Veel huilen,ook s'nachts,vroeg wakker,

Sinds een paar dagen huilt rico erg veel
om niks kan hij al in huilen uitbarsten en zijn eenkennigheid speelt ook weer een behoorlijke rol.
we waren b.v. vandaag buiten en er kwam een vrouw in een rolstoel aan. ik hurkte bij rico omdat ik met hem aan het praten was en hij werd ineens zo bang van andere mensen (en ookv an de vrouw in rolstoel) dat hij mijn haar bijna uit mijn hoofd trok om die voor zijn gezicht te doen zodat hij haar en andere mensen niet zag.

Het overmatige huilen begint s’ochtends bij het opstaan al.
ik krijg daar gewoon een ochtend humeur van omdat ik dan zelf nog zo moe ben en het is jengelen huilen zeuren schreeuwen noem maar op.
iemand tips?
vind het zielig voor hem maar ik kan er ook niets aandoen dat ik er onderhand chagerijnig van wordt…

Gewijzigd door - MamavanRico op 12 Oct 2010 08:39:36

Gewijzigd door - MamavanRico op 18 Oct 2010 13:49:33

Gewijzigd door - MamavanRico op 18 Oct 2010 13:50:12

Bij Lindsey is het op het moment net zo. Eenkennigheid is weer helemaal terug helaas, weinig aan te doen.
Ook het jengelen van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat, behalve wanneer ze op de kdv of bij m’n ouders is. Oftewel ppt! Thuis probeer ik het zoveel mogelijk te negeren. Dat lijkt te werken, de jengelmomenten worden wel al wat korter.
Verder weet ik het eigenlijk ook niet echt dus als anderen nog tips hebben lees ik graag mee!

liefs,
Rinske

ik zou liegen als ik zou zeggen dat ik het negeer… overdag zo veel mogelijk hoor maar s’ochtends wordt ik daar echt boos over zovan: rico verdorie hou nou is op met dat gezeur de hele tijd ik zet je zo weer terug in je bed, kan mama ook even rustig wakker worden!
ja en dan gaat het jengelen dus over in huilen en denk ik weer: zucht… adem in adem uit mama…
maar echt ik kan s’ochtends als ik net wakker ben niet veel hebben.
toen hij baby was was dat anders, dan kon ik wel tegen het huilen maar nu?
vind het ook heel erg zielig voor hem! want ik weet niet wat er met m is.
hij doet het niet alleen thuis hij doet het overal…

Herkenbaar. Minke heeft dit ook bij vlagen gehad en ik kan er ook heeeel slecht tegen als mijn dag zo begint. Ik heb geen oplossing voor je, ik merk dat het hier nu langzaamaan minder wordt, maar Minke heeft dit echt maanden gehad. ( en dan vooral als ze net wakker was, de rest van de dag niet).
Ik hoop voor jullie dat Rico snel weer uit deze ( vermoeiende, ik weet het maar al te goed!) fase is

groetjes!

pff dus ik kan me nog voorbereidenhaha… vanochtend was het ook weer huilen geblazen maar nu gaat het tot zover wel goed…klop klop klop

Jeetje, dat zijn nare dagen he, gaat echt op je zenuwen spelen op een gegeven moment.

Even een zijweg: Heeft het niks met zijn been te maken? Loopt hij weer helemaal oke? misschien is het toch een pijn(tje) die blijft hangen ofzo?

Hoop dat Rico weer snel zn vrolijke zelf is!

Liefs!

Lilypie Third Birthday tickers

Lilypie Pregnancy tickers

ja hij loopt sinds vanochtend weer heel goed, ook rennen doet hij weer.
hij zegt ook niet meer dat het pijn doet ofzo. en als ik vraag of het nog pijn doet zegt hij nee dus dan zal het wel goed zijn.
ook als hij in zn stoel zit zeurt hij constant hoor, zn boterhammen eet ie niet meer op, alleen het beleg.
en dan was ik zo slim (dacht ik haha) om er smeerkaas en smeerworst op te doen ipv plakjes… dan nog maakt hij zijn boterham open en wrijft als het ware het beleg eraf.
dus dat was ook niet zo’n succes. kleine etterbak is het

Herkenbaar en wat duren zulke dagen lang! overal om miepen en huilen. Krijgt hij zijn zin niet dan is het weer huilen geblazen, ik kan daar over het algemeen heel goed tegen maar ook niet 's morgens vroeg. Dylano komt bij mij dus ook pas uit bed al ik mijn 2 bakken koffie op heb en mijn sigaret pap eten we samen.

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

@Michelle: maar zet jij dan de wekker s’ochtends? ik bedoel, rico is de ene keer om 7 uur wakker en de andere keer om 9. bij wijze van dan…de laatste dagen is het brak en is hij voor 7 uur wakker,
dan gaat hij al zitten huilen. wat moet ik dan doen? koffie drinken en hem laten mekkeren? haha
zou trouwens zo’n slecht idee nog niet zijn hahahaha…
ook papa heeft moeite met de ochtenden waardoor we beide chagerijnig zijn s’ochtends en dat is eigenlijk niet echt bevordelijk voor de sfeer

Kun je hem niet wat speelgoed in zijn bed geven als hij net wakker is? Kan hij daar even rustig bijkomen en kun jij je rustig aankleden en/of koffie zetten. En anders zo weinig mogelijk tegen hem zeggen en gewoon doen wat er moet worden gedaan.

Hier hebben wij die fase ook gehad…hier was de oplossing: een wandelingetje met de hond maken vóór het eten zodat hij buiten even wat afleiding kreeg. Daarna was het ontbijt een stuk gezelliger Of even samen douchen, is hier altijd een groot feest.

Ik denk dat je het even als een fase kan zien waarin hij even niet weet wat hij met zichzelf aan moet (ze hebben dan wel geen sprongen meer volgens oei ik groei, maar ik weet zeker dat peuters ook nog sprongen maken!). Dus hij heeft jou hard nodig om hier weer doorheen te komen

Inge
Dylano huilt niet in zijn bed (afkloppen) hij word momenteel tussen 7 en kwart over 7 wakker en blijft standaard in zijn bed tot 8 uur. Heb ik altijd al gedaan dus hij weet niet beter
Word wat als hij naar de psz gaat

Liefs Michelle

@ Mirema: idd dat wordt wat als hij naar PSZ gaat. Jack wrdt meestal rond half 8 a 8 uur wakker en blijft er dan ook tot 8 uur minstens in. En dan moet ik nog bij hem in bed boekjes lezen, en hij daarna nog bij mij in bed kroelen…
Kortom; op vrije dagen komen wij rond 9 uur eens uit bed
Maar op PSZ dagen, pfff dan is het echt haasten man!

ooh boehoee het gaat nergens over, meneertje wordt vroeger en vroeger wakker
vanochtend was het 5:15 uur!!!
zeggen dat hij moet gaan slapen helpt niet, ik heb mn arm over mijn oor gestopt en mn dekbed eroverheen. en ik zei dat ik hem er pas om 7 uur uithaalde.
om 5 voor 7 hield ik het niet meer uit.
papa zei al; scrap zn middagslaapje maar, goeiendag zeg!
ja echt…
een wandeling met de hond en rico samen gaat nog niet aangezien shadow nog moet leren wandelen.
ze trekt behoorlijk, en rico is dan zo aan het peuteren dat hij rechts wil als we links moeten.
dus daar begin ik echt nog niet aan. (1 keer geprobeerd en het was DRAMAAA)
ik heb zn bed al verplaatst maar ook dag mocht niet baten… het werd alleen maar vroeger. gaaaaaaap…slaap…snurk…

En toch kan het best zijn dat hij niet iedere dag meer een middagslaapje nodig heeft Inge. Madelon was er met 2 jaar ook al vanaf.

@Christa
Dat veruitzicht vind ik indd ook niet echt gezellig en dat te weten dat het over 2 jaar al iedere dag is

Liefs Michelle

@Mirema: zou dat echt nu al kunnen?? Lindsey is ook telkens zo onbehoorlijk vroeg wakker en het is dan geen jammeren maar echt schreeuwen en krijsen. en als ze echt woest wordt gaat ze d’r bed uit en loopt dan te slaan tegen de deur. ja ook om half 6. vanmorgen was het 10 voor 5!!!
ik slaap zelf al zo weinig maar als ik nu ook voor haar steeds vroeger m’n bed uit kan dan is het echt niet meer te doen binnenkort.

vanmorgen ben ik er bij gaan zitten terwijl zij wel op d’r bed moest blijven liggen, ik zat op de schommelstoel maar zodra ik ook maar de neiging deed om weg te lopen zette ze t op een schreeuwen. pfffff ik weet t niet meer hoor.
overdag het jammeren kan ik prima handelen maar dit wordt echt TE erg.

liefs,
Rinske

Wow, zou het aan het weer liggen of zo of aan de tijd van het jaar??? Ik moet zeggen dat ik vanochtend en vanacht geluk had met Lisa, na ruim 4 weken zo vroeg…

Nikki sliep met 2 jaar ook niet meer 's middags, tenminste niet in bed… Als ik zag dat ze echt moe was, zette ik een dvd-tje op en viel ze op de bank in slaap. Maar dan liet ik haar ook niet meer dan een uur slapen!

@Michelle: ja maar rico slaapt METEEN als ik hem s’middags in bed leg dus hij is dan toch niet aan een scrap toe denk je wel? hij wordt ook met moeite wakker als ik hem weer uit bed haal en is dan vaak chagerijnig omdat hij nog moe is.
vaak laat ik hem even rustig wakker worden maar valt dan weer in slaap.
dus ik denk niet dat hij daar al aan toe is.

@Yavahn, haha volgens mij heerst het inderdaad lastig… ik ben moe en een beetje rillerig omdat ik wat spanningen voel. maar goed… we moeten het er mee doen helaas.

Ik weet dat je er niks aan hebt, maar echt waar, het is een fase. Bo heeft ook weken (zo bijna zeggen maanden) aan een gehad dat hij om 5:15 eruit wilde. Hij was niet gezellig, hij huilde, maar slapen wilde ook niet meer. Ik ben hem toen een pap fles gaan geven,w antdaarna wilde hij wel naar bed, tot 8:30 ofzo. In ieder geval beter dan 5:15!! UIteindelijk waren wij het helemaal zat, en oververmoeid!! Toen de beslissing genomen om zodra hij komt, we niet meer naar hem toe gaan, want er was verder niks aan de hand (advies wijkverpleegkundige van het bureau), Want zodra als hij ons zag of hoorde, was het mis, en ging hij al helemaal niet meer slapen. Met die beslissing hebben wij ook een lampje op zxijn kamer gezet . Een lampje van de ikea die van kleur veranderd, van groen naar blauw/paars. We hebben het niet eens uit kunnen proberen want sindsdien slaapt meneer uit!! 8:30 ongeveer, soms 9:00!! Ik zeg dit om je ogen uit te krabben, zo van, kijk eens, mijn kind slaapt wel. Helemaal niet !!! Ik zeg dit om te laten zien dat dit een fase is, en het gaat echt vanzelf over!! Je zou de tips van wat bij Bo werkte kunnen proberen, en werkt het niet, dan laten gaan, totdat hij weer in slaap valt, en niet er naar toe ivm overdaad prikkels. Werkt dat ook niet, dan zou ik lekker een pap fles geven. Mensen zeggen altijd, niet meer terug naar de nacht voeding, nee in principe ben ik het daar mee eens, maar als het elke ochtend om 5:15 raak is,en je moet jezelf om 715 beginnen, en dit is het enige wat helpt, dan geef ik het hem wel, ooit gaat dat ook weer voorbij denk ik dan maar. De mensen die het namelijk zeggen, niet aan beginnen, hebben denk ik allemaal een kind wat niet eerder dan 7:00 ofzo komt, anders kan ik het mij niet indenken.
Hoop dat je er wat aan hebt meid!!

liefs woezel

ja zeker dat troostlamp idee, dat ga ik zoiezo eens proberen, hij heeft van cars zo’n nachtlamp gekregen die hij op zn nachtkastje moet zetten
daar zit een dimlichtje in dus ik ga die eens in werking stellen

hmm ik heb hem vanacht een flanellen pyjama aangegeven en een slaapzak zonder mouw (de buitenzak van de combisleeper) en nu sliep ie tot 8 uur!
dus het kan goed zijn dat ze het gewoon te koud hebben die ukkies van ons en daardoor vroeger wakker worden.