Wat te drinken met 6 maanden?

Zit trouwens net mijn eigen schema nog eens na te lezen en zie dat er helemaal niks van klopt. Nou ja helemaal niks, heb een paar foutjes gemaakt. Had het vanmorgen druk op mijn werk en heb even tussendoor op de site gekeken. Haha had toen dus beter niet kunnen reageren. 2e voeding van Tim is om half 12 en niet om 12 uur en de 3e voeding is om 15.00 uur niet om 16.00 uur. Zat namelijk te rekenen het klopt niet, want hij krijgt 3 uur na zijn fles zijn groente. Zo kwam ik er achter dat ik de verkeerde tijden had neergezet.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

om 15 uur al… dat is snel na die van 12.00 uur toch? Hier slaapt Jurian wel van half 2 tot half 4…

Lilypie Eerste Verjaardag PicLilypie Eerste Verjaardag Ticker

Nee, ik had aangegeven dat ik de 2e en 3e voeding verkeerd had aangegeven. De 2e is om half 12 en niet om 12 uur en de 3e niet om 16.00 uur maar om 15.00 uur. Toen we nog niet aan het fruit en groente zaten kreeg hij precies om de 4 uur voeding. Maar ja dat lukt nu niet meer nu er groente en fruit bij zit. Dus ja dan zit er tussen de 2e en 3e fles 3,5 uur maar hij doet het hier prima op en drinkt alles leeg. Toen hij nog alleen 4 flessen kreeg hebben we hem altijd wakker gemaakt voor voeding. Nu krijgt hij ook bijvoeding dus als hij ligt te slapen krijgt hij soms zijn fles wat later. Maar niet langer dan een half uur later.

Groetjes,
Sandra

ok… duidelijk!

Ja moet hem nu ook altijd alle voedingen wakker maken…! Maar net wat ik al zei het is weer ff vogelen nu ze bijvoeding krijgen… Maar jouw schema houdt ik in mijn achterhoofd en kijk hoe onze kleine daarop reageerd. Maar wel ga ik het net als Marieke doen met toetje en geen fles meer na (als het goed gaat met de groente!!)

Ja, het is idd even vogelen. Wij zaten al maanden op een schema van 7 uur, 11 uur, 15.00 uur en 19.00 uur. En eerst nog 23.00 uur, maar die viel op een gegeven moment weg. Maar ja nu met groente en fruit is het idd even vogelen. In principe houden we deze tijden aan voor de fles maar omdat er ook groente en fruit bij zit en we wel een beetje tijd ertussen willen hebben is de fles van 19.00 uur naar half 8 gegaan. Omdat we groente geven rond 18.00 uur. En rond 10 uur fruithap, dus daarom de fles van 11 uur meestal om half 12.

Groetjes,
Sandra

tog een hele klus dat geregel hahaha

groetjes wendy

Lilypie 1st Birthday Ticker

Hey Sandra & Marieke… Als ik jullie schema’s zo eens bekijk he… wanneer slaapt jullie kleine dan?

Want om 10 uur (als jullie fruit geven) slaapt hij én om 15.00 uur met de fles smiddags ook. Nu weet ik wel dat een half uur niet zoveel uitmaakt dus hij kan hem om half 4 krijgen… maar het zit al snel zo dicht op elkaar!!

Soms zit het inderdaad wat dichter op elkaar, maar ja soms kan het ook niet anders. En er hoeft natuurlijk niet altijd heel veel tijd tussen te zitten willen ze weer wat eten. Het is gewoon even kijken wat je kindje wil. Tim drinkt altijd zijn flessen leeg en eet ook goed van zijn groente en fruit. En als hij geen groente meer hoeft geeft hij het ook aan. Dus zolang hij dit prima vind, laat ik het zo. En straks wordt het allemaal wat makkelijker als de 4e fles wegvalt. Ga donderdag als ik naar het CB moet vragen wanneer die wegvalt. Het CB van mijn vriendin had gezegt bij 9 maanden pas en dat vind ik wel erg laat. Wij maken Tim om 7 uur wakker voor zijn 1e voeding en daarna gaat hij meteen terug naar bed. Tot voor kort sliep hij dan altijd door tot 11 uur. Dat was erg lastig, want dan had ik veel minder tijd om hem alles te geven. Nu wordt hij sinds een maand ofzo rond half 10/kwart wakker dus dan laat ik hem even goed wakker worden en dan krijgt hij zijn fruit. Daarna lekker in badje doen etc en rond 12 uur/half 1 gaat hij weer naar bed. De ene keer slaapt hij dan tot half 3, de andere keer tot 15.00 uur en soms ook maar tot 14.00 uur. Aan het einde van de middag slaapt hij meestal nog 3 kwartier tot 1 uur. Van half 5 tot half 6, maar dat wisselt nog wel eens.

Groetjes,
Sandra

Mijn zusje heeft een zoontje van ruim 1 jaar die krijgt om 20 uur nog een fles, voor het slapen gaan. De fles van 16.00 uur is daar vervangen voor een flesje limonade met koekje/snoepje. Dit had zij als advies gekregen van het cb.

Daarom weet ik niet goed wat ik moet doen? Lijkt me zo’n lange ruk van na het eten tot volgende ochtend voor de kleintjes… maar bij marieke gaat het goed!

Toen Tim nog geen groente kreeg heeft hij het ook op 4 flessen gedaan. Dan kreeg hij om 19.00 uur zijn laatste fles en dan maakt we hem ook de volgende ochtend wakker om 7 uur wakker. Vind het persoonlijk wel lang om met 1 jaar nog een fles om 20.00 uur te geven. Maar goed dat is persoonlijk en ieder kind is anders.

Groetjes,
Sandra

Het zoontje van je zus ligt dan trouwens wel laat op bed. Ruim 1 jaar en dan pas om kwart over 8/half 9 naar bed is best laat. En wij hebben trouwens na het avondeten ook niets meer nodig. Kleintjes natuurlijk in het begin wel, maar nu komen ze gewoon op een leeftijd dat dit niet meer nodig is. Kijk wat je kindje nodig heeft en doe wat voor jouw goed voelt. Ik wil straks de fles van half 8 s’avonds laten vervallen. Omdat ze daar voor in de plaats een hele groente maaltijd met vlees en toetje krijgen. Nu krijgt hij alleen nog groente met rijst of aardappel.

Groetjes,
Sandra

Erik krijgt de eerste fles (pap) om 7.00 uur en slaapt nog van ongeveer kwart voor acht tot half negen. Hij krijgt dan rond 9.30 uur z’n fruit en rond 11.30 uur een fles (binnenkort een klein flesje en een boterham). Hij slaapt dan nog tussen de middag van ongeveer 12.00 uur tot ongeveer 13.30 uur. Daarna soms nog een klein slaapje aan het eind van de middag tussen 16.00 uur en 17.00 uur.

Groetjes!

P.S. Enne, het gaat nog steeds goed zonder laatste fles. Joepie!

Hoi mriek,

Ik lees net jouw schema met Erik.
Je schrijft…soms nog een slaapje tussen 4 en 5.
Maar…is dat dan vaak niet en blijft Erik dan ook wakker vanaf half 2 tot half 7?
Ik zit er ook mee namelijk…hihi!

Gr, Danielle

He Danielle,

Dat ligt eraan hoe lang hij tussen de middag slaapt. Soms slaapt Erik tot half drie/drie uur, soms maar tot half twee. En als hij tot half twee slaapt, gaat hij na het flesje van 15.00 uur nog even naar bed. Als hij nou tot drie uur heeft geslapen, blijft hij meestal wakker tot half zeven. Ik kijk een beetje naar wat hij daar zelf over aangeeft, maar meestal is het op deze manier.

Hoe is het met Aaron en het slapen dan?

Groetjes!

Hoi Mriek,

Met Aaron is het op en neer.
Soms dagen van 2x een half uur en soms heeft hij een dag dat hij anderhalf uur achterelkaar slaapt.
Maar nooit 2x anderhalf uur…het is of de ochtend wel eens lang of de middag wel eens lang maar meestal is alles kort.
Vandaag ook de middag had hij een half uur geslapen…ben ik daarna maar even gaan wandelen in de hoop dat hij nog even zou slapen en we waren vandaag nog niet buiten geweest maar helaas sliep hij niet dus vanaf half 5 ongeveer was hij weer doodop, oogjes wrijven/huilerig…
Om half 7 naar bed gegaan na zijn flesje en nu slaapt hij.
Benieuwd naar vannacht.
Hoe doet Erik het trouwens snachts?

Gr, Danielle

Hai,

Dus het blijft wisselen bij jullie. Hier ook wel hoor, hij blijft ons verrassen…haha.

's Nachts gaat het op zich goed hoor. Hij eet z’n groente en toetje 's avonds en ligt tussen 18.30 uur en 19.00 uur in bed. Meneertje slaapt dan vrijwel direct zonder een kik te geven en meestal komt hij aan het eind van de nacht een paar keer voor z’n speentje. De afgelopen twee nachten sliep hij iets onrustiger, maar we zagen vandaag twee tandjes doorkomen dus dat kan daar goed mee te maken hebben (en/of met het naderende sprongetje en/of met z’n verkoudheid, haha). En Aaron 's nachts?

Groetjes!

De laatste 2 dagen krijg ik er GEEN fruit en groente in maar hij is echt ziekjes… koorts/snotteren… mama maakt zich zorgen maar we kunnen pas vrijdag naar huisarts!

Nu dus ook niks met het schema gedaan… want hij slaapt heel onrustig en onregelmatig nu… ach heb zo met hem te doen…

*Sandra … als je vers fruit over heb hoe bewaar je dit dan? Pas 2 soorten vers fruit gemaakt en liga er door geprakt vond hij geweldig lekker!! Leuk …

Vervelend dat Jurian ziek is, beterschap!

Tim is in december erg ziek geweest. Hij dronk toen wel zijn flessen gewoon leeg, maar hij at geen hap van zijn groente en fruit. Terwijl hij normaal zijn groente en fruit erg lekker vind. Toen hij weer beter was ging hij zijn groente en fruit gewoon weer eten.

Dus geen zorgen, hoort er echt bij als ze ziek zijn. Zolang hij maar wel zijn flesjes drinkt, want dat is het belangrijkste.

Ik bewaar het fruit wat ik klaargemaakt heb eigenlijk nooit. Wat hij niet eet, eet ik zelf op zodat ik ook aan mijn vitamine kom. Op mijn werk eet ik braaf het fruit op, wat ik heb meegenomen. Maar thuis ben ik daar erg slecht in. De ene keer krijgt hij 1 fruitsoort en de andere keer meng ik wat fruitsoorten. Als ik hem bijvoorbeeld alleen appel geef dan eet hij de hele appel op. Maar bij meerdere fruitsoorten blijft er wel wat staan, wat ik dan dus opeet.

Groente vries ik wel in. Ik kook de groente, verdeel het in porties en bewaar het in de vriezer.

Groetjes,
Sandra

Beterschap met de kleine Jurian!

Eet Jurian inmiddels wel weer z’n hapjes mini-boy?