Zichzelf vermaken

Fijn om te horen dat alles goed gaat met jou en Aaron. En wat leuk dat hij loopt.
Tim ging los lopen toen hij 13 maanden was en sinds hij dat door heeft gaat het echt snel. Zo doet hij een paar pasjes in de woonkamer en zo loopt hij heel hard de kamer in de rondte. Buiten lopen vind hij helemaal leuk, want dan heeft hij veel meer ruimte om te lopen. Hier in de buurt is een speeltuintje en oh wat heeft hij er een lol in om daar zelf heen te lopen. Brabbelen doet hij ook heel veel alleen nog bijna geen woordjes. Alleen mama, auto (oto) en hondje (zijn knuffel).

Haha verslavind is ikkeben he Mriek

Groetjes,
Sandra

Lilypie Second Birthday tickers

hoi
om even terug te komen op het topic
Hier werkt speelgoed wisselen, dus wat weghalen en een tijdje later weer tevoorschijn toveren heel goed. En boekjes (het liefst met kiekboe luikjes erin) werken hier heel goed, Emma kan heel lang door boekjes bladeren zelfs de ikea gids moet eraan geloven.
De box is bij ons al een tijdje weg…
Ennieuw speelgoed (verjaardag) daar kn je weer even mee vooruit!

succes

[img]http://lilypie.com/pic/2009/09/08/GJ4Q.jpg" width=“100” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie - Personal picture” />[img]http://lb1m.lilypie.com/Mmgfp2.png" width=“200” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie First Birthday tickers” />

Heeeeeeeeeeel verslavend, Sandra…

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Heeey Danielle…

Dat is toevallig … dacht van de week … zal ik ze eens mailen… maar denk nee doe het niet want lijkt net of ze verplicht is om weer naar ikkeben te komen. Enne wil jouw niet aan een verslaving helpen

Maar super leuk dat je weer terug ben … en wat is aaron al stoer dat hij loopt!! Knap hoor…

Hier dus een kereltje dat niet loopt… maar wel wil lopen. Het vreemde is dat als papa thuis is hij heel lief is … maar met mama alleen houdt hij het nergens 3 minuten mee uit… Mama weet het niet meer… dit is geen fase meer … dit is levenslang

Mini-boy, denk toch dat een fase is. Hier gaat het ook op en af. Soms speelt hij superlief alleen en andere dagen moet je hem echt entertainen. Wat trouwens ook wel eens werkt is gewoon negeren. Zodra ze beginnen te jengelen omdat je geen aandacht geeft, negeer je het gewoon. Vaak gaan ze dan na een paar minuutjes (verschilt per keer en kind) toch maar zelf spelen.
Succes ermee! Ik weet hoe vervelend het is…

groet Gwen

Lilypie Pregnancy tickers

Ik hoop dat het een fase is … ben er soms bang van dat dit het karakter van hem is… en tja zijn papa schijnt ook niet de makkelijkste te zijn geweest vroeger (dus meiden eerst ff informeren naar karakter van de jongens voor je met in zee ga …)

Moet zeggen dat het mij heel erg opbreekt. Ik weet nog dat ik toen hij een huilbaby was … elke ochtend tegen de dag op zag… dat heb ik nu ook … erg hé!

He wat lastig allemaal mini-boy. En hem negeren helpt ook niet??

Morgan heeft dat trouwens ook hoor, DAn is ze bij mij de hele dag niet te genieten geweest, komt pappa thuis is het over

Groetjes,

Michèle

Hey Mini boy,

Ja…hij loopt echt al heel goed…is ook het enige wat hij snel heeft geleerd.
van buik naar rug en omgedraaid heeft hij bijv gewoon over geslagen.

erg hoor dat hij niet alleen speelt maar ook hier is dat meestal zo…hij zit nu oko op mijn schoot…wil overal bijzijn.

zal echt wel tijdelijk zijn en overgaan maar als je erin zit is het niet leuk nee!

gr, danielle

quote:
He wat lastig allemaal mini-boy. En hem negeren helpt ook niet??

Dat is het juist ook nog … ik negeer hem … ga wc poetsen - kamers soppen zodat hij even zonder mama moet doorbrengen. Maar dan ligt hij voor de kamerdeur te krijssen… en dit houdt hij makkelijk een half uur vol!! Enne mama niet

Maar misschien heel stom … deze mama gaat cursus ‘opvoeden doe je zo’ doen. Die geven ze hier van het cb dus … daar wil ik echt naartoe. Twijfel soms zo aan mezelf of ik het wel goed doe. Ik weet dat er nu mensen zijn die dit overdreven of stom vinden … maar dit werkt hier ook niet. Op zien tegen elke nieuwe dag… gaat mij te ver!

Hoe oud is Aaron nu?

Tuurlijk is dat niet stom meid! Die cursus. Wie weet leer je ervan of je wordt juist bevestigd in het feit dat je het goed doet. Hoe dan ook zal het je zelfvertrouwen vergroten en dat is dan toch juist super? Hartstikke goed van je, wanneer begint die cursus?

En veel sterkte nog hè, met Jurian. Ik begrijp het hoor, het is niet altijd alleen maar leuk en aardig, een kleintje.

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Hi!

het is juist goed om actie te ondernemen als je het even niet meer ziet zitten. Als je echt tegen de dag op gaat zien omdat die boef het je zzo moeilijk maakt, daar wordt je ook niet gelukkig van! Mn schoonzusje heeft zoietes ook gedaan, alleen dan voor oudere kinderen. Van how2talk2kids.

Sowieso hoop ik voor je dat het een fase is. Ik denk nog steeds dat hij een stuk gelukkiger wordt als hij zelf rond kan banjeren. Het is gewoon balen voor hem dat dat nog niet lukt. Dat in combinatie met een sprong en een pittig kararker… tja, dat lijkt me geen lolletje!

In elk geval veel sterkte met hem, en veel plezier op de cursus! Ga je je kennis met ons delen?

Liefs, Liske

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

nee meid tuurlijk is dat niet stom!
je onderneemt juist iets en dat maakt jou een goede mama!
Ik zou hetzelfde doen hoor als ik het niet zou trekken met rico, maar misschien een opening van de peuterpubertijd ofzo??
dat is echt de lastigste fase peuter zijn.
heb het op het kinderdagverblijf gezien toen ik daar werkte, dat heel veel ouders zeiden: ik kan me gewoon niet meer inhouden soms en dat ze dan een pets op de billen geven,
juist in DIE fase beginnen ouders hem vaak te knijpen en hebben ze moeite zich onder controle te houden dus ik ben hartstikke trots op jou dat jij gewoon een cursus gaat volgen! echt waar en schaam je helemaal niet is nergens voor nodig, wees gewoon trots op jezelf meid.

ohja als rico echt heel lastig is zet ik de muziek kei hard aan (krijg boze buren maar boeit me dan echt even niets, wordt alleen maar pissig als ze dan gaan zeuren hahaa) en rico zit dan in de box en dan zet ik m gewoon echt een paar minuten loei hard en en dan weet rico: hee ik kom er niet bovenuit…ga dan maar lief spelen. lol…
dan zet ik m weer op normaal volume en laat ik m zn gang gaan met spelen. daarna vraag ik of hij weer lief kan zijn en dat kan hij dan niet want zo gauw ik dan tegen hem praat begint het weer denkt hij weer: ik krijg aandacht!
wil de hele dag kruipen anders is het niet goed.
tjah sommige kids hebben extra vrijheid nodig wat kruipen enzo betreft en dan niet in de box. anders worden ze humeurig…zie hier…

Nee hoor Mini-boy alleen maar slim van je om dat te gaan doen. Het is niet allemaal makkelijk. Misschien hbe ik over een paar maanden ook wel zo’n draak. Kom ik bij jou in de leer na je cursus

Groetjes,

Michèle

Zou het dan toch… na al die tijd!!!

Hij was vandaag zoooo lief… dat is echt heel lang geleden. Ik durf het ook bijna niet neer te zetten … bang dat het gelijk weer over is…!? Hij speelde lief, zowel in de box als er buiten. Hij gaf mij kusjes en ging met zijn hoofd op mijn schouder liggen … net of hij al die tijd goed wilde maken…

Hoop echt dat het niet bij 1 dag blijft … want zulke dagen als deze geniet ik echt!

Wat fijn!!!

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Oh lief zijn ze zo dan he. Morgan doet dat ook regelmatig en dan knuffelt ze echt met je.

Ik hoop dat het een stijgende lijn heeft.

Groetjes,

Michèle

Ook ik vind het helemaal niet stom hoor mini-boy dat je die cursus gaat volgen. Is toch hardstikke goed dat je dit wilt doen. Ik vind dat je een ontzettend goede en lieve moeder bent voor Jurian. Maar zo’n cursus volgen kan nooit kwaad.

En dat het nu een dagje goed gegaan is, dat is hardstikke fijn. Want tegen de dag opzien met je kleine is echt niet goed. Ik hoop voor je dat het zo goed blijft gaan.

Groetjes,
Sandra

Wat lief jullie reacties… stiekem voelde ik mezelf zo falen. Maar het lag natuurlijk aan de hele situatie denk. Misschien heeft Jurian wel aangevoeld dat mama verdrietig was/is om de miskraam. En dat mama daardoor … niet zoveel kon hebben!!!

Maar heb gebeld en die cursus hier in het dorp geven ze pas vanaf 4 jaar… … ze ging kijken of er veel animo voor eerdere leeftijd is om te kijken of ze er iets mee kunnen. Het lijkt me eerlijk gezegd toch wel leerzaam…

Toch ben ik reuze trots op mijn mannetje… hij is nu zo lief. Speelt graag in de box (maar goed dat ik die nog niet opgeruimd heb) … en gaat echt zelf spelen… ook kan hij zelf zitten en staan… dus heeft geen hulp nodig hierbij. Hierdoor heeft hij natuurlijk ook meer vrijheid…!! Ja echt ben heel trots op hem!! Hopelijk sluiten we zo deze periode beetje af…

Nou, meid, ik hoop echt dat het donderen voor nu weer voorbij is! Kan je even bijkomen en alles verwerken. Al met al is het denk ik wel een heel emotionele en vermoeiende tijd geweest. Die combineren nooit zo lekker…

Heerlijk dat ie nu zelf kan zitten en staan! En lekker zelf spelen! Geniet ervan!

liefs liske

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Hmm das weer minder, maar hebben ze niks voor peuterpubers zeg maar. Bij ons hebben ze dat geloof ik wel.

Maar hopelijk wordt hij wat rustiger nu. Dat scheelt iedereen een hoop.

Groetjes,

Michèle