Vanmorgen ben ik bij het CB geweest. De arts heeft Max onderzocht en constateerde dat er verder niets medisch met hem aan de hand is. Hij was bij haar opvallend rustig! Ze vroeg wat hij dronk en ik zei dat hij zo vaak trek had. Dat was geen probleem, zijn gewicht was prima en we mogen hem nu gewoon voeden op verzoek (eventueel met Forte/Friso Extra). Wel iets kleinere porties, maar desnoods om de 2 uur. Ze denkt dat hij wil drinken omdat hij nog flink moet wennen aan het leven buiten de buik en hij zich nog niet veilig voelt hier. Ze legde hem op zijn zijtje en hij viel vrijwel meteen in slaap, hij was net een lappenpop. Terwijl hij hier vanmorgen weer lag te krijsen in bed! Ze adviseerde me om, met een speciaal bedje, rolletjes te maken, zodat hij op zijn zij kan liggen en wat steun heeft en dus geborgen ligt.
Ze dacht wel dat mijn onrust op hem afstraalt. Ze zei dat ik natuurlijk geen rust had gehad door zijn gehuil en dus mijn bevalling niet goed heb verwerkt. Ik dacht dat dat niet nodig was, want ik denk daar al niet meer zo heel sterk aan. Zeker omdat het goed is afgelopen. Maar blijkbaar hakt het er onbewust toch in? Doordat papa en ik onrustig zijn en voelen dat het niet lekker loopt, wordt Max ook onrustig. Tja, daar zit wat in. Bij opa lag hij vanochtend bv ook heel rustig…Ik vroeg nog naar die reflux, maar daar ging ze verder niet op in eigenlijk…het leek alsof ze ‘verborgen reflux’ niet kende? Ik heb bij haar zitten brullen en dat luchtte wel op. Vanmiddag krijgen we wat tips van de verpleegkundige, o.a. over hoe ik die rolletjes in zijn bed moet leggen. Ik mocht hem van de arts gewoon inbakeren trouwens?
Wij gaan hoe dan ook wel door met de osteopaat, ook al zeggen medici dat hij niks mankeert. Kwaad kan dat niet. Maar wel gek dat artsen zeggen dat zijn nek allemaal oké is en dat hij toch niet op die nek wil liggen? Dat merkten zij ook wel. Maar hoe verklaar je dat dan? Ik ga morgen gewoon terug naar de osteopaat, baat het niet…
Zo staat het er nu dus voor. Fijn dat er niks mis is met hem, medisch gezien dan, maar waarom hij dan toch huilt? Dat wordt moeilijk te achterhalen zo. Misschien dat hij toch warmte zoekt? Ik zal eens kijken voor een draagdoek, al vond hij de Lodger Shelter akelig omdat die dicht viel toen hij er in lag. Misschien een soort sling kopen? Hij ligt blijkbaar graag bij mensen en dat herken ik ook wel.
Verder komt opa donderdag weer langs om met Eva te spelen, zodat ik het huishouden kan doen en boodschapjes enzo. Het komt allemaal wel goed. Maar mijn gevoel zegt wel dat ik die osteopaat wel moet aanhouden, dus dat doen we ook. Tot ik echt merk dat hij minder onrustig is (de arts vond hem trouwens helemaal niet onrustig). Moeilijk zo he?
Groetjes Rainbow, trotse mama