En weer kan ik jullie melden dat Max, Eef en ik een prima dag gehad hebben! Max reageert echt steeds beter op het inbakeren, al vindt hij het nog steeds niet leuk als ik de doeken strak trek. Maar als hij eenmaal ligt en even gehuild heeft, geeft hij zich aan de slaap over. Ik aai even over zijn gezichtje en dan zie ik zijn oogjes wegdraaien. Hij is zo lief in die Pacco, als je dan alleen zijn hoofdje boven de dekens uit ziet komen! Schatje. Hij heeft vanmiddag lang geslapen.
Mijn vriend heeft een wetenschappelijk artikel gelezen over hypo-allergene voeding. Er is veel onderzoek naar gedaan en eigenlijk kwam daar uit, dat het niet zoveel verschil maakt welke voeding je gebruikt. Vaak is er een placebo-effect, maar geen onderzoek wijst uit dat hypo-allergene voeding echt beter is? Nou ja, mij maakt het niet uit. Afgezien van de nog steeds legergroene (het is net klei) smurrie in zijn luier, vind ik dat hij toch beter reageert na de fles. Dat echte krijsen doet hij niet meer en ik zie zijn beentjes ook niet meer optrekken. Er volgt sneller een boertje lijkt wel…Ik ga nog even met deze voeding door, placebo-effect of niet!
Al met al lijken we nu toch op de goede weg. Max heeft heel rustig geslapen vannacht, ingebakerd in zijn wiegje, dus ik heb zelfs mijn eigen bed weer eens gezien! Ik kan via ons CB één keer een gesprek krijgen met een psych, dat vooral bedoeld is om mijn bevalling en de onverwachte geboorte van Max te verwerken. Ik heb daar verder geen last van nu, maar ze zeiden dat het toch een rol kan gaan spelen. Kan natuurlijk nooit kwaad, dan kan ik het ook afsluiten. En dan gaan we verder met z’n viertjes. Ik krijg er steeds meer vertrouwen in dat dat wel goed komt. Hopelijk blijft Max zo rustig (hij huilt nog maar zo’n 1,5 a 2 uur per dag, ik schrijf het nu op - en dat is normaal voor een baby) en kan er straks een slotje op dit topic. Duimen jullie met me mee dat we deze stijgende lijn door kunnen zetten?? (doen jullie al, weet ik!)
Groetjes Rainbow, trotse mama