Uit elkaar

ik vind het onwijs tof van iedereen!
hoe gaat het nu met je meid?
en het contact met je “vriend” ??
Als ik dit eerder gelezen had had ik jou een kinderstoel kunnen geven, maar die staat inmiddels bij mijn ouders voor als rico daar heen gaat.
ik heb nog wel ONTZETTEND veel kleding maargoed daar heb je weinig aan aangezien ik een jongen heb en jij een meisje.
ik heb nog wel een baby badje met standaard ik weet niet of je dat fijn vind om te hebben. en ik heb een stoffen kast, want wij hadden toen geen geld voor een nieuwe kledingkast die we nu wel krijgen deze week. mara goed ik neem aan dat een gewone kast ook beter is voor je.
heb je genoeg slaapzakjes enzo? want die heb ik ook in overvloed.

wat fijn dat iedereen zo behulpzaam is! maar ja ons digi vriendinnetje helpen we graag uit de brand natuurlijk!

Op de 1 of andere manier voel ik me gewoon bezwaard door alle lieve reacties, ben zo iemand van: Kom op, niet zeuren… Kop ervoor en gaan! Niet teveel afhankelijk zijn van anderen en je eigen boontjes doppen, wordt je sterk van. Maar ben bang dat ik straks niet de ‘luxe’ heb om me dat te veroorloven, en toch wel afhankelijk ben van mensen zoals jullie. Wat dan eigenlijk ook weer helemaal niet zo erg is. (Snappen jullie er nog wat van? )

Ik lees over een kinderstoel van Shirley, en een commode van Cheyenne… Dames, heel graag. Ik ken de soort kinderstoel, mijn moeder heeft er geloof ik ook zo eentje. Die laten zich heel makkelijk verven in een kleurtje wat je zelf wilt, en ben wel een crea-bea wat dat betreft. Super. Ik ben stiekem in mijn hoofd al aan het bedenken hoe ik het straks allemaal wil hebben… Ben iemand van kleur en warmte en gezelligheid. Zat aan donkerpaars te denken voor de woonkamer…

Ben gisteren toevallig bij de Action geweest, en daar hadden ze nu ook besteksets, voor 7, 50 euro. Ook wel hele leuke, met een geruit handvat. Heb er even over nagedacht, en denk dat ik die maar moet halen. Vond het zo’n leuk setje! Wat betreft het kopen van veel voor weinig, daar is mijn moeder echt HEEL erg goed in. Zij is iemand van rommelmarkten, kringloopwinkels etc. Dus zodra het zo ver is, denk ik dat wij heel wat te sneupen hebben.

Isa, je vroeg hoe het nu was en het contact met Danique haar papa… Ik voel me weer een stuk beter dan van de week, je hebt ze soms. Van die vervelende dips waarbij je het idee hebt dat je er even niet uit komt. En dan kijk je naar die kleine en dan kan je alleen nog maar huilen… Nou, das nu weer over, voor nu. Heb vannacht gewerkt, en mijn zinnen kunnen verzetten dus dat is altijd lekker. Verder leven we hier zoveel mogelijk langs elkaar heen, we gaan elk ons eigen weg. Wel lastig, omdat je natuurlijk wel bij elkaar in 1 huis woont. Maar jah, dat is nu even niet anders. Ik hoop dat we het zonder al te veel ruzie kunnen volhouden.

Op sommige momenten heb ik gewoon zin in een plek voor mezelf, en kan ik ook heel enthousiast plannen gaan maken over inrichting etc… En het andere moment ben ik bang, durf ik het allemaal niet aan en vraag ik me af waar ik aan begonnen ben. Lekker hoor…

Oh, en speelgoed en slaapzakjes… Jah, denk wel dat dat wat is… Raak het overzicht nu een beetje kwijt. Bedacht me net, de huizen waar ik voor sta ingeschreven… Die hebben een tuintje, dus als iemand nu wat oude tuinstoelen over heeft? Mijn vader heeft beloofd een schommel voor Danique te regelen als het zo ver is… Is het niet geweldig?

Gewijzigd door - MamaDanique op 27 Sep 2009 10:56:43

Wat lief inderdaad van je vader, die schommel!

Ik hou hier ook wat speelgoed voor Danique apart. Zie je, de berg spullen groeit al?!

Groetekes, Sje

ik heb volgens mij ook tuinstoelen maar dat moet ik even aan mijn vriend vragen of hij die niet al naar de stort had gebracht toen wij nieuwe kregen. maar ik ben nu bij mijn vader helpen in het nieuwe huis van mn ouders dus ik laat dat nog weten.
die slaapzakjes…welke maat heeft ze nu?
ook speelgoed heb ik genoeg maar zit helaas ongeveer in dezelfde fase als rico als het nou maanden zou schelen kon ik het makkelijker weggeven. ik zal thuis eens kijken of er dingen zijn waar rico eigenlijk niet mee speelt ofzo

Lijkt me behoorlijk lastig, dat je zo langs elkaar heen moet lopen.
mis je dat nooit? een kus of een knuffel… een arm om je heen? liefde enzo?
zou gek worden echt… als ik in jou situatie zat.
ben trots op je meid, je doet het hartstikke goed!

Toen ik bij mijn ex wegging zei ik tegen hem ik ben liever alleen in mijn eentje dan eenzaam met jou. Ik kan me zo goed voorstellen hoe je je voelt. Ik ben toen ook op stel en sprong vertrokken. Wij haddne geen kleintje en dat kon dus makkelijker. Ik heb een maand bij mijn opa van toen 80 gewoond. Is ook niet alles als je 25 bent hoor

Maar het feit dat je al aan het ‘inrichten’ bent is het teken dat je de juiste keuze maakt. Enne hulp accepteren van andere maakt je niet zwak, integendeel. Hulp accepteren is een soms moediger dan in je eentje wegkwijnen.

Groetjes,

Michèle

weet je wat het fijne is aan alleen wonen?(zonder man dan)
je leert op eigen benen staan,en word zekerder van jezelf.als je dan een relatie krijgt,zul je nooit meer blijven omdat je bang bent dat je het niet alleen kunt.
mijn man zegt wel eens dat hij het niet leuk vind dat ik hem niet nodig heb.ik zeg dan:“wees blij dat ik je niet nodig heb,want dan weet je zeker dat ik bij je ben omdat ik dat wil”.
ik weet zeker dat je het gaat redden,en dat er een last van je schouders valt,als je eenmaal rust hebt.geen spanning meer in huis.en je bent niet alleen…je hebt ons!

Ik denk dat Danique nu wel in 110 cm kan, ze heeft er nu nog twee van 90. Maar dat zal niet zo lang meer duren, ze groeit als kool! En tuurlijk Isa, mis ik een beetje liefde, die arm en een kus… Heb vrienden die me dat geven, mijn baas is een topper, maar dat is toch anders. Ik wil ook heel graag dat Danique haar papa me dat weer kan geven, maar dat zit er niet in. Oh, en Isa, misschien kan je iemand anders blij maken met het badje… Danique gaat tegenwoordig met mij onder de douche. Vind ze heerlijk. Heb nu nog een bad tot mijn beschikking, maar straks waarschijnlijk niet meer. Ga denk ik maar kijken voor zo’n stoffen-achtig hangend bad, wat je speciaal voor kindjes in de douche kan zetten… (Jaaaja. Duidelijk?)

Ook mijn motto is altijd geweest, liever alleen dan samen eenzaam. En het klopt, Michelle. Samen eenzaam is wel het minste wat je kan overkomen. En inderdaad, ik weet ook wel dat ik het kan. Dit was niet mijn eerste keer samenwonen. De eerste keer was ik nog maar 17, toen ben ik letterlijk uit de relatie gevlucht. Daarna 5 jaar lang tot mijn 26e, en ook toen moest ik weer opnieuw beginnen. En nu weer. Ik weet ook wel dat ik het kan, maar leuk is anders. Ben zelfstandig genoeg, maar soms ziet het er zo uitzichtloos uit… En gelukkig zijn jullie er dan om even tegen aan te zeuren, wat een toestand hè?

Mag straks het topic wel nalezen en voor mezelf een lijstje maken waar ik wat zou moeten gaan ophalen… Op zijn fries: Mien kop is een gatsiepanne… (Mijn hoofd is als een zeef…)

Gewijzigd door - MamaDanique op 27 Sep 2009 22:40:50

Kom maar op met het lijstje! Ik denk niet dat ik veel heb, kan veel nog voor Nora gebruiken. Maar je weet maar nooit!!

Heb even een stukje naar boven een lijstje neergezet, maar kan zo snel echt geen dingen meer bedenken die ik eventueel nodig heb. Voor nu is het voornaamste toch een huisje. Bij de woningbouw schiet het dus echt niet op, op het moment. Gister had ik de kans om particulier een bovenwoning te huren, maar helaas, die was net verzegd. Maar heb laten doorschemeren dat ik echt heel erg graag een huis wil, dus ze zouden mijn telefoonnummer als eerste draaien bij het volgende appartement.

Oh wat spannend zeg! Hopen dat je heel binnenkort het verlossende telefoontje krijgt. Letterlijk en figuurlijk verlossend!

Groetekes, Sje

Jah, echt wel… Hoe langer ik hier blijf, hoe slechter ik me ga voelen… Helaas zijn de woningen in een winkelstraat in het centrum, en zijn het er niet zoveel. En daarnaast zijn het bovenwoningen, dus geen tuin maar een terras. Nu heeft Danique het niet zo op gras, maar voor in de toekomst. Ach, ter overbrugging is het beter dan niets.

Ja klopt, de kinderstoel mag je hebben.
En k hoor nog wel, dat als je komt, welke maat luiers ze heeft…
Dan heb k nog 3 pakken maat 4+ (10 tot 16 kg)
Succes & Sterkte!!

Liefss Shirley

@ Danique. JE zou toch op de WB lijst kunnen blijven staan en dan later als nog een huis met een tuintje kunnen nemen???

Groetjes,

Michèle

Ja, precies, dat had ik ook in het hoofd. Dan kunnen we in ieder geval eerst hier weg, en dan kan ik dus bij de woningbouw eventueel later een woning nemen die me echt aanstaat. En niet eentje van, dan ben ik maar weg hier. En zulke rare appartementen zijn dat ook niet hoor, vind het alleen jammer dat er dan geen tuintje bij zit voor Danique.

Snap ik, maar daar heeft ze toch pas over een jaar echt pas wat aan. Dat merken wij ook aan Morgan. Wij hebben wel een tuin, maar nu taalt ze er niet naar. Dus ik zou het even zo doen. Zorg alleen wel dat je huursubsidie krijgt in beide gevallen. Want dat zul je wel nodig hebben denk ik.

Groetjes,

Michèle

Absoluut, zonder huursubsidie red ik het echt niet… En het mooie aan die appartementen is, dat ze rond de 400 à 450 all-in zijn. Dan de huursubsidie er nog af, en wie doet ons dan nog wat! De huizen van de woningbouw zijn een heel stuk duurder, dus dan is zo’n appartement in vele opzichten beter.

Zo dan, ken ik niet bij jullie komen wonen. Wil jij echt niet weten wat wij betalen enne no way dt ik subsidie krijg.

Maar eh zou je dan per so wel willen huren van de woningbouw?? Want ik bedoel naar buiten met Danique kun je toch wel. Ik ‘kreeg’ ook op mijn 14e pas een tuin en ik ben ook groot geworden.

Groetjes,

Michèle

Zit ook wel weer wat in, maar dat zit gewoon in mijn hoofd… Dat je met een kleine ook een tuintje ‘moet’ hebben… We zien wel hoe het loopt, heb ook nog geen plekje hè? Het is ook maar net hoe de woonomgeving is, als we er naar ons zin wonen denk ik ook niet dat we er gauw weer weg gaan.

En inderdaad, in Den Haag zijn de huurprijzen wel even wat anders dan hier. Een vriend van mij woonde ook in Den Haag, in een flatje met 2 slaapkamers. Daar betaalde hij alleen aan huur al bijna 700 euro. Slimme jongen, ook verhuisd naar het noorden…

Ik betaal 660 maar ik heb 7 kamers dus op zich niet slecht, maar aan de andere kant ik moet ook alles schoonhouden dus wij willen gaan kopen binnen nu en 2 jaar. We willen min 4 (en max 5) kamers en een tuin (ja ik weet het weer die tuin). Oh ja en ik wil geen bouwval. Wij huren nu dus ik heb niks te verkopen, alleen te spenderen. Maar naar het noorden zullen wij niet zo snel komen

Groetjes,

Michèle

Jeetje!! 7 kamers, das niet niks! Ben net werkeloos geworden, als ik mezelf nu aanbied als schoonmaakster, voor kost en inwoning? Maareh, als het aan mij lag kwamen jullie allemaal deze kant op, gezellig met al die ukjes