Het is zover, we zijn uit mekaar… Na een jaar ongelukkig te zijn, heb ik dan toch de stap gezet. Alleen… ik ben nu ook niet gelukkig. Ik dacht dat ik opgelucht zou zijn, maar integendeel, ben al dagen aan het huilen. Als ik nog maar denk aan dat hij binnen een tijdje met iemand anders over straat loopt, word ik gewoon misselijk. Terwijl ik zelf niet eens meer met hem over straat wil lopen!
Ik snap mezelf helemaal niet op deze moment.
Misschien ben ik wel zo in de war omdat we nog steeds samenwonen. Voor de kinderen is dat het meest praktisch, maar het is echt niet gemakkelijk. Nu we uiteen zijn, vind ik hem nog irritanter dan ervoor, want nu kan hij met alles z’n zin doen en heb ik niks meer te zeggen natuurlijk…
Komt nog erbij dat bijna niemand weet dat we uit mekaar zijn. Alleen een vriend van mij weet het en m’n ex z’n familie. Voor de rest voel ik me nog niet klaar om mensen in te lichten. Ook omdat ze totaal niks hebben zien aankomen, daar ben ik zeker van.
Pff, moeilijk hoor. Want ik betrap me er soms op dat ik denk dat het mssch toch nog terug goed komt. Terwijl ik niet eens meer gevoelens heb voor hem! Waarom zou ik dan zelfs nog willen dat het goed komt?