Wat te drinken met 6 maanden?

Hoi meiden/moeders…

wat geven jullie je kindjes van 6 maanden allemaal te drinken?

Hoor hier veel verschillen met wat wel/niet mag. Begreep dat melk niet mag maar karnemelk weer wel! Daarom even benieuwd wat jullie geven… (en is karnemelk een aanrader?)

Hoi Mini-boy,

Ik kan me niet voorstellen dat je met 6 maanden al karnemelk mag geven. Anders zou daar wel meer over bekend zijn. Ik weet dat ze Dixap, vruchtensap, water of slappe thee mogen hebben.

Ik heb Tim dit weekend voor het eerst Dixap gegeven en hij vond het erg lekker. Ik had de appelsmaak. Ik had niet verwacht dat hij het zou drinken. Een paar weken geleden had ik namelijk een kant en klaar vruchtensapje van Olvarit gekocht en daar dronk hij niks van. Maar nu was hij achter elkaar aan het drinken, erg leuk.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Hey Sandra…

Echt oh wat leuk lief… weer een stapje verder naar de volwassenheid

ging het niet gulzig uit zo’n beker? want het is dunnenr dan melk! Hier heb ik het ook in huis staan maar sinds 2 dagen geven we de pap met een lepel en lukt het ook om een half potje van 4 maanden te geven aan hem. Dus eerst dat maar anders krijgt hij straks weer teveel aan verschillende dingen binnen en weten we nog of hij er goed op reageerd etc.

Hoeveel heeft Tim op? en wanneer deed jij het? smiddags na fruit ofzo?

liefs

Nee, het ging echt heel goed. We hebben zoals ik al vertelde van Avent die tuitbeker gekocht en daar hadden we het in gedaan. En er komt echt alleen maar drinken uit als ze aan de tuit zuigen. Als je de beker dus gewoon op zijn kop houd zonder dat je drinkt komt er niets uit. Er zitten ook maar 2 of 3 gaatjes in de tuit. Toen hij net aan het drinken was trok hij wel een heel vies gezicht. Maar al snel veranderde dat in een blik van dit is toch eigenlijk wel heel lekker. Dus dat was wel heel grappig om te zien. We hadden het een uurtje voor zijn flesvoeding gegeven. We hadden er 50 cc in gedaan.

Groetjes,
Sandra

oh miniboy en anders heb je van olvarit ook frutopia ofzoiets, dat mogen ze ook vanaf 6 maanden drinken dat zit in cupjes. ook daar geld dat je het best met 1 soort fruit kunt beginnen, en daarna pas iets van zomerfruit moet nemen

(K)Kuzjes!

Hoi Isa,

Dat had ik dus een paar weken geleden gegeven, maar dat vond Tim dus helemaal niets. Ik had het in een flesje en niet in cupjes. Maar die Dixap vond hij zoals ik zei dus wel lekker.

Groetjes,
Sandra

Frutapura toch?

hey mariek…

jou kleintje drinkt nog niks anders als flesvoeding toch? hoe komt dat? geen zin in? lust hij het niet?

Tja, diksap vond 'ie inderdaad niet zo geslaagd. En verder heb ik gewoon nog niets geprobeerd hoor, qua hoeveelheid vocht krijgt hij genoeg binnen en ik heb al het idee dat ik de hele dag aan het eten en hapjes geven ben…

Heerlijk toch… gelukkig mogen we het nu aanslepen… weet nog toen hij paar weken oud was ik dacht dat hij honger had en hij niks mocht als die kleine beetjes voeding… en nu is hij deze week pas beetje andere dingen erbij gaan drinken/eten…

Ja gelukkig gaat dat echt goed met die papfles (lepeltje en bord) neemt echt niet zoveel tijd in beslag en is meer verzadigender denk dan een flesje want er gaan meer scheppen in om het dikker te maken…

Ja, Mriek was inderdaad frutapura.

Ik heb af en toe ook echt het idee dat ik Tim aan het volstoppen is. Dat gevoel heb ik, omdat hij sinds een paar maanden sinds we groente en fruit geven hij nergens meer om vraagt. Maar ja als hij geen honger zou hebben dan zou hij ook niet zo snel zijn flessen leegdrinken of zijn groente of fruit laten staan. En hij eet alles goed en geeft het aan als hij geen groente meer wil. Hij krijgt behalve zijn melk en groente en fruit ook nog niets anders. Afgelopen weekend dan een keer diksap en we hebben hem nu 2 keer een stukje broodkorst gegeven. Erg grappig om te zien hoe hij daar druk op aan het sabbelen is.

Echt fijn Mini-boy dat de pap zo goed gaat. En ik las op een andere topic dat hij toch een half potje fruit op heeft. Zo zie je maar, ineens krijgt hij het door en gaat het steeds beter.

Groetjes,
Sandra

quote:
Frutapura toch?

<a href=“http://lilypie.com”>[img]http://b1.lilypie.com/Q7BJp1.png" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Ticker” border=“0” /></a>

haha allicht
ik haal het met iets anders door elkaar, maar idd dat bedoelde ik haha
ik ben een ezel soms

(K)Kuzjes!

wat ik noemde klonk idd wel erg tropisch

(K)Kuzjes!

hi mini-boy,

wij gaven (en geven) haar meestal een beetje dixap of roosvicee tussendoor. Soms ook rooibosthee. Om te wennen met een schepje melk erdoor. Ainoah drinkt dr sap nooit zo achter elkaar als melk, maar af en toe een slokje vindt ze lekker.

groetjes!

Ezels zijn heel leuke dieren!

apen ook

(K)Kuzjes!

Haha…

ben afgelopen dinsdag naar het CB geweest en gelijk even nagevraagd over die karnemelk … maar dit is echt niet aan te raden zei hij. Net als gewone melk kan je dit beter niet voor het 1ste levensjaar doen…

Dus we gaan het proberen met dixap etc. geven jullie je kindje dit in de box/wipstoeltje? of op schoot? net als de lange vingers etc.

enne… wat is beter een langer vinger of een soepstengel ivm verslikken…

Wij zijn nu begonnen met af en toe een stukje broodkorst. Laten we hem lekker op sabbelen en dat vind hij geweldig. Als het zacht genoeg is slikt hij het vanzelf door. We hebben 1 keer een soepstengel gegeven, maar dat duurt toch langer voordat het zacht is. En hij beet het daarvan af terwijl het dan nog veel te groot was om door te slikken. Wij houden het nu dus even bij de broodkorst. En op lange vingers zit veel suiker, dus daar zou ik persoonlijk nog even mee wachten. Als wij Tim wat geven dan zetten we hem altijd op zijn wipstoel.

Groetjes,
Sandra

Wij geven hier ook geen soepstengels of lange vingers; die laatste niet vanwege de suiker en die eerste niet omdat ik dat nog niet aandurf. Het duurt relatief lang voordat het zacht wordt en Erik is lekker fanatiek; die breekt er enorme stukken af en dat vinden we toch iets te link. Hij krijgt dus ook broodkorstjes, die sabbelt 'ie zacht en dan slikt 'ie het door. Gaat prima! Dit weekend gaan we dan ook proberen om hem een echt broodje te geven. We geven het trouwens in de wipstoel; kinderstoel zit 'ie af en toe eventjes in, ondersteund door twee handdoeken aan de zijkant (jullie hebben toch ook die tripp trapp? Ondanks die stoelverkleiner zakt Erik nog wel opzij, haha).

Groetjes!