UPDATE Het gaat beter!

Hij is nu sinds de eerste keer na de operatie strontverkouden.
ik heb het zelfs nog nooit zo erg meegemaakt.
hij praat met een hoop slijm in zijn keel, hij hoest het ook op. hij kwijlt al ruim een maand extreem erg en zijn neus zit het ene moment dicht en nu sinds 2 dagen een voortdurende loopneus. Niet neutraal van kleur…ook niet lichtgroen maar een beetje middengroen. Ondanks dat hij al veel jengelde waarvan ik het vermoeden had dat het door de vermoeidheid kwam… is het nu nog erger omdat hij zich niet lekker voelt. koorts heeft hij ook niet maar hij heeft nauwelijks een stem over. als hij praat hoor je meer gekraak.
ik blijf zijn neus afvegen en niet om de 10 minuten nee elke minuut druipt het eruit.
die snotzuiger werkt ook voor geen meter.
wat zouden jullie doen? want het is echt niet tof om elke 10 seconden te moetne rennen en de hele zakdoeken kast is al leeg (in een halve dag tijd) zijn ogen wateren ook gigantisch, dit is overigens wel neutraal van kleur. gerum hij heeft de verkoudheid goed te pakken

Ohja… hij ruikt nu ook ruim 2 maanden heel zuur uit zijn mond.
verder niet echt koorts ofzo (wel verhoging gehad) maar bij keelontsteking zou hij toch koorts moeten hebben??

Gewijzigd door - MamavanRico op 17 Feb 2011 16:41:10

Gewijzigd door - MamavanRico op 18 Feb 2011 16:39:29

Gewijzigd door - MamavanRico op 20 Feb 2011 17:44:12

Gewijzigd door - MamavanRico op 21 Feb 2011 20:14:23

Gewijzigd door - MamavanRico op 22 Feb 2011 11:54:29

Gewijzigd door - MamavanRico op 24 Feb 2011 10:36:43

Gewijzigd door - MamavanRico op 25 Feb 2011 11:57:13

Als hij een keelonsteking heeft dan piept ie wel anders, keel onstekingen doen pijn en dan eet je niet of slecht. Zo te horen is hij goed verkouden en zal het over moeten gaan uit zichzelf. Misschien helpt het om te stomen met hem?? Gewoon in de badkamer zitten met de hete kraan open?

Groetjes,

Michèle

@Michele: dat zou jij denken he iedereen trouwens… hij heeft namelijk ooit ZO’N heftige keelontsteking gehad wat niemand door had.
daardoor heeft hij nu een verkalkte klier zijn keel zitten (dat is dat bobbeltje wat nooit is weggegaan en dat kan alleen na een flinke ontsteking die niet behandeld is…dokters fout want ik vermoede dat hij iets had en zij zag het niet grr!!)
dus mocht hij toch een ontsteking hebben ga ik iet meer uit van niet eten…
Die tip in de badkamer… ja goed idee! want nu blijf ik lopen vreselijk lastig! het duurt alleen wel lang voordat er stoom staat daar. dus zal ik de hete kraan aanzetten en de stop in het bad. dan kan ik al die bijna vol is er ijskoud water indoen (na het stomen) en erin gaan liggen…yeah

Als je het niet vertrouwd dan moet je het even na laten kijken want ik kan het niet zo zien. Enne als je een bad hebt dan kan stomen inderdaad helemaal goed, enne het bad hoeft niet helemaal vol en ja je kan er inderdaad zelf in gaan liggen daarna.

Groetjes,

Michèle

hmm nou hij begon zich de pleures te hoesten.
kwam niet meer bij.
dus het zit ook in zijn luchtwegen vrees ik

Dan even laten checken door de ha, maar stomen kan dat ook wat losser maken he.

Groetjes,

Michèle

weet ik michele maar ik zelf heb bronchitus en als ik stoom hoest ik ook heel erg en krijg het vaak ook nog benauwd.
ik dacht dat het bij rico wel meeviel maar het is toch wat lastiger dan ik dacht.
vanacht lag hij gigantisch te piepen in zijn slaap. echt sneu heb dus de ventolin weer tevoorschijn gehaald.
als het na het weekend nog zo is of het wordt erger ga ik idd even naar de dokter
zeker omdat die slijm steeds groener lijkt te worden en hij vanochtend bloed erbij had zitten.

Hmm groen is zo ie zo een infectie en bloed kan duiden dat het geknapt is. Inderdaad even in de gaten houden en anders maandag even checken.

Groetjes,

Michèle

maar duid dat op een infectie of op een ontsteking? het is best fel van kleur inmiddels.
hij werd vandaag weer benauwd dus weer ventolin gegeven. ik ga vanavond is luuf smeren en een pcm geven ook al heeft hij niet echt hoge koorts. wie weet werkt het wel…??

Na mijn laatste bericht werd hij weer heel benauwd en ventolin werkte pas na 2 pufjes en 20 keer in en uitademen in de daarvoor bestemde inhalator.
hij is sinds een uur steeds suffer aan het worden en ik vond het noodzaak dat ik even belde om uit te leggen hoe of wat omdat ik rico zo niet ken (die laat nooit zien als hij ziek is, nooit gedaan alleen toendertijd met die uitdroging)
mijn huisarts was al gesloten en heb dus de post gebeld. ze zeiden dat als het vanavond terugkomt en huij wordt suffer dat hij vanavond nog gezien moet worden.
zo zieliig hij zit er echt bij als een zielig hoopje mens is gruwelijk bleek ook.
voelt niet gloeiend heet aan maar ook zeker niet fris, denk wel verhoging.
ho nu begint de sirene te loeien. eerste keer dat hij zn mond open trekt in een uur tijd.
arm ventje heb zo met m te doen.

Beterschap voor de kleine man en blijf het goed in de gaten houden!

Liefs!

Lilypie Pregnancy tickers

Lilypie Third Birthday tickers

Ik snap niet waarom die huisartsenpost je niet meteen langs heeft laten komen. Ze kunnen in zijn dossier zien dat hij vaker zo ziek is en dat ze er dan maar niet achter komen wat er precies aan de hand is, dus lijkt me alle reden om meteen in actie te komen met zo’n medisch verleden. Zucht…

Alle beterschap voor de kleine man! En alle sterkte voor jullie.

Groetekes, Sje

ik weet het sje, maar ik wilde persoonlijk ook even een paracetamol afwachten juist omdat hij al zovaak naar het ziekenhuis heeft gemoeten. Hij heeft daar echt wat aan over gehouden dat merk ik aan alles. iemand in een witte jas dan is het vaak al: ohnee mama!
en ik voel wel aan of het echt noodzaak is.
enfin de pcm slaat redelijk goed aan hij is weer spraakzaam.
hij heeft gek genoeg tot nu toe geen benauwde aanval meer gehad ik denk dat die dubbele dosis die ze hadden aangeraden wel gewerkt had (ik had vanmiddag mijn eigen huisarts ook gesproken voordat hij dicht ging en ik de post belde) maar toch odat ik zo geschrokken was had ik voor de zekerheid de post gebeld. maar geloof me als het weer terug komt ga ik zoiezo.
hij is nu (ongeveer een uur na de pcm) minder suf en hij at zn toetje ook helemaal op.
ik wilde die snotzuiger eigenlijk gebruiken…maar ik durf niet zo goed omdat ik niet weet of hij last van zn oren heeft. want ik weet niet of je het dan mag gebruiken?? weet jij dat? maar hij blijft leeglopen. hij vind het ook eng want de bellen schieten echt uit zijn neus en dan kijkt hij zo “scheel” naar onder en je ziet hem dan ook echt bang worden zovan: heee wat is dat nou dat is eng ik wil dat niehieeet!
zo doet ie dan ook gerum…
heb hem net lekker ingesmeerd met luuf en hij lag echt gespreid met zn armpjes op zn bedje. en helemaal te chillen superlief…
ik ga nu maar is proberen zijn tanden te poetsen. vanochtend lukte dat niet omdat hij natuurlijk geen adem door zijn neus kan halen. en dan doet hij dat via zn mond heel “paniekerig” gevolg: tandpasta in zn keel. en dat moet ie niet… zucht papa komt zo thuis mag hij me mooi helpen die neusspray erin te krijgen en dan hopen dat het slijm wat slinkt.

Geen idee over die snotzuiger. Ik heb die dingen nooit gebruikt.
Je zou voor elkaar moeten krijgen dat-ie een paar keer flink niest. Dan wordt de neus op een wat natuurlijkere manier leeggemaakt.

Groetekes, Sje

Leg in elk geval een opengesneden ui op zijn kamer. Dat maakt de luchtwegen ook vrij. Wel zo wegleggen dat-ie er niet bij kan anders heeft-ie morgen diarree!

Groetekes, Sje

hahahaha ik lachte me rot om je laatste opmerking, haha en dan bang zijn dat hij weer buikgriep heeft
even zonder gein…
hij heeft nog een luuf masage gehad
en neusspray erin gedaan. Papa zei dat hij die snotzuiger niet nodig vond omdat het er zo wel uit zou lopen als hij slaapt na die neusspray.
Ik had hem op zijn rug neergelegd en hij riep een paar minuten later of hij nog een slokje water mocht omdat hij zo aan het hoesten was (dat laatste zei hij niet maar dat hoorde ik en ja dan lijkt me logisch dat dat de rede was) en zei dat hij als een baby wilde liggen pff haha. hij bedoelde op zijn zijde ipv op zijn rug.
dus hij ging op zijn zij liggen en vroeg: mama dekentje maken.
dus ik heb hem stevig ingestopt en zo is hij gaan slapen. net gekeken en hij ligt rustig…snurkt (nog) niet.

trouwens…hij viel tijdens het luuf smeren bijna in slaap. zijn oogjes draaide ook helemaal weg. hij vind dat zo prettig want dat wordt warm en mama die rico’s rugje en borst met luuf insmeert is voor hem natuurlijk ook rustgevend.
ik heb gezegt dat als er wat is hij mama mag roepen maar dat hij wel zijn best moet doen om goed te slapen. hij zei dat dat goed was dus laten we hopen dat hij slaapt vanacht…en niet 4 keer wakker wordt en vanaf 5 uur niet meer wil slapen.
het arme schaapje

Hoe ging het vannacht? Het sneue mannetje.

Groetjes,
M

redelijk…
hij was iets voor 6 wakker en heb toen geluisterd en door de deur gekeken of hij nietuit bed was, dat was niet het geval en hij zag me niet dus ik ben even heel hard geweest en ben pas om 7 uur kwart over 7 naar binnen gelopen…
hij jengelde namelijk alleen wat
en toen heb ik gezegt dat die en die en die nog sliepen.
maar hij wilde spelen…
en hij had dorst en een snotneus van hier tot tokio
dus toen heb ik een flesje water langs zijn bed gezet op dat kunststof tafeltje wat aan zn bedje vast zit
en heb ik zn Kussen tegen de rand gelegd met extra ondersteuning en hem een boekje gegeven.
heb gezegt dat mama wat slaap moet inhalen,
vond hij oke…
en om 8 uur heb ik hem eruit gehaald ofja
hij was er zelf al uit gegaan en had gespeeld met blokken en zn telefoon en zn slaapzak half uitgetrokken
hij is nog wel heel moe enzo en hoest en niest. maar nog geen benauwdheid gehad sinds gisteravond.

Dat klinkt niet heel slecht, toch? Hopelijk wordt vandaag een beetje een goede dag.

Groetjes,
M

nee zeker niet mriek die luuf en pcm had zn werk gedaan op het niet lekker voelen en de puffer voor de benauwdheid. nu had hij rond 10 uur vanochtend 38,4 dus ik ben nu wel even goed aan het opletten. 39 of hoger dan ga ik toch bellen. Hij is ook wat moe nu. maar elke keer net op het randje dat ik twijfel van: w4l of niet bellen.
zeker omdat ik snel bezorgd ben weeg ik het goed af of het echt nodig is of niet…en nu weet ik dat ik het nog af kan wachten want koorts moet ook zijn werk kunnen doen. heb hem 10 minuten mee naar buiten genomen zodat zn neus wat los komt. en toen wilde hij alwer opgetilt worden omdat hij zo moe was zei hij. maar al bij al… bel ik toch bij 39 of hoger want met zijn bronchitus vind ik dat toch wel belangrijk.