Uit elkaar

Ik ben er zó klaar mee… Mijn vriend en ik zijn nu ongeveer 2 jaar bij elkaar, en Danique is bijna elf maanden. Nu zullen jullie wel denken, dat ging snel! Maar we kenden elkaar al dik 10 jaar, waren ook vaker met elkaar geweest en dit keer voelde het gewoon goed. Ja, alles ging heel snel, maar als het goed voelt, waarom niet?

Tijdens de zwangerschap merkte ik al dat er dingetjes veranderden. Hij werd minder attent, zei niet meer zo vaak dat ie van me hield. Net alsof hij afstand nam. Een spontane arm om me heen of een knuffel, ook dat werd minder. Nu zijn we een poos verder, en ik sta ondertussen al een maand of 7 ingeschreven voor een eigen woning. Meneer zei dat ie niet zeker was of ie wel van me hield, of ie ooit wel van me gehouden heeft. Sinds maart ging het af en aan, af en toe hield ie wel van me, en af en toe wist ie het niet meer. We zijn bij een relatietherapeut geweest, maar na 2 keer had ie dat wel bekeken. Die man kon toch niks voor ons doen, als het gevoel weg is, dan is het weg. Zijn ouders zijn hier wezen praten, zeiden ook dat we er voor moesten gaan. Ik doe mijn best, maak de lekkerste broodbakjes voor hem klaar. Het huis is altijd spik en span. Noem al die dingetjes maar op die je voor iemand kan doen. Maar de koek is op. We hebben veel ruzie, en ruzies worden hier niet uitgesproken. Mijn vriend is namelijk niet zo’n prater. En als we het wel eens proberen, wordt de ruzie alleen maar erger in plaats van dat ie opgelost wordt.

Voor Danique vindt ik het nog het ergst, zij verdient een papa die er altijd voor haar is. En niet eentje die haar om het weekend ziet. Zij verdient een papa die haar elke avond een kusje komt geven voor het slapen gaan, eentje die met haar kan gek doen, eentje waar ze bij kan huilen als ze is gevallen. Ik kan dat natuurlijk ook allemaal wel doen, maar papa is net zo belangrijk.

Op het moment zie ik er geen uitweg in, ik zit met smart te wachten op een huisje voor onszelf. Zodat we weg kunnen van de ruzies, en de onverschillige houding van papa. Niet naar Danique toe trouwens, meer naar mij. Ik kan het niet meer opbrengen, leven met een man die (waarschijnlijk) niet meer van me houdt. Heb het lang genoeg geprobeerd. En misschien is het ook wel beter als we een poosje uit elkaar zijn, dat hoor je vaak genoeg toch? Zie er wel tegenop, moet straks zoveel dingen alleen regelen… Bijstand aanvragen, huis inrichten (waarvan!?), alleen voor Danique zorgen…

Nou, sorry, maar dit moest ik even kwijt. Kan er in mijn omgeving niet over praten, mijn ouders weten er wel van. Maar zij kunnen me ook geen tips of houvast geven. Dat kan niemand denk ik. We moeten het zelf doen. Wat ik wel weet, die kleine meid gaat voor alles. Haar geluk is alles wat telt.

He meid wat naar allemaal, maar ik kan je niet meer dan gelijk geven. Het geluk van je kind gaat voor en ouders die alleen maar ruzie maken is niks. De reden voor de kids bijelkaar blijven is een achterhaalde en jij hebt ook het recht op geluk.

En ja alles inrichten en doen is moeilijk. Ik ben ook ooit zo bij mijn ex weggegaan. Wij hadden dan heen kinderen, maar ik had zelf ook niks. Ik heb een flexibel crediet genomen en daar een en ander van gedaan. Verf gekocht in de aanbieding, meubels bij de kringloop en gekregen van mensen om me heen en zo beetje bij beetje een thuis gemaakt.

Ik weet niet of je werkt of een uitkering hebt, maar anders even kijken wat je aan subsidies en zo krijgen kan bij de gemeente. Ook als je werkt hoor want er is meer dan mensen weten vaak enne niet informeren is niks krijgen natuurlijk.

Vraag ook alle toeslagen aan die je aan kunt vragen. Krijg je niks dan krijg je niks, maar mislopen is zonde.

Verder kan ik je alleen maar heel veel sterkte wensen en ik vind het een knappe beslissing. Want hoeveel blijven toch maar niet voor de kinderen. Jij kiest in mijn ogen voor je kind. Enne misschien is latten wel wat voor jullie. Maar zorg eerst voor jullie zelf.

Groetjes,

Michèle

Wat een verschrikkelijk nieuws! Het is zo rot als je erachter moet komen dat het op dit moment niet meer werkt.

Wat zul je moe zijn. Niet alleen lichamelijk maar ook geestelijk. JE raakt helemaal op. Al die ruzies die dan blijven hangen, dat gaat jet niet in de loude kleren zitten. Ik hoop voor jullie en voor de kleine meid dat het straks weer beter gaat en jullie er samen sterker uitkomen.

Ik hoop dat je snel een huisje krijgt en je weer ‘rust’ krijgt.

Ik ben inderdaad de boer al opgegaan, heb bijna alle grote dingen al bij elkaar gesprokkeld. Het enige wat ik straks nog moet kopen is een matras voor mijn eigen bed (het ledikant krijg ik van een ex collegaatje) en een commode. Ik hoef helemaal niks mee te nemen uit dit huis, en dat wil ik ook niet. Gelukkig heb ik best wel mensen om me heen die me daarmee helpen. Dan de inrichting nog (verven en behangen etc) en alle kleine spullen, borden bestek etc. Maar daar redden we ons ook wel weer mee. Geloof dat de bijstand ook “potjes” voor dit soort gevallen heeft.

Ben sinds vorige week werkeloos geraakt, ik deed seizoenswerk dus dat zat er wel in. Heb net de ww uitkering aangevraagd, die hou ik dan maar totdat ik een huisje toegewezen krijg van de woningbouw. Zal me straks moeten oriënteren op de praktische zaken, toeslagen, uitkeringen etc aanvragen. Zullen ze me bij de bijstand ook wel mee kunnen helpen lijkt mij.

Voor nu is het wachten en proberen het uit te zingen zonder al te veel ruzie. Dat is voor die kleine ook niks, om steeds in zo’n gespannen sfeertje te zitten. Het enige waar ik dan nog wel over in zit… Wat nou als ik voor haar verjaardag een huisje krijg? Hoe moet ik dan gezellig haar verjaardag gaan zitten vieren…? Tijd zal het leren.

Jeetje meid toch… Ik weet niet wat ik zeggen moet.
Ik zit echt met tranen in mijn ogen je verhaal te lezen en vooral dat stukje wat voor vader jijb elangrijk vind voor je lieve meisje.
jeetje meid wat een K**zooi! ik heb er geen woorden voor. Vind het zo ontzettend rot voor je! en voor danique natuurlijk.

Ik denk helemaal niet dat dingen te snel zijn gegaan, ik denk eerder: wat een L** dat hij het nu bekeken heeft.
ik… meisie toch.
ik zou echt graag even een arm om je heen slaan en even knuffelen.
ik zou je graag willen helpen ik weet alleen niet hoe.
weet dat we er voor je zijn. als je je verhaal wil doen kan dat ALTIJD! hopelijk helpen je ouders je goed vooruit, misschien kun je daar een paar nachtjes slapen met Danique.
Je bent sterk vergeet dat niet! en wat ik al zei… praat als dat nodig is!

Oh meissie wat een ellende! En wat dapper dat je de stap hebt genomen om te vertrekken zodra het kan. Alle liefs en sterkte de komende periode en zodra je samen met Danique in een ander huisje woont: lekker genieten van de rust en het feit dat er geen ruzies meer zijn.

Groetekes, Sje

Het is ook kut allemaal, en ik zit er ook helemaal doorheen. Vooral geestelijk, het is voornamelijk de automatische piloot die het werk op het moment doet. Voor mijn meiske. We redden het wel, ben niet zo iemand die gauw bij de pakken neer zit. Maar soms wordt het gewoon allemaal even te veel en zo’n moment heb ik nu. Dan weet ik niet hoe ik het allemaal weer op een rijtje moet krijgen.

Soms denk ik bij mezelf, ik had het kunnen weten. Ik had kunnen weten dat het zo zou gaan. Hij heeft namelijk nog een dochter, eentje in de pubertijd. Ook haar liet ie alleen bij haar moeder achter toen ze nog maar net een jaar was. Nu zat daar wel een andere reden achter, de moeder had het ernaar gemaakt… Maar toch, het speelt wel door mijn hoofd.

Tja, wat speelt er op het moment niet door mijn hoofd, het loopt zo’n beetje over. Rust zou inderdaad niet verkeerd zijn. Maar een paar dagen naar mijn ouders is ook geen optie, die hebben geen ruimte voor ons. Vriendinnen ook niet, en ergens wil ik dat ook niet. Heb al gedacht om anders maar een poos in zo’n bungalowpark te gaan wonen, totdat we een huisje hebben. Maar dat is ook weer vrij prijzig. Ben bang dat ik het hier toch nog even moet uithouden.

Gelukkig gaat het nu aardig vlot bij de woningbouw. Ze werken hier met wachtlijsten, ik begon een dik half jaar geleden op nr 81, en sta nu op 12. Heb goede hoop.

lieve schat toch,
je MAG je klote voelen dat is het toch ook??
ik zou zeggen kom gezellig bij ons wonen totdat je een huis hebt ook leuk voor rico

Dat alles nu automatisch gaat is heel normaal, je moet wel.
Verbazingwekkend wat voor overlevingskracht een mens heeft als het echt moet he? Je komt hier echt doorheen, hoe moeilijk dat nu ook is. Op den duur merk je dat je weer gaat lachen en schrik je daar misschien van, en je doet dingen waarvan je denkt: he ik doe dit zonder weer aan die ellende te denken.
ik weet hoe cliche het klinkt maar echt, jullie komen hierdoor heen, en je komt hier heel sterk uit. vecht voor jezelf, en zeker voor je kleine meisje. jullie zijn het belangrijkste nu.
Weet je “vriend” dat je ingeschreven staat? en doet het hem helemaal niets dan?
stop in ieder geval met alles voor hem te doen, dat verdient hij niet!
stop die tijd liever in jezelf, jij hebt het hard nodig nu.
ik denk echt aan je meid en het maakt niet uit wat, als er wat is, vraag het gewoon en misschien dat ik op afstand kan helpen.
heb zo met jullie te doen!
snap dat je ook geen medelijden wil, zo ben ik zelf ook, maar medeleven is iets anders, en dat doen we allemaal met jou!

Ik zou me nu even niet druk maken om haar verjaardag. Als je wel een huisje hebt dan lost het zich dan ook wel op en zo niet dan is de oplossing er ook wel. Deze dingen lossen zichzelf op. Heb het er anders wel over met je omgeving dat je er mee zit. Misschien kunnen zij meedenken.

Groetjes,

Michèle

Wat wonen in een bungalowpark betreft: Er komt een slap seizoen aan omdat de zomervakanties voorbij zijn (dus die parken zijn blij met elke vorm van bezetting) en het kan ook goed zijn dat bungalowparken andere prijzen hanteren voor mensen die voor iets langere tijd op het park willen verblijven maar dat die prijzen gewoon niet op internet staan.

Kan geen kwaad om daar eens over te bellen naar zo’n park. Zou nog weleens heel erg mee kunnen vallen!

Aanvulling: tik op Google in tijdelijk wonen in bungalowpark en dan krijg je al wat resultaten waar je mogelijk wat aan hebt. Meerdere bungalowparken hebben arrangementen voor bewoning voor 4 weken en langer.

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 23 Sep 2009 12:36:57

Mijn vriend weet dat ik ingeschreven sta, hij weet dat al vanaf het begin. Hij heeft daar eigenlijk niet echt op gereageerd, denk dat ie niet weet hoe. Heb ook het idee dat hij het wel allemaal best vindt zo. En wat betreft het “dingen doen voor hem”, dat doe ik al een hele poos niet meer. Ik zorg dat het huis op orde is, voor Danique en mij, en verder houdt het op.

Misschien moet ik inderdaad gewoon eens een belletje doen naar zo’n park, er zit hier eentje een paar kilometer verderop. Had zelf ook al bedacht dat het seizoen over was, en dat de prijzen wel gedaald zouden zijn. Maar jah, heb nu ook geen inkomen, bijstand kan ik pas aanvragen zodra ik woonruimte heb. Ik wil ook voorkomen dat ik van hot naar her ga slepen met mijn spulletjes, dat lijkt me ook niet fijn voor Danique. Het mooist zou zijn dat ik binnenkort gewoon in een huisje van de woningbouw kan, en dat dat permanent is.

Wat ongelofelijk vervelend, zeker nu met je dochtertje!!! Je gaat er toch van uit dat je samen je kindje groot brengt. En als jij alles geprobeert hebt om eraan te werken en hij niet wil… wat niet gaat gaat niet, nu is het tijd om aan jezelf denken ipv aan hem.

Heel veel sterkte.

Liefs Frauk

Kun je geen urgentie krijgen omdat je een kindje hebt?? Ik weet dat dat niet makkelijk is maar misschien dat er instanties zijn die daar ook mee kunnen helpen.

Groetjes,

Michèle

Ik ben er al achter aan geweest, wat betreft urgentie… Maar je bent hier pas urgent als je helemaal totall los geslagen wordt en aangifte daarvan hebt gedaan bij de politie. Gelukkig is het bij ons niet zo ver gekomen. Mijn vriend zal me ook nooit met een vinger aanraken. Maar helaas voor ons, urgentie doen ze eigenlijk niet meer aan. Voorheen was het wel zo, dat als je een kindje had, dat je dan automatisch urgent was. Ze gaan er nu eigenlijk van uit dat je wel ergens onderdak krijgt, ofwel bij familie ofwel bij vrienden.

Heb even wat belletjes gedaan, maar als je in een bungalowpark wilt gaan wonen, ben je toch al gauw 750 euro kwijt in de maand. Dat is dan wel all-in. Weet niet of ik dat moet doen, zal eens overleg plegen met mijn moeder. Zoals ik al zei, ik wil ook niet heen en weer gaan slepen met die kleine meid.

Pff… Toch wel bedankt allemaal voor de lieve reacties.

Wat erg voor jou en je dochter meid. Ik snap heel goed dat je op bent van de ruzies, niets zo energieslurpend als dat. En helemaal frustrerend dat hij er niet aan wil werken, al is het maar alleen voor Danique. Dan is het heel goed dat je voor jezelf en je dochter kiest, het is voor haar (en jou natuurlijk) alleen maar heel slecht om te leven in een huis waar veel ruzie is. Ik wens je veel sterkte en wil zeggen dat ik je heel moedig vindt! Je komt hier doorheen en zult er sterker door worden, daar ben ik van overtuigd!

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Meis toch… schrik ervan… wat erg voor jullie als gezin. Weet eerlijk gezegd niet zoveel te zeggen hierop… alles wat gezegd moet worden is al gezegd.

Veel veel sterkte in alles… én knap dat je zo de stappen voor bestwil van je dochtertje neemt!

jeetje, meis…

Heel veel sterkte, hoop dat alles snel weer op zn pootjes terecht komt en dat je in je nieuwe situatie een beetje tot rust kunt komen.

Liefs, Liske

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

wat een toestand en natuurlijk voel je je rot!
Heel veel succes en hopen dat jullie snel een nieuw stekkie hebben!

Groetjes Gytha

Heel veel sterkte en je gaat het redden, straks lekker saampjes

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie

Lilypie - Personal pictureLilypie

Ik wil eigenlijk alleen maar zeggen dat ik het heel knap en dapper vind dat je kiest voor je dochtertje en jezelf. Iedereen heeft het recht om gelukkig te zijn en in een prettige en liefdevolle omgeving te zijn. Heel naar voor je dat je deze liefde niet meer bij je vriend vindt. En alle spanningen in huis en voor niemand goed.

Het zal best pittig worden als je er voor een groot gedeelte alleen voor komt te staan. Maar het zal je ook nog sterker maken dan dat je nu al bent!
Danique mag trots zijn op zo’n moeder.
Zet hem op meid en het komt allemaal goed!!!