als nurofen niet werkt werkt sinaspril zeker niet toch. ik bedoel nurofen kind is ook ontstekingsremmend…
de arts zei dat antibiotica het proces alleen versnelt met hooguit 2 dagen. en dat het gezonder is dat het lichaam de ontsteking zelf verslaat.
mocht het echt niet lukken dan pas zetten ze antibiotica in maar omdat ik morgenmiddag voor het laatst die nurofen kind mag geven en het nog helemaal niet beter gaat… gaan we morgen dus terug naar de dokter
UPDATE Het gaat beter!
Ja morgan eet ook weer en kliert ook lekker, na twee dagen vrij spel moet ze weer even in het gereel gezet worden zeg maar.
Maar omvallen?? Klinkt als zijn evenwichtsoorgaan dat niet helemaal goed functioneerd. Zou ik zeker morgen maar even terug gaan. Enne leuk dat ze het zijn lijf allemaal zelf willen laten doen, maar soms moet je wel gewoon even helpen.
Groetjes,
Michèle
Sorry, wil niet vervelend doen, maar de arts zegt dat Rico een middenooronstteking heeft, in dat geval zal antibiotica ook niet werken (volgens mijn KNO arts) omdat de ontsteking in een holte bevind, en dus niet in de bloed baan. Maar goed, dat is wat mijn KNO zegt he, hoeft niet te betekenen dat de arts het nu gelijk fout heeft!
Wel zielig voorRico, wat een pijn moet hij wel niet hebben zeg!! Echt naar oorontstekingen, believe me, I know!! Heel veel beterschap en geef hem vban Bo (en mij natuurlijk) een hele dikke knuffel ok?
liefs woezel
Ja dat bedoel ik nou Inge, ik heb niet zoveel gelezen
Net wat Michel zegt…leuk om het lijfje eerst zlef te laten proberen maar als die daar moeite mee heeft dan is hulp nodig!
Onze dokter zei toen dat antibiotica niet zou helpen maar penseline kon wel helpen.
Vraag me niet hoe of wat…ik was allang blij dat we meteen wat kregen en ik moet eerlijk zeggen dat het goed aansloeg.
Gr, Danielle
klopt ook wat de kno arts zegt wil, maar rico heeft niet alleen een middenoorontsteking maar ook een ontsteking aan de buitenkant he de ontsteking zit dus bij zn middenoor en zn trommelvlies was ook heel rood. maar ook een ontsteking liep naar buiten.
dus daar zou een kuur voor gegeven worden als het niet beter gaat maar hij zei dat dat nog geen zin had nu.
ook omdat hij geen loop oor heeft (nog niet nee…)
enfin… het kan zijn dat ze het dan door moeten prikken en dan moet er antibiotica bijgegeven worden ofzoiets. weet niet meer precies hoe hij het bracht maar daar kwam het op neer.
maargoed boeien als hij pijn heeft wat dan? als pijnstilling niet werkt? (niet voldoende in ieder geval)
Als de pijn stilling niet voldoende werkt, zou ik gewoon nog een keer bellen naar de post. Laten ze ddan nog maar een keer kijken. Ennuh…had hij maar een loop oor nu, dan had hij een stuk minder pijn!!! Dan is de druk er af he, troep kan dan weg!
liefs woezel
Ja…die heeft natuurlijk een harstikke bonkende koppijn!
Als het doorgeprikt wordt dan kan inderdaad heel die druk eraf komen.
Sneu, sneu , sneu.
Gr,Danielle
@mamavanrico, wij hebben hier ook veel oorontstekingen achter de rug de laatste tijd. Liep bijna iedere keer toch op een AB kuur uit en was dan echt snel van de pijn af. Ik snap best wat de artsen bedoelen met afwachten, beter dat het lichaam het zelf overwint en blablabla, maar hier liep het dus toch weer op AB aan en voelde ik me weer zo schuldig dat ik haar eerst 4 dagen pijn had laten lijden terwijl mijn gevoel al lang zei dat ze dat nodig had. Mijn advies is dus om je eigen gevoel hierin te volgen. Heb jij het gevoel dat die pijnstillers en neusspray niet voldoende zijn en heb je het vermoeden dat ie wel AB nodig heeft, dan morgen terug gaan, want een moeder voelt zoiets feilloos aan!
mama1980
@Wil: ja maar als die ontsteking klapt kan het naar zn hersentjes schieten toch? dat bedoel ik meer met: als dat maar niet gebeurd.
anderzijds als het een loopoor zou zijn kan het idd weg als het maar via de juiste weg gaat en niet naar boven schiet, daarom vind ik niet dat ik moet afwachten of hij een loopoor gaat krijgen voordat ze wat doen als het niet zelf weggaat snapje?
@Mama1980: ohja dat weet ik maar al te goed dat een moeder zoiets feilloos aanvoelt, ik ken je nog niet lang eigenlijk jij mij ook niet… maar rico heeft al een heel medisch verleden waarvoor ik geknokt heb als een gek. dus ik laat mij niets meer wijsmaken
morgen gaan we hoe dan ook terug.
@inge, zover ik weet heeft het niets met het klappen van de trommelvlies te maken als het richting de hersenen gaat. Als het overslaat op de Hersenen heeft dat meer te maken met het feit dat de ontsteking er te lang zit. vandaar het beleid van de KNo arts dat je maar 4 dagen een loop oor mag hebben, en als je koorts hebt gelijk druppelen. De huisarts heeft zelfs een langere tijd staan voor een loop oor, 10 tot 14 dagen.
Wat ik bedoel te zeggen is, dat het kanppen van het trommelovlies niet in connectie staat met het doorslaan naar de hersenen. En als het het overgaat naar de hersenen (hersenvlies ontsteking) dan is dat een hele kleine kans. Wel een reele kans, maar een kleine kans.
liefs woezel
oke wil, dankje… ik weet wel dat dat door een pneumococcen bacterie e.d. (of hoe je dat ook schrijft) wordt veroorzaakt die eventueel daardoor hersenvliesontsteking kan veroorzaken. maargoed…
vanacht ging wel beter maar nu is het weer niet goed hij heeft echt pijn en heeft koorts. heb om 8 uur gelijik gebeld en konden om 10 voor 10 terecht maar ik heb het naar 11 uur verzet omdat we nog dingen moesten doen, en hij ook nog fruit moet eten. maargoed… ik hou jullie op de hoogte.
kom net terug, hij heeft een acute midden oorontsteking zowel rechts als links.
links is erger geworden ipv beter en rechts is erbij gekomen want dat was zondag nog niet zo.
heeft nu antibiotica. als het overmorgen niet veranderd (dus niet beter gaat) moeten we terug
He, niet! Wat sneu. Maar AB werkt over het algemeen heel snel, dus ik hoop van ganser harte dat dit voor Rico nu ook geldt. Dikke knuffel voor Rico (en jou)!
Groetjes,
M
He gatver had ie nou toch van de week maar gehad al, maar gelukkig heeft ie het nu. Hopelijk is ie snel weer het mannetje.
Groetjes,
Michèle
dankje meiden ik vind het zo zuur voor hem!
morgen moet hij naar school en op de schoolfoto…wat nu??
Kijk hoe hij is, ga er heen laat de foto maken en neem hem lekker weer mee naar huis. Denk dat daar alle begrip voor is.
Groetjes,
Michèle
ja dat dacht ik zelf ok al ik denk dat ik zo even bel hoelaat die fotograaf komt en of we dan later kunnen komen als ze er later zijn snapje?
maar ik snapte niet wat je bedoelde over vorige week? dat hij het dan beter gehad kon hebben?
Ja das wel zo slim en dan weten ze ook dat hij komt. En ik bedoelde dat de ha beter vorige week ab ipv pijnstillers voor had kunnen schrijven dan had het niet zo erg kunnen worden.
Groetjes,
Michèle
oh zo ja ik snap het, ja maar toen zeiden ze dat dit nog altijd beter was dan antibiotica en dat het in de meeste gevallen binnen 3 dagen weg was of in ieder geval verbeterd…
dus vandaar.
ik heb net gebeld maar ze zijn vanmiddag niet open verdorie… en morgenvroeg pas… nouja komt wel goed.
Heftig meis dat hij nu aan beide kanten een oorontsteking heeft.
En ook heel jammer dat dit nu samenvalt met de schoolfotograaf die morgen komt. Maar als hij echt heel veel pijn heeft en ook nog eens koort zou ik niet gaan. Hoe jammer het natuurlijk ook is. Je doet Rico er geen plezier mee met hem weg te gaan. Al helemaal niet voor alleen maar een foto. Ik zou er zelf ook niet aan moeten denken leuk op een foto te gaan staan als ik me niet lekker voel.
Beterschap en een dikke knuffel!
Groetjes,
Sandra