Update: Max eindelijk helemaal ok!

Ik hoop ook dat het ‘maar gewoon’ een sprongetje is lieve Rainbow. Je bent nu denk ik vooral aan het overleven. Zorg dat je ook je momenten van ontspanning hebt om weer even de batterij op te laden, want wat je niet wilt is dat als het straks allemaal achter de rug is, dat je dan instort of een burn-out krijgt ofzo. Hele dikke knuffel!

Groetjes,
M

Lilypie Third Birthday tickers

Nogmaals een dikke knuffel voor jullie.
Tips zijn niet echt meer te geven denk ik. Volgens mij heb je alles al geprobeerd, of zijn jullie bezig met een aantal sporen. Hopen dat de behandelingen die ingezet zijn bij de fysio en de osteopaat goed aan gaan slaan. Als hij nog nooit naar links heeft kunnen kijken, dan heeft hij echt pijn ik kan me voorstellen dat dat alleen al kan zorgen voor weinig ontspanning voor het kleine ventje.

Ik hoop dat je snel meer lachmomentjes van Maxje mag meemaken!

Liefs!

Lilypie Pregnancy tickers

@ Michele: gewoon even uit nieuwsgierigheid maar wat is jouw gebied van expertise dan? Ben vrij nieuwsgierig aangelegd vandaar!

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Rainbow… is Max nog steeds onder behandeling bij osteopaat? Anders gewoon weer even bellen. Ik ben met Lev de eerste maanden (als ze daar dachten dat het klaar was… ) toch gekomen en elke keer was er een kleine verschijving/vergroeien of iets wat knel zat. Dus bel ze gerust om te vragen nog eens langs te komen!!

@Mini-Boy, de behandelingen bij de osteopaat zijn inmiddels klaar. Nu zijn we door het CB verwezen naar de fysio, omdat Max zo’n enorme voorkeurshouding heeft. Hij kan niet eens naar links kijken, al zou hij het willen. Daar raakt hij waarschijnlijk erg gefrustreerd van…Ik moet nu oefeningen met hem doen, o.a. een spiegel aan één kant van de box hangen. Hij moest ook naar de fysio, om te voorkomen dat hij straks een afgeplat hoofdje zou krijgen…

Groetjes Rainbow, trotse mama

Lilypie First Birthday tickers

meissie wat een gedoe telkens weer zeg. heb helaas geen tips voor je maar je krijgt van ons een dikke knuffel en ik blijf duimen voor je dat het snel op gaat knappen met de kleine man.

liefs,
Rinske

Hè…nog niet lekker dus!
Hoe gaat het nu met dat slikken van hem?
Julian heeft óók fysiotherapie gehad, vanaf 8 weken tot onlangs. Neem de tips ter harte en oefen lekker met hem.
Er zijn trouwens speciale zijligkussens te koop waarin Max van zijn voorkeurshouding af kan komen. Je stimuleert dan zn andere kant, door hem op z’n zij in dat kussen te leggen en hem zo ook de andere kant aan te leren.

Groetjes!

quote:
@Mini-Boy, de behandelingen bij de osteopaat zijn inmiddels klaar. Groetjes Rainbow, trotse mama

<a href="http://lilypie.com/">[img]http://lb1m.lilypie.com/lJGAp2.png" width=“200” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie First Birthday tickers” /></a>

<a href="http://lilypie.com/">[img]http://lb3m.lilypie.com/nVzRp2.png" width=“200” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie Third Birthday tickers” /></a>

En toch zou ik bellen nu hij terugval heeft…

@Rainbow, ik heb je mail ontvangen , ik zal je vanmiddag even terug mailen, wanneer bo ligt te slapen, dan heb ik wat meer tijd!! Zal je dan wat meer vertellen over hoe en wat!

liefs woezel

Vandaag zijn ze ons van het CB nog een keer komen filmen. Niet omdat het hier niet loopt, maar gewoon omdat dat een beetje standaard is als je een huilbeeb hebt. Ik zat met Max op de bank en Eva kreeg natuurlijk net een enorme woede-aanval. Krijsen, gillen…dat zul je altijd zien. Maar papa zette haar op de gang en die vrouw zei al dat er bijna geen 2-jarigen zijn die dat niet hebben. Gelukkig! Ze knipt Eva wel uit de film… Ze lette goed op hoe Max reageerde en dat zat tussen ons wel goed. Hij keek vaak naar me en lachte. Wel zag ze dat hij heel snel overprikkeld is en zijn lichaamstaal was die van een stresskipje. Na de film heb ik hem gauw weer in bed gelegd…

Hij heeft het eerste deel van de nacht en gisteravond perfect geslapen, maar het tweede deel was hij onrustig en huilde hij. Geen idee waardoor? We hebben hem wel even uit de Pacco gehaald, zodat hij kon boeren. Dat scheelt bij hem heel veel. Hij heeft weer geslapen tot 08.00 uur. Ik ga wel Kindicol halen voor hem, want hij poept niet zo vaak en heeft daar denk ik wel last van. Verder gaat het allemaal wel weer…De vrouw van het CB zei wel dat hij ‘extra ouderschap’ nodig heeft, dus dat hij gewoon extra aandacht nodig heeft. Maar ach, dat geven we hem graag, als hij dan lekker in zijn vel zit! We zijn ook aan het oefenen met zijn hoofdje (fysio) en hij lag gisteren in elk geval al meteen met zijn hoofdje naar links. Dat had hij niet vaak gedaan, dus die oefeningen werken wel. We leggen een spiegel in de box, zodat hij lekker naar zichzelf kan kijken…

@Mini-Boy, ik denk dat de osteopaat niet veel meer kan doen…Bij Max gaat het nu vooral om de voorkeurshouding en daar werken we aan met de fysio.

Zo staat het er nu voor!

ik heb net alles meer gelezen maar wel je laatste berichtje.
Tja idd je zult net zien als er mensen komen de peuter gaat tieren herkenbaar haha. had ik laatst ook toen mijn behandelaar hier kwam. en dan heb je ineens het gevoel alsof je je moet bewijzen als moeder. over je aanpak. tenminste dat had ik op de 1 of andere manier wel.
gelukkig bleef ik wel mezelf
Wat goed zeg van max dat hij zijn hoofdje naar links draaide. Dat is echt al heel wat! ik weet nog goed hoe blij ik was toen rico ineens een andere kant op lag met zijn hoofd.
Haha wat leuk die spiegel! goede idee rainbow!
En ach als hij s’nachts een keer huilend wakker wordt waarvan je het idee niet had waarom… kan gebeuren, idd misschien zat zijn boertje hem erg dwars. (lucht doet pijn bij een baby!!)
ik ben toch blij te lezen dat het wel echt beter lijkt te gaan inmiddels. Oke af en toe een terugslag… maar laat je daardoor niet ontmoedigen meid!
Het is normaal dat je vooruit maar ook een stapje achteruit gaat, zeker als baby.
Hij doet het goed echt waar! blijf vertrouwen hebben in julliezelf en in Max.
Komt goed met de de kleine dondersteen

Dank je Inge voor je berichtje! Lief! En inderdaad, ik had ook even dat ik dacht van: ‘Owwww, Eef is een DRAAK. Wat zullen ze wel niet denken?’ Ik had net tegen haar gezegd dat het zo goed gaat thuis met Eva. Hahaha. Dat is ook zo. ik kan haar goed aan, al zeg ik het zelf, maar nu zag die vrouw haar tieren. Gelukkig zei ze dus dat dat helemaal niet raar was! Pfoei!

dat klinkt, ondanks alles, best positief eigenlijk. en natuurlijk doen jullie het als ouders hardstikke goed, maar het is toch ook fijn om dat van een ander te horen. ook fijn om te horen dat de fysio lijkt te helpen, t moet voor Max ook lastig zijn om je hoofdje maar 1 kant op te kunnen draaien, best frustrerend natuurlijk.
enne ook van mij JULLIE DOEN HET ECHT GOED!!! en een dikke knuffel.

liefs,
Rinske

Ik heb jullie steeds op de hoogte gehouden van alle brul-sessies van Max, maar…hij kan ook lachen! Ik zag het toen ik hem afgelopen zaterdag in bad deed. Ik zag een heel licht glimlachje, maar dacht eerst nog dat het een stuipje was. Maar nu, hij is 6 weken, lacht hij voluit. Daarstraks zat ik met Eva en Max op de bank, Max lag tegen mijn benen omhoog in foetushouding en voelde zich duidelijk prima. Okay, Eva sprong op een gegeven moment bovenop hem, waar hij van schrok, maar hij lag echt te chillen. Ik praatte met hem en met Eva en benoemde wat Eva allemaal deed. Toen ik zei: ‘Kijk Max, Eva legt een aardappel (een plastic aardappeltje van haar keukentje) op jouw hoofd, nu heb je een hoedje op!’ begon hij echt van oor tot oor te lachen. Zoooo lief! Echt met zo’n tandenloos mondje. Hij maakte ook geluidjes, zo van: aaaaa, aiiiii. Hij maakte echt contact en genoot van het met z’n drietjes op de bank zitten. Hij liet ook toe dat ik met zijn handjes speelde en Eva mocht die aardappel gewoon op zijn hoofdje laten liggen. Hij huilde helemaal niet en lachte echt een paar keer. Nu is zo’n eerste lach altijd bijzonder, maar voor mij voelt het gewoon heel erg goed omdat ik nu echt veel contact met hem krijg. Hij was in een top-mood!

Vandaag heeft hij weer geslapen, geslapen en geslapen. Ik had er geen kind aan. We hebben goede en minder goede dagen, maar het is NIET zo dat Max altijd pijn lijkt te hebben. Als hij echt iets zou hebben, zou hij dat altijd toch moeten hebben lijkt me? Volgens het CB zou hij bij verborgen reflux bv allang heel erg verslechterd moeten zijn en bloed moeten spugen door een verbrande slokdarm. Hij is ook niet ziek, heeft nooit koorts ofzo. Ik denk eigenlijk ook niet dat er iets ergs met hem is, daarvoor is hij te vaak nagekeken, maar die nek van hem speelt hem wel parten. En dan misschien toch wel in combinatie met wat zuur dat omhoog komt, of met darmkrampen omdat hij soms niet boert en minder goed poept. Ik denk niet dat hij een allergie heeft ofzo, daar vertoont hij geen tekenen van. Ik zeg niet dat er perv definitie niks aan de hand zou kunnen zijn, maar mijn gevoel zegt dat hij verder wel gewoon een gezond kind is. Ik denk ook niet dat hij anders zo goed zou groeien; hij is echt een flink beertje aan het worden. En vandaag bewees hij toch weer dat hij ook vrolijk en goedgeluimd kan zijn! Ik ga wel met hem naar de beurs trouwens, dat dan wel!

Dat klinkt goed rainbow!
Ga lekker op je gevoel af, jij voelt het het beste.
Hopelijk gaan dit soort dingetjes vaker gebeuren, knap je van op hè meid.
{{{rainbow}}}

Gr Patries

Klinkt fijn, super dat je ook dat soort mooie momenten met Max hebt. Dat worden er hopelijk steeds meer. Wanneer is die beurs ook alweer?

Groetjes,
M

Oh heerlijk dat ie lacht en dat ie contact met je maakt. Ik had je trouwens nog terug gemaild. Maar die contactmomenten zijn zo belangrijk dat vond ik ook met Morgan toen.

Groetjes,

Michèle

Wat heerlijk dat hij gisteren zo’n goede dag hebt. Het blijft allemaal lastig he, want je zou idd denken dat als hij pijn heeft hij altijd moet huilen. En dat is niet het geval bij hem. Misschien iets wat soms komt opzetten en waar hij niet altijd last van heeft. Het blijft moeilijk, dus ik zou idd naar de beurs gaan. Wie weet wordt je er wijzer van. Ik hoop in ieder geval heel erg dat je steeds meer van dat soort leuke momenten met Max zult krijgen.

Groetjes,
Sandra

JOEPIE JOEPIE! Ik kan dit topic eindelijk sluiten, want het gaat hartstikke goed met Max! Hij is veranderd in een lief vrolijk ventje dat volop lacht en geluidjes maakt. Hij vindt het heerlijk om bij mij op schoot te zitten, vooral als Eva erbij is en ik tegen hem vertel wat zij allemaal aan het doen is. Alsof hij het echt begrijpt al. Daarstraks lag Eva al in bed en ik kwam met Max even kijken. Ik legde Max even naast haar en hij lag echt zo te kijken van: gezellig! Max is nog wel snel overprikkeld en na 45 minuten a een uur moet hij echt weer in zijn doeken gaan slapen, anders gaat hij huilen. Maar dat komt waarschijnlijk gewoon doordat hij gevoelig is. We lopen bij de fysio voor zijn nogal sterke voorkeurshouding, daar maak ik me nog wel een beetje zorgen om, want hij heeft het echt extreem zei de fysio. Maar dat komt vast ook goed.

We zijn langzaam terug aan het gaan naar Standaard-voeding, omdat nergens uit blijkt dat Max allergisch is. Hij is gewoon echt anders…Uiteindelijk werkte de combi osteopaat-bakerdoek erg goed en aan zijn voorkeurshouding wordt gewerkt. Ik weet dat ik hem niet te lang in de herrie moet laten liggen en dat hij niet zo graag alleen is. Hij is bv een beetje bang in het donker, dan huilt hij. Zodra er een lichtje aan gaat, is hij weer tevreden. Het gaat heel goed hier, we hebben onze draai gevonden met z’n viertjes. En Max huilt eigenlijk alleen nog als hij honger heeft, of als hij moe is, dat is natuurlijk normaal. Ik ben echt blij en ik kan wel zeggen dat het ‘structureel’ veranderd is, want hij is nu alweer een tijdje zo en is niet terug gevallen. Ik heb alle hoop dat hij zo blijft en dat het alleen maar leuker gaat worden!

Bedankt voor al jullie steun de afgelopen weken, dat heeft me erg goed geholpen! Laten we er maar van uitgaan dat ik vanaf nu geen huil-topics meer over Max hoef te openen. Hij is echt mijn lieve, vrolijke, flinke beer! Als hij nu ook nog besluit om voortaan maar 1x te komen 's nachts in plaats van 2, ben ik 100% een tevreden mama!

Meid wat heerlijk dat het zo goed gaat en jullie je draai weer hebben gevonden.
Jullie hebben er hard voor gewerkt en dan is het super dat je nu toch heel goed Max leert kennen en daar op kan anticiperen. En heerlijk genieten nu he meid!!!

Lilypie Pregnancy tickers