Ach germ…Max is vannacht uit bed gevallen! Hij ligt zoals jullie weten bij papa in bed, ik lig op een opklapbed ernaast. Papa had een soort hellinkje gemaakt van een matrasje met boeken eronder, want hij blijft het gevoel houden dat Max verborgen reflux heeft. Max lag heerlijk op de zelfgemaakt helling, op zijn buik. Dat ging prima, tot een uur of vijf. Ik hoor opeens een gegil van mijn mannetje, echt zo van: NEE, AAAAAH! Ik schrik me rot! Zie ik hem achter het bed duiken. Bleek Max op de grond te zijn gevallen! Ook dat nog. Dat kind is in drie weken tijd al 2x gevallen. Max huilde wel, maar was er vrij cool onder. Papa niet, die voelde zich schuldig omdat Max door hem was gevallen, door zijn onveilige constructie! Hij voelt zich nu nóg akelig, maar ik zei dat hij het goed bedoelt had en dat we dat soort dingen maar niet meer zelf moeten maken…
De osteopaat vond Max vandaag beter dan vorige week. Hij kan zijn nekje beter draaien en overstrekte zich minder. Ze heeft hem bijna een uur behandeld. Ze vond het wel jammer dat artsen zo negatief aankijken tegen osteopathie, terwijl heel veel kindjes er baat bij hebben. We hebben volgende week nog een afspraak en dan kijken we hoe het gaat. Ze zei dat ik wel in kon bakeren nu, maar dat ik dat alleen moest doen als ik echt het gevoel had dat Max er aan toe is. Ze vond de zijligging een beter idee nu, dus we gaan straks zo’n rolletje kopen en anders doe ik dat, zoals hierboven werd omschreven door mama Muriel, met een kruikje en een doek.
Van het CB moet ik Max 2x per dag in zijn bed leggen, op zijn rug. Ik moet er dan een uur bij blijven, zodat ik zijn speen steeds in kan doen en hij voelt dat ik er ben. Een uur, dat is nogal…Ik heb er vanmorgen een kwartier bij gestaan en dat vond ik al lang! Max huilde eerst, maar werd stil toen ik over zijn wang aaide en tegen hem praatte. Maar daarna keek hij heel zuur (letterlijk) en begon hij weer onverstoorbaar te huilen. Ik ben gauw gaan douchen en we zijn naar de osteopaat gegaan. Nu slaapt hij alweer 2,5 uur in zijn favoriete maxi cosi. Ok, het mag officieel niet, maar in dat ding komt hij tot rust en slaapt hij zo 3-4 uur. Hij wil echt (nog) niet op zijn rug, daarmee wacht ik denk ik tot na de behandelingen van de osteopaat. Dan kan ik hem bakeren als het moet. Hij houdt zichzelf nu namelijk uit zijn slaap met wapper handjes en komt niet op het punt van: nu ga ik slapen. Hij schrikt overal wakker van, bij wijze van een speld die valt!
En nog een probleem: ik val altijd heel makkelijk in slaap. Na het voeden stap ik weer op mijn matras (haha) en binnen 2 minuten ben ik weg. Mijn vriend heeft altijd al moeite met in slaap vallen en als hij eenmaal wakker is, valt hij niet goed meer in slaap. Dus na een half uur voeden is hij klaarwakker. Hij slaapt elke nacht maar 1-2 uur, ook doordat Max soms op zijn buik ligt en je dan toch niet echt in een diepe slaap valt. Hij is nu echt doodmoe, zeker in combi met 40 uur werken en zijn avondschool. Maar ik trek het ook niet om er zelf 2x per nacht uit te gaan, aangezien ik overdag ook niet echt kan bijtanken met Eef in de buurt. Hoe zouden we dit praktisch op kunnen lossen? Iemand goede ideeën?
Groetjes Rainbow, trotse mama