UPDATE Het gaat beter!

Hoe is het nu? En ach, bellen kan altijd toch? Ze zeggen altijd: bij twijfel, niet doen. Maar in het geval van je kind vind ik dat niet opgaan

Groetjes,
M

Lilypie Third Birthday tickers

pff het gaat moeizaam zn temp was een uur geleden 38,1 maar hij huilt ALLEEN maar… jengelen en dingen doen die niet mogen. zn neus loopt leeg als een kapotte waterleiding. blijft gutsen.
hij hoest ook heel veel nu en heb net even van vsm die kindival of hoe heet dat, tegen het hoesten…gekocht. ook zn neus een keer gespoeld met die spray. en ben gestopt met melk geven nu want daardoor wordt het slijm dikker of het wordt erger meende ik te weten.

Lastig zeg. Ga je nog bellen?

Groetjes,
M

ik weet t nog niet hij speelt nog wel nu maar hij heeft niets gegeten en zegt dat hij pijn heeft bij zn hoofd ofja hij aait daaroverheen maar hij eet wel koude dingen dus geen warm eten.

Slaapt 'ie inmiddels?

Groetjes,
M

ja hij slaapt maar temperatuur opnemen en een pcm inbrengen was dramatisch
zo gauw ik zn beentjes vatpak begint hij te krijsen en te tieren. hij zei dat zn beentjes pijn deden en zn buikje ook.
dus ik vermoed dat hij een griep heeft met welliswaar niet zo’n hoge koorts maar het gevoel van slapte en die pijnlijke spieren overal dat zegt in mijn ogen genoeg.
gek genoeg is de hele dag zijn temp tussen de 38,1 en 38,5 geweest dus niet later en niet hoger. terwijl je normaal gezien bij koorts toch wel verschil ziet in ochtend en avond.
neusspray gebruiken is overigens ook big drama en zn neus snuiten wil hij ook niet.
ik heb hem dus maar met luuf ingesmeerd en een ui verstopt achter/onder zijn bed.
maar ook nu tijdens het luuf smeren viel hij in bijna in slaap en toen ik hem recht legde en instopte hoefde hij niet eens een verhaaltje te horen. hij zei: iek ga sgapen… (slapen dan he haha)
en zn ogen draaide weg en ik heb hem gewoon in slaap zien vallen.
heb echt enorm met hem te doen.

Hoe ging het vannacht? Klinkt inderdaad als een griepvirus.

Groetjes,
M

niet goed, we hadden bezoek s’avonds en gingen pas om half 1slapen. vanaf 3 uur was het hommeles. huilen huilen en nog is huilen.
hij viel wel vrijwel meteen in slaap na het troosten maar nog geen uur later was het weer zover.
om kwart voor 6 wilde hij niet meer slapen dus heb hem laten jengelen en gaf hem een boekje.

Inge troost je hier nog zo’n schaapie. Begon gister in de loop van de dag, toen mijn moeder er was gaf ze vol over. Mervin was jarig maar Morgan had alle aandacht. Inderdaad geen hoge koorts maar wel onrustig vanacht. Ze houd nu wel alles binnen maar ze klaagt dat alles pijn doet. Dus een goeie griep inderdaad. Ze slaapt nu met een pcm tegen de spierpijn.

Groetjes,

Michèle

beterschap michele, wat naar dat ze ziek werd op mer zn verjaardag. gerum!
hoe gaat het nu met haar?
de nacht is hier echt niet goed geweest ondanks dat hij pcm had gekregen
ik mag hem nu niet eens meer verschonen hij gilt dan alles bij elkaar.
ik begrijp er echt niks van! hij doet zo raar! roept BENEN PIJN!!! dus ik even gecontrolleerd door middel van een beetje knietjes buigen en zachtjes in zn beentjes te drukken of hij misschien tijdens de nacht gevallen was (ja dat was ook zo hij lag op de grond) maar of hij daardoor misschien een kneuzing ofzo had. maar huij loopt verders wel gewoon rond zonder mank te lopen dus dat is het ook niet.

Sneu hoor, ik hoop dat Rico én Morgan zich snel beter voelen!

Groetjes,
M

jeetje hij slaapt nu gewoon! dit - is - raar!

Dan is 'ie echt ziek, Inge

Groetjes,
M

haha goh
terwijl hij vanochtend geen koorts had (wel verhoging 37,9)
jeetje zeg stta hier van te kijken hoelang is het geleden? 'n maand???

Zou het kunnen zijn dat je hem niet meer mag verschonen omdat zijn plassertje pijnlijk is? Dat-ie een urineweginfectie heeft bijv.

Wat pijn aan de benen betreft, dat zou ook groeipijn kunnen zijn maar dan zou je dat ook moeten merken aan het lopen.

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 20 Feb 2011 14:56:58

het is vanmiddag heel erg dramatisch geworden
ik zei toch dat hij sliep? nou half uur later werd hij krijsent wakker
hij rolde letterlijk over de vloer en kon niet meer lopen van de pijn
ik schrok me rot en ik huilde echt met hem mee want jee je had hem moeten zien.
hij wreef heel hard over zijn linkerhelft van zijn hoofdje en schreeuwde heel hardL mamaaaaa pijn!!!
en hih heeft dus anderhalf uur aan 1 stuk door gekrijst gehuild gepiept omdat er gewoon geen geluid meer uitkwam van het huilen.
ik papa gebeld hij meteen naar huis gekomen
wij spoedpost gebeld en konden een half uur later terecht.
wat zie je dan; rico werd in de auto stil en was in het ziekenhuis zowaar vrolijk toen hij andere kinderen zag.
ik keek papa aan van: tjee… hadden we net zo goed af kunnen wachten maar goed we wilden hem toch laten zien.
zijn linker oor was niet goed. een middenoorontsteking en zn trommelvlies was ook flink rood. ook liep het door naar buiten.
idd die benen konden groeipijn zijn. hij had niets aan zijn plassertje ofja niet dat we konden zien. hij heeft een ontstekingsremmer voorgeschreven wat tevens een pijnstiller is omdat ik geen pcm bij m naar binnen krijg en ik ga het niet onder grote paniek inbrengen want ja nouja dat is gewoon niet normaal als je dat toch doet dan toch? dus hij heeft het nu in een drankvorm.
als het morgen niet beter is moeten we terug naar de dokter.

Schrikken zeg! Fijn dat jullie direct terecht konden. Dus een oorontsteking? Hopelijk slaan de medicijnen snel aan en hoeven jullie niet terug. Knuffel voor Rico en voor jullie, voor de schrik!

Groetjes,
M

ja een middenoorontsteking en ook bij zn trommelvlies was het flink geirriteerd en de ontsteking liep richting buiten ofzo want zn oor achter en bovenop was ook gigantisch rood. had er nog niet eens zo opgelet voorheen.
en die pijn in zijn benen kan door groeipijn komen en dat hij zo scheef liep en rolde en deed… ja door een oorontsteking (midden tot trommelvlies) kan je evenwichtsorgaan verstoord raken. vandaar ook dat hij de laatste dagen zovaak viel en overal tegenaan liep
zn benen zagen er bijna uit als een paddenstoel (scheenbenen) (ja overdrijven is ook een vak maar ik weet even niet hoe ik het anders moet benoemen. ik bedoel dan ook de structuur pff gaat lekker inge)van het stoten tegen de tafels/kozijnen/stoelen/ en vallen oip de grond.

Gewijzigd door - MamavanRico op 20 Feb 2011 18:00:08

Hier ook pijn pijn pijn roepen maar ze had spierpijn en buikpijn. Dat laatste hebben we ook gemerkt want ze heeft zich 3 keer helemaal ondergescheten. Leek wel pindasaus. Vanavond heeft ze soep meegegeten. Pappa heeft hem helemaal vers gemaakt dus ze heeft weer voedingsstoffen binnen en in de loop van de dag heeft ze van allerlei stukjes fruit gegeten. Ze is ook een stuk spraakzamer weer en wandeld rond. Maar men oh men ik weet niet wat erger is een zieken man of een herstellende opeuter

Morgen is pappa zo ie zo thuis en als het moet blijf ik dinsdag thuis. Maar ik denk dat het wel losloopt.

Sneu dat Rico zo’n pijn had, helpen de medicijnen al een beetje inge??

Groetjes,

Michèle

ja hij is lekker rustig nu en hij eet JA HIJ EET:-d
ik had geen tijd meer om te koken dus heb een maaltijd salade ceasar uitgehaald heb de pasta verwarmd met blueband finesse en daar die kipreepjes ingegooit en wat wortels.
en de salade opgemaakt… en ja het was weinig wat er was papa moest weer door met klussen. dus heb met rico gegeten.
ik heb veeelste weinig gehad en rico een bord vol. hij is nu nog aan het happen trouwens lekker voor de tv, ach wat het is zondag ik vond het belangrijk dat rico meer had (in verhouding had ik mee rmaar je snapt me wel) dan ikzelf.
dus eet zo nog wel een boterham met nutella