ja hij is lekker rustig nu en hij eet JA HIJ EET:-d
ik had geen tijd meer om te koken dus heb een maaltijd salade ceasar uitgehaald heb de pasta verwarmd met blueband finesse en daar die kipreepjes ingegooit en wat wortels.
en de salade opgemaakt… en ja het was weinig wat er was papa moest weer door met klussen. dus heb met rico gegeten.
ik heb veeelste weinig gehad en rico een bord vol. hij is nu nog aan het happen trouwens lekker voor de tv, ach wat het is zondag ik vond het belangrijk dat rico meer had (in verhouding had ik mee rmaar je snapt me wel) dan ikzelf.
dus eet zo nog wel een boterham met nutella
UPDATE Het gaat beter!
hee mijn bericht werd tijdens het typen verzonden terwijl ik nog wilde zeggen;
michele wat sneu zeg voor morgan, rico heeft ook buikkrampen en laat veel scheetjes. griep zit er zoiezo wel onder dat zei die arts ook.
beetje alles op een berg.
ik hoop dat morgan snel opknapt. buikgriep is niet tof… beterschap en een knuffel voor haar en jouw!
Fijn dat er meer duidelijkheid is over wat er aan de hand is. Hopen dat-ie nu snel opknapt.
Beterschap met de kleine man.
Groetekes, Sje
Morgan heeft soep gegeten vanvond en is alweer praats aan het houden geweest. Ze ligt nu wel weer in bed zonder pcm want haar temp was 37.2 en de pijn was gefaked die ze nog had. Morgen nog een dagje rust en ik denk dat ze er dan wel weer boven op is. Heeft ze haar eerste buik griep ook gehad.
Groetjes,
Michèle
Gelukkig wel sje want zo’n dood vogeltje in je armen hebben is niks, ze heeft bijna de hele dag of in mijn of in pappa’s armen gelegen of ze lag op de bank met een kussen en een dekentje. Ze is zelfs even op de bank in slaap gevallen, das voor heel wat zeg maar.
Groetjes,
Michèle
Een ziek kind went nooit. Onze jongste is afgelopen week zo verkouden geweest dat ze er koorts bij had. Ik vind het helemaal niks zo’n suf meisje in huis!
Daphne Deckers heeft ooit geschreven:
Als je kind gezond is, heb je 1000 wensen
Als je kind ziek is, heb je maar 1 wens.
En ik vind dat ze gelijk heeft!
Hier hebben die meiden regelmatig van die giechelmomenten (en die duren niet eventjes!). Alsof je een complete kleuterklas op bezoek hebt! Lijkt heel gezellig, dat giechelen, maar kan behoorlijk irritant zijn! Dus ik wil ze dan nog weleens uit elkaar halen om van de herrie af te zijn.
Maar als een van de 2 ziek is, dan verlang ik heel erg naar zulke irritante giechelmomenten!
Groetekes, Sje
zo die ligt in bed, heb hem vantevoren nog in bad gestopt. en daarna met luuf ingesmeerd.
hij was erg moe en zei nog: mama pijn?
ik zo: nee jij had toch pijn? hij zo: ohja…baby pijn
Nou hopen dat hij goed de nacht doorkomt…
@Sje: ja ik ben ook blij dat ik weet wat ie had. ik moet ook zeggen…na wat ik je schreef in mijn laatste mail hield ik me onwijs sterk, maar nu na vandaag gingen de kranen open hoor, heb besloten nu ook te gaan slapen want pff tis goed geweest even zo.
@Michele: morgan een extra knuffel van ons geven oke?
@bakmama beterschap met de ukkies. ik heb geen idee hoe dat kan van die nachten…
maar ik heb van de dokter nurofen kind gekregen
dat is een drankje met smaakje dat gaat er ook goed in gelukkig
@Bakmama: ik snap je hoor! Maar omdat er ibuprofen in zit mag je het maximaal 3x daags geven en niet langer dan3 dagen. dan kan het geen kwaad. aangezien dit nog altijd beter is dan antibiotica wilde we dat eerst proberen. snapje?
UPDATE: vanacht ging beter! hij werd om 5 voor 7 wakker maar viel af en toe weer in slaap dus om 8 uur eruit. beter he! ofja het was 10 voor 8 maar heb hem 10 min bij ons gelegd.
verder gaat het helemaal niet goed. hij wil niks eten en met drinken heeft hij moeite. hij trekt steeds rare gezichten (wellicht omdat zijn oor dicht zit en pijn doet) dus ik heb school afgebeld. Ik weet dat afleiding goed is maar met koorts en pijn ga ik hem daar niet heen sturen. dat snapte ze ook heel goed.
even vandaag nog afwachten en morgen bellen we de huisarts zoiezo voor een check. woensdag heeft hij namelijk schoolfoto’s dus zou jammer zijn als hij er niet op staat.
we mochten hem ook op de foto komen zetten en daarna weer naar huis gaan als het nodig was. dus dat wachten we zoiezo eerst af.
Gewijzigd door - MamavanRico op 21 Feb 2011 09:25:35
Fijn dat het vannacht iets beter is gegaan. Goed dat je toch de huisartsenpost bezocht hebt. Wel heel vervelend dat hij een oorontsteking heeft, maar gelukkig weten jullie nu wat het is. Gelijk heb je dat je school hebt afgebeld. Natuurlijk is het afleiding, maar als een kindje ziek is of niet lekker dan is hij/zij toch het liefst lekker thuis. En ik weet niet welke regel ze bij jullie op de PSZ hebben, maar vaak mogen kindjes die ziek zijn niet eens komen. In ieder geval niet als ze koorts hebben. Vervelend dat hij niets wil eten, maar goed dat is vaak zo als ze niet lekker zijn. Probeer wel kleine beetjes drinken aan te bieden, want vocht is erg belangrijk. Maar goed dat weet je natuurlijk zelf ook wel.
Heel veel beterschap voor Rico en een dikke knuffel!
Hoop dat hij snel weer opknapt.
Groetjes,
Sandra
dankjewel sandra, hij is zo zielig nu, hij weet van gekkigheid niet wat hij moet doen en trekt elke keer zn mond wagenwijd open zovan: mn oren moeten los.
of zn neus of whatever want zn hele gezicht ziet er niet uit nu
zn ogen doen zeer zn oren zn neus.
zn hele gezichtsveld (vooral links) ik ga zo zn temperatuur eens kijken want dat liet hij gisteren ook al niet meer toe. terwijl de doktoren het wel moesten weten. ook nu zei hij: hou dat in de gaten want mocht hij koorts krijgen die niet zakt na die medicijnen dan zou een kuur nodig kunnen zijn.
drinken gaat redelijk en ik vind dat inderdaad ook veel belangrijker dan eten.
Morgan had de laatste keer ook zo’n moeite met drinken. Zorg dat hij blijft drinken hoor want wij hebben zo’n trouble met der ontlasting gehad toen voor de zomer daardoor.
Morgan is weer het vrouwtje. Ze wilde een boterham met smeerkaas en die heeft ze ook opgegeten. Geen koorts meer en als de pindasaus ook weg blijft kan ze morgen weer naar het kdv.
Groetjes,
Michèle
@Michele: gelukkig! weer 1 aan het opknappen, nu Rico nog hij is rustig aan het spelen en dat is al niks voor hem normaal rent hij van hop naar her.
ik ga zo van die smooties halen en van die groentensapjes. dan drinkt hij zijn vitamine maar ipv eten
heb van nestle wortel banaan en wortel appel sapjes gekocht en danoontje drink zonder suiker etc. hij vond het erg lekker dus hij heeft wat binnen. zn temp is 37,9 maar hij is wel ietsje drukker aan het worden.
ook vanmiddag is hij op bed gelegd en hij ging gewoon spelen. na 10 minuten is hij toch in bed gekropen en ging slapen! dat zegt genoeg lijkt me hij heeft echt rust nodig en dat voelt hij zelf ook zo.
helaas ging er iemand na 10 minuten toen hij sliep liggen boren in het beton dus toen kwam de sirene weer tot leven
Beterschap met Rico Inge!!
Morgan was ook ziek als ik het goed begrijp maar weer aan de beterende hand Heb niet alles terug gelezen nl. Hier ook weer eentje die net opgeknapt is.
Inge reken erop dat hij de eerste paar maanden veel ziek zal zijn. Heeft Dylano ook en Seth had het ook hoorde ik van Anne komt door de psz.
Liefs Michelle
@Michelle: heb jij het druk meid? ik zie je zo weinig op ikkeben?
Jee en ja dan hou ik daar maar rekening mee… gerum! hij beignt nu weer pijn te krijgen maar ik probeer het te rekken met medicijnen geven tot 6 uur tenzij het niet meer te harden is…want nu heeft hij er de nacht ook nog wat aan
heb het ipv 3 x dan 2 keer gegeven omdat ik niet echt van de iboprufen ben… maja beter dan antibiotica
@ Inge Morgan kan weer naar het kdv morgen die is er weer bovenop. Nog een beetje dunne ontlasting maar wel al dikker dan gisteren.
@ Michelle he we waren je al kwijt.
Groetjes,
Michèle
@Michele: superfijn meid! helemaal top! eet ze ook goed??
UPDATE: het gaat helemaal niet goed hier, na die nurofen kind (2 uur erna) had hij weer 38,4 en hij heeft heel veel pijn.
wel gewoon veel spelen enzo maar ook veel tv willen kijken.
vind het allemaal best hoor… maar hij valt constant op de grond en valt van de bank en uit bed.
en hij heeft echt veel pijn.
Hij heeft helemaal niet gegeten vanavond. zelfs zijn toetje wilde hij niet. ook geen banaan niks moest hij hebben. wrijft steeds over zijn hoofd en wil wel drinken dus dat is goed… maar we hebben besloten morgenvroeg terug naar de dokter te gaan want dit is niks zo. arm schaapje
Ik heb niet veel gelezen eerlijk gezegd maar ik lees dat Rico oorontsteking heeft.
Balen zeg, wij hebben er met kerst met Aaron mee gezeten.
Hij kreeg penselinekuur en was na 2-3 dagen weer ver opgeknapt.
Kan je Rico niet een Sinasspril geven voor de naht maar ook overdag, hier hielp dat goed.
Beterschap met je ventje!
gr, Danielle