Wintertijd

hahaha… het is wel een goede preventief tegen decubites.
Of tewel zo’n vroege vogel (erik) … voorkomt doorlig plekken

Haha, van alles het positieve inzien hè, mini-boy?

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Dat bedoel ik … zei een moeder waarvan het kindje tot 8 uur slaapt

Kijk, en nu vind ik je ineens weer een stuk minder lief…

Trouwens, vanmorgen was het weliswaar weer 6.15 uur, maar meneer bleef heel rustig en lag soms een beetje te kletsen in bed. Dus eruit gaan was nog niet nodig en ik heb hem gewoon iets voor zevenen eruit gehaald! Daar ben ik alweer heel blij mee, dat scheelt toch weer.

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Troost je Mriek, of het nou wintertijd is of een sprong ook morgan komt weer strak om 5.30/6.00…

Groetjes,

Michèle

Echt waar? Wat toch gek hè, dat dat nog zo kan wisselen. Frustrerend ook. Nou, hopelijk heeft Morgan snel weer door hoe ze uit moet slapen!

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Hallo,

Mijn dochter Floortje (20 maanden) was voor de wintertijd al van slag, want werd weer om 5.30 uur wakker, hier heb ik kort geleden al meer over geschreven in een topic.

Zondag ochtend had ze de wintertijd dubbel zo letterlijk genomen leek het wel, want ze werd om 3.30 uur wakker en roepen dat ze er uit wilde!! Niet dus. Ze viel wel weer in slaap, maar om 4.30 uur weer wakker, om 5.00 uur… daarna maar bij ons in bed genomen.

Maandag ochtend 4.15 uur wakker, dinsdag ochtend 4.30 uur en vanochtend 5.00 uur. Mmm er lijkt een stijgende lijn in te zetten. Uiteindelijk slaapt ze daarna nog wel, maar pas na veel gekrijs en geroep. Oftewel wij slapen niet meer na die tijd…! En uiteindelijk nemen we haar in bed in de hoop dat we dan alledrie nog wat slapen.

Vorig jaar deed ze er ruim 2 weken over om in het nieuwe ritme te komen, ik hoop maar dat het dit keer sneller gaat…

Ik hoop ook dat Floortje snel in het ritme komt. Het is wel heeeel vroeg hè anders. Sterkte ermee!

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Ja inderdaad raar Mriek, maar ja bijna 14 maanden en ik moet zeggen met 13 maanden hebben we niet veel gemerkt dus ben bang dat ik met de 15 en 17 maanden weer gestraft wordt

Groetjes,

Michèle

Die rotsprongen ook. We zitten nu middenin de laatste, moet zeggen dat het meevalt tot nu toe. De 13-maandensprong was tot nu toe wel de heftigste in ieder geval. Ik hoop dat Morgan jullie zal sparen!

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Ik hoop het ook want we hebben al genoeg gehad met sprongen. Oke sommige gingen best soepel maar we hebben ze ook gehad dat we echt dachten hebben we het hier voor gedaan???

Enne niet om je te pesten maar als niemand de wekker af laat lopen en opstaat zoals op zondag slaapt ze wel langer. Dus het is ook geluid waar ze op het moment 's morgens heel sterk op reageerd. Soms wou ik wel eens dat ze net zo in coma lag als pappa

Groetjes,

Michèle

Nou ja, gelukkig kan je op zondag dan wel wat langer slapen. Dat scheelt dan toch.

En herkenbaar hoor, tijdens heftige sprongen denken: “Is dit het nou?” Gelukkig draait het altijd weer bij en zijn we daarna weer heel trots en blij dat ze weer iets nieuws kunnen.

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

quote:
"Is dit het nou?"

<a href=“http://lilypie.com”>[img]http://b2.lilypie.com/H0Nsp1.png" alt=“Lilypie Tweede Ticker” border=“0” /></a>

Daar spring ik even bovenop… (deze tekst). De papa van Jurian is (bijna) nooit thuis sinds hij werk heeft. Wil hier echt niet over klagen want weet wat het is om een jaar lang werkeloos te zijn. Maar nu afgelopen week zeiden we tegen elkaar… Dinsdagavond zijn we lekker samen thuis met Jurian. En prompt belt papa dat hij komt eten en gelijk weer weg moet want hij heeft klusje te doen (voor eigen bedrijf). Ik was even beetje verdrietig want soms duren de dagen met Jurian erg lang en kijk je er wel naar uit om de zorg even samen te delen. Toen zei papa tegen mij… ‘is het dan zo’n opgaaf?’. Ik schrok daarvan. Tuurlijk is het geen opgaaf maar soms wel zwaar gaf ik eerlijk toe.

Hebben jullie dit ook weleens? Ben ik dan echt zo’n slechte moeder die het soms zo zwaar vind en weleens rust wil… gewoon even niks! … Het was echt niet negatief bedoelt … wil Jurian nooit meer kwijt…!!

Lieverd, helemaal niet gek. Je hebt toch samen een kind gekregen, dus logisch dat je de zorg ook samen wilt delen. Het is inderdaad soms zwaar genoeg en de dagen kunnen gewoon heel lang zijn als je alleen met je kind bent. Ik herken dat volledig en snap heel goed dat je dan verdrietig bent als je op het laatste moment hoort dat je man toch niet thuis is 's avonds. En ja, soms is het best een opgaaf. Toch? Vooral als je zelf niet helemaal lekker in je vel zit, je kind middenin een heftige sprong zit of je gewoon even tijd voor jezelf wilt. Laat jouw man maar eens een paar dagen alleen voor Jurian zorgen, dan piept 'ie wel anders.

Kortom: heel herkenbaar hoor! Je bent niet gek.

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Nou, precies! Hier zo eentje die dan zegt: Jij zit de hele dag lekker thuis met Danique, lekker niks doen… Yeah right. Ruilen? Zeg ik dan… Het is ook soms best zwaar en het is heerlijk om er eens uit te kunnen zonder die kleine. Maar natuurlijk zouden we ze niet meer willen missen, ze zijn onderdeel van ons geworden!

Oh nee hoor dat mag je best wel eens denken. Het is ook zwaar en zeker als je man niet veel thuis is. Al is het maar even dat je tegen een volwassen persoon wilt praten die ook in volzinnen terug praat.

Ik heb het wel eens al Morgan de zaterdag strontvervelend geweest is. Dan komt pappa thuis en dan geef ik haar aan hem van zo nu even voor jou mamma even uitpuffen. Eerst snapte hij het niet tot ie zelf een sjago dag van haar had

Groetjes,

Michèle

Ik heb het ook altijd hoor, zo tegen het einde van de dag, als hij moe en vervelend is, dan ben ik blij dat papa weer thuis komt, en ik er niet meer alleen voor sta.
Ik kan er ook heel erg van genieten, maar het is gewoon fijn als er 2 mensen thuis zijn en je allebei wat kunt doen.
Liefs, Anne

Je bent niet de enige die dat na een dag met z’n 2-en denkt. Ik denk dat iedereen wel eens zulke dagen heeft! Als Jade sjaggie is en papa komt dan thuis dan geef ik haar ook door aan papa!!! En tuurlijk is dat niet elke dag, maar een dag opvoeden vind ik vermoeiender dan een dag werken!

Ik vind het ook niet eerlijk dat hij dat zo zegt, moet hij maar een keer zo’n dag meemaken

Groetjes Frauk

het is nu de enige wintertijd topic nu nog, kunnen we die dan ook on topic houden aub?

groetjes Kim, mama van Sofie,Victor & Alexander!!

“Opvoeden is een kind te helpen worden wat het is”

Sorry Kim.