Update: Max eindelijk helemaal ok!

Dat praten gaf mij (toen Jurian & Levi ook zoveel huilde) ook troost. Dit was nl het enigste wat ik kon doen. Zonder dat zij mij begrepen vertelde ik hun hoe moeilijk ik het vond om voor ze te zorgen … dat ik het zo zielig vond dat hij zoveel pijn moest hebben of dat hij zoveel huilde… Onbewust waren mijn eigen kindjes denken goede klankborden om mezelf te uiten

Geeft goed gevoel hé als je het zo alleen moet doen en het dan ook voor elkaar krijg. Hier ook altijd even kermis drukte … Levi heeft nl dan altijd huilmoment en papa is maar zelden of nooit thuis dan…

Maar daar gaat het nu niet om … het gaat om onze lieve Max. Misschien wel heel goed dat op zijn zij liggen. Kan je met die kussens ook wisselen van zijligging? Hier ligt Levi per slaapje op andere zij, gewoon met handdoek in zijn rugje. Dit om voorkeurshouding te voorkomen…

Fijn dat er naar je geluisterd wordt en men met tips en adviezen komt die je ook daadwerkelijk kan gaan proberen… hoop heel erg dat jullie snel gaan genieten en allemaal even adem kunnen halen…

Mail je morgen nog even… nu even opruimen hier

Dikke kroel van ons…

ja meis ik ben het niet met die cb arts eens, KISS is ook helemaal hun vakgebied niet dus ik zou gewoon luisteren naar wat de osteopaat zegt, die heeft er immers voor geleerd.
jammer dat sommige elkaar zo tegenspreken en zeker als mensen eigenlijk niet echt veel verstand hebben van KISS zelf en dan gewoon wat zeggen. zeg dan gewoon: ik heb er niet veel verstand van dus ik kan het niet met zekerheid zeggen, nee dan is het weer: gewoon inbakeren.
tja… maargoed dat is mijn mening, ik heb het zoiezo niet heel erg op het cb sorry.

Hoe komt max vandaag op jouw over? vind jij wel dat hij onrustig is? het maakt jou natuurlijk ook weer onzeker als ze dat gaan tegenspreken, maar bedenk wel dat zij hem maar even ziet, dat is dus een momentopname en jij moet het er 24 uur per dag mee doen snapje? jij hebt een veel betere kijk op of hij wel of niet onrustig is dan zij.

Je hebt dus geen doorverwijzing neem ik aan? meis echt als jij ongerust bent moet je gewoon zelf het ziekenhuis bellen. gewoon vragen naar de kinderartsen en leg het voor aan de assistente, vraag of een doorverwijzing persee nodig is omdat het anders ook zolang duurt natuurlijk…
sterkte nogmaals lieverd!

Er is al weer zoveel gezegd, Rainbow!

Wil nog even zeggen dat ik door zou gaan met de osteopaat. Zeker omdat het jou een goed gevoel geeft, en inderdaad: Baadt het niet, dan schaadt het niet!

{{{Rainbow}}} Hou vol meid!
Liefs, Anne

Lilypie Second Birthday tickers

Hoi rainbow, ben het wel met inge eens. Zou ook niet zomaar weer gaan inbakeren omdat de arts vh cb dat zegt(wat ik ook in de mail heb gezet over de functie die een cb arts heeft). Overleg het met je osteopaat.
Van dat ziekenhuis bellen vind ik ook een goeie van inge, nee heb je ja kun je krijgen.
Dikke knuf van hier.

Gr Patries

nou rainbow je bent op de goede weg .wat je gisteren avond heb gedaan .
hoop dat max ook lekker heeft geslapen en jij ook.dat doet een mens altijd weer goed .meis probeer je rust en je ritme te vinden .is moeilijk weet ik .
maar scheelt je een hoop stress .kop op meid je kan het

groetjes marielle mama van tanja

Heb nog helemaal niet gereageerd en wel al je verhalen gelezen. wat een snelle start had jullie kleine mannetje. Ik kan me voorstellen dat hij daar echt van meot bij komen en zou lekker door gaan met de osteopaat als je je daar goed bij voelt. Muriel is 6 weken te vroeg geboren en in de couveuse en later in eht wiegje heeft zij ook een aantal weken op haar zij gelegen. Ze hadden daar gewoon een hydrofiele luier opgerold en die achter haar gelegd en daar achter de kruik en een kruik bij de voetjes. ze lag een beetje als een banaan zeg maar. Zoals ze ook wel in de buik liggen. En na elke voeding op de andere zij. Wij hebben haar thuis al vrij snel ingebakerd met een hydrofiele luier om haar armpjes heen en dat hiepl heel goed hier. Ook hebben wij maanden lang gevoed op verzoek en heel lang op 7 en 8 voedingen gegeven. Muriel kon in het begin neit veel op en had daarom meerder voedingen per dag nodig. nu eet ze als een bouw vakker en merk je daar neits meer van haha.

Goed dat je hulp hebt gevraagd en fijn dat er medisch niets aan de hand is. maar vervelend dat hij toch veel huilt. Ik hoop dat dit gaat helpen en hij wat tot rust komt. Je bent een kanjer hoor vergeet dat niet.

Ach germ…Max is vannacht uit bed gevallen! Hij ligt zoals jullie weten bij papa in bed, ik lig op een opklapbed ernaast. Papa had een soort hellinkje gemaakt van een matrasje met boeken eronder, want hij blijft het gevoel houden dat Max verborgen reflux heeft. Max lag heerlijk op de zelfgemaakt helling, op zijn buik. Dat ging prima, tot een uur of vijf. Ik hoor opeens een gegil van mijn mannetje, echt zo van: NEE, AAAAAH! Ik schrik me rot! Zie ik hem achter het bed duiken. Bleek Max op de grond te zijn gevallen! Ook dat nog. Dat kind is in drie weken tijd al 2x gevallen. Max huilde wel, maar was er vrij cool onder. Papa niet, die voelde zich schuldig omdat Max door hem was gevallen, door zijn onveilige constructie! Hij voelt zich nu nóg akelig, maar ik zei dat hij het goed bedoelt had en dat we dat soort dingen maar niet meer zelf moeten maken…

De osteopaat vond Max vandaag beter dan vorige week. Hij kan zijn nekje beter draaien en overstrekte zich minder. Ze heeft hem bijna een uur behandeld. Ze vond het wel jammer dat artsen zo negatief aankijken tegen osteopathie, terwijl heel veel kindjes er baat bij hebben. We hebben volgende week nog een afspraak en dan kijken we hoe het gaat. Ze zei dat ik wel in kon bakeren nu, maar dat ik dat alleen moest doen als ik echt het gevoel had dat Max er aan toe is. Ze vond de zijligging een beter idee nu, dus we gaan straks zo’n rolletje kopen en anders doe ik dat, zoals hierboven werd omschreven door mama Muriel, met een kruikje en een doek.

Van het CB moet ik Max 2x per dag in zijn bed leggen, op zijn rug. Ik moet er dan een uur bij blijven, zodat ik zijn speen steeds in kan doen en hij voelt dat ik er ben. Een uur, dat is nogal…Ik heb er vanmorgen een kwartier bij gestaan en dat vond ik al lang! Max huilde eerst, maar werd stil toen ik over zijn wang aaide en tegen hem praatte. Maar daarna keek hij heel zuur (letterlijk) en begon hij weer onverstoorbaar te huilen. Ik ben gauw gaan douchen en we zijn naar de osteopaat gegaan. Nu slaapt hij alweer 2,5 uur in zijn favoriete maxi cosi. Ok, het mag officieel niet, maar in dat ding komt hij tot rust en slaapt hij zo 3-4 uur. Hij wil echt (nog) niet op zijn rug, daarmee wacht ik denk ik tot na de behandelingen van de osteopaat. Dan kan ik hem bakeren als het moet. Hij houdt zichzelf nu namelijk uit zijn slaap met wapper handjes en komt niet op het punt van: nu ga ik slapen. Hij schrikt overal wakker van, bij wijze van een speld die valt!

En nog een probleem: ik val altijd heel makkelijk in slaap. Na het voeden stap ik weer op mijn matras (haha) en binnen 2 minuten ben ik weg. Mijn vriend heeft altijd al moeite met in slaap vallen en als hij eenmaal wakker is, valt hij niet goed meer in slaap. Dus na een half uur voeden is hij klaarwakker. Hij slaapt elke nacht maar 1-2 uur, ook doordat Max soms op zijn buik ligt en je dan toch niet echt in een diepe slaap valt. Hij is nu echt doodmoe, zeker in combi met 40 uur werken en zijn avondschool. Maar ik trek het ook niet om er zelf 2x per nacht uit te gaan, aangezien ik overdag ook niet echt kan bijtanken met Eef in de buurt. Hoe zouden we dit praktisch op kunnen lossen? Iemand goede ideeën?

Groetjes Rainbow, trotse mama

Lilypie First Birthday tickers

Lilypie Third Birthday tickers

Ach wat een ellende dat die kleine knul uit bed gevallen is. Het is een pechvogeltje. Geef hem maar een knuffel van Tante Esther.

Wat dat slapen in die Maxi Cosi betreft: is het wipstoeltje geen alternatief? Dat ligt net wat zachter en comfortabeler dan een Maxi Cosi en dan ligt-ie toch in diezelfde houding.

Groetekes, Sje

@Sje, nee…dat wil meneer niet. Of we hebben hem miscshien niet ‘steil’ genoeg gezet? Hij stond meer in een lighouding. Vanavond toch eens proberen??

Groetjes Rainbow, trotse mama

Lilypie First Birthday tickers

ik heb niet je hele verhaal gelezen want ik voel me niet 100 maar wil wel even snel reageren.
wat sneu dat max uit bed is gevallen, arm klein klein schaapje! en papa zal zich ook rot geschrokken zijn. maarja hij kan er ook niks aandoen natuurlijk, hij wilde met de beste bedoelingen natuurlijk een “rekje” maken. maar kun je zijn bedje (of de wandelwagen) niet langs jullie bed zetten? ik bedoel dan de reiswieg he…
over dat inbakeren; doen wat goed voelt, als hij zijn nek weer voldoende kan draaien is dat mooi meegenomen, maar ik ben het ook meer eens met de zijligging.
ik heb als je wil een baby sleeper? die kan ik je wel opsturen. dan ligt hij veilig op zijn zijde. heb de doos er nog bij

Gewijzigd door - MamavanRico op 20 Oct 2010 16:29:09

Zo’n baby sleeper is idd een heel handig ding! Ik moet eerlijk zeggen in de tijd dat Nikki een babietje was, ze nog om en om op de zij moesten slapen, terwijl dat nu dus op de rug is. Zij wilde juist door de KISS niet op haar zij slapen met een hydrofiele doek en kruik in haar rug, maar zij wurmde net zo lang tot de kruik opzij rolde en ze weer op haar rug lag! Ze kreeg het echt voor elkaar. Toen met de baby sleeper (kon ik lenen van het CB) bleef ze wel zo liggen. Naarmate de KISS verder weg trok ging op d’r zij slapen ook makkelijker…

Ik zie het alweer helemaal voor me: maaiende armpjes, schrikken om niks, eigenlijk zich geen raad weten met zn lijfje…
Wat een flashback zeg! Exact hetzelfde gehad. Toen uitgeprobeerd hoe hij het vond om op zn buik te liggen (hij sliep ook al weeeeken bij mij op mn buik en toen had hij wel rust) en dat beviel hem wel. Veel rustigere houding, doordat hij toen geen last had van de zwaartekracht.
Julian was toen al wel een paar weken ouder dan Max. Buikligging mag niet, maar zo ging het ook niet langer. Had aerosleep en alles aangeschaft, hem veel geobserveerd tijdens het slapen, en toen zijn we het gaan proberen. En nu 7/8 maanden later slaapt hij nog steeds op zijn buik…

Wat zielig dat Max uit bed is gevallen en dat papa zich zo schuldig voelde. Dikke knuffel voor hen beiden

Groetjes,
M

Wat fijn dat de osteopaat max al wat beter vond, hopelijk is hij op de goede weg.
Je zou kunnen proberen om zelf bv om 21.00 naar bed te gaan en dan je partner de voeding van 23 uur te laten doen. En dan bv zelf de nachtvoeding. Probeer ook Max is uit logeren te doen of ga zelf een van beiden ergens anders slapen zodat je dan weer een keer een goede nachtrust hebt.

groetjes Ramona

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

@ Rainbow gaat eef niet naar het kdv?? Ik bediel ze is daar toch 2 a 3 dagen per week??? Of breng je haar nu niet want dat zou ik namelijk zeker wel gaan doen, dan kun je op die dagen ook even wat meer rust pakken als Max dan toch even slaapt.

En wat sneu dat max gevallen is, maar wat je zegt pappa bedoelde het goed, alleen inderdaad niet meer gaan knutselen denk ik.

Groetjes,

Michèle

quote:
Ik zie het alweer helemaal voor me: maaiende armpjes, schrikken om niks, eigenlijk zich geen raad weten met zn lijfje...

ja en hoe ze dat doen als ze schrikken… handjes in vuistjes. die armpjes die ineens uit elkaar gaan van schrik en dan de handjes ook ineens open, en dan weer trillend zachtjes terug zoals ze lagen.
gerum ik zie hetook weer voor me nu jij dit zo omschreef

Ach, gos… kleine man! Ja, papa deed het met de grootst mogelijke liefde en zorg.
Ik hoop dat hij al wat over de schrik heen is, schuldgevoel duurt meestal iets langer…

Ik weet niets te zeggen, er wordt al zoveel gezegd…

Weet dat er ook hier aan je gedacht wordt!

Liefs en een hele dikke knuffel…

Groetjes van Sascha en Senne

Kan me voorstellen dat jullie erg schrokken toen Max het bed uitviel. Gelukkig dat hij er zelf weinig last van heeft gehad.

Wel heel fijn dat de osteopaat zijn nek al een stuk beter vond aanvoelen. Toch weer kleine stapjes vooruit.

Dikke knuffel en ik denk aan jullie!

Sandra

Gelukkig zijn kindjes heel flexibel, maar wel zielig dat hij is gevallen.

Wat betreft het slapen, wat Ramona zegt is wel een goed idee. En is het anders een idee dat jullie het om en om doen. Dus de ene nacht jij en de andere nacht je partner. En dan bijvoorbeeld voor je man ook echt even in een andere kamer slapen. Niet heel gezellig natuurlijk, maar dan wordt hij niet afgeleid met geluidjes etc en kan hij misschien en paar keer per week even een gewone nacht maken.

Hoop dat alles snel beter gaat. Fijn dat de osteopaat al wel verbetering ziet. Hoop dat jullie dit zelf ook snel merken.

Liefs

Lilypie Pregnancy tickers

Meiske toch wat een schrik … fijn dat je dan ook vandaag gelijk weer terecht kon bij osteopaat anders zou je denken dat hij misschien iets van die val heeft gekregen…

Tja wat nacht betreft … ging hier snel goed door hem de laatste voeding om 23.00 uur te geven en Levi in te smeren met bedtime van Natusan. Klinkt heel duf en zelf geloof ik er niet zo in … maar toch. Jurian sliep er al snel goed op en Levi nu ook. Ben dit na 4 weken gaan gebruiken en merkte echt verschil. Of dit nu toeval is? Geen idee! Je hebt hem ook van zwitsal bedtime lavendel. Ook ligt Levi in een Woombie (google even) doek ipv inbaker doek. Dit is wat ‘vriendelijker’ en ze kunnen hier gewoon mee op hun zijliggen etc. Misschien ook optie zodat hij zichzelf zo ie zo niet wakker maait. Denk dat Levi de eerste doek wel bijna kan missen dus als je wil mag je die best lenen! (hoor ik wel van je). Zelf heb ik Jurian ook in paco doeken gehad hoor. Dus ben niet tegen inbakeren!

Lukt het niet om Max in zijn eigen bedje te leggen met het hoofeind iets omhoog? Zodat jij en papa weer bij elkaar kunnen en jullie om beurten uit bed gaan?

Denk aan je!