Tandjes poetsen: hoe vaak?

Ik zei ook ‘afkloppen’, omdat hier ook het derde en vierde tandjes eraan komen denk ik. Enorme bobbels in z’n bovenkaak, dus gaat niet lang meer duren denk ik. Hopelijk gaat Erik hierbij z’n broer Tim niet achterna, die spuitluiers geloof ik wel. Haha.

Gewoon maizena kopen, niet over twijfelen. Sorry Inge, je bent een schat, maar blijf toch bij m’n eigen overtuiging…

Groetjes!

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Bij Tim zijn het inderdaad ook enorme bobbels in zijn bovenkaak. Ik hoop voor je dat Erik hierin idd zijn broertje niet volgt. Laat hem dit maar doen met zitten en kruipen. Veel beter voor hem dan pijn van tandjes en spuitluiers

Enne wat die maizena betreft heb je inderdaad wel gelijk. Ik ga het gewoon proberen en ondervinden wat mijn ervaring hiermee is. Als het niets is dan stop ik er gewoon mee.

Groetjes,
Sandra

Lilypie 1st Birthday Ticker

Precies. Misschien werkt het bij jou wel niet, net als de bepanthen bij ons…

Groetjes!

die vaseline met cetamacrogol kun je hier gewoon bij aphotheek halen zonder recept…sscheelt een keer sjouwen

groetjes!!

karin

Oke karin maar mag ik vragen wat je er voor betaald want dylano heeft tubes van 21 euro en dan is het toch wel lekker als het via de ha gaat want ik hoef ze nu niet te betalen

Groetjes Michelle

Lilypie Kids birthday Ticker

Dat is inderdaad een hoop geld. Heb het er voor over natuurlijk, want het gaat toch om de gezondheid van je kleine. Maar als het ook goedkoper kan is dat natuurlijk fijn. Ik kon gisteren helaas geen maizena meer halen, dus dat ga ik vanmiddag uit mijn werk meteen halen. Vanmorgen had hij weer vuurrode billen. Als de maizena niet helpt dan ga ik morgen naar de apotheek.

Groetjes,
Sandra

quote:
hier ook maizena... enne... nooit gehoord dat het gevaarlijk is voor kindje... wel eiwit (wat ze vroeger adviseerde)... maar maizena kan volgens mij echt geen kwaad want dan werd het niet zo geadviseerd. Het werkt ideaal! (ook bijv voor waterpokken in te smeren... ) en dat zijn ook open wondjes... Sorry Inge ... maar denk dat het niet veel kwaad kan en dat je dan al snel geen huismiddeltjes meer mag gebruiken want overal zit wel iets in wat eventueel ... blablabla... Maar ieder zijn ding, dus volg je gevoel hierin. Wat ook goed helpt is bepathen... hier wissel ik het af met maizena en bepathen... (gewoon bij kruidvat etc te koop)

Hier veel poepluiers maar bij die 4 tanden die hij kreeg bijna geen poepluiers ik dacht misschien is het dan nu een kies die door komt? maar kan niks ontdekken…

miniboy maizena mag mits t geen schimmelinfectie is luier uitslag dus.
bij gewoon rode billen mag t dus wel maar als je t niet weet zoals ik eerst wordt t dus erger(rico;s geval…stond helemaal onder omdat t n schimmelinfectie bleek)
ka zal t niet verzinnen

Lilypie Eerste Verjaardag PicLilypie Eerste Verjaardag Ticker

Als het gewoon rode billen zijn kan je inderdaad gewoon maizena gebruiken. “Echte” luieruitslag wordt het daardoor nooit. Laat je weten of het werkt Sandra?

Groetjes!

Toen ik hem ophaalde van de creche waren zijn billen weer vuurrood, dus heb er maizena opgedaan. Ben benieuwd of het werkt, ik laat het jullie weten.

Groetjes,
Sandra

Wij zien altijd vrij snel resultaat, meestal bij de volgende luierwisseling al. Hoop het voor jullie ook!

Groetjes!

Toen ik hem van de creche haalde had ik de maizena nog niet in huis, dus toen heb ik het er nog niet op kunnen doen. Mijn man is het na het avondeten meteen gaan halen, dus toen hij naar bed ging hebben we zijn luier verwisseld en de maizena erop gedaan. Daarna is hij lekker gaan slapen. Maar als wij naar bed gaan kijken we nog even naar zijn billetjes, dus dan kunnen we het meteen zien. Ben heel benieuwd.

Groetjes,
Sandra

ach arme Tim… hopelijk is het dalijk beterder…

Als je Tim dan dalijk wakker maak… en je legt hem weer terug… slaapt hij dan gewoon verder?

Dank je wel mini-boy.

We maken hem nooit wakker, dus zeker weten doe ik het niet. Maar ik verwacht wel dat hij meteen weer verder slaapt. Toen we hem de 1e paar maanden altijd om 23.00 uur wakker maakte voor zijn laatste fles sliep hij daarna ook meteen weer verder. Ook als we ergens op bezoek zijn s’avonds en we maken Tim wakker om weer naar huis te gaan slaapt hij ook zo weer verder.

Groetjes,
Sandra

rico had eerst rode billetjes maar bleek helaas onderliggende infectie te zitten.
tja soms weet je hetn iet he dat is het lastige

en tandjes poetsen haha rico heeft voortaan weer iets nieuws daarmee
heel hard met zn hoofd schudden en zn wangen bollen en zn lippen zo strak tuiten dat er geen borstel tussen komt…OF stijf op elkaar houden… ik denk dat de tandenborstel 1 sec. zn tanden heeft geraakt, toen was ie uiteindelijk hysterisch van woede en hieldi k er maar mee op. morgen weer een dag

Precies, gewoon stug volhouden Inge. Hihi.

@Sandra: en? Hoe staat het met de billetjes van Tim?

Groetjes!

Hoe is het met onze tweelingbroer? nog rode billetjes? is hij lekker verder gaan slapen? als hij nog rode billetjes heeft zou ik naar de wijze raad van Inge luisteren (sorry inge… wist echt niet dat dit kon) … en even die zalf kopen…

Michelle, als je eigen merk cetamacrogol koopt (die heb ik zelf voor eczeem) is het niet duur, iets van 5,95 dacht ik. Eigen merk apotheek dus. Ik wil 'm anders hier wel voor je halen hoor!

En wat ERG al die spuitluiers! Eva had er ooit 4 op een dag en dat vond ik al mega! Inge, dat zijn er 144 geweest! Hoeveel pakken Pampers moest jij wel niet kopen in die tijd? Poeperd! Eva poepte iets meer toen ze tandjes kreeg, maar niet zo opvallend. Het hoeft dus niet!

Groetjes Rainbow, trotse mama

maakt niet uit Mini-boy, ik wist het eerst ook niet
enne Rainbow, haha ik had gelukkig een hele kast vol pakken pampers ivm aanbiedingen maargoed er zijn zeker 6 pakken billendoekjes opgegaan en ja een pak of 3 pampers

Nee Rainbow het hoeft idd niet. Hier bij het 1e en 2e tandje ook niet. Maar nu dus wel, dus ik hoop dat ze snel door zijn. Vandaag een dagje bij mijn schoonouders geweest, die wonen hier niet in de buurt. Heb helaas weer wat poepkleertjes mee teruggenomen. Ik houd het echt goed in de gaten, maar zelfs dan ben je al te laat. Het is zo dun dat het heel snel zijn luier uitloopt. Vanmiddag hoorde ik hem en meteen gaan verschonen, maar toen zat helaas zijn hele rug al onder. En het ruikt ook nog eens veel erger dan een normale poepluier.

De maizena helpt wel als ik het erop smeer met rode billetjes. Maar de rode billetjes komen ook weer terug. Als ik niks zie doe ik het er niet op en als het rood gaat worden wel weer. Misschien een stomme vraag, maar moet ik het er met iedere luierwisseling opdoen of alleen als zijn billetjes rood zijn?

Groetjes,
Sandra

Niet nodig rainbow heb doorlopend recept voor een jaar dus kan er ff tegen.
maar ook een verschil in prijs en dan vinden we het gek dat we zoveel aan de verzekeringen moeten betalen. scheelt 16 euro maar bij mij zit er dan misschien nog wle wat anders in is nl voorgeschreven door de dermatoloog

Groetjes Michelle

Lilypie Kids birthday Ticker