Vreemd gaan?

Ik vind vreemdgaan ook echt niet kunnen, vroeger zei ik altijd waar de gat van de deur was als hij mij dat zou flikken, nu met een kleine denk ik er iets genuanceerder over, je hebt toch ook een kind waar je aan moet denken en met name of het een one time thing is of een langdurige relatie wbt het vreemd gaan zou voor mij wel wat uitmaken. Gelukkig hier nooit gebeurt, en ik vertrouw mijn man volledig, maar ook ik zeg nooit, nooit. We hebbenw el afspraken mbt als je ooit de neiging hebt om vreemd te gaan, dat je dit naar elkaar uitspreekt, zodat je er met zijn tweetjes nog aan kan werken, voordat het te laat is.

Als ik eerlijk ben (sorry dames en voel je alsjeblieft niet aangevallen) vind ik het een smoes om te zeggen, mijn man is gelovig en zou daarom noooooiiiiittttt zoiets doen. Helaas ken ik genoeg mensen die erg gelovig zijn en die het toch hebben gedaan. 1 voorbeeld is mijn bioogische vader bijvoorbeeld, dus dat hele geloofsding en dat een man (of vrouw) daarom zoiets niet zou doen, dat is voor mijn gevoel een beetje alsof je oogkleppen op zet, want naar mijn idee zal ze dat echt niet tegen houden als ze op het punt beland zijn dat ze “bijna” vreemdgaan. Maar goed , dat is mijn mening, en jullie denken daar anders over, en dat is prima. wilde alleen wel even dit genoemd hebben. ( niet dat jullie nu als een gek achterdochtig moeten zijn richting je man toe hoor, want zo is het echt niet bedoeld!!)

Ik denk wel dat je tijdens je relatie verliefd kunt worden op een ander, ik denk niet dat dit een teken is dat je relatie slecht is, want laten we eerlijk zijn, als jij 15 jaar bij dezelfde partner bent, dan heb je echt niet meer dat zelfde verliefde gevoel wat je in je eerste jaar van je relatie had. Dat kan ook niet omdat dit een hormaal en chemisch iets is in je lichaam wat maar (wat ik me er nog van kan herrinneren toen ik het las) maximaal 1 a 2 jaar achter elkaar kan bestaan, en dan dus afneemt. Vandaar dus ook dat iedereen zegt dat verliefdheid over gaat in houden van, of juist niet en dan ga je uit elkaar.
Het gaat er om wat je er mee doet als je op een ander verliefd wordt, en dat wat je er mee doet, dat bepaald hoe goed je relatie is. Dat is in ieder geval mijn mening

liefs woezel

Lilypie Third Birthday tickers

Ik ben het niet helemaal met je eens Woezel… je zegt dat je toch wel oppast met wat je nu zegt tegen je vriend als ie vreemd zou gaan, omdat er een kind bij betrokken is… maar als Chris het mij zou flikken om vreemd te gaan… dan kunnen er 2 kids in het spel zijn of niet… maar hij weet waar t gat van de deur is.

mn oom en tante zijn 2jaar lang bij elkaar gebleven VOOR de kids… en dat kwam niet bepaald ten goede…
Ik ga ook absoluut niet met een man in bed liggen, alleen om schijnheilig tegen de kids te doen… dat is dan toch ook liegen tegen je kids?

Of zie ik het fout?!

Liefs, Melanie

@ Woezel
Als je als twee christenen trouwt leg je een belofte af aan elkaar én aan God. En ik ben van mening dat als de relatie met God een goed fundament is onder de relatie er geen plek is voor overspel. De bijbel staat vol mooie passages waarin wordt geschreven wat overspel is en wat overspel doet.

En daarbij heb je christenen en christenen. Je kunt met hart en ziel geloven en veel tijd investeren in je relatie met God, maar je kunt ook geloven zonder echt een innige relatie met Jezus/God te hebben (terwijl je je wel christen noemt). En die laatste doelgroep is kwetsbaar en erg gevoelig voor wereldse zaken.

Iedere christen krijgt te maken met verleidingen, maar het is maar net wat je er mee doet. Ga je er mee naar God en vraag je aan Hem hulp of blijf je er zelf mee worstelen waardoor de verleiding alleen maar groter wordt?

Dit schrijf ik niet om een discussie uit te lokken hoor, maar ik wilde het graag even toelichten

@Melanie, dan begrijp je denk ik niet helemaal wat ik bedoel, want ik zou zeker niet bij mijn man blijven voor de kinderen. Wat ik bedoel te zeggen is het volgende Ik maak een onderscheid in vreemdgaan wat ik eerder niet deed. Als mijn man vreemd zou gaan door een langdurige relatie met een ander te hebben, dan kan hij zowiezo het gat van de deur op zoeken. Is mijn man vreemdgegaan door bv 1 malig iets met een ander te doen , dan denk ik iets genunceerder. Er is nog steeds geen excuus voor om vreemd te gaan, het is echter wel een teken dat er iets totaal niet goed zit in de relatie waardoor die situatie is ontstaan, en ik zou dan juist omdat ik een kind heb, het willen proberen om de relatie toch te laten werken. maar goed, dat is wat ik nu zeg, geen idee wat ik zou doen als het echt zou gebeuren.

@Freubeltje, is geen probleem hoor, iedereen heeft zijn eigen mening. Dan nog kijk er anders tegen aan dan jij. Kijk, (als ik voor mezelf spreken mag), wij hebben geen gelofte voor de kerk afgelegd, alleen in het gemeentehuis, maar mijn intentie ws (en is) dat we bij elkaar blijven tot de dood ons scheid, in goede en in slechte tijden, in ziekte en in gezondheid en ook dat je bv niet vreemdgaat. Ik geloof dan niet in god, maar ik denk dat de intenties wanneer je trouwt voor iedereen (op een enkele uitzondering na dan) hetzelfde zijn.
Helaas ken ik dus mensen die eigenlijk behoorlijk streng gelovig zijn, en toch vreemd zijn gegaan. Tja het is niet anders. Ook als goed gelovige kan je op een punt komen in je relatie waarop het even niet lekker loopt, en als man (of vrouw)hoef je niet altijd de verleiding op te zoeken, het kan ook zijn dat de verleiding vanzelf naar hem is toegekomen, en dan is het maar net of de man (of vrouw) op die verleiding in gaat, en persoonlijk heb ik dan mijn twijfels of het geloof daar dan echt iets mee te maken heeft. Maar nog maals, dat is mijn mening, en dat jij een andere mening hebt is helemaal goed!!!

Het is ook geen zins mijn bedoeling om mensen met mijn mening te kwetsen, en ik hoop ook niet dat dit gebeurt is!! Als dit wel het geval is , dan spijt het me dat.

liefs woezel

quote:
@ Woezel Als je als twee christenen trouwt leg je een belofte af aan elkaar én aan God. En ik ben van mening dat als de relatie met God een goed fundament is onder de relatie er geen plek is voor overspel. De bijbel staat vol mooie passages waarin wordt geschreven wat overspel is en wat overspel doet.

En daarbij heb je christenen en christenen. Je kunt met hart en ziel geloven en veel tijd investeren in je relatie met God, maar je kunt ook geloven zonder echt een innige relatie met Jezus/God te hebben (terwijl je je wel christen noemt). En die laatste doelgroep is kwetsbaar en erg gevoelig voor wereldse zaken.

Iedere christen krijgt te maken met verleidingen, maar het is maar net wat je er mee doet. Ga je er mee naar God en vraag je aan Hem hulp of blijf je er zelf mee worstelen waardoor de verleiding alleen maar groter wordt?

Dit schrijf ik niet om een discussie uit te lokken hoor, maar ik wilde het graag even toelichten

Hier ben ik het dus absoluut niet mee eens en ik ben het wel eens met Woezel. Toen ik namelijk nog naar de kerk ging (ja ging ja ) hebben wij in een aantal jaar tijd 2 dominee’s gehad die beide overspel hebben gepleegd… Een dominee ja!!! 2 zelfs!! In korte tijd achter elkaar…
Elke zondag heilig op de preekstoel staan te preken en ondertussen…
Aan die dominee’s merkte je helemaal niks… Ik heb van 1 van die 2 zelfs belijdenis cathegisatie gehad en die heeft mij de zegen opgelegd… Nou dan voel je je toch behoorlijk verraden en voor schut gezet… Laat staan hun vrouwen en kinderen!

En met dat stukje over christenen en christenen ben ik het ook niet met je eens Sorry hoor
Maar ik ben namelijk wel gelovig, maar ga niet naar de kerk en steek er ook niet ontzettend veel tijd in. Dat komt vooral omdat ik samen ben gekomen met mijn vriend die niet gelovig is opgevoed. Hij is door onze relatie ontzettend veranderd en gelooft nu ook dat God bestaat. Maar hij zal nooit zo’n relatie met God hebben als mensen die met hart en ziel voor God leven.
Toch zijn wij echt niet gevoeliger voor zonden dan christenen die wel elke zondag in de kerk zitten. Dat is absoluut niet waar. Ik hoor soms verhalen van mensen die elke week netjes in de kerk zitten en verder alles doen aan hun geloof wat maar kan, maar ondertussen ook elk weekend op stap gaan en dronken thuis komen en met jan en alleman gezoend hebben. Je weet nooit hoe een mens in elkaar steekt, wel met hart en ziel geloven of ‘gewoon’ geloven zoals jij het zegt Het maakt echt niet uit, iedereen is gevoelig voor zonde, want daar zorgt de duivel wel voor. Hij kent iedereen zijn zwakke plek en maakt daar bij iedereen misbruik van… Ook van de gelovigen die helemaal met het geloof bezig zijn, want niemand is perfect!

Ook ik vind dat het iedereen kan gebeuren verliefd te worden op een ander of de drang te krijgen vreemd te willen gaan. Het gaat er om wat je er vervolgens mee doet. Als je er aan toe geeft zonder dit te bespreken met je partner en dus vreemd te gaan, vind ik dat diegene egoïstisch bezig is en totaal geen rekening met de rest houd. Je kan kiezen voor het slechte pad of kiezen voor je relatie. Is je relatie al niet zo geweldig meer, dan vind ik dat je dit eerlijk met elkaar moet bespreken en eerst rustig de tijd nemen om goed uit elkaar te gaan of nog keihard te gaan knokken. Maar niet meteen vol in een andere relatie als je samen nog wat hebt…

Groetjes Hanna, trotse mama van Sylvie

@Bakmama: Ik heb het ook niet over jou Er zijn echt wel mensen die elke zondag in de kerk zitten net als jij en die wel allerlei zonden doen! Neem mijn dominee’s alleen al!! Dat zegt toch genoeg. Ik vind dat mensen die zich helemaal overgeven aan God en helemaal met het geloof bezig zijn net zo goed verleid kunnen worden en er ook echt wel zulke mensen zijn die er WEL aan toegeven. Jij bent er niet 1 van, dat heb ik ook niet gezegd Maar die dominee’s van ons waren er dus wel 2 van!
En ik ga niet elke zondag naar de kerk enzo, maar ik heb wel een persoonlijke band met God. Jullie kunnen niet bepalen wie wel en niet echt een goede relatie met God heeft. Dat is niet alleen gebaseerd op kerkelijk bezoek enzo…
Wij hebben er samen voor gekozen om Sylvie met het geloof op te voeden, dat doe je toch ook niet zomaar?
En je verhaal over de tv snap ik niet helemaal Snap niet echt wat dat er mee te maken heeft, sorry

@bakmama, ik scheer niemand over 1 kam, maar alleen maar omdat jij in de kerk het ja woord hebt gegeven, betekent niet dat je het meer meent dan bv ik die het ja woord alleen in het gemeentehuis heeft gegeven. Ook ik sta achter mijn geloftes, en het komt eigenlijk (zal vast en zeker niet zo bedoeld zijn) een beetje over dat als je niet voor de kerk getrouwd bent, je ook je geloftes niet zo heel erg meent, en dat vind ik persoonlijk niet terecht. Daarnaast wat goudvisje ook zegt,. zelfs de dominee gaat vreemd, nou als je al 1 iemand hebt die een hechte band met God zou hebben, dan zou hij het wel zijn en als zelfs de dominee ervoor gewicht is , dan kan dat ook bij goedgelovigen zoals je zegt dat jullie zijn.
Nogmaals, ik zeg niet dat dit gaat gebueren, of dat jullie dat ooit zullen doen of wat dan ook, het enige wat ik er mee bedoel te zeggen is, dat ook gelovigen zoals jullie niet perfect zijn, en dus ook op dit gebied een misstap unnen maken.

liefs woezel

Als we het dan gaan hebben over geloof en hoe devoter hoe kleiner de kans op vreemd gaan, mag iemand mij even uitleggen hoe het dan kan dat mijn collega haar oom, die streng gereformeerd is (haar oom en tante he) betrapt is door de politie met zijn broek op zijn enkels met voor hem een schandknaap van net 18 jaar. Volgens mij als ik sommige mag geloven hier zijn dat twee zondes. Persoonlijk denk ik dat de enige zonde is dat die man er nooit gewoon openlijk voor uitgekomen is en nu het risico neemt ziek te worden en zijn vrouw ziek te maken, maar goed mag iemand mij eens uitleggen hoe dat mogelijk is als je zoveel met het geloof bezig bent.

Persoonlijk denk ik namelijk ook niet dat geloof dit tegen kan houden. We hebben het hier over een oergevoel, of als je het wetenschappelijk wil benaderen over hormonen en feromonen. Maar wat al aangehaald is als de dominee(s) het kunnen overkomen kan het iedereen overkomen. Jong oud, arm rijk, gelovig en niet gegelovig. Het is alleen de vraag wat doe je er mee. Wat doe je als je verliefd wordt op een ander. Ik gaf al aan is mij wel eens gebeurd en dat was best grappig maar ik deed er niks mee. Ging alleen vrolijk naar mijn werk. Waarom ik die persoon niet ging ontwijken? Waarom wel. Ik deed er niks mee ik had alleen maar een vrolijk gevoel en thuis had niemand er last van. Verliefd zijn komt in gradaties. Net zoals je ineens verliefd bent op een jurk die je moet hebben daar wordt je ook blij van. Verliefdheid wordt pas vreemd gaan als je er naar gaat handelen, en dan zit er inderdaad verschil tussen een slippertje en een buitenechtelijke relatie. Wat woezel al zegt op het moment dat er een kind in het spel is kan een slippertje nooit door de vingers gezien worden, maar is er met heel veel moeite nog wel te werken aan de relatie, een buitenechtelijke relatie is voor mij ook bey bey. Maar wees in dat geval ook eerlijk en kijk waar het fout gegaan is want iemand gaat niet voor de lol buiten de deur eten. Oh ja en mijn ex zei altijd mocht het gebeuren doe het veilig zodat je niks mee naar huis neemt want daar wordt helemaal nooit aan gedacht. Wat je mensen daarmee aan doet. Kijk maar naar Magic Johnson.

Groetjes,

Michèle

@Bakmama: Ik weet zeker dat het geloof voor jou een ‘extra drempel’ is om zoiets te doen.
Maar net wat je zegt, dat zei ik dus ook al. Het kan de allerbeste overkomen en de vraag is dan wat doe je er mee. En ik weet zeker dat gelovigen, maar ook niet gelovigen er voor kunnen bezwijken maar ook dat beiden er keihard voor weg kunnen lopen.

Mag ik dan de vraag eens stellen wat de definitie van vreemdgaan is voor jullie?

Voor mij persoonlijk is dat als je echt met elkaar naar bed gaat.
Dan is het ook klaar voor mij. En dat is ook al na 1x
Zoenen vind ik anders, ook dat vind ik vreselijk maar daar komen we misschien nog wel overheen.

Ben benieuwd hoe jullie daarover denken…

Groetjes van Sascha en Senne

@Sascha, ik vind zoenen ook heel erg, maar daar zou ik nog wel overheen kunnen stappen. Vreemdgaan vind ik echt seks, in welke vorm dan ook.

Net vertelde die collega me in de pauze dat haar lover vanochtend was geweest. Tja, ik kan me er echt niks bij voorstellen…Wat heb je eraan? Ik zou ook niet de minnares willen zijn, uiteindelijk kiest zo’n vent vaak toch voor zijn eigen vrouw.

Groetjes Rainbow, trotse mama

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Wil even reageren op het christen zijn. Veel mensen weten niet wat dat inhoudt. Er zitten genoeg mensen in de kerk, die wel ergens in een god geloven, maar er verder niets mee doen. Dat zijn geen christenen.
Ook genoeg dominee s zijn geen christenen. Dus dat iedereen mensen kent die gelovig zijn en vreemdgaan is niet zo vreemd ook in de kerk.

En wat is zwaar of streng gelovig, omdat mensen elke week naar de kerk gaan heeft niets met zwaar of streng te maken. Als je de bijbel leest zul je er versteld staan, wat sommige mensen of kerken ervan maken!!!

Ik ben zwaar refo … maar met veel liefde en plezier wil ik dit blijven. Ga elke zondag 2x naar de kerk, ga liefst door de weeks ook nog een keer. We bidden/danken en lezen voor eten en slapen gaan… MAAR WE ZIJN GEEN HAAR BETER! Misschien wel juist niet… Ook refo’s kunnen (en gaan) vreemd …

Waarom? Omdat we in het paradijs gekozen hebben voor de zonde en niet voor de Heere. De satan blijft mensen verleiden en huwelijken/gezinnen kapot maken… Maar niet alleen huwelijken ook kerk scheuringen (waarom zoveel verschillende kerken…) …

Dat dominee’s vreemd gaan etc dat is vreselijk … zij hebben zelfs een dubbele eed afgelegd in de kerk. Maar toch blijf ik er bij dat ook dominees geen heilige zijn… het zijn en blijven mensen! Tuurlijk is het heel goed dat er regels voor zijn … die moeten we handhaven. We moeten ook aan de bel trekken als er iets is wat in onze ogen niet klopt etc. En er moet een straf op komen je mag dit niet ongemerkt voorbij laten gaan… maar dat wil niet zeggen dat alle dominees verkeerd zijn. Iedere dominee ieder mens moet bewaard worden voor zonden.

Ik ben van mening dat het nooit nooit is … Wij staan sterk in ons huwelijk (tuurlijk met ups/downs) maar dan nog moet ook God ons bewaren en sparen voor overspel etc. Dat kunnen we niet zelf in handen nemen. We beloven het elkaar … we beamen dat we heel veel van elkaar houden… maar de Satan is heel machtig … daarom moeten we God vragen ons te bewaren en sparen voor zondige uitspatingen … (waaronder ook vreemdgaan is). En ik ben heel zwart wit… tongzoenen is heel intiem in mijn ogen dus vreemdgaan betitel ik ook daaronder…

Ik merk dat ik het erg raar vind om te lezen over satan en god etc. Uiteindelijk doe je alles zelf, je maakt je eigen keuzes en niet satan doet dat of zorgt ervoor dat dat gebeurt. Ook god dient er niet voor te zorgen dat je daarvan veilig bent. Je bent zelf verantwoordelijk voor je acties.
Ik merk dat ik het raar vind om dit soort dingen te lezen omdat wij totaal niet daarmee opgevoed zijn geworden en ik niet bidt en niet naar de kerk ga. Denk ook zeker dat het te maken heeft met de plek waar je woont.
Ik geloof wel dat er meer is dan de mens kan zien, maar neig daarbij meer naar het paranormale dan naar de kerk of een geloof ofzo.
Een ieder zijn eigen keus natuurlijk, maar ik vind het gewoon een beetje raar om het te lezen merk ik.

@Simzoe, dat heb ik ook hoor. Ik neig ook meer naar het paranormale wat dat betreft. Mijn vriend is wel christen (ik ben katholiek, maar doe er niet zo veel mee), maar die denkt er ook anders over. Die gelooft ook niet in Satan enzo. Hij is wat ‘losser’ zeg maar. Maar wat Miniboy ook zegt, er zijn heel veel verschillende stromingen en die denken er allemaal net wat anders van. Ik begrijp zelf niet dat er mensen zijn die geen TV of internet hebben. Als je niet verleid wilt worden (als dat al kan), kijk je niet. Alsof een soort ‘wezen’ over je komt en je verleidt…ik weet niet, ik heb er ook niks mee. Ik vind ook dat je als mens zélf handelt en niet omdat ‘iets’ dat van je wil…

Maar ieder zijn geloof natuurlijk en Miniboy heeft het vaak uitgelegd hier en soms is het ook weleens interessant om iets te leren over hoe andere mensen ergens naar kijken.

Groetjes Rainbow, trotse mama

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Voor mij is zoenen ook al vreemd gaan. Wat mini-boy zegt er is op dat moment al een intiem contact met de ander.

Groetjes,

Michèle

@Mini boy: Dat bedoelde ik dus ook

@De rest: Kan me voorstellen dat als je zelf niet met het geloof bent opgevoed en niet gelovig bent, dat dit heel raar moet overkomen Het geloof is ook niet makkelijk.

Ik vind vreemdgaan ook vanaf tongzoenen. Dan is het niet zo dat ik tongzoenen even erg vind als sex, maar ik vind het allebei vreemdgaan. Je doet iets intiems met een ander dan je eigen geliefde en dat is toch een vreemde gang van zaken, dus vreemdgaan Hihi

@Rainbow: Ik kan me echt serieus niet verplaatsen in die collega van jou… Ze vertelt hele verhalen aan jou over haar minnaar alsof het dus echt iets is om trots op te zijn?! Ik kan daar echt niet bij, want voor vreemdgaan zou je je moeten schamen en er niet uitbundig over vertellen omdat je er zo trots op bent… Ik vind het maar raar!!

@ Goudvisje ik had ook zo;n collega en die vond het heerlijk als z getrouwd waren, dan had ze alleen de lusten en niet de lasten. Mens had mega bindingsangst.

Groetjes,

Michèle

@Rainbow: klopt hoor, ik vind het zeker interessant om te ontdekken dat er verschillende mensen zijn met een verschillend geloof en ik vind het zeker interessant om te lezen hoe een ieder met bepaalde dingen omgaat. En dat is prima, dat moet een ieder zelf weten natuurlijk. Het komt denk ik ook dat niemand in mijn omgeving practiserend gelovig is.

Zoenen vind ik ook erg intiem, maar ik denk dat daar misschien nog wel over heen te stappen is, mocht je beiden beslissen echt voor je relatie te gaan. Maar dat zeg ik nu, ik weet niet hoe ik er in sta mocht mijn vriend met een andere vrouw hebben gezoend. Moeilijk hoor.

@Bakmama, dan begrijp ik je helemaal en vat het ook niet meer verkeerd op hoor!! Maar dan vind ik wel dat je als mens zijnde een eigen keuze hebt, en ik geloof zeker dat het geloof voor jou en je man (en misschien meer mensen) een extra drempel is om het niet te doen.
Misschien komt het ook wel omdat ik niet gelovig ben, maar ik denk dat als je echt niet wil vreemdgaan, dat de drempel zowiezo al wel hoog is, maar als de verleiding groot is, het niet uit maakt of je gelooft en waar in gelooft. Maar dat is ieder zijn mening,

Persoonlijk vind ik zoenen al vreemdgaan, alhoewel ik wel dat minder erg zou vinden als daadwerkelijk seks.

liefs woezel