Update: Max eindelijk helemaal ok!

De probiotica van Orthica hebben wij hier ook wel gebruikt voor Seth.
En die hebben wij ook altijd mee op vakantie, mochten er wat darmproblemen voor komen

Volgens mij helpt hij ook bij het opbouwen van de weerstand.
Hoop dat hij bij jullie ook werkt.
Je klinkt in ieder geval al een beetje positiever, en vrolijker
Hoop dat het zo door mag gaan!

Liefs, Anne

Lilypie Second Birthday tickers

Ha ha ha ja dat boeren op de arm kost wat oefening, maar hier was het ideaal omdat morgan steeds op mijn wond van mijn keizersnee trapte deed ik het zo en omdat ze moeilijk boerde. En die Dr brown hebben wij ook heel veel aan gehad inderdaad. Hier dronk ze namelijk te snel. 5 minuten en der fles was leeg.

Hopelijk lukt het nu allemaal makkelijker.

Groetjes,

Michèle

@Bakmama, ik ga het duimpje een keer proberen! En die ‘hanghouding’!

Maar ladies, im durf het haast niet te zeggen, maar…het is hier weer foute boel! Max is weer de oude huil-Max! Ik zat met hem op de bank toen de verpleegkundige van het CB kwam. Zij was in de buurt en belde of ze even binnen kon wippen. Tuurlijk, fijn. Ik had hem uit de bakerdoek gehaald, waarin hij vreselijk lag te krijsen. Net als gisteravond. Ze zag hem zo en zo had zij hem nooit gezien: rood hoofdje, krijsen, gebalde vuistjes, gestrekte beentjes, hij ging door het lint. Ze nam hem over en voelde dat zijn darmpjes enorm tekeer gingen. Het lijkt alsof hij toch iets in zijn voeding niet kan verdragen? Hij zal zeker last hebben gehad van de geboorte en de osteopaat heeft hem al een stuk beter gemaakt, maar dat is zeker niet het enige. Ze raadde ons aan om over te stappen op Hypoallergene voeding, die zijn darmen wat tot rust zou brengen…En als dat niet helpt, in overleg met een kinderarts op Pepti. Ik moet met Max volgende week naar de arts van het CB en moet met haar bespreken wat we met Max gaan doen, want ik voel zelf gewoon dat hij niet in orde is. De verpleegkundige zag hem rusteloos kronkelen in de box, wijd opengesperde ogen, helemaal bek-af maar toch niet kunnen slapen…Ze vond hem er zielig uitzien en ik ook! Het bakeren zou ook beter moeten gaan dan het nu doet. Ok, kindjes moeten er aan wennen en ze kunnen ervan huilen, maar Max slaapt nog steeds hazeslaapjes in dat ding en gaat soms totaal door het lint. Van de pijn dus. We moeten nu dus EINDELIJK naar zijn voeding gaan kijken…ik dacht al veel eerder dat daar ook iets niet lekker zat…

We gaan dus maar weer door. Waar wij de enrgie vandaan halen om ons voort te slepen? Geen idee. En we kunnen ook nog weleens lachen met elkaar en met Eef. Dat is ook belangrijk! We laten ons er niet onder krijgen. Het is wel moeilijk zo zonder veel hulp (onze vrienden werken natuurlijk ook) en met gebroken nachten. Mijn vriend ziet eruit als een zombie en ik zie er redelijk fris uit nog (geloof ik haha), want ik pik wel wat slaap mee. Hij dus niet, soms nachten van 1-2 uur. Ik krijg door de spanning/stress wel heeeel veel last van mijn chronische hyperventilatie. Ik tol de hele dag in mijn hoofd van de duizeligheid en zie alles wazig. probeer dan maar eens dag zoals vandaag door te komen, van 07.15-22.30 uur in je eentje…Met twee kids. Pfff. Gelukkig is het AL 14.00 uur…Volgende week komt mijn vader weer, dat breekt deze lange dagen een beetje. Ik ga misschien eens een keer zoeken naar een paragnost ofzo, die misschien ziet/voelt wat er met Max is? Ik moet het gewoon weten en als de medici niks vinden…wat moet je dan? Eerst maar eens die Hypo-allergene voeding kopen en een potje Valeriaan ofzo voor mezelf, want die hyperventilatie maakt alles nog een stuk erger dan het als is…

Ik blijf altijd Rainbow en zal pas niet meer lachen als ik dood ben. Een dag zonder vrolijk te zijn of te lachen heb ik nooit. Ik ben niet het type om het hoofd te laten zakken, ik weiger alles negatief in te zien. Ik probeer altijd zo positief mogelijk te posten en ook op leuke topics te reageren, dat weten jullie, maar nu heb ik het even echt moeilijk en ben ik ook blij dat ik hier tenminste al 10 pagina’s kan vullen over Max en dat jullie nog steeds reageren. Dat vind ik echt heeeeel fijn. Anders zat ik nu denk ik al bij een psycholoog ofzo. Nu kan ik het hier tenminste kwijt! DANK JE WEL!

Groetjes Rainbow, trotse mama

<a href="http://lilypie.com/">[img]http://lb1m.lilypie.com/lJGAp2.png" width=“200” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie First Birthday tickers” /></a>

<a href="http://lilypie.com/">[img]http://lb3m.lilypie.com/nVzRp2.png" width=“200” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie Third Birthday tickers” /></a>

Gewijzigd door - Rainbow op 26 Oct 2010 13:56:51

{{{{{{{{{{Rainbow}}}}}}}}}}

Groetekes, Sje

Meid al wordt deze topic 50 pagina’s lang. We blijven reageren hoor en zover het kan proberen we je hier ook doorheen te helpen.

Zou het iets met een koemelkallergie te maken kunnen hebben, dat hij erg veel kramp krijgt van gewone FV. Geen idee hoor. HA voeding is in ieder geval lichter en dus makkelijker te verteren. Hoop dat dit iets helpt. Ook fijn dat je iig bij de wijkverpleegkundige en arts terecht kan en dat ze je ook echt serieus nemen.

Meid ik vind je zo dapper!

Lilypie Pregnancy tickers

Lieve lieve rainbow, meid wat leef ik met jullie mee.
Ga alsjeblieft die valeriaan tabletjes halen, echt je zult merken dat
je minder gespannen en op je tenen loopt. Je weet ik spreek uit ervaring.

Denk maar zo, tis maar goed dat de wijkverpleegkundige max zo gezien heeft,
hopelijk word er nu actie onder nomen. Dit kan zo niet langer, voor jullie niet maar ook voor max niet. Voeding kan ook zijn dat hij daar overgevoelig op reageert, mees heeft toendertijd nutramigen gehad. Zou wel haast zeggen dat als hij overgevoelig is hij ook uitslag ed moet hebben, maar weet dat niet zeker.
Mees zat toen hij opgenomen werd onder de uitslag en is uit voorzorg toen aan de nutramigen gezet omdat in ieder geval uit te blokken. later bleek dat niet het geval te zijn en bleek zijn slokdarm al zo geirriteerd te zijn dat hij daarom zoveel pijn had. Is ook iets wat ze niet van buiten kunnen zien.
Nogmaals ik zou toch proberen om bij een ka te komen, zie veel vergelijking met onze mees.

Veel sterkte meid, probeer toch (weet hoe moeilijk het is) de boel op een rijtje te houden. Denk aan jullie,{{{{{{{{rainbow}}}}}.

Gr Patries

Lief dat de wijkverpleegkundige even langs wilde wippen toen ze in de buurt was. Ze is dus erg met jullie begaan?! Laten we potverdorie hopen dat er iets gevonden wordt zeg op voedingsgebied. Begrijp me goed, ik gun dat Max en jullie natuurlijk niet, maar het is inmiddels haast zo overduidelijk dat er iets speelt wat dat betreft dat je het maar beter kan weten. Dan kan er tenminste op gereageerd worden.

Ik bewonder je optimistische houding lieve Rainbow. Je bent een topper! Veel sterkte nog meis en een dikke knuffel!

Groetjes,
M

Lilypie Third Birthday tickers

He gat meid wat een dag weer. Wel fijn dat de timing van de wijkverpleegkundige zo goed was. Hopelijk helpt die voeding inderdaad want dan hebben jullie denk ik alle vlakken wel gehad toch???

En ja meid lachen lucht soms meer op dat huilen hoewel dat soms ook best lekker is Maar we denken aan jullie hoor.

Groetjes,

Michèle

Nou, laten we hopen dat die voeding gaat helpen. Kan me voorstellen dat het heel zwaar is voor jullie. je hebt de goede houding meid, en jullie komen er doorheen! Keep the sunny side up!

Sterkte en ik leef erg met jullie mee!

Liefs!

Lilypie Pregnancy tickers

Jeetje meis wat heftig dat het toch weer minder gaat met Max. Er is gewoon echt iets niet in orde en die oorzaak moet gewoon zo snel mogelijk gevonden worden. Ik vind het wel ontzettend lief dat de wijkverpleegkundige zomaar langskwam. Het is goed dat zij nu ook heeft gezien hoe Max zich gedraagd. En dat ze zo spontaan kwam betekend toch dat jullie in haar gedachten zitten en dat ze erg meeleeft.

Ik hoop echt dat het helpt als Max andere voeding krijgt. Ga je daar nu al mee beginnen, of moet je eerst volgende week naar de arts om dit te bespreken?

Dikke knuffel,
Sandra

Dikke dikke knuf

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

We hebben de Friso hypo-allergeen gekocht en een paar keer geprobeerd. Het leek alsof Max minder krampen had (ook vannacht), maar ik juich niet te vroeg. Vind ik veel te eng! Dadelijk gaat het weer fout!

Max sliep vannacht naast mij in het grote bed, ingebakerd op een wiegmatrasje. Hij deed het goed en sliep ok. Wel weer met 2x wakker worden om te drinken. Vervelend. Mijn vriend trekt het niet meer om elke nacht naast Max te liggen, dus die had bedacht dat we nu om en om een nacht slapen en dat de ander dan naast Max ligt en alle voedingen doet. Ik was daar gisteren enorm kwaad over. Het voelde alsof hij alles bij mij neerlegde, want JIJ werkt niet en JIJ kunt slapen overdag. Alsof ik dat doe! En alsof dat kan, met kinderen die nog niet hetzelfde ritme hebben! Ik huilde me gisteren in slaap van woede! Maar hij heeft nu een keer goed geslapen en we hebben er niks aan als hij instort. Misschien moeten we het dan maar zo doen, maar wel om en om, want elke nacht 2x eruit voor de voedingen vind ik ook niet tof. Ik baal toch al zo dat Max zoveel wil drinken, 8x120 cc op een dag, enorm veel. Maar goed, dat mag hij. Het was daarstraks half 1, half 4 en half 7…ik ‘mag’ steeds 2,5 uur slapen en moet dan weer aan de bak…Niet ideaal, maar het is nu eenmaal zo.

We moeten er wel naar werken dat Max naar zijn eigen bedje gaat, want zo gaat het ook niet! Overdag ligt hij daar wel in, in de doeken, maar 's avonds brult hij omdat hij zich eenzaam voelt ofzo? In de box slaapt hij dan wel, in de Pacco. En 's nachts dus ook bij ons in bed. Maar eigenlijk bizar dat je uit je eigen bed wordt gedreven door je eigen kind. Maar ja, beter dat dan dat we geen van allen slapen! Het blijft kunst en vliegwerk zo!

Dadelijk weer naar de osteopaat!

Lilypie First Birthday tickers

Je kent ons verhaal van Julian volgens mij al wel een beetje (mail…) Julian trok het toen ook echt niet in zijn eigen bed. We hebben hem geregeld op het aankleedkussen tussen ons in laten slapen. Dat ging veel beter. Overdag “sliep” hij wel in zn bed, dus die hechting kwam er wel. Op een gegeven moment weer eens geprobeerd en eigenlijk ging het toen vanzelf steeds beter in zijn eigen bedje.
Dus misschien is dat een idee? Als hij naast jou ligt op zijn wiegmatrasje, dan ligt hij hoger dan jouw matras toch? Ben je niet bang dat ie eraf kukelt? Aankleedkussen is dan denk ik beter door de opstaande rand. Probeer maar eens!

Suk6 zo bij de osteopaat.

Gr Patries

Hoi hoi,

ik hoop zo vurig voor je dat het idd de voeding is en dat Max het op deze voeding heel goed gaat doen!!! Heb je al eens gedacht het ledikantje/wiegje op jullie kamertje te zetten? Heb je iig geen angst meer dat ie valt of zo! Ik moet zeggen, dat ik ook altijd alle nachtvoedingen deed iedere nacht en mijn man werkte, dus ik voelde me verantwoordlijk zeg maar… ik snap dat je het bijna niet trekt, ik vond het ook erg moeilijk hoor! Ik sta helemaal versteld dat jullie je zo goed houden!! Jullie gaan er echt wel komen!!! {{{Rainbow}}}

Grtz Von

PS Had je mijn mail nog gehad een tijd geleden?!

Het ging goed bij de osteopaat, al moeten we nog wel een keer terug omdat zijn nek nog niet goed kan draaien. Ik merk wel dat Max er veel rustiger door is, dus we hebben er zeker baat bij. En ach, we gaan door tot we echt klaar zijn met behandelen. Ik zei tegen haar: hij boert zo slecht en mee dat ik dat zeg, laat meneer toch een flinkerd! Hahahaha! Ze zei al: ik geloof je niet meer hoor! Max is nu op van de behandeling, dus hij ligt nu in zijn doek, met vol maagje en schoon broekje in zijn bedje. Even tegenstribbelen, maar nu is het muisstil. Ik zei al tegen hem: heerlijk dat jij lekker warm mag slapen, het is zo koud buiten!

Eh…Max ligt inderdaad op een klein verhoginkje. Wij hebben een plank tegen het bed staan, zodat hij niet kan vallen. Maar inderdaad is het waskussen dan veiliger, had ik bij Eva toen ook altijd. Stom dat ik daar niet aan heb gedacht! En misschien inderdaad zijn wieg eens proberen, die is een stuk kleiner dan zijn bedje. Misschien lijkt Max wel op Julian en gaat het straks bij hem ook beter in zijn ledikantje? Overdag gaat dat wel ok, maar 's nachts/'s avonds wil hij dicht bij ons zijn.

@Yavahn, ik had je mail gezien en ook terug gemaild??? Een heel verhaal was het. Als je 'm niet hebt gehad, kan ik 'm nog wel een keer sturen? Ik antwoord altijd iedereen terug zodra het me qua tijd lukt, dus kijk even of je 'm gehad hebt meis??

Hoi hoi,

ik heb nog eens gekeken voor die mail Rainbow en hij zat bij de spam??? Stom hoor! Ik ga je z.s.m. weer terugmailen hihi!

Wel fijn dat ie zoveel baat heeft bij de osteopaat en dat ze na een paar dagen steeds een terugval hebben de eerste paar keren is normaal, tenminste dat had Lisa ook! Qua voeding kan ik je niet echt veel tips geven. Lisa poepte heel moeilijk (Nikki had dat ook en nu nog trouwens…), had veel last van darmkrampen en verborgen reflux, dus die kreeg Kruidvat Extra Care en daar voegden we johannesbroodpitmeel aan toe. Dat ging vanaf dat moment prima. Zo goed dat we na een half jaar over konden op de standaard… En zoals ik al eerder zei idd en Bakmama nu ook, kan het bedje niet op jullie kamer?

Groetjes Yvonne

@Bakmama, je berichtje klinkt niet erg opbeurend… Het rotte is dat nergens uit blijkt dat Max niet tegen de gewone voeding kan, dat hij allergisch is, een koemelk-allergie heeft? Hij heeft geen uitslag, poept goed etc. alleen heeft hij krampen. En ik weet niet hoe extreem die moeten zijn om koemelk-allergie te hebben? Hij slaapt vandaag heel goed ingebakerd en wel en ik heb toch het idee dat deze melk bij hem al een stukje beter valt? Waaruit maak jij dan op dat Max heel ingewikkelde voeding moet hebben en dat wij waarschijnlijk maanden moeten gaan tobben om hem te helpen? Ik weet dat je het goed bedoelt, begrijp me dus niet verkeerd, maar van zo’n mededeling word ik niet erg blij?? Je schrijft het een beetje als een feit, zo van: dat gaat bij jullie ook zo. Terwijl Jorg Max niet is en andersom. Toch? Ik hoop toch eerder van al het gehannes af te zijn en wat ik zeg, Max vertoont verder geen ernstige allergischen verschijnselen ofzo??

Misschien moeten we inderdaad de wieg weer van zolder halen en Max daar 's nachts in leggen! Overdag in zijn ledikant en 's nachts bij ons. Kan hij langzaam wennen. Ik wil nu toch wel dat hij gewoon in zijn eigen bedje gaat, want ik ben die stretcher wel zat nu!

Denk dat het wieg/ledikant op jullie slaapkamer wel eens een goeie tip kan zijn.
Zou voor jullie ook een verademing zijn.
wat betreft de voeding, rustig aankijken. Heeft tijd nodig om te gaan werken.
Mond, slokdarm, maag, darmen is een lange pijp he, staat allemaal met elkaar in verbinding. Je doet het hartsikke goed, je voelt hem goed aan.
Super dat het ook bij de osteopaat ook goed is gegaan, heb wel het idee dat hij daar een stuk rustiger vandaan komt.
Denk volop met jullie mee, zoals we dat allemaal wel doen hier.
Dikke knuf

Gr Patries

AAAAAAH! Ik zat te eten met mijn vriend en Eva en we roken continu een vreselijke poepgeur. Eva had gepoept, dus we dachten dat zij de dader was. Ze had een hele vieze ‘tandenluier’. De stank bleef om ons heen hangen. Na lang speuren en snuiven bleek MAX DE DADER. Hij stonk vreselijk! Zelfs zijn boxkleed stonk. Een hele rare geur die wij niet thuis konden brengen, heel sterk. Toen we hem verschoonden, bleek hij opeens donkergroene poep te hebben i.p.v. mosterdgele. En stinken dus, niet normaal, echt. Daarnet lag hij te huilen en ik ging zijn kamer binnen, waar ik accuut werd vergast! Weer die stank en hij had heel zijn luier ermee volgeduwd. Hij lag zo heel onschuldig kijkend op het waskussen, zo van: ja sorry hoor!

Ik vraag me af of die donkergroene stinkpoep het gevolg is van de hypoallergene voeding? Of is het foute boel? En de laatste dagen verslikt hij zich enorm vaak, waarbij hij bijna stikt. Echt zo van: huuuuuu (naar adem snakken). Dan stopt hij ook even met ademen, daarna is hij weer normaal. Wat is dit nu allemaal weer?

Ah, ik moet echt bijkomen van die luier…Nog nooit zoiets geroken…Hij mag morgen wel weer in bad, want zijn billetjes roken ook zo, zelfs na het verschonen. Ieieieie.