Vreemd gaan?

@ Bakmamma beetje hypocriet inderdaad. Waarom een man wel en een vrouw niet. Vraag he inderdaad maar eens na want dat zou ik ook wel eens willen weten.

Overigens valt me met deze mededeling van jou en wat ik gehoord heb over moslims en joden dat veel geloven man gericht zijn. Zij mogen meer, kunnen meer en er wordt meer van de geaccepteerd. Terwijl het toch echt vrouwen zijn die een bloedlijn voortzetten. Een beetje meer respect mag wel.

Groetjes,

Michèle

Ik wil even wat vragen over het geloof

En sorry…ik ben echt heel dom in het weten en onthouden van alle soorten geloven.
Ik ben gedoopt en RK maar ik weet er niks vanaf
Vraag me niet wat een Rkér moet geloven want dat weet ik zelfs niet!(ja…jullie zullen mij nu wel vierkant uitlachen).
Weet je wat ik vind?
ALS er een god is he!..waarom maakt ie dan jonge kindjes ziek en waarom laat ie oude mensen soms kreperen van de pijn die zelf smeken om naar de hemel te mogen?..is dat een god die het zo goed doet?

Maar nu heb ik even een vraag:
Op rtl 8 is om 8 uur savond bevallingverhalen.
Daar was vorige week een 22 jarige Christen op die moest bevallen.
Ze lieten eerst een tijdje haar volgen met de camera in haar dagelijkse dingen.
Ze bleek te zingen in de kerk en ERRUG veel te bidden.
Ik zag op tv een hele zaal vol mensen die allemaal hun armen en handen omhoog hielen/ elkaar vasthielden en maar bidden…hardop bidden door elkaar heen!
Ik vond dat er zo raar uitzien!
Ze hielden gewoon niet op zoveel en zo hard dat ze aan het bidden waren.
Toen ze uiteindelijk moest bevallen had ze veel pijn en zei ze : heb geen angst bid voor me…jezus help me…bid allemaal voor me!
Heel haar familie stond als gekken te bidden-bidden-bidden.
Ik vond het verschrikkelijk lachwekkend eruitzien!
En die verloskundige die in beeld was moest ook lachen!

Doen Christenen hier in Nederland ook zo?
Ik had niet het idee dat Christenen zo met hun geloof omgaan.
Maar ja…wat ik al zei: ik weet niks van geloven af!

Gr, danielle

@Danielle: Die discussie is hier al eens vaker gevoerd over waarom God pijn en lijden toe zou laten, dus verwijs ik je even naar dat topic, voordat we heel die discussie weer opnieuw gaan beleven
http://www.ikkeben.nl/forum/topic.asp?topic_id=21747

Enne over dat die vrouw dat zo deed. Tsja mensen kunnen haar keihard uitlachen, maar als dat die vrouw ECHT helpt om de bevalling draaglijker te maken, wie ben jij dan om er om te gaan staan lachen? Iedereen doet de bevalling op haar eigen manier. Ik vind het van die verloskundige helemaal belachelijk en erg onprofessioneel om er bij te gaan staan lachen…
Maar nu even antwoord op je vraag: Nee, niet alle christenen doen dat zo…

Groetjes Hanna, trotse mama van Sylvie

Gewijzigd door - goudvisje20 op 23 May 2011 20:08:56

@Bakmama
Nee, ik weet niet hoe het werkt van die man en vrouw Dat is voor mij ook nog steeds een raadsel.
Lees onderstaande link eens:

Ik vind het enigszins verhelderend.

Bij ons in de kerk zegenen ze dan ook niet zo maar ieder 2e huwelijk in. Er wordt eerst gekeken wat de reden van de scheiding is geweest.

@iedereen
Zoenen vind ik al vreemd gaan. Zelfs al de gedachte dat je graag iemand zou willen zoenen of sex mee zou willen hebben vind ik al vreemd gaan. Je begeert op zo’n moment iemand anders dan je echtgenoot/genote en dat vind ik fout. Met die gedachte ben ik ook groot gebracht.

Oh ennuh, nog wat… Ik hoop niet dat jullie denken dat ik mezelf een perfecte christen vind, want dat ben ik echt niet. (en heb ik ook niet geschreven in mijn stukje ). Ook ik ben gevoelig voor de verleidingen in deze wereld en worstel daar geregeld mee (niet op relationeel gebied hoor, maar bijv. op het gebied roddelen, negativiteit e.d.).

@Bakmama: Prima toch als jullie dat zo willen doen?!?!
Ik zal s’ff googelen.

Tja echt…ik vond het op tv zelf ook wat lachwekkend eruit zien…sorry hoor!
Maar wat jij ook schrijft…je lacht erom omdat je het voor het eerst ziet!

Gr, Danielle

Denken over zoenen en seks met een ander vind ik geen vreemd gaan hoor. Ik zal de laatste zijn die zegt dat ze daar nog nooit over na heeft gedacht. Ik doe er echter niks mee.

@simzoe, maar wie heeft er hier gezegd dat er alleen al aan denken vreemdgaan is? Ik bedoel, beetje raar voorbeeld, maar mijn man en ik hebben beiden een “vrij kaart” wat betreft vreemd gaan. Als ik ooit SImon Baker (amerikaanse acteur die in de mentalist speelt) in het echt zie, en hij zou opeens bijzonder gecharmeerd zijn van mij (ahum) dan mag ik mijn vrijkaart in leveren, hetzelfde geld voor mijn man met Julia STiles (amerikaanse actrice) . Tja, beide weten we dat het never nooit gaat gebeuren, en dat het eigenlijk ook niet serieus is, want ik denk dat als puntje bij paaltje komt (leuke woordspeling in combi met dit onderwerp) , ik het toch niet zou kunnen, maar goed, wat ik bedoel te zeggen is, op zon moment denk je er wel een beetje aan , en dat vind ik niet vreemdgaan, het wordt pas vreemdgaan als het gaat om iemand in je nabije omgeving, en daadwerkelijk ook actie onderneemd op je gevoel, of dat gevoel ou puur lichamelijk is of ook emtioeneel.

liefs woezel

Lilypie Third Birthday tickers

Ha ha ha hmm zo’n vrijkaart wil ik ook wel, maar er zijn zoveel mooie knappe mannen

Groetjes,

Michèle

@michele hahahahahaha das waar, maar daarom kiezen wij er ook voor dat je die vrijkaart alleen bij die 2 mesnen mag inleveren, wat dus never nooit gebeurt, alleen in je dromen misschien hahahahahahaha

liefs woezel

@woezel
Dat was ik denk ik onderop pagina 2
Maar komt voort uit ons geloof en de volgende bijbeltekst
En ik zeg zelfs: iedereen die naar een vrouw kijkt en haar begeert, heeft in zijn hart al overspel met haar gepleegd.

@freubeltje, ok, wist niet dat jij dat had gezegd, maar goed moge duidelijk zijn dat ik daar op zich anders over denk, ik bedoel, ik ben ook niet blind, en kan een mooie man ook wel waarderen om naar te kijken, maar dat houdt wat mij betreft niet in dat ik dan ook daadwerkelijk iets met die man zou doen als ik de kans zou krijgen. Juist niet!!

liefs woezel

Mijn vriend komt ook uit een ‘handjes in de lucht’-omgeving. Ik zag het voor het eerst in de kerk bij hem en dacht ook van: ‘Wasdanou?’ Ze hadden daar ook heel andere muziek dan in de rk-kerk. Bij ons katholieken is het allemaal Latijn of orgelmuziek zeg maar, maar in zijn kerk zijn het Engelse liedjes met gitaar en drums enzo, soms echt heel swingend. Dat is meer evangelisch volgens mij…Ik zag daar dus ook wat mensen zo staan met dat handje, zijn moeder doet het ook. Hij niet, het hoeft voor hem niet zo. Wij draaien hier weleens de CD ‘Worship’ of zoiets, zo’n evangelische popmuziek-achtige CD en die vind ik best ok, met stevige gitaren enzo. Maar dat handje laat ik ook maar naar beneden!

Enne…mag ik ook zo’n vrijkaart? Ook wel LETTERLIJK eigenlijk he, een VRIJkaart! Ik ben in gedachten echt weleens naar bed geweest met een ander hoor en dan bedoel ik een bekende sporter. Die vind ik gewoon leuk. So what? Hahaha. Maar ik droomde ooit heeeeeeeel erg dat ik naar bed ging met BALKENENDE! Hahahaha! Ik had hem vooraf op TV gezien en weet ik veel, mijn rare brein vormde die droom. Iedereen kent dat verhaal ook bv op mijn werk en het doet het altijd goed op feestjes, omdat het zo ontzettend MAF is en zoooo ver van de werkelijkheid! Maar die sporter…hmmm…Ik denk dat mijn vriend heus ook weleens zoiets droomt, maar in werkelijkheid is het toch not done en zou ik hem zelfs niet met die sporter belazeren! En ook niet met Balki!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

@rainbow, precies domen mag (ook al is het balkenende, jemig hoe verzin je het hahahahahahaha) maar in de werkelijkheid doe je zoiets toch niet. Wat ik al zei over die VRIJ (hahahahahha) kaartjes van ons, dat zijn echt mega onbereikbare mensen dus je weet ergens ook wle dat het nooit gebeurt, maar stel dat, dan weet ik zeker dat ik die vrijkaart niet ga gebruiken. maar fanatseren ag altijd toch?

liefs woezel

Precies! Vind ik ook hoor. Fantaseren mag! Wij keken daarstraks naar DWDD en daar was Doutzen Kroes, een supermooie meid. Dat zag mijn vriend ook wel natuurlijk. Dat mag ook vind ik. Hij kan haar toch niet krijgen… Tja, Balkenende…da’s toch wel sick als je daar van droomt, of niet dan!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Hahahahahha een beetje wel, maar ik heb ook well eens vreemde types langs zien gaan in mijn dromen, dus ik ben zeker niet degene die daar over mag oordelen hahahahahahaha

liefs woezel

ten eerste wat ontzettend veel topics zeg al 3 blz…
Het lijkt meer over het geloven te gaan, dan over het vreemdgaan…

Zal ook ff mijn reaktie geven,
ben zelf totaal niet gelovig opgevoed, heb op een openbare school
gezeten waar je kon kiezen voor Godsdienst of niet.
Mijn vriend leren kennen die wel christelijk is opgevoed.
hij heeft op een christelijke school gezeten, maar er werd verder niet naar de kerk gegaan, maar goed je kunt evengoed geloven en niet naar de kerk gaan…

Wij hebben beide wel belijdenis gedaan, ik ben dan wel gedoopt en heb belijdenis gedaan, maar zo heel veel weet ik er gewoon niet van.
Hebben onze kinderen wel gedoopt, (wat ze er later mee doen, moeten ze zelf weten) maar het is niet verkeerd dat ze iets meekrijgen.
Zelf heb ik wel zoiets van , ik wilde dat ik er wel iets meer mee groot gebracht werd, kun je er toch meer over meepraten…

De kinderen zitten wel op een christelijke school en moeten bidden (maandags
en vrijdags)
Wij bidden niet met het eten of voor het slapen gaan, ik geloof persoonlijk best dat er wat is, en mijn vriend ook , maar we gaan bijvoorbeeld zelden naar de kerk toe.
Zou het wel moeilijk vinden als de kids wat ouder worden en dingen gaan vragen over het geloof, te moeten zeggen, dat ik het niet weet.
Snappen jullie wat ik bedoel?

Heb hier trouwens in ons dorp een keer een dienst meegemaakt waar ook een soort “handjesklap” gebeuren was (vrienden van ons zitten bij die kerk)
Vond het best gezellig zo’n dienst, maar het is zooooo ontzettend anders dan een “gewone” kerkdienst met kerkorgel enzo…
Moest ik ff aan wennen…
Alles kon en alles mocht, heel apart…

Je moet iedereen zijn mening respecteren vind ik, als iemand gelooft prima.
Gelooft iemand niet, ook prima…
JE moet elkaar wel in zijn /haar waarde laten.
Mijn vader was anti geloof en kon zich vreselijk ergeren aan mensen die 2x per dag zondags in de kerk zaten, en door de week iedereen bedonderden, en er totaal niet naar leefden…

Succes allemaal, Gr. mama van 2 kids

Ik zal het idee van die vrijkaart ook eens opperen bij ons hahaha .

Nou…ik vond die kerkdienst op de tv wel leuke muziek hebben ja…en iedereeen zong uit volle borst mee.!

Ik ken ook alleen orgelmuziek en een zangkoor van vroeger uit toen ik in de kerk kwam.

Wij hebben Aaron niet gedoopt (hij is daarmee de enige uit de familie) omdat mijn vriend het niet nodig vond.
Ik heb het wel aangekaart meerdere keren maar mijn vriend zei telkens: wat doen we ermee…we zijn niet gelovig ofiets en dan voor de familie een kind laten dopen …dat hoeft voor mij niet.
Dus…is aaron de enige niet gedoopte…toch vind ik dat jammer…ga er denk ik toch nog eens over begoinnen dan kan hij er later mee doen wat aaron zelf wil.

En wat iedereen ook zegt: ieder zijn ding en gevoel erbij!

Gr, Danielle

Zo heb ik voor een paar weken geleden gedroomd dat ik flinke sex had met Dean Winchester (Super Natural) op de achterbank van de auto…

Als ik die vent tegen kom, dan heb ik ook zeker een vrije kaart hahahahahaha!!
Dan NEEM ik die vrije kaart gewoon… en dat zou Chris ook ongetwijfeld met een andere mooie meid hebben!

En trouwens, wij zijn best wel vrij en open in onze relatie… (niet dat we met iemand anders zouden zoenen ofzo hoor (want dat vindt ook IK al vreemdgaan).
Maar we praten wel heel openlijk over seks, speeltjes etc.

Een vriend van Chris had echt een open relatie met zijn vriendin, en als ze iemand anders mee konden nemen naar huis dan mocht dat ook… als ze savonds maar wel weer samen in 1 bed lagen… nou dat vindt ik echt niet kunnen hoor!!

Liefs, Melanie

Gewijzigd door - Melanie_Christiaan op 24 May 2011 08:18:38