Niet slapen


#1

Ik ben Astrid, mama van Evianne en nieuw op deze site. Evianne is nu ruim 15 maanden en een super vrolijk kind ( foto komt nog zodra ik uitgevogeld heb hoe dat moet ). Evianne valt altijd alleen op schoot in slaap en pas dan kunnen we dr in bedje leggen. Nu word ze steeds wakker rond 23.00 uur en dan wil ze niet meer in dr eigen bedje terug. Ons bed dan maar weer.

Groetjes Astrid


#2

Hallo Astrid,

Allereerst welkom op deze gezellige site!
Ik ben Bianca, 29 jaar en woon samen met mijn vriend.
We hebben samen een zoontje die net 3 jaar geworden is (Stephan).

Evianne heeft het trouwens mooi voor elkaar
Lekker op schoot in slaap vallen en vervolgens niet in haar bedje willen.
Oei, ik weet niet hoe lang jullie haar nog in jullie bed willen laten slapen + 's avonds met haar op schoot willen zitten tot elf uur, maarre…ik zou zélf proberen om het te veranderen hoor. Nu het nog kan.
Ze is slim zat met haar 15 maanden en dit houdt ze denk ik heel lang vol
Nou zal het ongetwijfeld niet zo simpel zijn om haar gewoon op een normale tijd 's avonds in haar eigen bedje te leggen, maar persoonlijk zou ik het echt gaanproberen.
Maar dat is MIJN mening hoor!!!
Misschien vindt je het wel helemaal niet vervelend dat het zo gaat! (en dan kom ik weer met mijn “advies” ).

In ieder geval lijkt het me gezellig om je vaker tegen te komen op deze site en ik ben erg benieuwd naar een foto van je dochter met haar mooie naam!
Foto plaatsen is niet zo moeilijk trouwens hoor! Je moet het eventjes doorhebben, maar dan is het vrij simpel.

Groetjes, mamma van Stephan


#3

Hallo Bianca,

Evianne valt alleen in slaap op schoot( duurt 5 min ), daarna kan ik haar in haar eigen bedje leggen. Ze word dan weer rond 11 uur wakker en dan krijgen we haar niet meer terug naar het eigen bedje. sMiddags slaapt ze ook in haar eigen bedje. ( Vannacht heeft ze wel in dr eigen bedje geslapen, was wel even wakker, maar sliep weer verder.)Toen Evianne net geboren was, wou ze savonds alleen maar bij mij zijn, volgens het cb was dit logisch daar ze immers 9 maanden in mijn buik had gewoond en ze vonden het prima om dan aan haar wens te voldoen.( we konden haar nog niet verwennen zeiden ze ) Maar wat ze niet gezegd hadden was dat dit geldt voor ongeveer 3 maanden. Nu ze steeds vaker en eerder in ons bed wil slapen ( behalve vannacht dan )hebben we besloten om er toch eens iets aan te gaan doen. Het advies van het consultatiebureau is dat we haar dan maar laten huilen en het zou dan vanzelf uiteindelijk beter moeten gaan. Wel moeten we dan elk half uur even naar boven ( voor een aai over de bol ) zodat ze weet dat we er nog zijn. We zijn er nog niet mee begonnen omdat mijn partner Daan op dit moment al bijna drie weken thuis is met een voorhoofdsholte ontsteking ( en alle andere gezichtsholtes ) Omdat Evianne een erg pittig karakter heeft lijkt het ons niet verstandig om met een zieke in huis deze strijd aan te gaan. We wachten dus nog maar even af. We vonden je reactie erg leuk en we zullen hier nu wel vaker te vinden zijn.

Daan mijn vriend is 35 jaar en ik ben 30 jaar.
( Foto`s hou je nog even te goed )

Groetjes Astrid


#4

Hoi Astrid,

Stephan heeft toen hij pasgeboren was inderdaad ook best wel veel bij mij gezeten. Hij had daar ook overduidelijk behoefte aan, net als wat jij over Evianne zegt (Stephan is 3 weken te vroeg gehaald i.v.m. zwangerschapsvergiftiging. Het leek wel alsof hij daardoor extra vaak dichtbij me wou zijn. Klinkt misschien een beetje raar, maar het was echt zo).
Alleen hadden ze bij ons wel duidelijk gezegd dat je dat niet langer dan een maand of 3 moest doen
Ik kan me heel goed voorstellen dat je nu de strijd niet aangaat met een zieke in huis.
Dat lijkt me echt heel vervelend aangezien ze heus wel zal gaan protesteren
Gezellig trouwens dat je hier nu vaker komt meekletsen.
Iedereen hier is altijd heel meelevend en meedenkend (het is werkelijk een verslavende site ).

Groetjes, mamma van Stephan


#5

Daar ben ik weer,

Hahahaha het is inderdaad een verslavende site. ( Leuk hoor !)
Evianne is 10 dagen later geboren dan de uitgerekende datum ( we vonden het allebei wel lekker zo ) op een normale manier. De bevalling ging erg snel. Ze heeft een heel pittig karakter, is bijzonder vrolijk, maar houd wel vol als ze ergens dr zinnen op heeft gezet. We zijn beiden een ram meestal weet ze wel dat ik de sterkere ben ( alleen wat het slapen betreft dan nog niet ) Ik ben dan ook benieuwd hoelang we die strijd dan ook moeten voeren. We verwachten toch wel een aantal nachten. We zullen wel zien.

Groetjes Astrid

Gewijzigd door - Asje op 05 May 2007 22:05:53


#6

Welkom! op ikkeben

Ik ben Tries mama van Jordy 3 jaar en Roy sept wordt hij 2

er staan een hoop goede tips die je kunt proberen (hielp hier wel ) op http://www.ouder-kindzorg.nl/1-4%20jaar~/1-4jaar.htmltiseven kijken wat er bij jouw kindje het beste helpt, tis een paar dagen vervelend, maar uit eindelijk helpt het wel

succes laat je weten hoe het gaat?

Liefs Tries


#7

he evianne is te bewonderen op :
http://ikkeben.nl/go?1159

groetjes,
Kim,mama van Sofie en Victor!


#8

Ooooh, wat een leuke foto zo in die kuip!!!
Leuk koppie hoor!

Groetjes, mamma van Stephan


#9

Haha! Ben jij een beetje melig ofzo vanavond?

Maar je hebt wel gelijk hoor. Ze kijkt inderdaad heel open uit haar oogjes. Heel alert volgens mij (Steef heeft dat ook al zo ).

Groetjes, mamma van Stephan


#10

Dag dames ( en eventueel heren )

Heerlijk jullie reacties, we bekijken ze steeds met z`n tweetjes. Natuurlijk laten we jullie weten hoe het met het slapen van onze meid gaat. Zodra Daan beter is beginnen we er aan te werken. Dan volgt er natuurlijk een tof verslag.

Groetjes Astrid


#11

Hoi Astrid,

Volgens mij had ik je ook nog niet verwelkomd dus bij deze: welkom en ik hoop veel nuttigs en plezier hier kunt vinden.

Ik ben Carola, moeder van twee jochies (zie auto-handtekening). Als ik een tip geef, doe ik dat als leek, gevoelsmatig en op basis van de ervaringen met mijn eigen kinderen.

Voor jou vraag inzake deze topic?

Ik zou het inderdaad even uitstellen totdat Daan van zijn voorhoofdholte-ontsteking af is, of zich in ieder geval beter voelt, want wil je haar afleren bij jullie te slapen zal dat hoogstwaarschijnlijk met een aantal lawaaierige nachten tezamen gaan.

Is het een idee om haar ledikantje naast jullie bed te zetten of een campingbedje, waarin jullie haar dan leggen als ze weer ‘komt’? En dan langzamerhand het bedje verder van jullie bed af, in de gang met de deur open, in haar eigen kamer met de deur open en uiteindelijk de deur dicht?

Heb je al een nachtlampje geprobeerd? Als Mats zich niet prettig voelt, heeft ie vaak genoeg aan een paar nachten een nachtlampje.

Ik wens jullie zowieso veel sterkte toe, want het lijkt mij dat jullie de afgelopen kleine 1,5 jaar nog niet lekker hebben kunnen slapen.

Groetjes Carola, moeder van Jens 20.03.2001 en Mats 08.02.2003


#12

Omdat wij nog aan het verbouwen zijn in ons huis, zijn er nog geen aparte kamertjes boven ( wel een aparte badkamer ) Ze heeft heel lang met haar bedje tegen het onze aan gelegen, dat ging wel redelijk. Nu hebben we een week of 6 geleden boven met de kasten zitten schuiven zodat er nu wel het idee is ontstaan van aparte kamertjes. Ze vind dit wel erg leuk want ze gaat nu wel graag mee naar boven ( eerder niet zo ) Er staan natuurlijk nu ook allemaal eigen spulletjes van haar. Voorheen was het voor ons nog niet zo`n probleem eigenlijk, maar nu maakt ze in haar slaap ook ineens gebruik van ons hele bed. hahaha.

Groetjes Astrid


#13

Ondanks dat Daan ziek is, hebben we toch besloten om de slaapstrijd met Evianne aan te gaan.
Ik heb haar om 19.30u naar bed gebracht en rara wat gebeurt er???
Ze huilde een half uurtje en is net in slaap gevallen!!! Afkloppen en hopen dat het goed gaat verder vanvond en vannacht.
( wel zielig als ze zo ligt te huilen,het ging ons toch wel erg aan ons hart )

Groetjes Astrid


#14

Ja, ik weet hoe het voelt (uit ervaring) maar wat goed dat jullie het proberen zeg!
En hoe gaat het nu inmiddels???
Slaapt ze nog??

Groetjes, mamma van Stephan


#15

Net wakker geworden (22.35u).5minuten brullen en nu is het weer rustig boven.
op hoop van zegen

Groetjes Daan


#16

Het is nog steeds stil boven. 23.00u
Volgens mij voelt ze dat mama zeer vastbesloten is.hahahaha

Groetjes Daan


#17

Haha!

En nu volhouden hoor!
Ze hebben het donders goed door, die ukkies

Horen we morgen hoe het verder gegaan is?

Groetjes, mamma van Stephan (die jullie een goede nachtrust wenst ).


#18

TUUUURLIJK horen jullie nu morgen hoe het verder gaat. Leuke soap !!! hahahaha ( en het is nog steeds stil boven )

Groetjes Daan


#19

Da’s mooi!
Welterusten dan allebei

Groetjes, mamma van Stephan (die nu naar bed gaat)


#20

Hoera Evianne heeft lekker geslapen tot 8.00 uur.

Groetjes Daan