijn avondeten niet op. Giter de pannekoeken wel en vorige week zijn frietje ook grrrrr.

Nou we zien het morgen weer wel. Ben benieuwd of hij weer gaat eten als zijn sprong over is. Al lijkt die trouwens wel ver over
Ach ooit gaat hij wel weer warm eten

Ben alleen benieuwd of ik het ga merken 28 dec als ik moet gaan wegen.

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Hier hetzelfde hoor Michelle. Gister en eergister heeft hij erg goed avond gegeten (bietjes en rode kool). Maar vandaag lekker boontjes/aardappelen en vlees. Nou bij de eerste hap al niet willen hoor. Nou prima…(al dacht ik wel grrr)…toetje wel. Morgen weer beter.
Brood en fruit gaat trouwens wel weer goed de afgelopen 2 dagen.

Het is hier ook alleen (tot nu toe) het warm eten.

Liefs Michelle

Hier wel een toetje als 'ie slecht eet. Is gewoon onderdeel van de maaltijd en geen middel tot straf of beloning.

En hoe boos mag je worden? Je stem verheffen, etc., allemaal prima. Maar slaan vind ik daar zeker niet bij passen of een tik uitdelen. Zolang je boos bent en je nog controle voelt over de situatie, denk ik dat het oké is. Als je boos bent en je voelt je machteloos, dan is het volgens mij niet meer oké.

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Hier krijgt Seth zijn toetje ook gewoon (jaaa!! krijgt hij sinds 3 dagen)
Hij krijgt zijn toetje voordat hij naar bed gaat, dus ongeveer een uur na het eten.
Qua eten, eet hij ongeveer niets nu, maakt niet uit wat hij krijgt…
En het toetje eet hij wel helemaal! Wat anders heeft honger 's nachts.
Verder eet hij overdag wel gewoon heel goed…
Snap er af en toe niets van:S
Liefs, Anne

dan krijgt ie vanavond gewoon weer zijn toetje…vond het ook wel beetje zielig.
hij zal vanzelf wel weer lekker zijn warme hap gaan eten…
brood enzo gaat helemaal prima alleen het warm eten niet…

@ mriek…slaan of een tik uitdelen zijn wij hier ook geen voorstander van.
maar soms denk ik wel ff van…GRRRRRRR.
denk dat de meeste mama’s dat wel hebben…
soms is ruben best wel eigenwijs (heeft ie van papa, ) en dan laat ik hem wel eens in zijn sopje gaar koken in de box…
dan wil ie niks…helemaal niks…dan heb ik zoiets van…je vermaakt je maar ff, mama gaat stofzuigen bv dat moet ook gebeuren!

groetjes!!

karin

Moet je ook doen Karin anders heb je straks een kind wat alleen maar vermaakt kan worden en niet zichzelf meer kan vermaken en denk dat alles om hem draait.

Groetjes,

Michèle

precies! en dat moeten we niet hebben!
meestal houd ie na 5 min wel op…dan krijgt ie geen aandacht en is het niet leuk meer…dan gaat ie meestal wel rustig spelen…
nu zit ie lekker ff op de grond te spelen…
hij geeft blokjes aan de hond hihi zo schattig!
vanavond maar gewoon weer toetje…hoop wel dat ie snel weer zijn warm eten eet…

groetjes!

karin

Precies, soms is negeren het enige wat werkt. En dan doen we dat maar, hè?

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Wij hebben een goede nacht gehad deze keer, klop, klop. Eva heeft doorgeslapen tot 07.30 uur en was supervrolijk vanochtend!

Ik vind het ook moeilijk hoe boos je moet/kunt worden. Boosheid heb je alleen niet altijd in de hand, soms gebeurt het gewoon. Ik ben eigenlijk niet snel boos, maar wel als Eef dus de boel loopt te ‘terroriseren’. Achteraf vond ik het zielig dat ze van me schrok en ik heb er best vaak aan gedacht nog. Ik zou haar nooit slaan, maar ik vond het nu even nodig om duidelijk te maken dat zij de regels niet bepaalt! En misschien heeft het dus geholpen, haha. Bij Eva werkt het niet zo om haar te laten huilen, dan raakt ze helemaal over haar toeren en wordt het vaak alleen maar erger. Als ze vannacht weer gehuild zou hebben, zou ik haar denk ik ook weer rustig benaderen…Het blijft moeilijk. Soms zie je kinderen in de stad die het bloed onder de nagels van hun ouders uithalen en dan kan ik me ook wel voorstellen dat je je kind even hard bij de arm moet pakken. Daar oordeel ik dan ook niet over. Slaan is wat anders natuurlijk! Of je kind voor straf zonder eten naar bed sturen, dat vind ik persoonlijk ook een rare straf. Eten moet nooit een strafmaatregel zijn, maar iets gezelligs. Zo willen wij het in elk geval aanpakken! Maar kinderen moeten ook weten dat ze over een grens heen gaan en nooit boos worden vind ik dan ook niet helemaal duidelijk voor ze. Even streng toespreken vind ik er eigenlijk gewoon bijhoren. Weten ze weer waar ze staan!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Ik pak morgan ook wel eens bij der arm hoor. Laatst ook toen ze me in me gezicht bleef slaan en nee niet hielp. Even stavig beetgepakt en gedwongen naar me te kijken en haar ernstig toegesproken. Daarna was het alleen maar aai aai aai. Ook vermoeiend maar minder pijnlijk

Groetjes,

Michèle

Goh Rainbow, Sanne had dit dus voor dat ze kon lopen. Het is vast en zeker een fase waar ze doorheen moet. Ook wij hebben Sanne toen regelmatig in bed genomen. Want mevrouw bleef wel 2 en een half uur wakker en dan was het ook krijsen. Ja dan kies ik toch wel voor mijn eigen rust en neem haar in bed, anders bleven wij heen en weer lopen en daar werd ik ook niet vrolijk van. Ik kan er ook zooooooo slecht tegen in denacht. Op een gegeven moment werd ik boor op mijn man, ja erg he. Maar ik was zo boos op haar. Ik moest mij uiten. Ook kan ik dan ontezettend goed met de deuren smijten. Maar volgens mij gaat dit echt over hoor. Sanne slaapt inmiddels weer goed. Ik zou zeggen doe wat je goed lijkt en soms is dat ook gewoon bij je in bed nemen, dat geeft echt niets naar mijn idee. Er zijn zoveel ouders die dat doen en het niet zeggen. Het is altijd zo lekker makkelijk gezegd, “nee hoor daar begin ik niet aan”, maar dan hebben die nog nooit voor zo’n situatie gestaan. 4 nachten achterelkaar niet slepen is niet leuk en als de kleine meid dan wat rustiger is bij jouw in bed. Nou en. Okee ze lacht dan wel, maar is altijd beter dan krijsen. Toch?
Gaat echt over. En dan kan ze waarschijnlijk iets.
Sterkte.
Groetjes Carolien

Ja, nee slaan vind ik ook niet echt toepasselijk!
Maar vind het wel moeilijk om elke x me stem te moeten verheffen als Nayaro iets doet wat niet mag, maar het blijkt wel nodig te zijn!
Want net was hij ook weer heel de boel na zn hand aan het zetten, allemaal prima maar tot op zekere hoogte!
Negeren is ook niet altijd een optie, want hij blijft maar doorgaan op sommige momenten!

Hij heeft dus even een preek van me gekregen haha, en daarna was tie zo braaf dat hij zelfs zn fruit weer netjes at, ( na een week, i.v.m dat hij ziek was )
Achja, zullen we elkaar maar steunen met de woorden dat het : fases zijn?! haha …

Verder krijgt Nayaro hier gwn altijd zn toetje , ook als hij niet goed heeft gegeven! Ik vind dat ook onderdeel van het eetmoment, zo krijgt hij ook wel eens een stuk fruit bij zn boterham. Ik geef het dan op zo’n manier dat hij denkt dat het er gwn bij hoorde, dus niet als beloning dat hij zn boterham slecht eet op het moment! Maar gwn als onderdeel van de lunch, bijvoorbeeld!

Krijgen jullie kinders allemaal geen fles meer voordat ze gaan slapen?

Nayaro - Danil / 14 September 2008

Hahaha, dus Nayaro is ook al zo’n boef? Ze zitten echt allemaal in dezelfde fase he, dus dat scheelt voor ons ook, dat we steun hebben aan elkaar! Eva blijft soms dingen ook gewoon doen, terwijl ik zeg dat het niet mag. Ik pak het dan af of loop gewoon weg. Meestal komt ze me dan wel achterna en vergeet ze wat ze eerst aan het doen was. Als ze écht iets doet wat niet mag, zoals een CD in de opening van een cassetterecorder duwen of er op bijten, dan zak ik op mijn knieeën, pak haar armpje of handje, kijk in haar ogen en zeg best streng: ‘Wat ben jij aan het doen? MAG NIET, MAG NIET. Stout! Je mag wel…’ en dan zeg ik wat ze wél mag. Dan zeg ik: ‘Ga daar maar heen’ en dat doet ze dan ook wel. Als ze iets goed doet, dan klappen en juichen we, want ze moet ook complimenten krijgen als iets lukt of als ze lief is!

Succes met je BOEF! Volgens mij pak je hem goed aan hoor, zonder meteen een gemene mama te zijn!

Oh ja, ik was vergeten te reageren op je vraag over de papfles. Die krijgt Eva niet. Al maanden niet meer. Alleen toen het zondag zo koud was, gaven we haar 100cc warme melk om lekker even op te warmen. Normaal alleen een toetje en dat is het.

hier ook vanaf 9 maanden geen fles meer voor het slapengaan. Hij krijgt een toetje na het eten en hij krijgt nog water vorrdat hij gaat slapen. Ik heb hem toen gewoon weggelaten en hij heeft er niet meer naar getaald ook. CB geeft aan hier dat een fles voor het slapengaan met 9 maanden niet meer hoeft. Sowieso krijgt Rens geen flessen meer, thuis drinkt hij altijd uit een gewone beker en ergens anders uit een tuit.
Nou ligt Rens wel altijd vrij vlot op bed hoor 's avonds na het eten ik denk als hij wat langer op zou zijn dat ik hem nog iets van een rijstewafel zou geven.
Sap krijgt hij niet 's avonds want het is niet goed voor het tandglazuur als je zo kort daarop moet poetsen. Misschien dat je het gewoon is kunt proberen om de papfles achterwege te laten. Met 2X melk op een dag en een toetje kom je al snel aan de voorgeschreven hoeveelheid zuivel op een dag(300cc).
Wat betreft zin doordrijven ging het hier ook weer fantastisch vanochtend.
Niet dus. Brood eten was 's morgens al een ramp alles wat hij niet wil(korsten) gooit hij op de grond. Ben ik wel heel erg klaar mee nu. Je vergeet zo snel dat ze alweer een jaar zijn en je flink lopen uit te proberen vind ik. Was het zo spuugzat dat ik zijn eten gewoon weggehaald heb. Resultaat was dat hij maar een halve boterham en een paar slokken melk op heeft. Hij had geluk dat we naar oma gingen dat hij daar nog een koekje kreeg want die had hij van mij echt niet gekregen. Als hij koek kan eten kan hij ook gewoon korsten eten toch. Mandarijntje ging er ook wel in. Vanmiddag weer brood eten heeft hij weer maar een halve op. Gooide de stukjes brood die ik voor hem neerlegde op de grond en wilde gaan frisbeeen met zijn bbord. Weer maar een paar hapjes gegeten. Hij was zo boos dat hij zijn melk ook weigerde. Dan maar niet. Ik heb hem op bed gelegd en ben blij dat hij nu lekker ligt te slapen. Hij zal straks wel honger hebben.
Vraag me wel af hoe dat ik het straks het beste aan kan pakken als hij uit bed komt. gewoon een rijstewafel zoals anders of alsnog een boterham laten eten.
Vind eigenlijk niet dat hij koek moet krijgen als hij geen brood eet. Aan de andere kant maak ik er dan niet een te grote strijd van? Best wel moeilijk allemaal.

Groetjes Ramona

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Bij mij krijgt hij dan gewoon het tussendoortje wat hij altijd krijgt. Brood eten had hij eerder kunnen doen.
Als je hem nu brood gaat geven denkt hij aha ik krijg het wanneer ik wil
En in principe gaat het bij ons nog steeds om gezonde tussendoortjes , geen snoep oid

Enne hier ook geen fles meer vanaf 9 maanden fles melk of pap dan. Want drinken doet Dylano nog steeds uit fles

Liefs Michelle