Uit elkaar

quote:
Heyhey, Had van de week die man van het huisje gesproken, per telefoon. Hij zei iets wat me erg deed schrikken, namelijk dat ie andere mensen voor het huis had gevonden, die wilden 100 euro meer betalen dan ik. Hij had zelfs al een huurcontract voor ze opgesteld, dit was alleen nog niet ondertekend. Heb hem toen even gewezen op het feit dat ie mij had toegezegd dat ik in het huisje kon, en hem mijn situatie nog eens uit de doeken gedaan. Na de toezegging dat ik 650 zou gaan betalen in plaats van 600, ging ie akkoord. Dus het huisje is er nog steeds voor me, gelukkig. Moet er niet aan denken om hier nog een paar maanden te zitten. Dat is een deprimerende gedachte zeg...

Een mondelinge overeenkomst is rechtsgeldig he en gezien hij jou en je vader hetzelfde gezegd heeft over de prijs heb je een getuige en is dat bindend voor de wet. Weet dat jij allang blij bent dat je een stekkie hebt, maar 50 euries een hoop geld. Bel je vader anders even want best kans dat ie niemand had maar dat ie nu wel de prijs wat hoger gekregen heeft.

Groetjes,

Michèle

@Linda: Heb je een mailtje gestuurd, over het huurcontract… Wil je eens kijken?

@Michelle: Jah, dat was ook gelijk wat mijn vader zei. Dat ie dit gewoon zo gedaan heeft om de prijs op te krikken. Maar jah, als ik het nu op de spits ga drijven, ben ik bang dat ik straks met een onwillige vervelende huurbaas zit… Daar zit ik natuurlijk ook niet op te wachten. Dus wat is wijsheid…

Daarnaast weer goed nieuws, ik had eerder al eens verteld dat ik werkeloos was geworden doordat mijn contract niet verlengd werd… Ik heb morgenochtend een sollicitatiegesprek, in een stadje vlakbij mijn toekomstige woonplaats. Het is een baantje van 14 uur in de week, niet zo veel maar eerst meer dan zat… Bij de naschoolse kinderopvang! Kindjes tussen 4 en 12 jaar, en die worden dan tussen 3 en 6 opgevangen. Mijn opleiding sluit hier perfect op aan, heb alleen geen ervaring. Maar daar kijken ze vast door heen, als ze mij eenmaal zien willen ze geen ander meer Vlakbij de nieuwe werkplek zit een kinderopvang voor kindjes van 0 tot 4, dus als mijn moeder niet kan, kan Danique daarheen. Goed geregeld dacht ik zo.

Ja oke das ook weer waar. Kijk alleen even goed of je wel huursubsidie krijgt anders misschien iets met je huisbaas regelen voor onder de tafel anders hebben jullie er beide geen baad bij natuurlijk.

Enne dat is de juiste instelling, als ze mij gezien hebben willen ze niks anders. Zo moet je ook denken, met alles. Al is het niet altijd makkelijk.

Groetjes,

Michèle

Heb nu twee keer met de belastingdienst gebeld om zeker te weten of ik wel huurtoeslag krijg, en kreeg beide keren een zelfde antwoord. Dus ik ga ervan uit dat ik het gewoon krijg. Zo lang er op het huurcontract een bedrag aan kale huur staat, komt het goed. Bij het aanvragen hoef ik verder ook geen bewijsstukken toe te voegen, dat is alleen als er een controle komt vanuit de belastingdienst. Dus ik denk dat ik wel goed zit wat dat betreft.

Wat betreft die baan… Heb net even zitten kijken bij de CAO, maar dat wordt nog hartstikke leuk betaald ook zeg! Weet alleen niet of de bedragen in de CAO bruto of netto zijn, maar beide keren is het best zat. Ik meld me morgen wel even hoe het gesprek is gegaan.

Succes met je sollicitatie!

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Succes met je gesprek

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Oke dan is het wel goed. Enne ga uit van bruto dan kan het alleen maar meevallen

Groetjes,

Michèle

Hi!

Wat een verhaal weer

Ten eerste: Wat naar dat van die hartruis. Ik hoop echt heel erg dat het allemaal mee blijkt te vallen.

Wat goed dat je zo positief blijft. Volgens mij zit dat gewoon helemaal in je karakter, maar dat helpt je echt verder! hartstikke goed.

Wat betreft het huurcontract, had ik dezelfde gedachte als Michèle, een mondelinge overeenkomst is rechtsgeldig en eigenlijk mag hij dan niet meer achter je rug om gaan onderhandelen en de prijs opschroeven. Ik snap ook wel waarom je er nu niet meer over wilt mierenziften.

In de CAO staan brutobedragen vermeld trouwens. Ik hoop voor je dat het gaat lukken met die baan, klinkt heel leuk!

Nou, succes met alles en ik hoop dat snel met je nieuwe start kunt beginnen!

Liefs

Dat is dan weer jammer, dat het bruto is… Maar jah, dan ben ik in ieder geval af van het ww-gebeuren want als dat niet een reden is om weer aan het werk te gaan! Wat een papieren, wat een rompslomp. Het gesprek ging wel goed, ze waren positief. Er zijn 2 vacatures en ze hadden 3 kandidaten dus ben benieuwd. De groep waar de vacature voor is, is eentje die behoorlijk complex is. Veel conflictsituaties, kinderen met een achterstand. Lekkere uitdaging weer, ben ik ook wel aan toe. Ik hoor het volgende week.

Verder wachten we het gewoon af, ga vanmiddag even shoppen voor Danique haar verjaardag en zal vast de taart bestellen. Misschien kan ik wat leuke spulletjes scoren om een verjaardagsmuts te maken… En ik wil nog zo’n gefeliciteerd slinger voor voor het raam. De taart wordt er eentje met haar foto, en eentje voor haar zelf waar ze lekker mee kan dedderen. Hou mezelf wel wat bezig, en anders doet zij het wel

Oh spannend he zo’n eerste verjaardag… Morgan had ook een eigen kliedertaart… Ze vond hem wel leuk, alleen ze is niet zo gek op slagroom.

Groetjes,

Michèle

WahooW!

Hihi, mama is blij :smiley: Ze belden me net al terug van de sollicitatie!! Ik moet morgen langskomen bij weer een ander hoofd van de stichting, voor een tweede gesprek. En ze vonden het zo’n positief gesprek dat ze me gelijk wilden hebben! Hahaha!! En dan volgende week 2 dagen proefdraaien en dan een VAST contract!! Hahaha! Superdesuper zeg… Dit kon ik wel even gebruiken, zo’n opsteker! En er is zelfs kans op uitbreiding van de uren! Jaaaahahaha!

spring spring

Goed gedaan!!! Super-gefeliciteerd!

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Dat zijn de berichten…

Groetjes,

Michèle

Proficiat!!! Wat een goed nieuws!!! En wat een opluchting! Goed zeg!

Wil de pret niet bederven, maar wil je toch nog succes wensen met het onderzoek naar het hartruis.

En nu eerst feesten

Groetjes Frauk

Gefeliciteerd
Dat verdiend een taartje
Een mens krijgt wat hij verdiend Bij deze een nieuwe baan
Toppie
geniet even van het Joepie gevoel
Gr
Linda

Lilypie Second Birthday tickers

Gefeliciteerd!!!
das goed nieuws
En 3 november komt ook goed

Liefs Michelle

Grmbl… En dat is nog zacht uitgedrukt…

Ik werd vanmiddag gebeld door de verhuurder van het huis, en hij had een aantal vragen en mededelingen… Hij wilde graag weten wat ik allemaal aan het huis zou gaan doen, en nadat ik dat verteld had, zei hij dat hij dat niet goed vond. En het waren geen gekke dingen die ik ging doen, gewoon hier en daar wat sauzen, geeneens gekke kleuren oid… Gewoon normaal wit, of gebroken wit. Toen vroeg hij waar de meubels heen zouden gaan die ik niet in gebruik wilde nemen… Ik vertelde, bij mijn broer in de garage. Ook dat vond ie niet goed in verband met vocht… Grmbl!!

Ik heb het er hier over gehad, en met mijn ouders… Heb namelijk het gevoel dat ie dingen gaat verzinnen zodat ik van de huur afzie. What’s next, weet je… Eerst die huur die hij omhoog wilde doen, en nu dit weer. In overleg met Danique haar papa, en mijn ouders, heb ik besloten hem af te bellen en hem het huis aan anderen te laten verhuren. (Als dat verhaal überhaupt waar was.) Dus heb hem net afgebeld, en hij was er vrij laconiek onder, hij zei wel dat ie het niet had verwacht, maar ook dat ie het begreep. Hij deed ook geen poging om water bij de wijn te doen, het was gewoon over en uit.

Dus ik blijf nu eerst weer bij Danique haar papa, en ik kan waarschijnlijk per januari eerst bij mijn ouders in totdat mijn broer uit huis trekt. (Die heeft namelijk net een huis gekocht waar hij heel druk in bezig is.) En dan maar hopen dat de woningbouw toch wat opschiet… Of dat er een makelaar komt met een huisje.

Gedverdegedverderrie… (En grmbl, ook.)

Jeetje dat is balen zeg
Wat een Z***snor die man
Kan je hem niet vragen wat de alternatieven waren dan
Of ben je er zelf gewoon helemaal klaar mee??
Hoop dat er snel iets anders voorbij komt voor je
Gr Linn

getsss wat balen, maar kan me voorstellen dat je het afgezegd hebt.
We gaan duimen dat je snel iets nieuws vindt

Liefs Michelle

He wat een bummer, maar ja als je al op zo’n voet met je huisbaas moet beginnen is dat nooit goed natuurlijk. Wel fijn dat je ex toch nog schappelijk is. Hebbe jullie trouwens geen dingen als woondirect of zo, particuliere bemiddeling??

Groetjes,

Michèle