Hoi Mriek,
Weet dat jij pas begonnen bent met brood geven aan Erik, dus was even benieuwd hoe dat nu gaat?
Ik ben gisteren bij het CB geweest en heb een hele lijst meegekregen wat een baby van 7 maanden moet gaan eten. Hij krijgt nu nog 4 flessen, maar ik moet 3e fles laten vervallen. In ons geval de fles van 15.00 uur. Ze geven aan dat je nu meer naar 3 hoofdmaaltijden en 2 tussendoortjes moet. S’ochtends pap, tussendoor fruit of babykoekje, rijstewafeltje, soepstengel. Tussen de middag 1 a 2 botterhammen belegd met smeerkaas, smeerworst of vruchtenmoes met een fles opvolgmelk. Tussendoor weer iets van fruit of iets om op te knabbelen. En dan s’avonds aardappels/rijst/macaroni met groente en vlees en daarna nog een fles. En dan tussendoor nog sap zoals vruchtensap, slappe thee of diksap. Pff vind het nogal wat, vooral tussen de middag en brood en nog een hele fles. En dan tussendoor is nogal karig en dan s’avonds weer groente met een hele fles. Ik had verwacht dat de laatste fles zou vervallen, maar dat moet pas bij 9 maanden.
Weet nog niet of ik het wel zo ga doen, want ineens zoveel brood en dan meteen een hele fles vervangen. Pff weer een hele uitdaging zo’n nieuw schema. Ben benieuwd wat hij van het vlees en brood vind.
Groetjes,
Sandra