we zitten al een tijd te kijken… maar die aardbeving (tsunami) echt heftig! het treft 10tallen landen. japan indonesie hawai noem maar op. kracht is 8,9 geloof ik? jeetje wat heftig… en er komen er nog meer is vastgesteld. nog meer golven…
ik zag net een gigantische boot gewoon in een stad!
tjee!
Wat een rampen over de wereld!
ja ik zou ook graag tv kijken maar dat lukt me niet met een 7 en een 3 jarige om me heen, probeer het te volgens via inet maar die kids van me zijn al te oud om het af te doen als iets wat ik echt moet kijken, het is te heftig voor die kinderogen vind ik
groetjes Kim, mama van Sofie,Victor ,Alexander & Emily!!
“Opvoeden is een kind te helpen worden wat het is”
het is echt onvoorstelbaar, ik zie het allemaal maar toch dringt het dan niet echt door dat dit ook echt gebeurt. zo triest!
liefs,
Rinske
@Kimmetje: Ja dat is waar maar rico snapt daar toch nog helemaal niks van, daarbij is het geen tekenfilm dus het boeit hem niet en hij gaat gewoon spelen
@Rinske: ja echt heftig he! ik kijk straks wel even verder want rico wil graag even disney tv kijken
haha tja je moet zo maar je prioriteiten hebben he??
Lindsey heeft er idd ook nog helemaal niks van, maar ook ik zit er niet de hele tijd ernaar te kijken hoor.
liefs,
Rinske
nou nou wat een drama… mijn beste maat is een jaar op vakantie, overal en nergens en ligt altijd net zijn hielen als er weer wa gebeurt,maar ik ben er nu nie helemaal zeker van, waar hij uithangt… en in welke landen het precies gevaarlijk is, dus als ik straks thuis ben zit ik waarschijnlijk meteen aan die tv geplakt
Pippy is geboren 17.07.2009
@Rinske: haha nee ik ook niet, ik bedoel het zal wel ongeveer hetzelfde blijven. misschien vanavond meer nieuws. maar idd rico gaat voor; wil hij tv kijken kijkt hij tv
nee hoor. maar hij mag altijd even kijken als hij gegeten heeft.
hier net zo hoor.
daar komt bij dat, hoe triest ik het ook allemaal vind ik er echt niet de hele tijd naar kan blijven kijken. je blijft dan overladen worden met allerlei ellende. dus is het ook een bewuste keuze om niet de hele tijd te kijken. op de een of andere manier trek ik me dat soort dingen zo aan dat ik er dan letterlijk wakker van blijf liggen. en aangezien niemand daar iets mee opschiet moet ik dat dus goed gedoseerd houden.
liefs,
Rinske
ja ik snap je. ja ik moet zeggen ik trek het me pas aan als ik mensen gezien heb die mensen kwijt zijn door dat geen.
ik ben niet materialistisch ingesteld ook gevoelsmatig niet op dat gebied.
dat die auto’s en boten daar drijven ja so what daar voel ik bar weinig bij.
maar als je dadeijk mensen ziet die mensen verloren zijn, kinderen en noem maar op dan krijg ik het altijd wel hoor… brok in mijn keel.
Een vriend van Chris woont in Maebashi city, (vlak onder tokio) dus we hebben hem net gesmst en gelukkig een sms terug gekregen dat bij hem alles nog goed was, maar dat ie later terug zou smsen… Spannend en eng hoor!
Liefs, Melanie
Gewijzigd door - Melanie_Christiaan op 11 Mar 2011 14:46:06
lees net dit topic, en had dus niks gehoord. Heb op vrijdag altijd een vast programma, samen met bo naar peutergym, daarna naar mijn ouders, koffiedrinken en middag eten. Net thuis en bo ligt er net een half uur in. Ik dacht , ik ga even ikkebennen, en ik zie nu pas dit topic, heb snel het nieuws aangedaan, en oh wat schrik ik hier van. Wat erg en verschrikkelijk. en idd ale die mensen en kinderen… Geloof dat ik Bo straks mar heel lang en stevig vasthoudt wanneer hij uit bed komt…
liefs woezel
@MamavanRico: dat is idd ook mijn gedachte hoor, al die spullen tja jammer maar dat is te vervangen. maar omdat je weet wat de gevolgen voor de mensen zelf zijn is dat gelijk hetgeen waar ik aan denk.
liefs,
Rinske
Gewijzigd door - Rinske op 11 Mar 2011 17:36:13
Gewijzigd door - Rinske op 11 Mar 2011 17:36:41
ja precies…
en net hoorde ik dat een complete stad in brand staat? vreselijk toch!!!
Heb net het nieuws gekeken en met open mond gekeken. Wat een natuurgeweld zeg, en wat een geluid. Ja zal het op je af horen komen, denk dat ik gek zou worden en al die gestrande mensen. Die willen niks anders dan naar huis en zien dat hun geliefde oke zijn. Brrrrr, maar eh vooralsnog geen hulp acties he, Japan zal wel te rijk zijn.
Groetjes,
Michèle
Hoi,
Mijn man moest voor zaken naar Tokio gelukkig zouden ze pas vanavond eigenlijk gaan vliegen. Ik had er niet aan moeten denken. Een paar maanden geleden zat hij er ook en toen was het wel wat aan het ronmmelen. ergens anders dan waar het epische centrum ligt is er een kleine aarbeving geweest. Ook heeft ij wel met een soort brandoefening een keer een oefening voor een aardbeving meegemaakt.
Gelukkig is voor zover we nu weten niemand gewond of vermist van zijn hun zakenpartners aldaar. Maar nog niet iedereen is bereikt en ligt er een fabriek in het zwaarst getroffen gebied. Daar is nog geen contct mee geweest.
Op deze manier voel je toch er meer bij betrokken en je erg nietig.
groetjes
lon106
Gewijzigd door - lon1306 op 11 Mar 2011 20:23:47
Ik zit echt met open mond van verbazing en schok te kijken, vreselijk!
Die beelden, het water dat gewoon complete huizen meeneemt, onvoorstelbaar!
En dan idd al die mensen… Ik zag net beelden van mensen die proberen weg te rennen voor het aankomende water, wat dus niet lukt…
Zit echt met kippenvel te kijken, geen woorden voor!
Ik lees net op het nieuws dat daarstraks ook de westkust van Japan getroffen is door een zware aardbeving (6,6 op de schaal van Richter). Er ontbreken verder nog bijzonderheden.
Tjonge, dat land krijgt het dubbel zo hard zeg. Pffffffff…
Groetekes, Sje
Ik lees het, ze kunnen alleen nog geen duidelijkheden naar buiten brengen. Weet je wat me alleen zo opvalt. Ook in Australie met dat water en in Nieuw Zeeland. De mensen zijn zo rustig. Ik bedoel als dit in een arm land gebeurd zoals Haity en indonesie, maar ook toen Turkije. Dan zie je alleen maar massahysterie en hier iedereen lijkt zo rustig.
Groetjes,
Michèle
Het kan ook een soort roes zijn natuurlijk waarin ze verkeren. Zoiets als dit dringt pas later door.
Plus: Japanners zijn een apart volkje. Die uiten zich niet, blijven zich wat er ook gebeurt altijd keurig netjes en beleefd gedragen. Die mensen staan echt stijf van de fatsoensregeltjes. (Ik heb een boek gelezen over Masako, die Japanse kroonprinses. Je wordt gillend gek van wat er in Japan allemaal juist wel of niet mag en/of moet en aan het Japanse hof is het helemaal een hel). Grote kans dat dat zo ingebakken zit dat ze in zo’n situatie als dit ook uiterlijk rustig en nuchter blijven.
Zie hier: http://www.cordens.be/japan/etiquette.htm
Hier nog zo’n belachelijke lijst: http://www.uchiyama.nl/nggedragsregels.htm
Of dit: http://users.telenet.be/dany.dekoker/Japan%201.html
Pffffffffffff…wij zijn al blij als we onze kinderen aan kunnen leren dat ze van spullen van grote mensen af moeten blijven en dat ze met hun mond dicht eten. Moet je zien wat die kleine japannertjes allemaal moeten leren!
Groetekes, Sje
Gewijzigd door - Sje op 11 Mar 2011 21:22:51