Uit elkaar

Ha ha ha Eh 7 kamers lijkt leuk, maar ik moet het allemaal schoonhouden enne ik heb 2 trappen in huis. En mijn benen worden er niet beter op dus vandaar dat we toch een volledig beneden woning willen kopen met maar 4 kamers.

Groetjes,

Michèle

Ik zie dit topic nu pas
Wat een rot situatie zeg
En ja moet het zeggen
Wat ben ik trots he op al die ikkebenners hier
Die mensen in nood helpen waar zie je dat nog
Ik hou je lijst in de gaten en dan zal ik ook eens kijken voor je

Groetjes van Heleen mama van Robin en Justin

Nou, Michèle,

660 voor een 7 kamerwoning in Den haag, ik denk dat jullie dat heel netjes gedaan hebben! Qua prijs dan, kan me voorstellen dat het stofzuigen van t zooitje ook niet alles is…

Wij betaalden in de Kepplerstraat 780 ex. Hadden een redelijk grote tuin, was wel een leuke buurt en we hadden 3 kamers.

Nu in Monster betalen we minder en hebben we een groter huis met 4 kamers, iets kleinere tuin maar wel op een prachtige lokatie. Wat dat betreft is kopen voor ons wel slimmer geweest.

MamaDanique,
ik hoop echt voor je dat je zo’n appartement kunt kopen, kan je je nieuwe start maken zonder direct al te veel zorgen om geld.

liefs

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

huren bedoel ik…

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Ik weet dat we mazzel gehad hebben Liske, maar ik huur wel vrije sector dus het kan ineens zijn dan ik in 2 jaar 800 betaal en zo snel stijgt mijn salaris echt niet

Groetjes,

Michèle

wat een kl…zooi!!!
wij gaan binnen kort verhuizen (als alles goed gaat) dus ons apartement komt leeg
maar is wel heel ver vanwaar je nu zit…(belgie)
ik heb ook nog wel grote slaapzakken kailani heeft 2 grootere nichtjes dus (3jaar en 4jaar) slaapzakken genoeg als je me je adres ff mailt stuur ik ze op!!

[img]http://m1.lilypie.com/UxS2p2.png" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Ticker” border=“0” />

Belgie is inderdaad een heel eind hier vandaan, toch wel de bedoeling dat ik lekker in ons kikkerlandje blijf Wel lief aangeboden… Hihi Die slaapzakken hou ik graag tegoed.

Er zit weer schot in de zaak, hoorde toen ik vannacht aan het werk was weer iets over een appartement dat leeg kwam. Of appartement, het is wel een echt huisje. Klein, 2 slaapkamers en aan een drukke doorgaande weg. Klein achtertuintje. Ga er van de week even langs om te kijken wat het is, dus hou jullie op de hoogte. Het is compleet gemeubileerd maar denk dat ik er toch wel wat spulletjes van mezelf ga neerzetten als het doorgaat.

Oh klinkt goed, Jammer van die doorgaande weg ivm met buitenspelen, maar een klein tuintje maakt veel goed. Er wordt geduimd hier.

Groetjes,

Michèle

Het duurt toch nog wel even voordat ze gaat buiten spelen, dus voor de eerste 2 jaar of zo kan het wel. Blijf gewoon voor de ‘betere’ woningen ingeschreven staan bij de woningbouw. En er is vlakbij een speeltuintje dus dat is wel weer leuk. Het is aan de rand van het centrum, vlakbij de supermarkt. Het is particulier, en wordt allin verhuurd… Dus hopen maar dat het wat te doen is!

Nou… Ben gisteravond met mijn vader wezen kijken bij het huisje. Van binnen ziet het er echt leuk uit, er staan diverse dingen die ik mag gebruiken. (Wasmachine, droger, koelkast en meubels) Moet hier en daar wel een likje verf komen maar dat is het probleem niet. Er zit zelfs een bad in!

Het enige wat er aan mankeert, is de plek waar het huis staat. Aan de achterkant zit een mini-plaatsje, waar geen zon komt en het is echt omringd door 4 muren. Deprimerend kil en kaal… Daarnaast, kan ik niet achterom het huis uit. Ja, wel eruit maar dan sta ik dus op die plaats en is er verder niks. En aan de voorkant, zit ik aan een drukke doorgaande weg. Het enige wat daartussen zit is een klein trottoir. Dus dat wordt Danique heel goed in de gaten houden. Want aan de overkant van die drukke weg, zit het kanaal…

Nu heb ik nog een optie, dat is een winkelpandje. Maar daar is gister ook iemand wezen kijken en als diegene het wil hebben, ben ik dus te laat. Zal straks even de makelaardij bellen die het in beheer heeft om te horen wat diegene gaat doen. Heb sowieso al een afspraak op maandag staan om te kijken hoe dat pand eruit ziet.

Vraag aan jullie, wat zouden jullie doen als je in mijn situatie zat? Met dat huisje aan de weg bedoel ik dan? Heb ruim de tijd om te beslissen dus kan sowieso het winkelpandje afwachten… zucht Keuzes keuzes.

Gewijzigd door - MamaDanique op 08 Oct 2009 09:40:11

Dan zou ik even dat winkelpandje afwachten en anders dit voor nu even nemen en wel verder kijken. Dan ben je in iedergeval voor nu uit de situatie waar je nu zit. Wat je al zei Danique is nog te jong om echt buiten te spelen. Enne ik weet niet of je buiten wat mag, maar met geverfde muren en planten (er zijn hele mooie planten die goed tegen schaduw kunnen) is er van dat plaatsje ook nog wat te maken. En als er wat beters op je pad kom ga je daarheen. Misschien niet praktisch maar wel een oplossing nu.

Groetjes,

Michèle

Ik mag geloof ik alles met de woning doen wat ik wil, alleen als ik muren wil gaan slopen moet ik toestemming vragen. Er is wel wat te doen met het plaatsje achter, en inderdaad plantenbakken aan de muren en (natuurlijk!) de schommel voor Danique doen al heel wat. Heb net de makelaar even gebeld, maar het winkelpandje is waarschijnlijk wel verhuurd. De mensen die zijn wezen kijken waren erg positief, en geven hun definitieve antwoord na het weekend. Dus denk dat ik geen andere keus heb inderdaad, dan het huisje aan de weg maar te nemen.

Nu is Danique 7 november jarig, dus ik denk dat ik het dan per december ga nemen. Kan ik gewoon haar verjaardag vieren in het huis waar ze tot nu toe altijd heeft gewoond. Misschien kan ik dan in november alvast een sleutel krijgen, de vorige bewoner gaat er per november uit. Dan zou ik het alvast in orde kunnen maken voor december, zodat we er dan zo snel mogelijk in kunnen.

Leg jullie spulletjes maar vast klaar, in november gaat deze meid op pad

Zo te horen heb je je keuze toch al wel gemaakt gezien je al vol plannen zit. Meid ik denk dat je alleen maar al heel blij met de rust bent de komende tijd. Dat zal zo’n opluchting zijn voor je enne je zit denk ik nie op een schopstoel dus je kunt in alle rust opzoek naar iets beters.

Groetjes,

Michèle

Hmmmm…ik heb misschien even iets gemist, maar het appartementje dan? Dat vond je toch ook mooi, alleen jammer dat er alleen een terras was? Jammer ook dat het winkelpandje waarschijnlijk al weg is, want dat klinkt wel goed. Als je verder niet echt de keuze hebt, zou ik zeker het huisje aan de drukke straat nemen. Het zag er binnen leuk uit en van buiten kun je er inderdaad best iets van maken met leuke planten en vrolijke verf. Misschien kun je er nog een leuke tuinset kwijt? Het is fijner om verder te zoeken vanuit een huisje. Misschien bevalt het je wel zo goed, als je het helemaal naar je zin hebt gemaakt, dat je er best even kunt blijven? En…ik snap dat van die weg en het kanaal…maar mijn zus woont ook aan een hele drukke weg en daar woont ze al bijna 7 jaar ook met kindjes. Het is wel goed opletten, maar Danique gaat nu toch nog niet alleen naar buiten.

Ik ga duimen voor je dat het winkelpandje NIET verhuurd wordt, want daar ga je volgens mij het liefst heen. En ik zag net ook iets over spulletjes en een lijst ofzo? Ik ga eens even teruglezen, misschien kan ik ook nog iets!

SUCCES, SUCCES, SUCCES!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Het appartementje was al verhuurd, dus daar was ik te laat voor… En het winkelpandje wat ik nu op het oog had, is iemand me net voor geweest. Waarschijnlijk nemen die mensen het wel, ze waren behoorlijk positief, zei de makelaar. Dus dan is inderdaad nu de enige optie het huisje aan de drukke weg. En zoals je zegt, Danique wandelt nu nog niet de deur uit. Zodra ze wel aan de wandel gaat, is het zaak om een haakje op de deur te zetten.

Heb al weer heel wat rondgebeld, de bijstand zal ongeveer rond de 1100 euro liggen. Met huursubsidie en dergelijke zou ik het net moeten kunnen redden. Dus… Pfh… Sjemig. Mijn ouders zijn niet voor het huisje aan de weg, zijn bang dat er iets zal gebeuren. Paps gaat nog proberen de prijs van het huisje iets naar beneden te halen, die is een echte sjacheraar wat dat betreft. Winkelen met hem is ook lachen, sta meestal met het schaamrood op mijn kaken. Maar hij krijgt het wel altijd voor elkaar om 2 broeken te kopen en daar 3 overhemden bij te krijgen… Hihi

Bedankt voor jullie steun, en het meedenken. Ik laat het weekend mijn gedachtes nog even erover heen gaan, we gaan weg met de schoonfamilie… Ook zo’n zin in, lekker de schone schijn ophouden. Maar jah, ga gewoon lekker met Danique te wandelen en ze zoeken het allemaal maar uit. Voor nu, Bedankt!

Kan me je ouders wel voorstellen, maar zo blijven zitten is ook niet goed. Enne wel lekker zo’n vader… soms best makkelijk al kan ik me voorstellen dat je je inderdaad wel eens schaamt.

Oh meid dat je dat kan, Ik zou er niet aan moeten denken en had lekker thuis gebleven. Had ik meteen ook lekker een rustig weekend.

Heeft je ex eigenlijk nog notie gegeven aan je zoektocht naar een andere woning of is ie al helemaal een eigen leven begonnen??

Groetjes,

Michèle

Mijn ouders zijn echt toppers, en zij zitten er ook mee in hun maag. Ze hadden het natuurlijk ook liever anders gezien. Hadden een heel ander beeld voor ogen toen hun dochter mama werd… Maar helaas, het is niet anders.

We hebben hier van de week een heel gesprek gehad, ik werd natuurlijk gebeld door allemaal ‘vreemde’ mannen, over het huisje. Dus hij vroeg zich wel af waar dat over ging. Toen ik zei dat het over een huis was, vroeg hij waar dan. Toen ik mijn vorige woonplaats zei, zei hij niks meer. Heb het even laten rusten en heb hem toen gevraagd of het hem dan werkelijk niks interesseerde. Zijn antwoord, dat hij het dan wel zou zien als de tijd zover was… Schoot mij natuurlijk weer het bekende verkeerde keelsgat in. Uiteindelijk, na een grote ruzie zei hij wel dat hij het er ook moeilijk mee had maar dat ik niet moest verwachten dat hij hier nu in tranen zou uitbarsten. Nou jah, dat had ik natuurlijk helemaal niet van hem verwacht, het is zijn keuze. Op zich hebben we het er toen wel goed over gehad, ook in verband met de verdeling van spullen en het kleine beetje spaargeld dat we hebben. Hij ging overal akkoord mee dus dat valt me dan alweer mee.

Het weekendje moet ik maar even uitzitten, we gaan pas vrijdag aan het eind van de middag en moeten zondag alweer terug omdat zijn andere dochter maandag niet vrij kon krijgen van school. Ik ga me lekker bezig houden met Danique, en het hele familie gebeuren laat ik wat langs me heen gaan. Er is een kinderboerderij bij het park, dus misschien vind Danique dat wel heel erg leuk. En anders stap ik met haar in de auto, zoeken we een leuk stadje in de buurt en ga ik me helemaal gek shoppen… Van zijn pinpas uiteraard Hihi… Nee, grapje

Ja dat snap ik dat je ouders het liever anders gezien hadden. Dit voorspel je ook niet. Maar wel tof dat ze je zo steunen.

Enne zo te horen heb je de juiste keuze gemaakt, ik vind het aardig koud en harteloos reageren. Ach je weet wat Huub van de Lubbe zong. Een man weet pas wat ie mist als ze er niet is. Alleen realiseren veel mannen zich niet dat het dan al te laat is. Oh enne ik hoop dat ie nog steeds zo schappelijk is al het zo ver is. Want mijn ex zou mij ook alles meegeven, puntje bij paaltje kreeg ik alleen 3000 euro schuld mee, Oh ja en een keukemachine.

Hmm klinkt wel gezellig dat sjoppen in een gezellig stadje… waar zitten jullie komen we ook langs

Groetjes,

Michèle

Ik heb onder mijn ouders hun naam al een spaarrekening voor Danique geopend, en van de week schrijf ik het geld wat me beloofd is over naar die rekening. En als ie mij de spullen niet meegeeft, steel ik ze uit het huis. En dan kan ik het hem nog behoorlijk moeilijk maken dus denk niet dat ie dat aandurft. Heb zo mijn contacten zeg maar Denk ook niet dat dat nodig is, hij wilde me al meer spullen meegeven dan ik wilde en nodig had. Serieus, ik wil niet geloven dat ie zo’n eikel is of kan zijn. Bij zijn vorige relatie heeft ie ook alles achtergelaten en is ie zelf helemaal opnieuw begonnen.

Nou dan zal het wel meevallen, ik spreek ook alleen uit eigen ervaring, Ik ken hem niet natuurlijk. Maar aan zijn reactie op jou vraag heeft ie niet veel ruggegraat in mijn ogen.

Groetjes,

Michèle