Update: Max eindelijk helemaal ok!

Wat fijn dat het nu zo goed gaat!! Ik was even bang dat hij ook niet tegen de HA voeding kon, en dus ook pepti zou moeten, maar gelukkig is dat niet het geval!! Heerlijk dat hij het er zo goed op doet meid, en dat hij de doeken nu ook gewend is!! De groene poep hoort erbij , had Bo ook, en idd stinken!! Bah, echt heel erg stinken!! Daar waren wij soms niks bij !! hahahahahahahaha

Meid, ik ben echt heel erg blij voor je!!

liefs woezel

Het gaat nog steeds goed hier. Al slaapt Max lang niet altijd goed in de doeken. Vanochtend was het steeds wakker-huilen-wakker-huilen, terwijl hij vanmiddag in coma lag van 11.30-15,15 uur! Ik was net boodschappen met hem gaan doen en na zijn voeding ging hij he-le-maal door het lint: krijsen, krijsen! Ik ben gauw gaan rijden met de wagen en in de winkel lag hij te slapen. Al huilde hij af en toe wel, wat mensen meteen mijn wagen in trok, zo van: ‘Dat huiltje klinkt heel klein nog’ en dan kijken ze even naar mijn rood aangelopen mannetje.

's Nachts gaat het prima nu. We moeten er wel 2x per nacht uit, maar dat is wel te doen. Ok, niet voor maanden, dus ik hoop dat Max over een tijd een ander schema krijgt (hij heeft nu niet echt een schema, hij eet wel steeds ongeveer om de 3 uur). Maar alles beter dan NIET slapen he? Hij slaapt naast ons in de wieg en dat gaat goed. We slapen nu echt stukken beter en zien er al beter uit. Hoewel mijn schoonvader gisteren zei: ‘Meid, je ziet er véél beter uit dan laatst. Toen zag je er slecht uit!’ Ik was toen net bevallen, tja, dan zie je toch meestal wat bleek he? Hahaha, mijn zus zei toen ze net was bevallen en haar man een foto wilde maken: ‘Even wachten, even mijn lippenstift op!’ Ik had dat niet, ik zag er gewoon wit uit…

Die voeding, ik weet het niet…Hij doet het er niet slechter op, dus ik hou het maar zo. Voorlopig! Dadelijk valt hij weer terug he? Ik kan alleen niet wennen aan die stank! Vanmorgen zat Max te poepen toen hij bij me op schoot zat. Ik zag zijn hoofdje rood worden en hij perste. Metéén rook ik die enorme PUTLUCHT weer! Echt zo vies! En dan die kleur…

Toen we terugkwamen van de winkel sliep Max in de maxi cosi. IK heb hem er uit gehaald en ingebakerd in bed gelegd, maar had ik dat maar niet gedaan! Nu krijst hij boven alles bij elkaar! En het duurt nog lang voor hij ‘mag’ eten weer, dus ik moet denk ik lang naar zijn gegil luisteren. In de box of de wipstoel huilt hij 9 van de 10x ook, dus dan laat ik hem liever boven waar hij minder prikkels krijgt. Geen idee hoe lang het normaal is dat baby’s huilen met in slaap vallen? Max ligt nu in de doeken al wel weer een minuutje of 20 te gillen! Dat huilen went ook nooit! Ik ben altijd blij als hij slaapt…Als hij wakker is, huilt hij helaas nog best wel veel, ook op schoot. Hij zit dan rustig en ineens vertrekt zijn gezichtje en gaat hij huilen…Waarom? Geen idee! Maar gelukkig lang niet zoveel als eerst!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Lilypie First Birthday tickers

Lilypie Third Birthday tickers

Even korte reactie:
Levi vind het in de box of op schoot ook vaak nog niet leuk… smorgens vind hij de box het leukst … maar verder ligt hij dan al snel te piepen / jengelen… ik laat hem vaak toch maar even liggen met het idee dat hij hier wel aan moet wennen. Wat Levi het lekkerst vind is op zijn buikje op mijn benen … en dan maar wrijven over zijn rug en kontje

Wel fijn dat het steeds wat beterder met onze vriend gaat! Zo geniet je wel steeds meer hé…

Diepe zucht…Steeds als het beter lijkt te gaan met Max, zakt hij opeens weer terug…Het ging echt een stuk beter. Hij sliep goed in de bakerdoek, hij lag 's nachts netjes in de wieg en overdag in zijn ledikantje en hij huilde veel minder. Maar sinds gisteren lijkt hij weer een terugval te hebben. Hij wordt heel vaak wakker en begint dan meteen te huilen. Hij maakt kortere slaapjes en huilt dan soms tussendoor. Het krijsen is ook weer terug. Hij wordt zo rood, dat hij bijna stikt. Hij gilt het dan echt uit en trapt met zijn beentjes. Laatst trapte hij zo hard, dat hij zijn dekentjes weg had geduwd. Na zijn tweede nachtvoeding, zo na half 5, is hij erg onrustig en houdt hij ons wakker. Hij huilt niet echt hard, maar moppert met dichte ogen en hij ademt heel snel. Hij lijkt dan één bonk zenuw. Vrijdag maakte ik een foto van hem met mijn vriendin en op alle foto’s staat Max heel bang. Hij spert zijn oogjes wagenwijd open en kijkt als een bang konijntje te camera in. Hetis duidelijk dat hij nog steeds niet lekker in zijn vel zit. Hij is heel angstig en heel onrustig, hij wil bij niemand even lekker zitten. Omdat hij toch niet in de schommel of de box wil, breng ik hem maar heel snel na het voeden weer naar bed…ik kan verder niks met hem.

Ik zeg altijd: ‘Max is geen gezellige baby’ en dat is hij ook niet. Hij moppert en huilt, hij is bang en lijkt stijf te staan (letterlijk) van de stress. We moeten met hem naar de fysio, omdat hij zijn hoofdje echt mar naar één kant kan draaien. Naar links heeft hij al die weken nog nooit gekeken. Dat lukt niet. Eva wilde wel graag bij mensen op schoot, Max moet je echt snel weghalen, want die gaat door het lint als hij te veel prikkels krijgt. Soms heb ik het gevoel dat hij niet gelukkig is bij ons, terwijl een baby dat soort gevoelens nog niet kan hebben lijkt me. Vrijdag lag hij in badje en toen praatte ik tegen hem. Hij keek me weer heel ernstig aan, zoals hij altijd kijkt en toen zag ik opeens een lachje. Dat vond ik erg fijn om te zien! Met 5-6 weken kan dat al een echt lachje zijn i.p.v. een stuipje…Maar daarna heeft hij het niet meer gedaan. Hij luistert wel naar je als je iets zegt, maar toch…er is iets met hem, hij zit niet lekker in zijn velletje.

Die hypoallergene voeding doet volgens mij ook niet veel. Hij reageert er wel goed op, maar ja, hij zakt toch steeds weer terug. Ik weet het niet meer met hem…Als ik met hem wandel, huilt hij ook steeds. Ik dacht dat hij het misschien fijn zou vinden als hij dicht tegen me aan zat, dus ik heb van mijn werk een supermooie draagzak gekregen. Doe ik hem daar in, huilt hij alleen maar…Nou, dan heb ik ook geen zin meer om met hem te lopen…Max heeft na de bevalling niet bij mij gelegen en bij het CB zei een deskundige dat er daardoor bij mij geen ‘verliefdheidshormoon’ is losgekomen. Dat komt vrij als baby’s direct na de geboorte bij hun moeder liggen. Het zorgt voor de moeder-kind binding. Bij mij is dat niet gebeurt en ik merk dat die binding er nu ook niet is. Je kunt dat wel weer herstellen schijnt…Ik hou van Max, maar het lijkt soms alsof hij liever alleen is, in zijn bedje…Ik kan het niet goed uitleggen allemaal, maar het maakt je als moeder wel onzeker. Terwijl ik met Eef de grootste lol heb en ik zeker weet dat ik een goede mama ben en dat Eva dat ook zo voelt. Ik zou Derek Ogilvie hier wel alvast willen hebben, zodat hij Max meteen kan ‘readen’. Volgens mij is het een ‘oude ziel’ ofzo, of een hoogsensitief kind? Het blijft strubbelen…

<a href="http://lilypie.com/">[img]http://lb1m.lilypie.com/lJGAp2.png" width=“200” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie First Birthday tickers” /></a>

<a href="http://lilypie.com/">[img]http://lb3m.lilypie.com/nVzRp2.png" width=“200” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie Third Birthday tickers” /></a>

Gewijzigd door - Rainbow op 07 Nov 2010 14:31:21

Hmm, ik zie net dat er volgende week in Eindhoven een paranormaalbeurs is…Hoewel papa daar érg tegen is, ga ik er heen met Max. Mischien vind ik daar wel een antwoord? ‘Zien’ ze daar iets aan hem? Baat het niet…

Vervelend dat het toch weer niet tof gaat.

Kan het ook deels te maken hebben met sprongentijd? Dat is rond week 5 namelijk.

Groetekes, Sje

Ik zat ook net te denken, het kan het eerste sprongetje zijn…

Maar wat je zegt is waar over die beurs, baat het niet, dan schaadt het niet. Ik zou ook gewoon gaan, wie weet zien ze iets en heeft Max een oude ziel.

Sterkte want jullie zijn wel toe aan een definitieve opwaartse richting!

Groetjes van Sascha en Senne

Gewijzigd door - Sascha en Senne op 07 Nov 2010 15:03:03

Geen slecht idee die paranormaalbeurs! Baat het niet, het schaadt ook niet! Voor hetzelfde geld zit er een soort Derek Ollebie (zoals Ushi altijd zegt) en kom je erachter wat die kleine man dwars zit.

Groetekes, Sje

Ik heb je even gemaild.

Groetjes,

Michèle

heb je ook even een mail gestuurd rainbow!

liefs woezel

He bah Rainbow, balen dat het toch weer kwakkelen is hoor!

Wat je zegt over dat “verliefdheidshormoon”, ik kan me er wel iets bij voorstellen. Jack had een superslechte eerste apgar-score van 1 na een ***bevalling. ( daarna een 7 en 9 hoor dus trok gelukkig snel bij).
Dus die werd ook direct weg gehaald bij mij. En dat is toch idd een beetje een nare start idd, en je weet ook niet wat dat met je kindje doet he? Gelukkig heeft Jack er verder geen last meer van gehad, qua binding of zo.

Zowieso denk ik dat een bevalling zoals jij die hebt meegemaakt traumatisch is voor jou EN Max! Hij kan daar ook best angstig en gespannen door zijn geworden! Zou ik ook zijn als ik het levenslicht vanuit een toiletpot heb moeten zien.

Sprongentijd kan natuurlijk maar hoeft ook niet perse. Het blijft moeilijk.
Ik ben onwijs benieuwd wat je gaat horen op zo’n paranormaal beurs!!!
Succes meid, ik leef met je mee.

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

O wat herken ik het, de ogen wagenwijd open, knuistjes zo strak dat de handjes wit werden, trappen met de beentjes en maar overstrekken!!! Ik heb ook van de eerste 2 maanden geen normale foto van Lisa… Wat betreft de paranormaal beurs, ik zou zeggen doen! Baadt het niet, dan schaadt het niet!! En die binding die komt echt!! Je kent mijn verhaal, ik heb ruim 2,5 maand helemaal geen binding gehad met Lisa, maar daarna hebben we die samen heel langzaam opgebouwd en nu kan ze echt niet meer zonder mama!!! Dat komt echt goed! En bij ons heeft de fysio (manueel therapeut) wonderen verricht, ook gewoon doen!!! {{{Rainbow}}}

Hè bah meissie, wat naar toch weer. Ik ben benieuwd wat de beurs je brengen gaat. Heel veel sterkte, dikke knuffel!

Groetjes,
M

H♪8 gets toch en het leek juist zo goed te gaan. Tips heb ik verder niet alleen een dikke knuf

Liefs Michelle

Wat naar dat het toch een stuk minder gaat met Max. Ik was juist zo blij voor jullie dat het stapje voor stapje steeds beter ging. En dat het daardoor met jullie ook weer beter ging, meer slaap etc. Ik wou dat ik jullie kan helpen, maar helaas heb ik geen tips. Ik vind het wel goed van je dat je naar zo’n beurs gaat. Het is idd wat iedereen al zegt, baat het niet dan schaad het niet. En in jullie geval wil je er alles aan doen om er achter te komen wat er met Max is. Het is gewoon duidelijk dat hij niet goed in zijn vel zit, want hij staat niet voor niets strak van de spanning etc.

Dikke knuffel voor jullie!

Groetjes,
Sandra

He, wat naar zeg! Dikke knuffel voor jou en Max.

Liefs!

Lilypie Pregnancy tickers

He meis toch … wat een nare tijd eigenlijk zo he die babytijd. Knap dat je naar die beurs ga als je man erop tegen is … Tja ik ga niet zeggen wat ik ervan vind. Ben wel benieuwd én misschien vind hij bij jou ook wel iets Kunnen dat ook behandelen of wat doen ze dan?

psst bedoel niet negatief hoor of hij /zij bij jou is vind maar bedoel dat je door al die spanning die mega bevallling etc ook misschien stress bij je heb wat ze weg kunnen masseren oid?

@Miniboy, ik heb wel een idee hoe jij erover denkt hoor. Mijn vriend denkt er net zo over (is ook vanuit zijn geloofsovertuiging) en ik respecteer dat. Ik weet het alleen niet meer met Max en dan ga je het toch ergens anders zoeken. Of ze er echt uit komen met hem? Ik hoop het!

@Michele/Woezel, ik ga jullie uitgebreider terugmailen!

Het is vandaag weer één doffe ellende. Ik had Max lekker in bad gedaan en normaal slaapt hij dan wel. Het was stil boven en ik dacht: eens even kijken. Lag hij helemaal niet te slapen, zijn ogen stonden wagenwijd open. En toen was het op en af huilen-stil-huilen-stil. Ik had via het CB een videoband gekregen over hoe moeders contact maken met hun kindjes. Het was leuk om te zien, maar het waren allemaal rustige kindjes die geen van allen huilden. Ik praat net zo als die moeders tegen Max, maar ik krijg wel een andere reactie terug. Als ik zeg: ‘Hoi, waar is mama?’ dan kijkt hij naar me en lacht hij. Maar lang duurt dat niet en dan vertrekt zijn gezichtje alweer. Ik vond het helemaal niet leuk om naar die video te kijken. Ik herkende wel de signalen die ik aan Max geef, maar zoals die kindjes op de video is Max helemaal niet…Je zag hoe die moeders hun kindjes uit bed haalden. Die baby’s strekten zich lekker uit, zo van: ‘Ik heb heerlijk geslapen’, maar Max wordt krijsend wakker en gaat ook krijsend slapen. Ik herkende dat helemaal niet meer. Ik gaf hem zijn fles en speelde even met hem. Hij vond het leuk om naar de mobiel in de box te kijken, maar het verveelde al gauw (of het was te veel voor hem?) en hij huilde alweer. Ik legde hem na 45 minuten maar weer terug…Hij liep meteen rood aan en zette het op een gillen, trappend met zijn beentjes. En zo heb ik hem maar in bed achtergelaten…Huilend. En ik ook huilend. Ik dacht echt dat het beter ging, maar het lijkt helemaal weer terug naar af te gaan…En ik zit er maar mee, de hele dag met een baby die niet wil slapen, maar ook niks anders wil…Hij slaapt gewoon nauwelijks meer overdag…Misschien is het een sprongetje en gaat het weer voorbij? Ik hoop het, want ik vind er zo echt niks aan! Morgen komen ze ons van het CB nog een keer filmen en dan kaart ik maar weer aan dat het weer slechter gaat met Max. Ik weet niet waar ik de energie vandaan haal om toch overal mee door te gaan eigenlijk, want hij trekt alles bij mij weg. En toch lukt het me om het huishouden te doen, voor Eva te zorgen etc. Ik weet alleen niet hoe groot mijn energiebronnetje nog is? Ik MOET door, maar ik hoop wel dat ik er ooit achter kom wat er aan de hand is met Max…

Oh meid wat zit het allemaal tegen he. Ik weet ook niet meer wat voor raad ik je geven moet, behalve op mijn gebied van expertise waar ik je al over gemaild heb. Ik hoop ook zo dat het een sprongetje is want dit is niks.

Groetjes,

Michèle