Weer een miskraam

Mriek, kan hem idd altijd bellen. Hij gaf ook aan dat als ik me bedacht ik hem gewoon moest bellen en dan zou hij naar huis komen.

Liske, die medicijnen om de miskraam op te wekken wilde ik liever niet. Je kan er voor kiezen, maar echt aangeraden worden ze niet. Bij 50 procent van de mensen die ze gebruiken helpen ze. Je krijgt echter als ze helpen een hele heftige miskraam. Heel veel bloedverlies en krampen en niet altijd maakt het je hele baarmoeder schoon. Het zijn ook officieel medicijnen die gebruikt worden voor maag en darmproblemen. Maar ze zijn er via onderzoek achter gekomen dat ze ook goed werken bij het opwekken van miskramen. Je baarmoeder gaat inkrimpen en uitzetten waardoor vaak het vruchtje loskomt.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Tweede Ticker

Hee meisie,
trek je het een beetje alleen thuis?
Als jij je niet goed genoeg voelt om te gaan zwemmen ofja eigenlijk om de mensen die wellicht vragen gaan stellen moet je het gewoon niet doen,
andere kant, zwemmen is wel ontspannend en Tim vind het ook fijn om met zijn mama te poellieen (schrijf ik dat goed?)
misschien geeft hij je dan wel de afleiding die je nu zo hard nodig hebt.
andere kant, je kunt ook lekker naar de kinderboerderij gaan, lekker uitwaaien en niemand aan wie je verantwoording hoeft af te leggen.
Thuis zitten piekeren is in ieder geval niet slim meis,
en ik weet zeker dat Tim het echt niet erg vind om een keer diertjes te kijken ipv te gaan zwemmen.
neem je rust en doe alleen de dingen waarbij je je goed doet voelen

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker

Jee wat een eleende dat je tot dinsdag moet wachten. Nogmaals heel veel sterkte voor jullie.

Denk aan je

Liefs Michelle

Lilypie Kids Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

Ben zojuist bij de apotheek geweest en ik heb het medicijn Primperan gekregen. Is dit toevallig bij een van jullie bekend en wat zijn jullie ervaringen hiermee? Ik kreeg natuurlijk de opmerking dat ik dit medicijn zonder problemen kon slikken tijdens mijn zwangerschap. Niet leuk, maar had hem wel verwacht.

Het is een zetpil en dat vind ik echt niet fijn. Nog nooit zetpillen zelf gebruikt, maar nu kom ik er in ieder geval achter wat ik Tim wel eens aandoe als hij ziek is.

Het meest vervelende vind ik dat de apotheker aangaf dat je er erg moe van wordt en dat je er niet mee mag autorijden. Dit staat ook in de bijsluiter. Nu is dag en nacht misselijk zijn niet leuk, maar de hele dag moe zijn ook niet. Zeker niet aangezien ik morgen en vrijdag met Tim ben. Was daarom benieuwd naar jullie ervaringen hiermee. Ben nog niet heel erg happy met dit medicijn, maar misschien ben ik veel te voorbarig en valt het heel erg mee.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Tweede Ticker

Logisch dat je die medicijnen liever niet wil, ik wist niet precies wat ze doen, vandaar.

En over het zwemmen: Ik zou lekker een keer overslaan. Als je je er nu al een beetje druk om maakt, lig je toch niet ontspannen in het water. Er zijn inderdaad veel leuke alternatieven die misschien nu wat relaxter zijn.

En gun jezelf als het fysieke gedeelte allemaal achter de rug is, lekker een dagje sauna ofzo met je man. Even jezelf extra verwennen, een beetje ontspannen. Zelfs nog beter dan een zwembad!

Liefs

Primperan helpt heel erg goed tegen de misselijkheid. Bewoners op mijn werk krijgen deze soms ook toegediend. Ik heb hem zelf ook nu … Tja dat je geen auto mag rijden was mij toen ook gezegd en heb dit toen ook echt niet gedaan. Maar… voel me nu soms duizeliger etc dan toen ik ze nog mocht slikken… Het is gewoon geen risico nemen van hun kant vandaan. Als je ze heb ingenomen moeten ze redelijk snel gaan werken … en daar doen we het toch stiekem voor hé. Die misselijkheid breekt je ook op!

Vraag dan toch maar of manlief nog verder deze week thuis blijft en ga dan morgen met elkaar naar de diertjes kijken oid… ze geven goed weer op hoorde ik… Neem je ontspanning… wie weet komt het dan vanzelf toch nog af?!

Vind het heel erg dat je zo’n pijn / verdriet heb … kon ik je maar helpen…

Lilypie In verwachting Ticker

Bedankt voor je informatie mini-boy. Je moet ze op dezelfde tijden innemen las ik, dus heb er na het eten voor het eerst een ingedaan. De 1e doe ik dan s’ochtends bij het wakker worden, de 2e aan het begin van de middag en dan de laatste aan het begin van de avond. En dan idd maar even niet autorijden. Het vervelende is wel dat ik ook niet kan fietsen. Ben afgelopen weekend mijn fietssleutel verloren, dus mijn fiets staat nu op slot en kan hem niet openen

Maar uit jouw verhaal begrijp ik dat je ze niet meer slikt, klopt dat? Want volgens de aptheker kon het geen kwaad ze je hele zwangerschap te slikken.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Tweede Ticker

heb je het al ingenomen? en??

Over je fiets, laat je man het slot eraf slopen
kan ie ook gelijk zijn frustratie kwijt, of beter nog, sloop m zelf.
fietsje daarna gelijk door naar de markt om een hangslot te kopen en ga iets doen waardoor je war afleiding hebt.
hee meid probeer goed te rusten he. dikke kus!

Heel veel sterkte en kracht
Verschrikkelijk dat je zo lang nog moet doorlopen
Dikke digi knuffffffff

Groetjes van Heleen mama van Robin en Justin

En, hoe is het vandaag gegaan Sandra?
Beetje afleiding gehad, ennog gezwommen?

Liefs, Anne

Ja. Inge ik heb de medicijnen gisterenavond voor het eerst ingenomen. Gelukkig nemen die de ergste misselijkheid weg. Haha als ik ga proberen mijn slot los te slaan, dan ben ik bang dat ik uit frustratie mijn hele fiets ga slopen !!

Bedankt Heleen en Anne. Vandaag is helaas niet zo goed gegaan. Vanmorgen wel toen ben ik met Tim naar de speeltuin geweest. Het was heerlijk weer dus hij heeft zich daar lekker uit kunnen leven. Vanmiddag toen hij sliep was ik zo onrustig en boos en kwam er niks uit mijn handen. Toen ik Tim om half 4 wakker maakte had ik ontzettende krampen. Eindelijk dacht ik gaat er dan toch iets gebeuren. Ik hoop namelijk zo dat het nog spontaan komt. Ieder half uur ontzettende krampen gehad. Tot een uur of 18.00 uur en sindsdien weer helemaal niks. Het schiet dus niet heel hard op.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Tweede Ticker

misschien is het wel goed om even los te gaan op de fiets

Gelukkig heb je vanmorgen even kunnen genieten met Tim. En echt naar dat je je vanmiddag zo onrustig was. Misschien waren die krampen toch een voorteken dat het wel vanzelf gaat gebeuren?
Heb je afgelopen nacht wel een beetje kunnen slapen?

Liefs

Fijn dat je met Tim nog lekker buiten bent geweest vanmorgen. Wat naar dat het niet opschiet, met die krampen krijg je natuurlijk wel hoop dat het spontaan op gang komt. Ik hoop voor je dat het toch door gaat zetten. Knuffel!

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Hoi Sandra,

Kan het goed begrijpen dat je een rotdag had vandaag. Het is ook niet niks. Misschien iets zoeken om je agressie op af te reageren. Duim voor je dat het alsnog spontaan gebeurt. Is natuurlijk ook nog steeds zwaar klote maar een ingreep is natuurlijk helemaal erg. Hoop dat ik het zo een beetje goed zeg en dat het niet bot overkomt. Wil je geen pijn doen iig. Wel fijn dat de misselijkheid wat zakt. Verder weet ik eigenlijk gewoon niet zo goed wat ik moet zeggen. Sterkte meis,

groetjes Ramona

Laat die fiets maar even staan … want ook op de fiets kan je een gevaar voor het verkeer zijn nu… Tja mij is toen echt gezegd (misschien overdreven van apotheek maar hun verantwoording) geel deel nemen aan het verkeer.

Ik mocht ze niet meer slikken omdat ze het hartje van de baby slecht konden horen. Gelukkig bleek het later wel goed te zijn … maar waren ze er toch beetje huiverig van. Enne… ik wilde het toen zelf eigenlijk ook niet meer daardoor.

Hoe gaat het nu met je meis? Hoop stiekem ook voor je dat het voor dinsdag al achter de rug is … Denk aan jullie!

Lilypie In verwachting Ticker

haha, probeer je op 1 ding te concentreren ipv op de hele fiets
wat fijn dat de misselijkheid wat aan het afnemen is meid.
wel behoorlijk rot dat je denkt: oke het komt nu toch! en het komt niet…
ik hoop zo met je mee dat het nog spontaan komt.
Hoe heb je vanacht geslapen?

Nou vandaag echt een verschrikkelijke dag gehad. Het begon eigenlijk gisterenavond al. Ik was verschrikkelijk onrustig, hartkloppingen en echt zo’n raar gevoel. Gewoon heel onrustig, kan het moeilijk onder woorden brengen. Maar goed gelukkig wel redelijk goed geslapen. Vanmorgen werd ik wakker en toen ging het wel. Maar nadat ik weer een zetpil had ingedaan werd ik zo verschrikkelijk onrustig. Nog veel onrustiger dan gisteren. Ik wist niet wat me overkwam, had dit nog nooit meegemaakt. Ik moest gewoon iets doen, dus uiteindelijk is een vriendin van me naar me toe gekomen. Ik had mijn man al gebeld en die wilde ook al naar huis komen. Maar ik wilde hoe graag ik ook bij hem wilde zijn dat hij gewoon bleef werken. Slaat nergens op, maar ik voelde me anders zo schuldig als hij naar huis moest komen. Maar goed toen kwam gelukkig mijn vriendin. Erg leuke dag gehad en s’middags weer een zetpil ingedaan. Toen ze om half 5 wegging ging het heel slecht met me. Ik had weer zo’n onrustig gevoel en had alleen maar de drang om te bewegen. Echt niet normaal gewoon, ik stond gewoon te springen en druk te bewegen met armen en benen. Ook voelde ik me ontzettend neerslachtig. Ik dacht nog ik ga toch niet depressief worden. Gelukkig was mijn man al om 17.00 uur thuis. De afgelopen 3 uur moest ik gewoon bewegen. Kon niet eens rustig stilzitten om te eten, dus ben maar van tafel gegaan. Want dit was ook niet gezellig. Heb toen de bijsluiter van de zetpillen gepakt. Stond er dus bij de bijwerkingen: drang om te bewegen, willen bewegen met armen en benen, onrustig, depressief (van licht tot zwaar) en allemaal van dat soort dingen. Hier kwam ik om 18.00 uur achter, dus jullie begrijpen dat ik de laatste niet meer heb ingenomen. Echt verschrikkelijk zoals ik me de afgelopen uren heb gevoeld. Het gevoel is nog steeds niet weg, maar het gaat al beter. Ik kan in ieder geval weer zitten zonder dat ik de drang heb te moeten bewegen. De drang is er nog wel, maar in heel lichte mate. Ben nog steeds heel onrustig, dus hoop dat dit niet te lang meer blijft duren.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Tweede Ticker

Wat ontzettend vervelend dat die medicijnen zulke bijwerkingen hebben!
Hadden ze er ook wel even bij mogen vertellen!

Ik hoop dat je je nu weer wat rustiger gaat voelen, en weer een goede nacht kan maken.
En ik blijf meehopen dat het nog spontaan gebeurd meis!
Liefs, Anne

Jeetje wat een heftige bijwerkingen. Lief dat er een vriendin is gekomen. En groot gelijk dat je de laatste niet heb genomen.

Liefs

Wat lijkt me dat naar, dat je móet bewegen en geen rust kan vinden. ‘Gelukkig’ ligt het aan de medicijnen en gaat het vast beter als je ze laat staan. Logisch dat je niet nog een keer zo’n zetpil hebt genomen.

Hopelijk een redelijke nacht vannacht meid. Hoe gaat het trouwens met Tim? Pikt 'ie veel op van de emoties?

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker