Ik heb jullie steeds op de hoogte gehouden van alle brul-sessies van Max, maar…hij kan ook lachen! Ik zag het toen ik hem afgelopen zaterdag in bad deed. Ik zag een heel licht glimlachje, maar dacht eerst nog dat het een stuipje was. Maar nu, hij is 6 weken, lacht hij voluit. Daarstraks zat ik met Eva en Max op de bank, Max lag tegen mijn benen omhoog in foetushouding en voelde zich duidelijk prima. Okay, Eva sprong op een gegeven moment bovenop hem, waar hij van schrok, maar hij lag echt te chillen. Ik praatte met hem en met Eva en benoemde wat Eva allemaal deed. Toen ik zei: ‘Kijk Max, Eva legt een aardappel (een plastic aardappeltje van haar keukentje) op jouw hoofd, nu heb je een hoedje op!’ begon hij echt van oor tot oor te lachen. Zoooo lief! Echt met zo’n tandenloos mondje. Hij maakte ook geluidjes, zo van: aaaaa, aiiiii. Hij maakte echt contact en genoot van het met z’n drietjes op de bank zitten. Hij liet ook toe dat ik met zijn handjes speelde en Eva mocht die aardappel gewoon op zijn hoofdje laten liggen. Hij huilde helemaal niet en lachte echt een paar keer. Nu is zo’n eerste lach altijd bijzonder, maar voor mij voelt het gewoon heel erg goed omdat ik nu echt veel contact met hem krijg. Hij was in een top-mood!
Vandaag heeft hij weer geslapen, geslapen en geslapen. Ik had er geen kind aan. We hebben goede en minder goede dagen, maar het is NIET zo dat Max altijd pijn lijkt te hebben. Als hij echt iets zou hebben, zou hij dat altijd toch moeten hebben lijkt me? Volgens het CB zou hij bij verborgen reflux bv allang heel erg verslechterd moeten zijn en bloed moeten spugen door een verbrande slokdarm. Hij is ook niet ziek, heeft nooit koorts ofzo. Ik denk eigenlijk ook niet dat er iets ergs met hem is, daarvoor is hij te vaak nagekeken, maar die nek van hem speelt hem wel parten. En dan misschien toch wel in combinatie met wat zuur dat omhoog komt, of met darmkrampen omdat hij soms niet boert en minder goed poept. Ik denk niet dat hij een allergie heeft ofzo, daar vertoont hij geen tekenen van. Ik zeg niet dat er perv definitie niks aan de hand zou kunnen zijn, maar mijn gevoel zegt dat hij verder wel gewoon een gezond kind is. Ik denk ook niet dat hij anders zo goed zou groeien; hij is echt een flink beertje aan het worden. En vandaag bewees hij toch weer dat hij ook vrolijk en goedgeluimd kan zijn! Ik ga wel met hem naar de beurs trouwens, dat dan wel!
Groetjes Rainbow, trotse mama