Uiteen


#41
quote:
Ja, dat van die hormonen, daar is wel iets van natuurlijk Maar daar praat je zijn gedrag natuurlijk niet mee goed hé, alleen het mijne

Zijn gedrag probeer ik zeker niet goed te praten,
want dat is niet normaal.

En jouw gedrag… Het is goed verklaarbaar,
maar ik hoop echt dat je niet té overhaast te werk gaat.

quote:
Even generaliseren: mannen vinden het vaak heel beangstigend om dingen kwijt te raken, dus ik kijk er niet zo van op dat hij zegt spijt te hebben...Maar ik geloof daar zelf meestal niet zo in, een mens verandert niet. Wij weten natuurlijk niet precies watvoor man je hebt en wat hij deed, maar ik zeg het gewoon in het algemeen. Meestal vallen ze weer terug in hetzelfde gedrag...

Ik sluit me verder aan bij Sandra’s advies!

Groetjes Rainbow


Gelukkig ben ik niet de enige die kan generaliseren

Maar Sophie zegt eerder dat het fout ging toen ze zwanger was
van hun derde kindje.
Kan het zijn dat hij er eigenlijk nog niet aan toe was?
Ik begrijp er in elk geval uit dat hij niet altijd al zo’n ‘probleemgeval’ was.

Daarnaast: net 5 jaar getrouwd. Een tijd die bekend staat
als een fijne periode. Het leuke van het begin is er af zeg maar.

Dan ook nog een flinke verbouwing in huis, staat ook garant voor
de nodige irritaties.

Al met al snap ik heel goed dat het niet lekker gaat.

Nogmaals: Kop op! en Sterkte!!

M.


#42
quote:

Zijn gedrag probeer ik zeker niet goed te praten,
want dat is niet normaal.

En jouw gedrag… Het is goed verklaarbaar,
maar ik hoop echt dat je niet té overhaast te werk gaat.

Gelukkig ben ik niet de enige die kan generaliseren

Maar Sophie zegt eerder dat het fout ging toen ze zwanger was
van hun derde kindje.
Kan het zijn dat hij er eigenlijk nog niet aan toe was?
Ik begrijp er in elk geval uit dat hij niet altijd al zo’n ‘probleemgeval’ was.

Daarnaast: net 5 jaar getrouwd. Een tijd die bekend staat
als een fijne periode. Het leuke van het begin is er af zeg maar.

Dan ook nog een flinke verbouwing in huis, staat ook garant voor
de nodige irritaties.

Al met al snap ik heel goed dat het niet lekker gaat.

Nogmaals: Kop op! en Sterkte!!

M.


Ik ben zeker niet van zin om overhaast te werk te gaan. Heb de scheiding ook nog niet ingezet ofzo. Ik ben nu rustig over alles aan het nadenken.
Wat je zegt over dat hij niet klaar was voor een derde, dat klopt ergens wel. Hij wilde eigenlijk geen derde kindje, terwijl ik nog héél graag een kindje wilde. Maar na een half jaar hopen dat hij toch zou willen, had ik me er uiteindelijk bij neergelegd dat het niet meer ging gebeuren. Ik had er ook niet meer naar gevraagd of erover gesproken.
Intussen gingen de verbouwingen verder en toen we de verbouwing van de benedenverdieping aan het bespreken waren, kwam er plots uit z’n mond: en als we dan nog plaats hebben voor een kindje, dan kunnen we er nog eentje maken.
Ik was natuurlijk blij en we hebben er dan ook nog eentje gemaakt. Maar achteraf bekeken, denk ik dat hij dat mssch toch voor mij heeft gedaan. En dat hij zelf er geen behoefte meer aan had en er dus niet voor 100 procent achter stond.

Maar daardoor begonnen bij mij dus de frustraties. Toen ik hem vertelde dat ik zwanger was, sprong hij geen gat in de lucht, zoals je normaal zou doen. Doorheen heel de zwangerschap heeft hij niet één keer gevraagd aan mij hoe ik me voelde en of alles in orde was met de baby. Dus vertelde ik er ook zelf niet over. Ik heb mijn negen maand zwangerschap gedeeld met mijn familie, vrienden en collega’s, maar niet met mijn man. Het deed me echt pijn dat mijn collega’s elke dag vroegen hoe het met mij ging en na elke afspraak bij de gynaecoloog een update vroegen, terwijl mijn man niks vroeg en zelfs geen enkele echo gezien heeft!

Maar ik hield vast aan de gedachte dat het wel zou veranderen als Fleur geboren was. Maar dat deed het natuurlijk niet.

Voor de rest heb ik ook nagedacht hoe het komt dat we zo uit mekaar gegroeid zijn en ik moet eerlijk zeggen dat hem niet alleen schuld treft.
We zijn verhuisd toen ik hoogzwanger was van Noa en toen dus ook beginnen verbouwen. Verbouwen met een baby in huis zorgt al voor frustraties, want er is altijd stof en vuiligheid, terwijl ik altijd wilde dat alles netjes was.
Toen ik terug aan het werk ging, ondervond ik hoe weinig tijd je hebt voor alles. Ik werk 40 uren per week en om dan op m’n eentje het huishouden te doen, dat is echt veel. M’n man werkte toen nog in de bouwsector en maakte ook lange dagen. Dikwijls ook nog in het weekend. We moesten ook spaarzaam zijn, want we zijn tenslotte aan het verbouwen. Leuke dingen doen samen, dat schiet er dan gewoon over. We hebben drie jaar lang alleen samen onze huwelijksverjaardag gevierd en voor de rest eigenlijk nauwelijks samen tijd doorgebracht.
Ik werk ook in ploegen, dus de ene week werk ik tot 22u en dan slaapt m’n man al als ik thuiskom, want hij moet er om 4u uit voor z’n werk. Dan zie je mekaar een hele week niet. Het enige contact dat we dan hadden was een telefoontje op de middag, om te zeggen waar en wanneer hij de kinderen moet ophalen.
Een paar maand geleden had ik er al genoeg van en toen is hij meer z’n best gaan doen wat de kinderen betreft. Dus in het weekend trokken we er altijd op uit met de kinderen. Maar we zijn eigenlijk helemaal vergeten van tijd voor onszelf te maken, zonder de kinderen.
Dus achteraf bekeken, hadden we het allemaal wel beter kunnen doen…


#43

Zo te lezen hebben jullie er ook niet echt over gepraat of zie ik dat verkeerd? Ik moet zeggen dat ik zelf een behoorlijke flapuit ben en zeker tegenover mijn vriend. Als het mij niet zint. zegt ik het echt wel en laat ik het niet doorsudderen. Kan het niet helpen dat je voor hem op papier zet wat je voelt (of niet meer voelt)? Dan hoef je niet direct de confrontatie aan te gaan en hebben jullie beide tijd om er over na te denken.

Veel succes met alles.

Groetjes Natasja



#44

Zo te lezen hebben jullie er ook niet echt over gepraat of zie ik dat verkeerd? Ik moet zeggen dat ik zelf een behoorlijke flapuit ben en zeker tegenover mijn vriend. Als het mij niet zint. zegt ik het echt wel en laat ik het niet doorsudderen. Kan het niet helpen dat je voor hem op papier zet wat je voelt (of niet meer voelt)? Dan hoef je niet direct de confrontatie aan te gaan en hebben jullie beide tijd om er over na te denken.

Veel succes met alles.

Groetjes Natasja



#45

Zo te horen hebben jullie beiden niet veel moeite voor elkaar gedaan en ja, dan is het logisch dat het mis gaat. Sommige keuzes die jullie hebben gemaakt hebben het er zeker niet makkelijker op gemaakt. Maar dat is verleden tijd en doe je niks meer aan.
Waar jullie nu beiden goed over na moeten denken is OF je met elkaar verder wil en zo ja HOE? Schrijf allebei op een a4tje wat je graag anders zou willen zien. Wat de ergernissen zijn en hoe dit opgelost kan worden. Laat dit dan aan elkaar lezen en zeggen jullie beiden okee daar ga ik mijn best voor doen, dan kunnen jullie het nog eens proberen. Zegt 1 van beide ja doei dat ga ik niet veranderen, dan is het afgelopen.
Denk ook heel goed om de kinderen in deze situatie. Wat is voor hun het beste?

Als ik heel eerlijk ben, ik vind het van je man absoluut niet netjes hoe hij heeft gereageerd op het zwanger zijn en hoe hij is omgegaan met het hele zwanger zijn. Maar persoonlijk had ik hem er wel zo veel mogelijk bij betrokken en hem zo veel mogelijk verteld. Hier zal iedereen anders over denken, maar dan heb jij in ieder geval wel alles geprobeerd en dat kan je nu niet zeggen. En misschien had je zo juist zijn interesse kunnen wekken. Nu is er meteen al een afstand gekomen tussen hem en Fleur. Daarnaast zou ik zelf absoluut niet zwanger willen zijn/worden als ik niet 100% zeker weet dat mijn vriend ook dolenthousiast zal zijn en het heel graag wil. Ook al zou ik 3 kinderen willen en hij niet, dan zou ik me daar bij neerleggen. Dat is niet makkelijk maar wel beter dan je relatie op het spel te zetten…
Ik bedoel dit absoluut niet aanvallend he, maar aan jouw verhaal te lezen hebben jullie (zoals je zelf ook al aangeeft) allebei schuld aan dat het niet goed gaat.

Groetjes


#46

och wijfie heel veel sterkte!
Waarom je dat voelt terwijl je geen gevoel meer voor m hebt… ten eerste, weet je wel heel zeker dat je echt geen gevoelens meer voor hem hebt? en dat het niet een gigantisch grote dip is?
ten 2e, als dat nietmeer het geval is… dan is het nog logisch, maar ik denk dat het dan puur “de gewoonte” en “gewenning” is om samen te zijn en niet apart.
Je bent ineens alleen en dat voelt natuurlijk heel erg klote, ook al heb jij die stap gezet! dat maakt het niet minder moeilijk, daarbij denk ik dat je je ook rot voelt tegenover je kinderen. en dat het een combinatie is van gevoelens die jou verdrietig maken, niet zo zeer dat et om hem zelf gaat.
Neem je tijd meid, want echt, die heb je ook nodig hierin. alles gaat anders worden, dat is zwaar… maar wel de realiteit, laat je hoofd niet hangen meisie, de tijd dat het moeilijk is zal wel even kunnen duren, maar denk dat je er beter mee om kunt gaan tegen de tijd dat jullie apart wonen (eerste tijd ook nog niet want dan voelt het WEER even zoals nu) maar dan wen je makkelijker aan de nieuwe situatie… nu blijf je een beetje in een circel hangen.
nogmaals sterkte!


#47

Ik sluit me aan bij de bovenstaande 3 reactie.

Oeps, zitten we hier nu toch een vorm van relatietherapie te doen?

Het doet mij pijn te lezen hoe hij jouw laatste zwangerschap heeft beleefd.
Of eigenlijk: niet heeft meegemaakt.
Ik zou dat niet kunnen.
(Maar goed, hier in huis ben ik degene die al begonnen is over een
eventuele derde…)
Ik snap jouw afhouden en niet informeren in die periode heel goed,
maar het is wel jammer dat je hem er niet bij betrokken hebt.

Je schrijft zelf al dat er de afgelopen tijd (jaren) té veel op
jullie bordje lag, en jullie té weinig tijd aan elkaar hebben besteed.
Tel daar inderdaad de gewenning van het samenzijn bij op, en de bom barst.

Ik denk, en hoop, dat jullie situatie eigenlijk best wel te redden is.
Eerst een bezinningsperiode, allebei alles op een rij zetten.
Dan de confrontatie, overleg, samenkomen, en dat mag best hard tegen hard gaan.
En daarna samen rust nemen, laat de boel dan maar de boel.

M.


#48

Het Goede Doel - “Alles geprobeerd”

Ik heb geen afscheid durven nemen
Want afscheid nemen dat doet pijn
Ik wilde je niet echt verlaten
Maar even op mezelf zijn
Om na te kunnen denken, uit te zoeken, bij te tanken
En om te ontdekken of ik nog van je hou

Hoewel ik steeds aan je moest denken
Ben ik toch bij je weggegaan
’k Had geen behoefte aan een ander
Maar 'k wou alleen bij jou vandaan
Om na te kunnen denken, uit te zoeken, bij te tanken
En om te ontdekken of ik je missen zou

refr.:
Alles geprobeerd om jou maar te vergeten
Overal geweest en ik sliep met iedereen
Nooit geaccepteerd dat ik steeds heb geweten
Van jou hou ik het meest, ik kan er niet omheen
Zonder jou ben ik alleen

Ik wil weer dag en nacht bij jou zijn
Ik ben nu alle twijfels kwijt
Ik ben wat langer weggebleven
Maar ik gebruikte al die tijd
Om na te kunnen denken, uit te zoeken, bij te tanken
En om te ontdekken hoeveel ik van je hou

refr.

Ik wou je niet verlaten
Ik sloeg niet op de vlucht
Ik had alleen behoefte
Aan wat frisse lucht…

http://home.planet.nl/~mjw74/het_goede_doel-alles_geprobeerd.mp3

M.

Gewijzigd door - MarselenDiana op 14 Jul 2012 22:09:24


#49

Mooi Marsel!

Groetjes


#50

mooi lied. En ik denk wel dat het op de situatie van toepassing is.
Gisteren heeft hij een lijst binnengebracht met dingen die hij denkt dat moeten veranderen en er stond al wel wat op dat ik ook belangrijk vind. zoals tijd met elkaar doorbrengen, ook zonder de kinderen.
Nu ga ik mijn lijst afgeven en hoor ik wel wat hij er van vindt…


#51

ik vind zelf altijd wel, als je gevoel echt weg is, is het gewoon weg, maar omdat je toch een gezin hebt, het zou zomaar kunnen door een paar foefjes dat je elkaar weer “vind” ik ben van mening dat als er kleine kids in het spel zijn je alles maar dan ook ALLES geprobeerd moet hebben voordat je er definitief een streep onder zet. mocht dat “alles” niet lukken, dan doe je er idd goed aan er echt een streep onder te zetten maar meisie probeer het eerst is duidelijk te krijgen voor jezelf… wil je dit echt??
die lijst is een goed begin. relatie therapie vind ik sowieso een hele goede, hopelijk komt er een oplossing waar jullie je beide goed in voelen.


#52

Hoi Sophie,

wat een uitermate vervelende situatie, waarin jullie verkeren.

Misschien is het idd wel goed dat jullie eerst allebei een lijst maken, of bespreken wat jullie veranderd zouden willen.

MEt zijn tweeen er tussen uit gaan is ook een goede, of iig een avond met jullie 2 wat leuks gaan doen. Lekker hapje eten, filmpje , of wat anders natuurlijk .

Merk bij ons ook hoor sinds de kinderen we veel te weinig met elkaar wat doen. Kinderen staan op nummer 1, we vergeten soms onszelf.

Wil jullie iig hele veel succes wensen, als jullie nog hele veel om elkaar geven, zou ik niet zomaar opgeven, maar er voor gaan!
groetjes, mama van 2 kids


#53

Goed van je dat jullie die lijsten hebben gemaakt! Ik hoop echt voor je dat hij ook wil veranderen en dat hij daar dan ook zijn stinkende best voor gaat doen Nogmaals heel veel sterkte en we horen het wel.

Groetjes


#54

Hij heeft intussen mijn lijst gekregen en was akkoord met alles wat er op stond. Maar ik denk dat ik eender wat op de lijst had kunnen zetten en dat hij echt met àlles akkoord zou gaan. Hij is er echt wel ondersteboven van dat we weg zijn. Hij is al elke dag langsgeweest om de kinderen even te zien. En toen ik even langs huis ging om wat spullen te halen, zag ik dat echt héél het huis opgeruimd en gekuist was. En dat zal hem echt wel wat tijd gekost hebben want in Noa haar kamer was echt een bom ontploft zeg maar…
Hij heeft me ook gebeld om tevragen hoe hij de wasmachine moest gebruiken


#55
quote:
Hij heeft intussen mijn lijst gekregen en was akkoord met alles wat er op stond. Maar ik denk dat ik eender wat op de lijst had kunnen zetten en dat hij echt met àlles akkoord zou gaan. Hij is er echt wel ondersteboven van dat we weg zijn. Hij is al elke dag langsgeweest om de kinderen even te zien. En toen ik even langs huis ging om wat spullen te halen, zag ik dat echt héél het huis opgeruimd en gekuist was. En dat zal hem echt wel wat tijd gekost hebben want in Noa haar kamer was echt een bom ontploft zeg maar... Hij heeft me ook gebeld om tevragen hoe hij de wasmachine moest gebruiken


Toch wel lief van hem!

M.


#56

Ja… Hij stuurde gisteren ook een sms om te zeggen hoe hard hij me miste.
Ik heb een paar zaterdagen uitgetrokken nu, om samen dingen te doen, zonder de kinderen. Om mekaar terug te leren kennen zeg maar. En dan zullen we wel zien. Als daaruit blijkt dat mijn gevoelens voor hem niet helemaal weg zijn en ze toch terug kunnen komen én hij echt aan zichzelf wil werken, wil ik het mssch nog wel een kans geven.


#57

Moedig dat je jullie relatie een nieuwe kans wilt geven. Hou je ons op de hoogte?

Groetekes, Sje


#58

Spannend meid…

Groetjes,
M

“Ik zou graag de ideale moeder zijn, maar ik heb het te druk met het opvoeden van m’n kind”


#59

Ik houd jullie zeker op de hoogte. Het is idd spannend,want samen met ons tweetjes iets gaan doen, met de sfeer die nu tussen ons hangt… Het zal niet gemakkelijk zijn. Daarom heb ik voor de eerste afspraak iets leuks gekozen, zodat we toch wat plezier kunnen maken samen hopelijk…
Weet niet of iemand er al geweest is? We gaan naar Tikibad. Vrienden van mij gaan er regelmatig naartoe, maar wij zijn nog nooit geweest.


#60

Goed plan om iets te kiezen waar je vrijwel zeker plezier gaat hebben. Eerst de spanning er maar eens af halen en dan komen er vast nog wel momenten die jullie goed kunnen gebruiken om te praten over hoe nu verder.

Groetekes, Sje