Ik weet niet of je, als je van een jongen bent bevallen, spreekt van een blauwe i.p.v. van een rose wolk. maar hoe dan ook…die van ons is een beetje grijs. Ik hoop niet dat 'ie steeds donkerder wordt…Het loopt niet helemaal lekker hier met Max.
Ik had jullie al gezegd dat we met hem naar de osteopaat zijn geweest en dat hij constateerde dat er een nekwervel niet helemaal soepel was. De 18e moeten we terugkomen, zodat hij kan kijken of de wervel nog steeds scheef zit, of dat 'ie zich wat hersteld heeft. Maar nu huilt Max dus erg veel. We bakeren hem in, wat de ene keer wel goed gaat en de andere keer niet. Soms ligt hij helemaal gespannen en gisteren ging hij totaal door het lint. Brullen, rood gezichtje, opgetrokken beentjes…hij had duidelijk pijn. Het was zo’n schel huiltje, niet om aan te horen. En dat heel lang achter elkaar, hij liet zich niet troosten. Wat hielp? Bij papa op zijn buik liggen. Slapen zijn bakerdoek lukt überhaupt niet, dan huilt hij al zodra zijn rug het matras raakt.
Naast de nekpijn en de darmkrampen, eet Max erg veel. Als hij wakker wordt, wat dus vaak al na 10 minuten slapen is, begint hij op zijn handje te zuigen en gaat hij huilen. Een fles maakt hem weer rustig. Maar hij zit nu aan 7 voedingen van 90 cc en dat is al behoorlijk voor een mannetje van een week! Ik krijg hem zonder fles echt niet getemd. Ik vind het niet erg als hij íets meer drinkt, maar ik kan hem moeilijk constant volproppen. Hij wil soms maar 50cc, maar dan begint hij een kwartier later alsnog te miemelen voor de, inmiddels koude, rest. Hij krijgt zijn laatste voeding om 23.30 uur (drinkt hij meestal maar half op) en dan moeten we er nóg 2x 's nachts uit, tegen 02.00 uur en 05.00 uur. Er zit to-taal geen ritme in zijn voedingen en ik heb ook to-taal geen idee meer hoe je dat er dan in krijgt.
Gisteren was ik alleen met hem, papa was fietsen met Eva en hij was onbedaarlijk aan het krijsen. Hij verslikte zich ook nog in zijn melk en toen sloeg ik echt dicht en zat ik zelf ook te huilen. Ik wist echt niet wat ik met hem aan moest. Ik was blij toen papa weer terug was en hij maar wéér met Max op de bank ging liggen. Max was 's avonds weer stil. Dan is het heerlijk om een baby te hebben, maar zoals het nu gaat…ik vind er niks aan en ik geniet er helemaal niet van. Over een week gaat mijn vriend werken en ik zie enorm op tegen het alleen zijn met Max. En erger: tegen het alleen zijn met Max én Eva. Ik kan en wil niet de hele tijd Max op mijn buik hebben, ik wil niet de hele tijd met hem op bed of op de bank liggen, zoals mijn vriend dat doet. Ik moet straks ook het huishouden doen en aandacht aan Eva besteden. Maar ik heb echt geen idee hoe ik dat ga doen? Ik vind het prima als het druk is en als je bv beide kindjes moet aankleden, maar als één daarvan constant huilt? Wat dan?
Ik snap helemaal niets van de opmerking van mensen dat je moet genieten, ik geniet helemaal niet. Ik vind Max heel mooi en lief, maar waarom hebben wij wéér een huilend kind dat altijd zijn ogen wagenwijd open heeft? Dat nooit in de box wil liggen? Dat krijst? Dat baby’s huilen ok, maar dat schrille gekrijs…ik kan er niet tegen. Ik zit vol schuldgevoel: naar Max omdat hij pijn heeft, naar Eva omdat ik haar niet alle aandacht kan geven als Max krijst en zij zich dan alleen moet vermaken en naar mijn vriend omdat hij steeds met Max op de bank ligt om hem stil te krijgen, tijdens zijn vakantie. Ik had gehoopt dat we twee weken zouden hebben om bv samen te wandelen, maar in plaats daarvan is het alleen maar troosten, pink in de mond, voeden…Iets anders doet Max niet. Ik zal blij zijn als hij wat groter is en we af zijn van de gebroken nachten en het gegil.
Het is een heel verhaal, maar ik moest het kwijt. Ik zit er best wel mee, omdat ik het me anders had voorgesteld. Hopelijk biedt de osteopaat uitkomst en verandert de eerst zo rustige Max weer in een ander soort baby. En maandag komt het CB en ga ik vragen wat ik moet met die voedingen. Het loopt echt de spuigaten uit zowat en te veel vocht lijkt me ook niet goed voor zijn maagje? Ze zeggen niet voor niks dat vaak ten onrechte gedacht wordt dat huilbaby’s altijd honger hebben, maar dat het meer signalen zijn van onrust. Maar ja…die fles gaat altijd op. Bijna altijd.
Ik vind het allemaal heel vermoeiend zo en verlang naar de tijden dat ik met Max en Eva gewoon kan gaan wandelen, naar de speeltuin kan…kortom: dat alles weer zijn ritme heeft en normaal is! Dat de grijze wolk toch weer even blauw wordt…Ik voel me opeens weer net zo onzeker als toen ik Eva had. Max is precies hetzelfde en tóch weet ik niet meer hoe ik ritme krijg in zijn voedingen, hoe ik hem kan troosten en hoe ik alles moet ‘managen’ in huis. Het is contstant een troep en ik ren maar rond om het een beetje netjes te houden. Gevolg is, dat ik dan meer bloed verlies en pijn krijg. Maar ik kán gewoon niet even gaan liggen, want dan huilt Max of breekt Eva de boel af. Alhoewel zij heel lief is. Toen ik huilde kwam ze naar me toe met een speen om me te troosten. Dat was erg lief!
Maar he he, wat een gedoe allemaal…Een huilend kind is geen pretje. Je denkt dan: waarom heb ik voor een tweede gekozen? Met Eef alleen was het leuker…Maar zo dacht ik ook toen ik Eva had, dat ik beter niet aan een kind had kunnen beginnen en dat is helemaal goed gekomen. Uiteindelijk komt dit ook wel goed, maar het heeft wel even tijd nodig…
Groetjes Rainbow, trotse mama
<a href="http://lilypie.com/">[img]http://lb1m.lilypie.com/lJGAp2.png" width=“200” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie First Birthday tickers” /></a>
<a href="http://lilypie.com/">[img]http://lb3m.lilypie.com/nVzRp2.png" width=“200” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie Third Birthday tickers” /></a>
Gewijzigd door - Rainbow op 15 Oct 2010 12:40:47
Gewijzigd door - Rainbow op 18 Oct 2010 15:01:37
Gewijzigd door - Rainbow op 21 Oct 2010 14:13:03
Gewijzigd door - Rainbow op 26 Oct 2010 13:55:39
Gewijzigd door - Rainbow op 07 Nov 2010 14:30:26
Gewijzigd door - Rainbow op 09 Nov 2010 21:55:01
Gewijzigd door - Rainbow op 19 Nov 2010 21:54:57