Update: Max eindelijk helemaal ok!

Oh lekker dat het beter gaat en tja die gatenkaas vult zich ook wel weer hoor. Gewoon elke dag nemen zoals hij is en wat ik zeg desnoods verleng je je verlof zodat als Max naar het kdv gaat jij ook nog even kan tanken al is het maar een week o. twee.

Groetjes,

Michèle

Wat goed, dat er een stijgende lijn in zit! Je kan je niet voorstellen hoe blij ik ben voor jullie!!! Dat schema komt vanzelf wel, al herken ik wel dat je het vervelend vind. Maar ja ik ben een controlfreak dus wat wil je hihi! Ben blij dat jullie nu ook een beetje aan je rust toe komen en nog belangrijker: dat Max aan zijn rust komt! Nogmaals, ben zzzzzooooooooooo blij voor jullie!!!

wat fijn zeg dat het al beter gaat met Max, kan me voorstellen dat het een hoop rust geeft nu hij minder huilt. die regelmaat komt vast wel een keer maarja de vraag is wanneer. zal voor jou ook makkelijker zijn wanneer er meer regelmaat in zit, want ook dat zal meer rust geven natuurlijk.

hoop en duim voor jullie dat deze stijgende lijn zich door zal zetten. daar gaan we gewoon vanuit. dikke knuffel voor jullie allemaal!!

liefs,
Rinske

och meis wat heeeeerlijk! eindelijk wat rust in de tent!
jammer wel dat je maar een kwartiertje kon rusten, maargoed elke minuut is in dit geval mooi meegenomen toch? alhoewel je daar jammer genoeg niet genoeg aan hebt, gerum, ik hoop dat je snel toch wat meer rust krijgt dat je ook echt wat uit kunt rusten.
fijn dat hij weer in de bakerdoek mag! nu zal het wellicht wel helpen en zal hij uiteindelijk wat langer slapen. heerlijk vooruitzicht meis!

Dit topic wordt net zo lang onderhand als ooit een topic over dee gezondheid van Rico! En het gaat maar door. Max heeft goed geslapen vannacht, maar een hele slechte dag. Vanmorgen ging het goed in de bakerdoek, maar vanmiddag huilde hij na een half uur alweer. Ik ben snipverkouden en wilde 2 uurtjes ofzo bijtanken, maar dat kon weer niet. Eva werd ook wakker van Max zijn gehuil…heel vervelend. Ik heb weer een kwartier kunnen meepikken, schiet niet op zo. En nu heeft hij de rest van de middag met grote wakkere ogen rond zitten kijken, hij wil niet slapen. Nergens. Zijn voedingen vallen ook vaak verkeerd, dan boert hij, laat veel windjes en hij krijst. Hij heeft dan denk ik darmkrampen? Ik had hem net in bed gelegd, om hem minder prikkels te geven en ik aaide over zijn wangetje. Hij werd helemaal stil…maar hij lag niet in de doek en zijn armen maaiden hem meteen weer wakker. Ik laat hem nu maar huilen. Het gaat hier dus echt op en af. Steeds als ik denk dat het beter gaat, zakt hij terug in zijn oude gedrag. Ok, met minder huilen en krijsen, maar toch…hij kan zich niet overgeven aan zijn slaap. Zelfs ingebakerd wordt hij vaak wakker en dan huilt hij meteen. ZUCHT.

Groetjes Rainbow, trotse mama

Lilypie First Birthday tickers

Lilypie Third Birthday tickers

Trouwens, werkt johannesbroodpitmeel ook bij krampjes? En ik stond daarstraks met een Be Free-fles in mijn hand. Dat ding zou goed zijn bij krampen, maar ja, weer 9,95…en we hebben al zoveel wat niet helpt. En de Friso Extra helpt ook voor geen meter. Ik mocht maar 1 schepje doen, omdat Max nog zo klein is en het anders verkeerd valt (hoe moet je dat weten als je niet met zo’n lijn belt? Ik zou zelf gewoon hup 4 scheppen hebben gegeven?). Meneer blijft gezellig elke 2,5 uur schreeuwen om eten en dan zitten we weer een half uur…Hij drinkt zooo traag. Hehe, gedoe allemaal. Ik wil echt nooit een derde, dat wist ik al, maar ik zou het ook niet trekken. Ik kan wel een week slapen…Maar komende week kan niemand van de schoonouders bijspringen en sta ik er alleen voor. Best zwaar als Max dan niet slaapt. Maar vrienden werken natuurlijk gewoon en ja, wie moet je dan vragen? En niemand zit te wachten op een avondje Max die huilt, die voorlopig moeten we het maar weer met z’n tweetjes doen. Het ging zo goed, maar nu is het even een stuk minder weer…

Als je wilt Rainbow, dan wil ik je wel een fles van Dr. Brown’s opsturen? Da’s hetzelfde als de B-free-fles, alleen heet het anders. We hebben die fles altijd gebruikt voor Erik. Moet je alleen even een newbornspeen erbij kopen, want die hebben we natuurlijk niet meer. Als het wilt, dan geef maar een gil!

Verder: {{{{{{{Rainbow}}}}}}}

Groetjes,
M

Hoi Rainbow,

Lees al een tijdje dit topic mee en wilde ook graag even mijn medeleven tonen (hoewel we elkaar natuurlijk helemaal niet kennen). Wat vervelend dat het zo op en af gaat en dat het inbakeren er tot nu toe nog niet voor gezorgd heeft dat hij langer slaapt. Misschien moet hij er aan wennen en gaat het slapen in de doeken over enkele weken een stuk beter.
Je schreef: “Niemand zit te wachten op een avond met een huilende Max”. Maar ik denk echt dat je je daar in vergist. Ik herken het wel, ik wilde ook niemand met mijn dochtertje belasten. Maar als ik het omdraai… Ik zou het echt geen probleem vinden om op een huilend kindje een avondje te passen. Want het is mijn kindje niet en dan ervaar je dat huilen toch echt anders. Echt hoor, voel je niet schuldig iemand een avondje te vragen.

[img]http://lb2m.lilypie.com/TikiPic.php/3TYZ.jpg" width=“100” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie - Personal picture” />[img]

He gat rainbow, tis echt dalen en pieken he meid.
Denk dat we als we dichter in je buurt zouden wonen we je allemaal we zouden helpen. Net als wat (volgens mij mriek, weet het niet zeker) zei over die fles toe sturen, ik heb hier nog een flesje van mees staan van dodie (heb ik je al het een en ander over vertelt). Ik heb er zelfs in een doosje nieuwe spenen bij. Kan nl zijn doordat hij veel langs zijn mondje laat lopen dat hij valse lucht binnen krijgt.
Met het gevolg hikken, boeren, krampjes, had mees dus ook. In het zh zeiden ze dat dodie flessen de beste oplossing daarvoor zijn.

Heb je al eens nagedacht over die valeriaan tabletjes? Echt meid je word er zo’n stuk rustiger van.
Verder tja meid, ik denk aan je, en een dikke{{{{{rainbow}}}}}.

Gr Patries

Heb je al eens navraag gedaan over het extreem langzame drinken van Max? Als ze te snel drinken is niet goed maar te langzaam ook niet. Een fles moet tussen de 15 en 20 min leeg zijn. As hij niet goed drinkt in de zin van te langzaam kan dat ook gevolgen hebben denk ik op maag en darmen.

Groetjes,

Michèle

ja dat lijken inderdaad op darmkrampjes.
maar als die zo heftig zijn… zou ik die homeopathie links laten liggen als dat niet werkt, en gewoon infacol gaan kopen. heb je dat al in huis? het wordt niet door het lichaam opgenomen en het werkte hier perfect… normaal zou het na een dag moeten werken maar omdat rico er ook zo’n last van had duurde het bijna een week voordat ik verandering merkte maar toch het hielp! en ik ging er ook wat langer mee door omdat ik hem niet nog meer wilde belasten door weer te stoppen met als risico pijnscheuten van heb ik jou daar…
Hoelaat was max aan het huilen rainbow?
ik bedoel, toen Eva er ook wakker van werd?
Ik zit meteen te denken: shit de klok wordt binnenkort weer verzet. helaas niet in ons voordeel

Gewijzigd door - MamavanRico op 24 Oct 2010 09:57:54

Jee, wat zal jij kapot zijn meis! Als je overdag maar een kwartiertje mee kan pikken is je batterij nog niet bijgeladen natuurlijk…

Ik dacht ook, net als mama van Rico, aan Infacol. Wij hebben ook behoorlijk wat nachten met Senne opgezeten omdat ze zo’n krampjes had en overdag moest ze zoveel spugen. Met Infacol was dat zo over!

Heb je enig idee hoe het komt dat Max zo langzam drinkt? Lijkt me nl ook wel te langzaam. Valt ie in slaap of hij doet het gewoon op het gemak? Als hij het nu al zo langzaam doet, dan is het met dat Johannesbroodpitmeel nog langzamer.

Liefs…

Groetjes van Sascha en Senne

Ladies, bedankt voor het aanbod om de flesjes op te sturen! Ik ga alleen morgen zelf even op pad, want als jullie ze moeten opsturen kost dat 6,95 en voor dat geld heb ik al bijna een Dodie of een Dr. Brown! Ik denk ook dat Max veel lucht binnenkrijgt doordat hij zo raar drinkt, met al die melk die erlangs gaat. Wij hebben ook Infacol geprobeerd, maar dat helpt niet. Als hij een flinke boer laat na het drinken, is hij een stuk rustiger. Anders kreunt en steunt hij meteen na de fles en is het hommeles. Maar dat boeren lukt hem vaak niet, iemand trucs?

Ben een paar daagjes weg geweest, maar fijn dat het iets beter lijkt te gaan, hopelijk was gister echt maar een dagje dat het minder ging! Klinkt heel logisch dat hij veel lucht binnenkrijgt met drinken (zeker als hij niet vaak boert erna) en daardoor last van zn buik krijgt. Ik hoop dat je nieuwe fles daarbij gaat helpen!

Nou meid, ik hoop echt voor jullie dat er betere tijden zijn aangebroken! Eindelijk genieten zou heerlijk zijn!

Liefs!

Lilypie Pregnancy tickers

Bij morgan legde ik haar wel eens over mijn onderarm in plaats van dat ik haar op mijn schouder legde en dan boerde ze een stuk beter.

Groetjes,

Michèle

Infalcol hier ook geen resultaat. Werd Levi alleen maar onrustiger van. Ik heb cinababy van VSM in huis en dat werkt (na een week) heel goed. Durft het nu gewoon niet te stoppen

Verder boert Levi ook heel moeilijk. Hoe dat komt? Geen idee! Wel lastig vooral de laatste voeding als je eigen ogen ook dicht vallen . Volgens het cb is het goed dat we hem goed rechtop houden en na een kwartier niet boeren (is dan best lang maar ja) dan hoeft het niet meer. Wel het bedje / hoofdsteun iets omhoog zodat hij er geen last van gaat krijgen (maar dat heb je al toch?!) …

Verder gebruiken wij al vanaf het begin de Bfree/dr Brown. SUPER! Hebben we bij Jurian ook gebruikt. Ik had het moeten weten dan had ik het bij de kleertjes gedaan. Heb hier nl ook wel flesje over. Maar het is nu sneller en makkelijker om het even te gaan kopen.

Ook weet ik dat je niet teveel moet wisselen van voeding maar hier helpt de Friso Comfort (voor spugen en krampjes) echt super. Je moet het een week de tijd geven, maar merk duidelijk verschil. Levi poepert nu elke dag of om de dag. En voor die tijd ruim week niet!! Hoe doet Max dit? Is het donker groen? Dan zijn het krampjes. Is het geel/mosterd dan heeft meneer geen krampjes en is de ontlasting prima.

Ook is het dat ze na behandeling soms ook wat dagen onrustig kunnen zijn hé … vond ik altijd erg moeilijk. Dacht dan … heb ik er wel goed aangedaan… Maar er komt een ommekeer meid!

Denk aan je/jullie…

Ik heb vanmiddag meteen een Dr. Brown gekocht en ik moet zeggen dat Max een stuk beter drinkt. Veel rustiger en gelijkmatiger zeg maar. Hij drinkt nu 15-20 minuten i.p.v. 30-40! En hij knoeit ook wat minder. Nu alleen nog hopen dat die krampjes weggaan. Hij is echt niet goed in boeren. Vanochtend probeerde ik hem op mijn arm te houden, maar ik was niet zo handig en het kind bungelde echt heel belabberd rond en zijn kopje hing helemaal verkeerd! Wat dat betreft ben ik best een onhandige mama, al bedoel ik het goed! Voor de krampjes heb ik nu een pro-biotica van Orthica, schijnt goed te helpen. Ik had zoiets gelezen over Solgar ABC Dophilus, maar die was 26,95 en dat vond ik echt te duur! Zeker omdat wij ook al bakerdoeken etc. hebben moeten kopen en je niet zeker weet of dit ‘tha bomb’ is. En we houden Max nu wat langer in ‘de boerhouding’. Met al jullie goede tips moet het toch gaan lukken! Hij heeft vandaag in elk geval prima geslapen in zijn bakerdoek, al begon hij vanavond hevig te protesteren en miemelde hij na een uur nog. Nu zit 'ie bij papa te drinken uit de Dr. Brown en omdat papa nu geen pepernoten kan pakken, voer ik hem die!

@Sannnn, dat was de houding die ik vanochtend probeerde. Je had moeten zien hoe ik zat te stuntelen! Max hing echt als een soort acrobaat op mijn arm. Hij mopperde behoorlijk en ik zei: Max, mama snapt niet hoe ze je moet houden! Ik pakte hem gauw weer terug, ik moet even oefenen! Het ziet er simpel uit, maar ik kon het niet!

quote:
Nu zit 'ie bij papa te drinken uit de Dr. Brown en omdat papa nu geen pepernoten kan pakken, voer ik hem die!

<a href="http://lilypie.com/">[img]http://lb1m.lilypie.com/lJGAp2.png" width=“200” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie First Birthday tickers” /></a>

<a href="http://lilypie.com/">[img]http://lb3m.lilypie.com/nVzRp2.png" width=“200” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie Third Birthday tickers” /></a>

Zo hou je de beide mannen tevreden, haha

Lilypie Pregnancy tickers

Fijn dat het beter gaat met de nieuwe fles! Wij gebruikten trouwens ook ABC Dophilus, duur inderdaad, maar echt TIJDEN mee gedaan. En werkte goed!

Groetjes,
M