Wat betekend de naam van jou kind?

Als Jurian een meisje was geweest zou ze Noémie heten. Maar … nu hebben we toch een andere naam verzonnen

Seth vind ik hele mooie naam maar … een naam naast Seth is niet zo moeilijk. Als je het Bijbels en kort wil houden: Boas (is in de top) - Levi - Lucas
Meisje vind ik Sarah wel leuk naast Sem…

Lilypie In verwachting Ticker

Nee inge, kleine visser. Als Morgan geboren was als Jongetje had ze Collin geheten, als we nu nog een kindje zouden krijgen wordt het een heel andere naam

Groetjes,

Michèle

We hadden geen meisjesnaam verzonnen. Wisten dat het een jongen zou worden en gingen toen pas namen bedenken. Nooit over meisjesnamen gesproken eigenlijk. Ik vind voor een meisje Ninthe heel mooi, maar of die naam ooit nodig zal zijn? Denk het niet…

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Wij wisten niet wat het zou worden maar we hadden geen jongensnaam, er kwam niets in ons op!

Wat een mooie meisjesnaam mini-boy, echt nog nooit gehoord.

Liefs Michelle

Lilypie Kids Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

@ Mini boy heeft die meisjesnaam ook nog een betekenis of is hij ook bijbels (sorry ik weet niet alle bijbelse namen)

Groetjes,

Michèle

Het is een franse naam en betekend : zalig / aangenaam (net opgezocht).

Naomi is Bijbels, Noëmi volgens mij niet.

Ja vind het zelf ook nog steeds mooie naam. Maar toch wordt het nu een andere … grappig is dat hé…

Je hebt gelijk Mini-boy er zijn heel veel namen die er wel bij passen
Maar hij moet natuurlijk voor je gevoel wel even mooi zijn, laat ik maar zeggen.

Voorlopig is dat bij ons in ieder geval nog niet aan de orde, dus hoef er eigenlijk ook helemaal niet over na te denken…

Noémi is ook een mooie naam.

Ik vind eigenlijk veel namen wel mooi, maar echt heeeeeel mooi vind ik maar weinig namen

Liefs, Anne

Lilypie Second Birthday tickers

Ja je moet de klik hebben met een naam of je heb het niet…

Vind het nu voor de 2e ook een stuk moeilijker hoor. Vooral omdat wij aan vernoemen doen. Dan ben je ook een stukje gebonden … al kan je daar ook alle kanten mee op

Beide namen die wij nu hebben … hebben we sinds kort. En soms nog twijfels Bij Jurian wisten we het al heel lang wat we voor jongensnaam wilde.

@Michele: haha ja maar liefst 1,58
toch een mooie vis als je hem aan de haak slaat hahahaha

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker

@ mini boy ik vind het ook een mooie betekenis.
En ja bij ons is collin zeg maar gaan varen die zullen we niet meer gebruiken terwijl we er wel erg weg van waren. Al moet ik zeggen dat we gek genoeg meer waarde hechte aan Morgan ondanks dat we niet wisten wat het zou worden.

@ Inge. Wie weet in de toekomst dat je het te horen krijgt en als blijkt dat er geen kleintje meer komt dan vertel ik het je ook wel hoor.

Groetjes,

Michèle

Leuke interesante topic!.

Wij hebben speciaal naar een bijbelse naam gezocht met een betekenis erachter em 2 lettergrepen.
Jony komt van Jonathan vandaan, betekenis is Geschenk van God.
Jony spreek je uit in de engelse versie dit vinden we mooier klinken.

Het grappige is dat we er niet uit kwamen met een jongens naam, zo hadden we ook alleen maar Eshter en Jony. Het uit eindelijk Jony geworden.

Greetzz Cora

Over Eva waren wij het snel eens. Die naam wilde ik al lang voor ik überhaupt zwanger was. Gelukkig vond mijn vriend het ook meteen mooi. Als jongensnaam hadden we Lars, voordat we wisten dat we een meisje kregen. Maar met die naam hebben we allebei opeens niets meer! Raar he? We hebben nu een andere naam voor een jongetje. Als ik maandag (20 weken echo) hoor dat we weer een meisje krijgen, moeten we dus zwaar gaan nadenken en gaan surfen, want we hebben wel een naam, maar die is het misschien niet 100%! Moeilijk!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Oh ja, ik ben zelf weg van de naam Robin, voor een meisje. Maar mijn vriend vindt het dan onduidelijk of het een jongen of een meisje is. Ik moet hem nog even bewerken dus, hahaha! Eva en Robin, ja!

Groetjes Rainbow, trotse mama

@Raibow: Robine dan? Voor een meisje? Dat is duidelijk een meisjesnaam. Dan bewaar je Robin voor het geval het een jongen wordt…

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Robin voor een meisje wordt ook veel als robyn gespeld alleen heb je weer de kans dat als mensen het uitspreken als naam van die beer

Groetjes,

Michèle

Lang geleden dames!
Maar veel gedaan/gebeurd & druk met school!

Nayaro betekent: 1e zoon! En komt uit het oud maleis!
Wij hadden eerst Yaro, maar vonden dat niet helemaal af … Uiteindelijk op Nayaro gekomen, en toen we de betekenis hoorde, toen was het meteen duidelijk: Dat was de naam voor onze zoon!

Danil is een islamitische naam … i.v.m dat mijn vriend deze achtergrond heeft & we dit hebben opgedragen aan mijn vriends overleden vader dus Opa van Nayaro.

Nayaro - Danil / 14 September 2008

Rainbow: moet ik eerlijk zijn?? Ik vind Robin een stoere naam maar wel echt voor een jongen. Net wat Mriek zegt Robine is dan weer meidenachtiger. Maar dan moet ik stiekem ook beetje aan robijntje denken

Moeilijk he…