Veel huilen,ook s'nachts,vroeg wakker,

Wat duurt het al lang Yavahn, kan me indenken dat je een beetje moedeloos wordt zo langzamerhand. Erik was vanmorgen weer om 6.15 uur wakker, maar dat is voor zijn doen eigenlijk normaal. Dus tja, ben het gewend. Maar leuk wordt het zeker nooit.

Groetjes,
M

Lilypie Third Birthday tickers

late reactie van mij maar wat een Kaa uu tee ochtend.
om half 7 was meneertje klaarwakker, omdat ze de weg aan het open breken waren (OM HALF 7 DJEEZ!!) hij hoorde de graafmachines (die staan zoiezo bij de flat in de buurt geparkeerd omdat ze de hele buurt aan het verbouwen zijn… ofja de wegen dan dus hij weet precies hoe het geluid van een graafmachine is)
enfin ik hoorde hem schreeuwen; MAMAAAA GRAA MIEN MIEN!!! (graafmachine)
ik denk: verdomme!! ik sliep pas om half 3 ik had een rot nacht…
ik erheen en ik zei: rico roep mama maar als het licht is, het is nu nog donker en dat betekend dat je moet slapen"
ik leg hem neer, zet zn muziekje aan geef zn tut en knuffels en zei en nu gaat mama weer slapen.
ik deed zijn deur dicht en toen begon de sirene hoor!
maargoed 2 minuten later was hij stil, was nog wat aan het kletsen tot kwart voor 8 en toen was het : mamaaaa KLAAR!!
oke duidelijk.
rijco en ik lagen vanaf half 7 toch al wakker, ons eigen te irriteren aan de herrie buiten, dat we zoiets hadden van; we gaan er maar uit.
pff ik ga dus nu slapen.

beter dan gisteren maar toch vroeg voor rico… 5 voor 7.
ook nu zei ik dat hij moest blijven liggen tot het licht was en gaf hem een boekje,
ik sliep bij hem omdat we bij opa en oma zijn vanwege mijn vaders verjaardag, maar hij had het na een kwartier ook weer gezien dus gingen we maar naar beneden.
gaaaap en weer sliep ik pas erg laat.

Irritant, graafmachines om half 7! Hier was het gisteren 6.15 uur en vanmorgen 6.00 uur. Ook GAAP!

Groetjes,
M

Nou dames, ze wisselen elkaar af! Vanochtend was Lisa eindelijk weer eens om 7 uur wakker ipv 6 uur (uitslapuhhh!!) en ze begon lekker te brabbelen en hoefde haar dus pas om half 8 eruit te halen! Nu hopen dat het zo blijft, maar heb er een hard hoofd in… ze heeft nu namelijk weer dunne luiers en open billetjes zucht Stomme rothoektanden!!!

Wat fijn Yavahn, zo’n dagje later opstaan! Goed van Lisa! Hopelijk was het niet eenmalig!

Groetjes,
M

@Mriek: ja behoorlijk irritant… maargoed wat doen we eraan? haha… graa mien mien
Hmm Erik was er dus ook lekker vroeg bij vanochtend, hoe zou dat nou toch komen?
hoelaat stoppen jullie hem in bed? en is s’ middags korter laten slapen geen optie?

@Yavahn; ooh shoot! die hoektanden ja… gerum rico had er ook altijd kapotte billen van maar met die hoektanden was het dramatisch qua uitslag.
wel top dat ze wat langer heeft geslapen! alhoewel ik half 8 ook wel vroeg vind. zeker als je al zo moe bent de laatste tijd is tot half 9 slapen toch wel het beste ik moedig rico maar niet teveel aan dat ritme weer te zoeken want dan doet ie het expres niet.

Hij ligt er tussen 19.00 uur en 19.30 uur in. Ik heb ook al gedacht aan een korter middagslaapje (hij slaapt nu nog 2,5 uur), maar ik vind die paar uur tussen de middag voor mezelf nog zo lekker! Misschien toch maar eens proberen, we zien nog wel even

Groetjes,
M

Ik vind dat ook nog zo heerlijk Mriek maar hier is het er toch wel aan het afgaan
Gister heeft hij niet geslapen omdat we weg waren (shoppen en dokter) en pas half 3 terug, dus dan leg ik hem niet meer in bed. Was om kwart over 6 wel totaal afgedraaid maar niet vervelend. Vanochtend half 8 wakker. Ik dacht die slaapt vanmiddag wel bij. Half 1 op bed gelegd en om kwart voor 2 is hij gaan slapen. Hij moet er van mij om half 3 uit anders ligt hij 's avonds lang wakker. Dus ik heb hem braaf om half 3 wakker gemaakt nadat ik eerst foto’s had gemaakt van hoe hij op zijn bumba lag (had jij al gezien op hyves ).

Maar ergens is het wel logisch dat Erik nog 2,5 uur slaapt die is natuurlijk vroeg wakker.

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Dan is Dylano er wel op tijd bij, bij het laten vallen van z’n middagslaapje. Lijkt me tenminste. Kan me indenken dat het even balen is, ik zou het ook echt nog niet willen hoor, dat Erik het niet meer nodig heeft. Die Bumba-foto’s zijn idd leuk! Zou Dylano een kussen willen bedacht ik me?

Zeker logisch dat Erik tussen de middag nog lang slaapt. Maar misschien dat 'ie minder lang zou slapen als 'ie 's ochtends later wakker werd. En misschien zou 'ie wel later wakker worden 's ochtends als 'ie 's middags korter sliep. De kip of het ei, snappie? Dus ik denk dat we de proef toch maar eens op de som moeten gaan nemen, alhoewel ik sceptisch ben. Erik was tenslotte altijd al een vroege vogel. Maar goed, niet geschoten…

Groetjes,
M

Hoi hoi,

hier was het vanochtend gelukkig weer kwart over 7 (met dank aan de kat grrrr, die krabt aan de deurpost bij Lisa als ie niet op tijd eten krijgt naar zijn zin!). Ik heb Lisa maar eens een rompertje met lange mouwen aan gedaan onder haar pyjama en het waterbakje aan de verwarming gevuld (al staat ie niet aan, scheelt misschien toch). Ze is nu nog moe omdat ze wakker is gemaakt, maar ik denk dat de oplossing gevonden is (voorzichtige Joepie!!)… nu die kat nog weg zien te houden bij die deur!

Wat gek dat Rico ineens zo vroeg kwam! En ja, ik denk dat Erik idd een korter middagdutje nodig heeft, maar als jij er nog van geniet

En o ja Inge: ik vind half 8 lekker op tijd! Nikki moet gewoonlijk natuurlijk naar school en om half 8 opstaan. Om half 9 vertrekken we dan naar school (5 minuutjes lopen als Lisa zelf loopt). Dus een uurtje is dan precies goed

@Mriek, ik blijf hem voorlopig 's middags ook op bed leggen hoor, hij huilt niet dus dat scheelt, hij gaat liggen spelen en zingen

Het is maar af en toe dat hij op zijn knuffel gaat liggen, dus pas kussen als hij naar groot bed gaat al zal dat ook niet zo heel lang meer duren denk ik. Je hoort hem regelmatig ergens tegen aan bonken als hij draait

Indd de kip en het ei

@Yavahn

Lekker dat ze weer normale tijden maakt

Liefs Michelle

Fijn dat Dylano tenminste nog wel even in bed ligt 's middags, heeft mama toch even rust

Denk jij het ook al, Yavahn? Potverdrie. Toch maar ECHT proberen dan, een korter middagslaapje

Groetjes,
M

vanochtend sliep rico tot half 8, terwijl hij de dag ervoor s’middags niet geslapen had omdat we naar de speelboerderij gegaan waren.
hij was tegen de verwarming aan het trappen waar ik wakker van werd.
vervolgens begon hij het hele verhaal van de speelboerderij tegen zijn knuffels te “vertellen” lees: half brabbel half duidelijkheid
om half 9 moest ik zo erg naar de wc dat hij begon te schreeuwen: MAMAA DR’UIT!!
maar ik was wel heel trots haha!

@Mriek: Wij doen het dan zo: tussen half 1 en kwart voor heen breng ik hem naar bed, eerst verschonen natuurlijk en dan pyjama aan en te bed.
half 3 (uiterlijk kwart voor 3) wekken wij hem weer.
's avonds pak ik hem om half 8 op om naar bed te gaan.
dan is het ook verschonen, een verhaaltje, even knuffelen en dan slapen.
om kwart voor 8 sta ik dan weer in de huiskamer.
meestal werkt het goed dat hij dan niet te vroeg wakker wordt.
maar als ik m eerder dan half 8 in bed doe, kan ik er u op zeggen dat hij vroeg wakker wordt. dus dat doen we maar niet

@Michelle: wat dacht jij toen Dylano om kwart over 1 nog niet sliep? rico heeft dit ook wel is ooit en dan denk ik: die gaat niet slapen let maar op.
en dan om 2 uur is het zo’n bonje dat hij er echt uit moet, dan zet hij het namelijk op een schreeuwen en bonken.
knap dat dylano dan toch nog even slaapt!
en idd gewoon half 3 eruit…had ie maar wat meer zn best moeten doen whahaha!

@Yavahn: ja in dat geval is het natuurlijk logisch dat je dan opstaat, maar ik hoef nergens heen en ben al anderhalf jaar erg vermoeid, dus ik kan dat uurtje extra juist wel erg goed gebruiken.
Balen dat de kat zo vroeg aan het vervelen was gegaan. maar goed, katten zijn onvoorspelbaar
shadow trouwens ook (onze pup) die begon laatst ineens kei hard te joenkeren in dr bench. ik hoor nog liever die irritante wekker van ons. (je kent dat geluid van zo’n standaard wekker vast wel. zwaaaaaar irritant!) maar shadow…pff die kon er wat van!

@Inge
Dat heeft Dylano vaak de laatste tijd dat hij zo lang wakker in bed ligt 's middags, maar zolang hij niet huilt, blijft hij er 2 uur in

Liefs Michelle

@Inge: ja, dan is een extra uurtje idd mooi meegenomen! Maarre… trek jij Rico 's middags een pyjama aan als ie naar bed gaat? Lisa trek ik haar broek uit en hup in de slaapzak!

@Michelle: en groot gelijk heb je! dat doe ik bij rico ook hoor, hij moet van mij zoiezo minimaal een uur in bed blijven, of ie nu zeurt of niet. Bij echt brullen ga ik er natuurlijk wel even heen. maar bij zeuren gewoon een uur in bed, en als hij aan het kletsen is wat na een uur over gaat in zeuren dan blijft ie er nog 'n half uur in
niet altijd ligt denk ik ook aan de situatie.

@Yavahn: ik wilde daar laatst een topic over openen, of jullie 's middags een pyjama aandoen of niet. toevallig dat je daar nu over begint haha! Toen rico jonger was en dus nog van die flexibele stoffen broekjes droeg toen legde ik hem zo in bed. maar nu heeft ie vaak een spijkerbroekje aan en een trui met capuchon of hoe je dat ook schrijft en die moet dan ook uit, dan doe ik hem gewoon een pyjama broekje aan. als het niet te koud is dan want anders doe ik hem zijn pyjama truitje ook aan.
hij heeft mouwen aan zn slaapzak nu en een romper met lange mouwen. net als gisterenmiddag was zn kamer best te doen dus lag hij er in zn romper in en een pyjama broekje

Hier wel pyjambroek maar wel zijn gewone trui. Dylano ligt niet meer in een slaapzak

Liefs Michelle

@Michelle: ja dat is wel waar. maar ik heb zoiets van; rico heeft veel truien met een capuchon dus dan lijkt me dat niet lekker liggen. en ik moet zeggen dat als ik s’middags een tukkie doe ik ook mijn kleding uitdoe, vind het niet prettig in mijn kleren te slapen, ik denk dat het daarom ook zo is dat ik rico’s kleding ook uitdoe, ik handel vaak uit eigen inzicht haha zovan: ik vind dat niet prettig dus hij waarschijnlijk ook niet.
nu moet ik zeggen dat ik hem wel ooit met trui met muts in bed had gelegd, en toen sliep ie ook niet omdat dat ding waarschijnlijk zat te wringen.