Wat betekend de naam van jou kind?

net belde een vriendin van me op, dat iemand die ze kent een tatoage had laten zetten met de tekst : rico.
Nu heeft papa ook Rico’s naam op zijn arm staan, maar wisten wij veel wat het betekende??
in het spaans betekend rico blijkbaar: lekker en overvloedig.
haha ik moest er wel erg om lachen.
rico is dan ook wel een mooi mannetje en zn naam doet hem eer aan hahaha.
maargoed dankzij mijn vriendin weet ik dus nu de betekenis van Rico’s naam

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker

Hoi mamavanrico,

Grappig zeg! een mooie naam bij een mooi ventje!

Onze dochter heet Silver, het is een Engelse jongens en meisjes naam en betekent “kostbaar” en natuurlijk Silver als in het nederlands de kleur zilver.
oorspronkelijk is de naam ooit af gekomen van de naam Silvester.
Wij vonden en vinden het nog steeds een prachtige naam!

Lieve groet,
Monique mama van Silver

Gewijzigd door - Monique 1 op 05 May 2010 19:36:01

Erik betekent: de eervolle machtige of de alleenheersende.

Maar daarop hebben we het niet uitgekozen hoor…

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Morgan der voledige naam is Morgana en betekend uit de zee geboren. Het is een zeer oude Engelse naam en wordt ook wel als Morgain gespeld. Morgana le fay (of te wel Morgana de fee alias Fata Morgana) was in de legendes de zus van Koning Arthur.

Leuk topic trouwens

Groetjes,

Michèle

Gewijzigd door - Michèle op 05 May 2010 19:42:16

De naam Levy betekent:

Afgeleid van het Hebreeuws met de betekenis: de getrouwe.

Vrijwel uitsluitend in joodse families in gebruik. Het was tevens de oorspronkelijke naam van apostel Matteiis. Levi, stamvader der Levieten, zoon van Jakob en Lea.

mijn vriend vond levy een leuke naam en we wisten eigenlijk niet hoe we het gingen schrijven en vonden een lange y op het eind en dat maakte zijn naam net wat anders…

het is idd een leuk topic

haha ja ik dacht waarom ook niet?
ik werd ineens ook benieuwd

@Michele: Ik moest toen ik de eerste keer Morgan’s naam las op het forum denken aan Morgan freeman. zo spreek je het toch ook uit he? alleen Morgan dan

De betekenis van rico’s naam en dan niet de vertaling maar de naam zelf is: machtig, dapper heerser van het thuisland` (net even opgezocht haha!)
en is officieel een italiaanse naam.
@Mriek; dus erik en rico zijn alle 2 machtig hahaha dat wordt wat

<a href=“http://lilypie.com”>[img]http://lilypie.com/pic/100127/Fpre.jpg" alt=“Lilypie Tweede Pic” width=“88” height=“80” border=“0” />[img]http://m2.lilypie.com/pmh5p1.png" alt=“Lilypie Tweede Ticker” border=“0” /></a>

Gewijzigd door - MamavanRico op 05 May 2010 19:58:41

Idd leuke Topic. Heb er nooit zo bij na gedacht wat een naam betekend.
Onze meid heet Marrit. Heb net op google de betekenis opgezocht.
Komt ie: Parel, Dochter van de zee, Kind van het licht.
Nou het klopt helemaal. Het is een pracht kind (zegt vast elke mama)
Ze is dol op zwemmen en water. En al vanaf ze een paar dagen oud was heeft ze een hekel aan slapen overdag, dus een kind van het licht

Zal mijn eigen naam ook even opzoeken

Gr

Tim betekend ter ere van god.

Maar dat wist ik ook niet hoor, dat heb ik net via google gevonden.

Groetjes,
Sandra

Hoi leuke topic inge!

Luna betekend in het italiaans Maan (La loena), wij spreken het gewoon uit als lUna en niet loena.

Tja en dan Mees, wist het eigenlijk niet. Wist wel dat het een oude friese naam is maar de betekenis geen idee. Nou komt tie, Zoon van tolmai (de vorentrekker, rijk aan rimpels!!!) <---- of hij daar nou zo blij van word whahah.

Gr Patries

@ Inge klopt helemaal. Er wordt ook gezegd dat Morgan officieel de manelijke versie van Morgana, maar wij hebben het bewust als roepnaam gekozen. Overigens betekend Mervin bij het water geboren dus hun namen passen mooi bij elkaar. Michèle is afgeleid van Michael en betekend hij die als god is.

Groetjes,

Michèle

Seth is een naam die voorkomt in de Bijbel, en de Egyptische mythologie.

Het betekent: Fundering, beloning en billen (vooral het laatste zal hij blij mee zijn, haha!).
Ik heb het trouwens ook net opgezocht!

Ik vind het belangrijker wat jij zelf met de naam hebt, dan wat het betekend.
Enne… ik vond dit al een tijd een hele mooie naam

Liefs, Anne

Lilypie Second Birthday tickers

Ok ik heb ook even gegoogled

Dylano is afgeleid van Dylan en betekend, zoon van de zee en is italiaanse naam (dat wist ik wel)

Madelon is afgeleid van magdalena en de betekenis is vrouw uit magdala (het zal )

Michelle, Die als god is

Liefs Michelle

Lilypie Kids Birthday tickers

Leuk dit!
Ik heb net ook even gegoogled:

Joey betekend: God zal toenemen
Jessey betekend: Gods genadig geschenk

Hmmm nooit geweten ook, haha! Ik vind het gewoon mooie namen, en we wilden dat de namen net als van Jayvey* met een J beginnen en eindigen op een ey. Overigens is er van Jayvey* geen betekenis te vinden…

Lilypie First Birthday tickers

Wij hebben onze dochter de namen JADA CATHARINA gegeven. Jada is Bijbels/ HEBREWS voor ’ de wijze’. Catharina betekend ‘de schone/ mooie’. Haar chichewa naam betekend prinses en haar achternaam betekend hier ook nog vrolijk. Dus dat was voor ons een goede keuze; een wijze, mooie en vrolijke prinses! hahaha en madam doet haar namen eer aan!

Wij hebben zelf wel een beetje op betekenins gezocht:

Anna: genadig, lieflijk

Nora: trots

We vinden de namen erg mooi en de betekenis is ook iets om trots op te zijn. Ze passen ook goed bij elkaar en zijn niet echt 'pest’namen. Dat er veel mee kan worden gepest. Dat wilden we ook niet voor beide meiden. De namen passen ook erg goed bij de dames!

Anna is echt een lieve schat en is erg zorgzaam voor anderen en NOra weet nu al wat ze wil!! Ookal kan ze niet praten, ze geeft het erg goed aan,… ook wel eens lastig

Nick betekend “overwinnaar van het volk”. Ik heb zijn naam daarom ook niet uitgekozen maar het het wel opgezocht toen we eenmaal de jongensnaam wisten. Vind het wel bijzonder want hij heeft een zware start gehad in zijn leventje dus waarschijnlijk hebben we de juiste naam bij het juiste persoontje…

Groetjes Bianca

Ik heb Jesse ook net even opgezocht Jesse betekend: Gods genadig geschenk. Vol met leven.

Liefs

Jurian = bewerker van de aarde / boer, akkerman.

hahaha… zal hij dat worden?? Ik kan verschillende betekenissen vinden van onze kleine boy. Voor mij betekend hij mijn lieve kleine mini-boy

Lilypie In verwachting Ticker

haha de meeste zijn wel godskinderen he hihi leuk, of heel machtig ofzo.
En mini-boy: boer zijn is een mooi beroep

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker

Nikki => overwinnaar van het volk
Lisa => ik zweer bij God
Yvonne => (boog van) Taxushout
Chris => gezalfde, drager van Christus

Ik vond Mika altijd een hele mooie naam, totdat ik hoorde dat het plastic tas betekende in het Turks ?! Toen was ie niet meer zo mooi hahaha!

Grtz Von

Lilypie Kids Birthday tickers