Vreemd gaan?

Bij ons op het werk is het al heel lang een onderwerp van gesprek: vreemd gaan. Een goede collega van mij heeft een minnaar en volgens mij zijn er nog meer dames bij ons die er wel ervaring mee hebben. Mijn collega vertelt van alles over die man, die dus vader is en hoe verliefd ze zijn. Ik zeg dan altijd: ‘Ik denk niet dat X (mijn vriend) dat ooit zal doen. Die is zo niet!’ En dat geloof ik echt. Dan zeggen de dames die er wel wat ervaring mee hebben, dat je dat nooit zeker weet. Want op de hockeyclub doet iedereen het met elkaar blabla. Een andere collega had gezegd - toen mijn ook gelukkig getrouwde collega had gezegd: ‘Het lijkt wel alsof onderhand iedereen vreemd gaat!’- ‘Onderhand? Het IS zo dat iedereen vreemd gaat!’ Alsof dat normaal is.

Nou ben ik niet erg naïef en weet ik wel wat er gebeurt in de wereld. Maar ik weiger toch echt te geloven dat ‘iedereen’ vreemd gaat. Ik mag toch hopen van niet! Waarom kies je dan voor elkaar? En voor kinderen? Die mensen die ik dan ken en die vreemd gaan (of bedonderd zijn) hebben allemaal kinderen…Ben ik nou zo goedgelovig?

Wij zijn pas 5 jaar bij elkaar en ja, ik weet dat al die stellen die elkaar belazeren ook ooit gelukkig waren met elkaar en met hun kindjes, maar toch…Wij zijn nog zo gelukkig met z’n viertjes (ook al hadden we vanmiddag even mot, haha), dat ik gewoon niet wil geloven dat dat zomaar uit elkaar kan spatten. Ik ben niet zo’n uitgaanstype en mijn vriend ook niet. Wij hebben voor elkaar gekozen, ook al zijn we nog niet getrouwd. Ik kan me niet voorstellen dat ik opeens verliefd zou worden op een ander, of hij. Maar ja, blijkbaar kun je inderdaad nooit ‘nooit’ zeggen als ik anderen moet geloven. Ik vraag me zelf steeds vaker af waar iedereen allemaal mee bezig is. Ik bedoel, als je het goed hebt, heb je het toch goed? Waarom dan een ander? En als het al saai wordt, waarom dan iemand belazeren? Wees dan eerlijk…Maar ja, dat is mijn idee…Wat vinden jullie hiervan?

Groetjes Rainbow, trotse mama

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Meneer Sje en ik hadden allebei “lopende verplichtingen” (zoals mijn vader het heel discreet noemde in zijn speech op onze trouwdag, morgen precies 8 jaar geleden) op het moment dat we een relatie kregen.

Ik heb altijd gezegd “mij overkomt het niet”, maar zelfs mij is het overkomen dat ik in een relatie een andere relatie kreeg. Nou moet ik wel zeggen, die relatie die ik had was niet goed, dus dan sta je denk ik al makkelijker open voor aandacht van andere mannen. Zeker als je een man tegenkomt die zo goed bij je past dat je na de relaties die je in je leven gehad hebt, denkt “Oh, zo kan het dus ook?!”.

Alsof je thuiskomt, zeggen mensen weleens.

Ik ben morgen precies 9 jaar samen met meneer Sje, waarvan precies 8 jaar getrouwd. Geen moment meer omgekeken naar andere mannen, geen moment meer open gestaan voor aandacht van andere mannen.

Mijn ervaring is dat als je een hele goede relatie hebt, de kans op vreemdgaan nihil is. Maar of dat voor iedereen met een hele goede relatie zo geldt, dat weet ik niet.

"Zeg nooit ‘nooit’ ", geldt in elk geval wel. Want ik zei ook altijd “nooit”, maar zelfs deze burgerlijke keurige Sje is het overkomen.

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 21 May 2011 21:36:07

Ik ben het met je eens hoor Rainbow!!

Ik geloof ook echt niet dat mijn vriend me zou belazeren. Overigens zou ik het zelf ook niet doen Bovendien weet ik zeker dat iemand het wel tegen me zou komen zeggen als het zo zou zijn, haha!

Denk ook dat als je al twijfelt aan het feit of hij vreemd zou gaan, dat er dan al iets mis is.

Liefs, Anne

Hi Rainbow,

het lijkt idd wel een fase momenteel dat iedereen vreemd gaat, ook bij ons
in het dorp.
Ze gaan allemaal maar uit elkaar, en binnen no time hebben ze weer een partner weer. (vaak ook met kinderen)
Ik heb hier heel vaak met mijn vriend over.
Ik ken hem al wel wat langer dan jij jouw vriend, wij waren nl nog erg jong.
(ken hem nu 21 jaar)
Mijn vriend zegt altijd tegen mij als je het beter kunt krijgen, moet je gaan.
En dat geldt ook andersom.

Wij hebben het ook leuk samen, alhoewel onze relatie (mede door de kids) ook wel veranderd is hoor. Maar dat hoor je eigenlijk van iedereen die kinderen hebben.
JE moet eigenlijk de tijd nemen door met elkaar leuke dingen te doen

(vaste avond bijvoorbeeld)
Wij doen dit overigens bijna nooit hoor, en dit geldt ook voor ons.
Gisteravond hadden we toevallig feestje van mijn werk, dus idd ff weer met zijn tweetjes weg. En ik moet zeggen, dat doet me goed@!
Maar idd, tegenwoordig lijkt het de normaalste zaak van de wereld, door vreemd te gaan.

Ik zou er persoonlijk niet aan moeten denken, en zou ook niet kunnen liegen.
(mijn vriend zegt altijd dat hij het mij ook altijd zou zeggen.)

Gr. mama van 2 kids

Ik zeg ook nooit nooit.
Mijn man was ook samen met iemand anders toen ik hem leerde kennen. Ze waren al 8 jaar samen en zij was zeven maanden zwanger…
Uiteindelijk waren we een koppel 3 weken voor Yentha geboren is. Exact een jaar later zijn we getrouwd. Enkele maanden later was ik zwanger.
Hoe dikwijls dat ik heb moeten horen tijdens mijn zwangerschap: "ben je nu niet bang dat hij je gaat laten zitten voor een ander?"
En geen seconde dat ik daar aan gedacht heb. En ik denk nog steeds niet dat hij mij ooit zou bedriegen of mij zou verlaten, maar ik zal er nooit op durven zweren.

Ikzelf heb nooit iemand bedrogen en ik zie m’n man graag en ik kan me niet voorstellen dat ik hem ooit zou bedriegen, maar ik maak me geen illusies. Het kan altijd dat je uit mekaar groeit, denk ik.

Wat niet wil zeggen dat ik vreemdgaan de normaalste zaak van de wereld vind hoor. Het is niet ‘normaal’, maar ik zal nooit nooit zeggen.

Lilypie Fifth Birthday tickers

Lilypie Third Birthday tickers

Mijn ex is echt wat ze noemen een notoire vreemdganger. Ik ben ook op mijn 22dste ingeruild voor een jonger exemplaar wat promt zwanger was. Overigens is dat het enige waar ik moeite mee gehad heb omdat ik graag kinderen wilde en hij altijd zei als je zwanger wordt mep ik het eruit. Overigens heb ik nooit de behoefte gehad om het ‘terug te pakken’, wel kansen zat gehad hoor. Mijn tweede ex had het nooit door als er geflirt wrd met hem al stonden ze naakt voor hem en met Mer ben ik er ook niet bang voor. Hij is zelf belazerd dus hij weet hoeveel pijn het doet en in mij zit het niet om het te doen. Overigens ben ik wel van mening dat je verliefd kan worden op een ander, is mij ook wel eens overkomen. Alleen is de vraag wat doe je ermee. Is je relatie goed dan zal het je ook niet snel overkomen. Wat Sje zegt als je relatie slecht is sta je er ook voor open.

Groetjes,

Michèle

quote:
Bovendien weet ik zeker dat iemand het wel tegen me zou komen zeggen als het zo zou zijn, haha!

Dat zou niet netjes zijn als iemand anders het je zou zeggen.

Stel ik zie de man van mijn vriendin met een andere vrouw en het is duidelijk dat ze iets hebben, dan zou ik altijd eerst hem ermee confronteren en zeggen:

“Luister, wat jij doet moet je zelf weten, maar ik ga dit niet voor mijn vriendin verborgen houden want als ze er ooit achterkomt, zal ze me mogelijk verwijten dat ik haar niet gewaarschuwd heb (terwijl dat niet mijn taak is) en dan loop ik het risico dat ik een vriendschap kwijt ben. Dus je kunt kiezen: je vertelt het zelf uiterlijk die-en-die datum of anders vertel ik het haar”.

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 21 May 2011 22:19:33

@Sje: Nee, dat klopt.
Ik weet natuurlijk niet hoe dat zou gaan, maar het is wel zo dat we dit weleens in de vriendengroep hebben besproken en het er wel op neer kwam dat we elkaar zouden inlichten. Of inderdaad wat je zegt: Tegen mijn vriend zeggen dat hij mij in moet lichten.

Ik moet zeggen dat het wel een lastig onderwerp is.
Wel ben ik het er mee eens dat je altijd je verstand nog hebt. Daarnaast lijkt het me ook moeilijk, als je hier al niet op kunt vertrouwen, waar dan wel op.

Ik zeg ook niet nooit, maar wij zijn inmiddels ook al zo’n 6 jaar samen (is echt niks vergeleken bij 21) en hebben al redelijk wat ups en downs meegemaakt. Ook hebben we het weleens over scheiden, in de zin dat het best vaak voorkomt. Dus ik weet wel dat wij allebei voor de relatie zouden vechten.
Liefs, Anne

quote:
Maar dan denk ik: Je hebt je gevoel.. en je hebt je verstand!

Daar was ik ook altijd van overtuigd, totdat het mezelf overkwam. En toen won alsnog het gevoel het van het verstand.

En achteraf maar goed ook want we hebben het helemaal toppie samen met onze meiden.

Groetekes, Sje

Ik zal mijn vriend ook niet bedriegen en hij mij ook niet maar ik durf er geen 100% garantie op te geven.
Het gebeurt zoveel mensen, dus waarom mij niet? Wat maakt mij beter dan bijvoorbeeld de buurvrouw met 3 schatjes van kinderen die ineens weer alleen is omdat haar man ineens iemand tegenkomt waarbij het beter klikt?

Ik ben ook weleens bang dat hij een jonger iemand tegenkomt (ik ben dan ook 10 jaar ouder dan mijn vriend) Hij zegt dat dat nooit zal gebeuren maar ik ben al iets te vaak bedrogen in relaties.

Dus ik ben iets voorzichtiger dan het merendeel van jullie…

Groetjes van Sascha en Senne

Tja, ik ben het wel eens met Sascha. Je kan denken dat het je niet gebeurt, maar dat weet je niet. Ik ga niet in details treden, maar het heeft er hier wel een keertje om gespannen. Niet van mijn kant, maar van de andere. Terwijl ik ook altijd dacht dat het mij nooit zou kunnen overkomen. Maar ja, soms zijn de omstandigheden ineens zodanig dat het misschien wel kan gebeuren. Gevoel en verstand, die zijn niet altijd zo makkelijk te scheiden, denk ik.

Groetjes,
M

Lilypie Third Birthday tickers

ik denk niet dat iedereen vreemd gaat maar ik denk wel dat 98% wel is heeft meegemaakt dat hij/zij vreemd ging, of bijna vreemd ging, of gevoelens voor een ander heeft (gehad).
ikzelf heb het vroeger wel een aantal keer meegemaakt. zowel bij mezelf als andersom…
maar ik ben het volmondig met je eens; als je samen wil blijven en samen aan kinderen begint dan belazer je elkaar niet.
sowieso vind ik het niet horen… ik durf best toe te geven ddat ik vroeger toen ik nog jong en onbezonnen was de verleiding niet kon weerstaan.
daarom heb ik na mijn vorige relatie lang geen relatie gehad voordat ik aan een relatie begon met mijn huidige vriend… waarom? omdat ik het gedoe zat was en wilde dat het serieus was en het ook bleef. en dat wilde ik eerst zeker weten voordat ik me weer in een relatie storte.
ik benblij dat ik mijn vent heb gevonden, en ik kan en wil er niet aan denken dat hij me zou besodemieteren… ik geloof het eigenlijk ook niet… maar wat je collega zegt dat je het nooit weet… dat is ook ergens wel zo… maar ik denk dat je het vaak toch wel ergens aanvoelt of het zo is of niet.

Jullie hebben allemaal helemaal gelijk dat het tegenwoordig helemaal niet zo erg meer lijkt te zijn en jan met alleman het bed in duikt… En natuurlijk kan het de beste overkomen… Je kan inderdaad niet zeggen dat het jou nooit zal overkomen, niemand is volmaakt…
MAAR… Ik vind wel dat je het helemaal zelf in de hand hebt. En dat je er zelf voor kan kiezen hoe ver je het laat gaan.
Als ik ook al maar IETS voor een andere jongen zou gaan voelen, zou ik inderdaad niks meer met diegene te maken willen hebben.
En ik zou het mn vriend heel eerlijk zeggen.
Mijn vriend en ik zijn stapel en stapelverliefd op elkaar. We zijn 6 jaar bij elkaar. Er zijn misschien 2 of 3 minpunten aan hem, maar zooooooooo veel meer pluspunten. Ik kan me geen leven zonder hem voorstellen en hij gelukkig niet zonder mij.
Wij zeggen ook altijd tegen elkaar, zodra je wat voor een ander voelt of zodra je er ook maar naar neigt om met iemand anders de koffer in te duiken, vertel het elkaar! Wij zijn heel open en eerlijk tegen elkaar, vertellen alles en weten ook echt alles van elkaar.
Vreemd gaan zit er bij ons echt niet in.
We hebben het zelfs na het verhaal hier op het forum van mamasnoekie er uitgebreid nog over gehad. Dat willen we elkaar echt nooit aandoen…
Vreselijk… Dat mensen elkaar zo’n pijn en verdriet kunnen doen… Werkelijk waar geen woorden voor…

Groetjes Hanna, trotse mama van Sylvie

Ik heb altijd tegen Chris gezegt, Als je beter kunt krijgen dan dat je hier thuis met mij hebt, moet je gaan!
Kun je echt beter krijgen dan hier? Donder maar op!

Maar ik weet voor 100.000 % zeker dat Chris me nooit zal bedriegen, en ik hem ook niet!
Ik ben ook totaaaaaaaaaaaaal niet jaloers aangelegd… als hij een andere vrouw kust, weet ik dat het bij hun cultuur hoort… (niet op de mond natuurlijk, alleen op de wangen).

En als hij vreemd zou gaan, zou ik daar heel snel achter komen… want liegen kan meneer niet hahahaha!

Liefs, Melanie

Ik vind het respectloos naar de ander om hem/haar te bedonderen. Vertrouwen is het belangrijkste in een relatie. Dat duurt jaren om het volledig te herstellen.

Als je trouwt beloof je toch in voor en tegenspoed. Iedere relatie heeft ups en downs.
Je moet af en toe misschien knokken in je relatie en dat lijkt onze generatie slecht af te gaan, we zijn soms ook te verwend denk ik. We hebben recht op geluk en als je dat niet vind, ga je op zoek totdat je het vind, (dat lees je toch overal).

@ Delmira wist jij zeker niet dat de tekst bij een huwelijk ook veranderd is. Vroeger was het tot de dood u scheid nu is het tot u iets beters tegen komt

Groetjes,

Michèle

@Michèle,

Groetekes, Sje

Ik vind vreemd gaan echt niet kunnen!
ik zou niet willen dat mikjn man het mij aandoet, dan doe ik dat ook niet bij hem!

En waarom zou je ook als je relatie goed is? Ik zou hulp gaan zoeken als ik alleen al het idee zou opvatten om vreemd te gaan…
Verliefdheid is een gevoel, daar kan je weinig aan doen. Maar wees dan wel zo eerlijk om dat eerlijk te vertellen. En wat iemand hier al heeft gezegd: je hebt je gevoel en je verstand…

Maar zeg nooit nooit, hoe vaak je het wel niet hoort van mensen… Ook van iemand waar ze het nooit van verwacht hadden.
Maar ik hoop dat het mij nooit zal overkomen!

Lilypie First Birthday tickers

Ik wist wel dat er op dit topic veel reacties zouden komen en inderdaad heeft iedereen een eigen mening. Nou is mijn vriend ook gelovig he en alleen daarom (wat Bakmama ook zegt) geloof ik niet dat hij vreemd zou gaan. Hij heeft met mij een afspraak gemaakt, in de zin dat we voor elkaar gaan en met elkaar kindjes wilden en daar zal hij niet zomaar van af stappen. En in mijn aard zit het ook echt niet. Sinds ik hem ken, heb ik totaal geen interesse in andere mannen. Kijk, je weet inderdaad nooit 100% zeker dat je nooit verliefd zult worden op een ander, maar als me dat gebeurt, zit de relatie niet goed én zou ik er wel eerlijk over zijn. Ik hoop dat hij dat ook doet, wat ik dus wel verwacht. Ik ben het ook eens met Melanie, als hij beter denkt te krijgen, moet hij vooral gaan. Al zou dat wel heel erg zijn aangezien we kindjes hebben…Maar vertrouwen…als dat wordt beschaamd, dat vind ik het ergste wat er is! Mijn vriend moet regelmatig op zakenereis en vertrouw hem voor 100%, terwijl ik weet dat ze dan ook wat drinken 's avonds en er kan best een leuke dame in de lobby zitten… Ik denk wel, dat alles verandert als het een keer gebeurd is…dan zou ik hem dus niet vertrouwen en dat zou denk ik uiteindelijk de doodsteek voor de relatie worden. Laten we hopen dat het ons gewoon allemaal niet overkomt!

@Michele, leuke uitspraak van je ex zeg…dan mep ik het eruit. Jeetje. Mijn ex was ook zo’n leuke, die zei, als we het over trouwen hadden: ‘Ik trouw met jou op de dag dat het vriest in de hel!’ Gezellig!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

@ rainbow daarom was de klap zo groot dat zijn huidige vrouw na 4 maanden al zwanger was. Achteraf ben ik blij dat ik met hem nooit kinderen gekregen heb. Enne ik ben altijd bang geweest dat ik door hem ook geen kinderen meer kon krijgen. Maar dat was gelukkig niet zo.

Groetjes,

Michèle