Onze kleine zoon is nu 9 maanden. Een verschrikkelijk lief mannetje en gesteld op zijn ouders. Echter, dit laatste slaat tot in het extreme door. Naar bed gaan is een absolute crime aan het worden. Zodra hij zijn slaapzakje aangetrokken krijgt, weet de man al hoe laat het is. Tijd voor bed. Zodra ik hem erin leg, draait hij zich direct om gaat aan het voeteneinde staan en gilt het uit. Bang om alleen te zijn. We proberen hem zo lang mogelijk “op te laten” en uitgeput naar bed te brengen, zo rond half 11 als hij knikkebollend op schoot zit, maar de adrenaline die vrij komt als hij in bed moet geeft hem de kracht om letterlijk nog uren te huilen.
Het laten huilen is dus amper een optie, wat dat kost onze complete nacht en leidt alleen maar tot meer paniek bij de kleine. Er naartoe gaan biedt amper rust. Hij wil er gewoon uit en hij gaat ook niet slapen omdat hij de zaken niet vertrouwd. Pappa en/of mamma, gaan vroeg of laat toch de kamer weer uit.
Een matras naast het bedje om zijn handje vast te houden werkt deels. Hij valt zeer onrustig in slaap en wordt vaak wakker, op zoek naar een handje die tussen de spijlen moet liggen en geeft een gil als hij mij of mijn vrouw niet ziet liggen. Het is om gek van te worden.
Op internet komt dit issue vaak aan de orde, maar gaat dan vaak over oudere kinderen en wordt bijvoorbeeld de wekker gebruikt.
Heeft iemand wellicht een tip of stappenplan om uit deze impasse te komen. Zeker nu mijn vrouw opnieuw zwanger is, is haar nachtrust echt nodig en we kunnen niet toch niet gescheiden blijven slapen?
Tot nu toe hebben we hem vaak tussen ons ingelegd om allemaal wat rust te krijgen, maar dit is nou niet echt een oplossing voor dit verhaal.
Alvast bedankt!