Wat ik gister zag!

Ja wordt er nou nog aandacht besteed aan mijn kip-ei-uitleg of hoe zit het?

Groetekes, Sje

ha, nou Sje, maar waar komen dan die kip en die haan vandaan ?
Uit een ei. Was er toch eerst het ei Sje.

Haihai,

Eerst de kip en de haan en toen het ei.
God heeft ook geen baby’s geschapen maar twee volwassenen, adam en eva.

Dus eerst de kip en de haan en toen het ei.

Liefs maaike

Kijk, daar zijn we !
Dat is jouw visie. Jij gelooft in God.
Maar ook daar zijn de meningen over verdeeld.
De 1 geloofd in God en de ander in de evolutie.

Ik ben verder ook niet gelovig maar als je de bijbel moet geloven waren er inderdaad eerst ouders en toen pas kinderen.

Maar dan nog iets wat het geloven in die bijbel betreft. Ook een soort kip-ei-vraag. Je hebt Adam en Eva. En je hebt 2 zonen: Kaïn en Abel. Volgen jullie het tot dusver?

Hoe in vredesnaam kan daar een heel volk uitkomen? Ergens in het verhaal moet incest gepleegd zijn zou je dan denken!

Groetekes, Sje

In die tijd werden mensen geen 80 maar een jaar of 1000.
Dus wellicht hebben adam en eva meer kinderen gekregen, en ja dan zijn het broers en zussen die met elkaar gingen.
Ik weet het niet klinkt heel cru maar ik zal het eens nazoeken.

Trouwens iedereen geeft hier toch zijn of haar visie weer, dus vanwaar: Kijk daar zijn we, dat is jou visie?

Liefs Maaike

Mensen die 1000 jaar worden? Sorry maar dat vind ik echt een sprookje! Ik ga voor de evolutie-versie!

Groetekes, Sje

Leuk er is weer een discussie
En ja het geloof mmm
Ik geloof dus niet in een god
Het belangrijkste geloof is voor mij dat je in je zelf gelooft en je naasten
Er is vast iets daarboven maar in mijn ogen geen god

Groetjes van Heleen mama van Robin en Justin

Zo voel ik het ook Heleen. Ik heb door verschillende ervaringen in mijn leven het gevoel dat er wel degelijk iets is, want soms bestaat toeval gewoon niet. Dan hebben dingen gewoon zo moeten zijn.

Maar ik verbind daar niet de naam God aan.

Ik kan ook niks met de bijbel. Net als zo’n Adam, Eva, Kaïn, Abel en daar komt een heel volk uit-verhaal, of de bewering dat mensen in die tijd 1000 jaar oud werden. Ben ik te nuchter en te realistisch voor. Ik geloof daar niet in.

Groetekes, Sje

Ik heb een poos geleden een artikel in de Quest gelezen hoe religie ontstaan is en waarom het nu veel minder leeft dan eeuwen geleden.

Mensen in die tijd hadden veel meer onzekerheden (waar komt onweer vandaan, hoe komt het dat mensen sterven aan een ziekte, etc). Ze leefden tussen allerlei zaken die ze niet konden verklaren. Die schreven ze toe aan goden.

Inmiddels zijn er veel meer details bekend over al die onzekerheden uit die tijd (onweer komt niet door boze goden maar door warme en koude lucht die het niet tof met elkaar kunnen vinden), dus grijpen mensen veel minder naar het geloof. Gewoon omdat steeds meer zaken verklaarbaar worden.

Groetekes, Sje

Ook in tijden van angst Sje, dan lopen de kerken ook weer vol.
Tja, ik zou best in een God willen geloven, heel graag zelfs.
Maar ik vind dat heel moeilijk.
Ik geloof eigenlijk ook niet zo in die oerknal.
Dan zouden wij er met zijn allen " toevallig " zijn en dat gaat er bij mij ook
niet in.
Ik hoop wel dat er iets is na de dood. Dan kan ik misschien voor mijn kindjes blijven zorgen ook na mijn dood. Wie weet. En als hun dan oud zijn wacht ik ze op in het hiernamaals en feesten we lekker verder in de hemel.

Ach ja, we zullen het niet te weten komen hoe het leven ontstaan is.
Best jammer, want ik ben er heel nieuwsgierig naar.

Ow en Maaike, ik heb het idee dat jij je aangevallen voelt, maar dat is niet zo hoor. Ik bedoel met : kijk daar zijn we, van daar hebben we de grootste discussie ooit. Ik wilde daarmee een discussie openen, verder niets.

en die onbevlekte ontvangenis heeft astrid nog een mooie theorie over

groetjes Kim, mama van Sofie,Victor & Alexander!!

“Opvoeden is een kind te helpen worden wat het is”

Nou kom maar op Astrid want van die onbevlekte ontvangenis heb ik ook altijd het fijne al willen weten. Ik heb zelf namelijk alleen nog maar bevlekte ontvangenissen meegemaakt.

Groetekes, Sje

Ik weet er ook niet veel van hoor, ik vind het allemaal juist symbolisch en moet je de bijbel juist niet serieus nemen maar symbolisch dus

Volgens een oud collega van me (zwaaaaar christelijk) waren Kaïn en Abel getrouwd, waarop ik dus vroeg maar waar komen die vrouwen dan vandaan? Ja, zegt ze, dat waren de zussen van Kaïn en Abel dus ze moest heel erg tegen haar goede gevoel in toegeven dat er incest voorkwam in die tijd.

Ik ben ook echt van de evolutie maar ben daarentegen ook best spiritueel maar goed, heeft het één met het ander te maken?!

Edit Ik heb deze tekst per ongeluk ge-quote i.p.v ge-edit (evolutie i.p.v. Revolutie )

Gewijzigd door - mommy2007 op 21 Aug 2008 00:53:05

quote:
Ik weet er ook niet veel van hoor, ik vind het allemaal juist symbolisch en moet je de bijbel juist niet serieus nemen maar symbolisch dus

Volgens een oud collega van me (zwaaaaar christelijk) waren Kaïn en Abel getrouwd, waarop ik dus vroeg maar waar komen die vrouwen dan vandaan? Ja, zegt ze, dat waren de zussen van Kaïn en Abel dus ze moest heel erg tegen haar goede gevoel in toegeven dat er incest voorkwam in die tijd.

Ik ben ook echt van de evolutie maar ben daarentegen ook best spiritueel maar goed, heeft het één met het ander te maken?!

Liefs Mandy mama van Selina en overtuigd lactivist

Liefs Mandy mama van Selina en overtuigd lactivist

Hee Kimmetje, je maakt me nieuwsgierig.
Asje, wat is jou theorie over die onbevlekte ontvangenis ?

Hahahaha het grappige is dat ik het gisteren in eerste instantie wel getypt had hier, maar uiteindelijk niet geplaatst. Ik ga zo eerst werken maar kom vandaag nog met de theorie, jajaja van iemand die het in elk geval zou moeten weten zo ongeveer.

Spannend he

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!

dat is inderdaad spannend Asje
We wachten rustig af
ben erg benieuwd

Groetjes van Heleen mama van Robin en Justin

Wat grappig dat wij als volk ontstaan zouden zijn uit incest en dat dat nu door door iedereen hard veroordeeld wordt (ook door mij hoor want ik vind het verschrikkelijk en smakeloos!). Maar zonder incest zouden we er dus niet geweest zijn?! Erg vreemd en onhandig verhaal.

Doe mij de oerknal maar en het langzaam ontstaan van leven in miljoenen jaren en het muteren van rassen ook in miljoenen jaren. Veel geloofwaardiger, zeker met de skeletten van oermensen die gevonden zijn.

Groetekes, Sje