Update: Max eindelijk helemaal ok!

Ik denk dat het een reactie is op de nieuwe voeding, maar weet dat natuurlijk niet zeker. Wat betreft het verslikken, zou het niet de speen van de fles kunnen zijn? Je hebt toch nu die free b, zou het kunnen dat het te snel gaat voor hem?

Gr Patries

Ik heb (weer eens) niet het hele verhaal gevolgd, maar even snel doorgescant.

Zelf had ik dim op een gegeven moment in de wandelwagenbak op het voeteneinde staan, ben zelf maar klein dus dat past precies en later ook wel dat ik de bak naast het bed had staan bovenop twee verhuisdozen, zodat we op gelijke hoogte waren. Een wandelwagenbak is toch iets warmer tegen tocht ed. (wiegje waarschijnlijk ook wel, geen ervaring mee) Toen ik uit het ziekenhuis kwam zei de verpleegkundige nog van als je een ledikant hebt, kun je hem beter de eerste tijd in een wandelwagenbak laten slapen, iets kleiner en warmer ed.

Dim had redelijk last van krampjes huilde de hele avond, en maar strekken ed. dit is met 2/3 maand overgegaan. Ik ben zelf de fles van difrax gaan gebruiken, de gewone nutrilon voeding, en vanaf twee maanden gaf ik hem een paar lepeltjes van een perenfruithapje 4+ een paar dagen achter elkaar en dan een poos niet meer. En dat hielp hier uitstekend. Kreeg hij weer last van krampjes dan gaf ik hem weer eens een paar lepeltjes en dan ging het weer over.

Hoi hoi,

toen Lisa over ging op die Extra Care, kreeg ze ook ineens legergroene poep en het stinkt idd verschrikkelijk!!! Je went er wel aan hoor ), maar ik was blij toen ze weer op de standaard zat na een half jaar! Grote kans dat het door de voeding komt idd en dat verslikken… geen idee… gaat de stroom melk niet te snel?

Grtz Von

Hey Rainbow, lees net heel je verhaal en ik leef echt met je mee. Ik kan je niet zoveel tips geven, want Noa was echt een hemelse baby. Ze haalt haar schade nu ruimschoots in in haar peuterpuberteit spijtig genoeg…

Wel kan ik zeggen dat Noa bij de hypo-allergene voeding gewoon gele poep had, geen groene. Maar ze kreeg al direct de hypo-allergene, dus misschien dat dat er ook mee te maken heeft.

Voor de rest, volhouden meid! Ik vind dat je het super goed doet!

Erik had ook groenige poep bij de HA-voeding, ook al kreeg hij dat praktisch vanaf het begin (na 2 weken BV). Zou ik dus niet meteen iets achter zoeken.

Groetjes,
M

Lilypie Third Birthday tickers

Ik had het inderdaad even opgezocht op internet en de kleur poep zegt niet zo veel. Niks aan de hand dus. Maar die stank, haha, Max heeft vandaag nog geen lading over me uitgestort, maar ik zie er nu al tegenop! Bleeh!

Meneer ligt nu alweer 2,5 uur te slapen…Het gaat goed in de bakerdoeken! En de Dr. Brown bevalt ook goed, al drinkt hij nog steeds 25 minuten…Dat gaat soms sneller, maar ik zit al gauw 25-30 minuten met hem op de bank. Boeren lukt hem nu best aardig en ik zie hem ook minder krampen? Eva had haar fles altijd binnen 10 minuten op (en dan rekten we de boel), daar kan Max een voorbeeld aan nemen. Ik vond dat wel fijn, lekker snel! Max is een trage drinker en zeker 's nachts is dat best irritant! Maar verder doet hij het best goed allemaal.

Groetjes Rainbow, trotse mama

Lilypie First Birthday tickers

Fijn dat het goed gaat vandaag! Kun je ook even een beetje bijkomen.

Tja, die stank lijkt me toch duiden op of veel bacterien, of dat het te lang in zn lijfje heeft gezeten. Hij krijgt alleen melk binnen, dus het kan niet zijn dat hij iets raars op heeft. Maar blijkbaar vindt hij het zelf ook prettig dat ie het kwijt is!

Morgen weer zo’n dag!

Liefs!

Lilypie Pregnancy tickers

Kijk dit is hoe het moet gaan, Super rainbow!

Gr Patries

Fijn, dat het allemaal weer wat beter lijkt te gaan!
Die groene poep kan allerlei oorzaken hebben, maar de meest voor de hand liggende lijkt mij inderdaad, door het wennen aan de nieuwe voeding, en misschien heeft de voeding dan wel iets langer in zijn lijfje gezeten.
Ben benieuwd naar zijn poep vandaag

Verder als ik het zo hoor, lijkt het niet alsof hij echt allergisch is. Misschien kon hij die standaard niet goed aan (darmen) en werkt de HA beter, omdat het iets lichter verteerbaar is.

Liefs, Anne

Lilypie Second Birthday tickers

Fijn dat alles nu een beetje in de goede richting lijkt te gaan…houden zo!!!

We blijven aan jullie denken… is papa ook alweer een beetje bijgedraaid?

Groetjes van Sascha en Senne

En weer kan ik jullie melden dat Max, Eef en ik een prima dag gehad hebben! Max reageert echt steeds beter op het inbakeren, al vindt hij het nog steeds niet leuk als ik de doeken strak trek. Maar als hij eenmaal ligt en even gehuild heeft, geeft hij zich aan de slaap over. Ik aai even over zijn gezichtje en dan zie ik zijn oogjes wegdraaien. Hij is zo lief in die Pacco, als je dan alleen zijn hoofdje boven de dekens uit ziet komen! Schatje. Hij heeft vanmiddag lang geslapen.

Mijn vriend heeft een wetenschappelijk artikel gelezen over hypo-allergene voeding. Er is veel onderzoek naar gedaan en eigenlijk kwam daar uit, dat het niet zoveel verschil maakt welke voeding je gebruikt. Vaak is er een placebo-effect, maar geen onderzoek wijst uit dat hypo-allergene voeding echt beter is? Nou ja, mij maakt het niet uit. Afgezien van de nog steeds legergroene (het is net klei) smurrie in zijn luier, vind ik dat hij toch beter reageert na de fles. Dat echte krijsen doet hij niet meer en ik zie zijn beentjes ook niet meer optrekken. Er volgt sneller een boertje lijkt wel…Ik ga nog even met deze voeding door, placebo-effect of niet!

Al met al lijken we nu toch op de goede weg. Max heeft heel rustig geslapen vannacht, ingebakerd in zijn wiegje, dus ik heb zelfs mijn eigen bed weer eens gezien! Ik kan via ons CB één keer een gesprek krijgen met een psych, dat vooral bedoeld is om mijn bevalling en de onverwachte geboorte van Max te verwerken. Ik heb daar verder geen last van nu, maar ze zeiden dat het toch een rol kan gaan spelen. Kan natuurlijk nooit kwaad, dan kan ik het ook afsluiten. En dan gaan we verder met z’n viertjes. Ik krijg er steeds meer vertrouwen in dat dat wel goed komt. Hopelijk blijft Max zo rustig (hij huilt nog maar zo’n 1,5 a 2 uur per dag, ik schrijf het nu op - en dat is normaal voor een baby) en kan er straks een slotje op dit topic. Duimen jullie met me mee dat we deze stijgende lijn door kunnen zetten?? (doen jullie al, weet ik!)

Groetjes Rainbow, trotse mama

Lilypie First Birthday tickers

@ Rainbow oh wat fijn meid dat er een stijgende lijn in zit. Oke niet alles zal meteen vlekkeloos lopen en ja er zal misschien nog een off dag tussen zitten, maar deze berichten zijn al zo veel beter dan het begin. Ook goed dat je dat gesprek aan gaat, ik wou dat ze mij dat toen aangeboden hadden toen, dat had mij zoveel kunnen helpen. Ik ben er ook wel gekomen hoor, maar het had een stuk sneller gekomen.

Groetjes,

Michèle

Meid, wat een ommekeer zeg!
Zoooo fijn voor jullie en voor de kleine Max (en natuurlijk ook voor Eva)

Mocht er nou een keer een dag tussen zitten dat het weer ff niet lekker loopt… laat je hoofd dan niet gelijk hangen hè… Dat komt echt wel weer goed. Het kan ook zo zijn dat ie een keertje chagrijnig is of bijv. in een sprongetje.

Ik duim hard met je mee!

Liefs!

Joepie! Ik blijf duimen dat de stijgende lijn zich doorzet!

Groetjes,
M

Fijn dat het zo goed ging vandaag!
Ik duim heel hard, maar ik weet zeker dat helemaal goed komt met jullie gezinnetje

Liefs, Anne

Lilypie Second Birthday tickers

he meid top dat het goed gaat .lekker in zijn eigen wiegje .
kom je zelf ook een beetje aan je nacht rust ,
toitoi gaan zo door

groetjes marielle mama van tanja

Ik duim

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Oh meid wat geweldig zeg!
Ik ga zeker duimen dat deze stijgende lijn zich voort zet.
Jullie verdienen het zo.
You go girl…

Gr Patries

Hoi hoi,

vroeg me af hoe het nu gaat met kleine Max?! Doet ie het nog steeds goed op deze voeding, ook al is het een zogenoemde “placebo”?

Grtz Von

Wat fijn dat het zo goed gaat nu…
Ik zal zeker duimen voor jullie, en een gesprek kan uiteraard nooit kwaad…

Liefs, Melanie