Tandjes poetsen: hoe vaak?

Sinds kort heeft Minke twee ondertandjes. Ik wil nu haar tandjes gaan poetsen en vroeg me af hoe vaak dat per dag moet? Gewoon twee keer of doen jullie het alleen 's avonds voor het slapengaan? Ze slikt de tandpasta ( speciaal voor kleintjes) door en ik vraag me af of dat niet slecht is om twee keer per dag binnen te krijgen.
groetjes!

Lilypie 1st Birthday Ticker

tot 2 jaar is het 1x per dag poetsen na 2 jaar 2x.
rico’s ondertanden zijn erg moeilijk te poetsen want hij steekt elke keer zijn tong uit.
ik zit me alleen af te vragen HOELANG je moet poetsen bij die 1ste tandjes, ik doe het nu hooguit 20 seconde want dan is hij het zat, en volgens mijn tandarts die ik even had gesproken hierover zei hij dat het in het begin niet zo zeer om het poetsen gaat maar om de fluoride die op de tandjes komen dus dat dat voldoende was

Lilypie Eerste Verjaardag PicLilypie Eerste Verjaardag Ticker

goh ik ben blij dar rico dat ook doet zijn tong ervoor das hier nl ook een crime hahahaha. Hoe was het bij jouw gegaan Inge???

Groetjes Michelle

Lilypie Kids birthday PicLilypie Kids birthday Ticker

haha bagger zoals ik al zei hij maakt zn tong zo bol als iets en duwt het dan naar voren ofzo en ik kom daar dan niet onder

Nee i kbedoel met jou bij de tandarts of is dat morgen pas??? hahhahahah

Groetjes Michelle

Is niet erg hoor als ze tandpasta doorslikken, als je die junior tot een jaar of 5 gebruikt.
Wij poetsen altijd 2x.
Vind het een vies gezicht als je een kind ziet met zwarte tanden.

Groetjes Maaike, mama van Nicky en Bob

Lilypie Derde Ticker" border=0>

? een kind met zwarte tanden? haha nog nooit gezien maarre 1x poetsen tot 2 jaar wat ik al zei wordt aangeraden want zoveel fluor is helemaal niet goed voor een kleine.
en als ze 2 zijn geweest mag het 2x per dag

Precies, hier ook één keer per dag ('s avonds voor het slapengaan). Als ze twee jaar worden, dan overgaan op 's ochtends en 's avonds.

Groetjes!

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

ben jij ooit vergeten zn tandje te poetsen Mriek? in het allereerste begin? ik moet er gewoon nog aan wennen en hij heeft nu 3 weken tandjes volgens mij en ben het 2x vergeten dat ik s’nachts wakker werd en dacht: shittt tandje vergeten.
ik ben een baby met tanden echt nog niet gewent. schaam me dood.
mn eigen tanden vergeet ik toch ook niet! nouja deze week netjes elke avond zn tandjes gepoetst, alleen gisteren was ik het na het avond eten vergeten dus had ik zn tandjes gepoetst na de laatste voeding. normaal vond ik dat ik m niet nog meer moest prikkelen na zn laatste voeding omdat hij dan amper weer in slaap komt…tja hij heeft s’avonds echt GEEN prikkels nodig en ik weet dat het het beste is om na het poetsen niks meer te eten maarja…

2 x per dag is slecht… (toevallig pas op cb gevraagd) teveel fluoride kan ook plekjes op tanden veroorzaken. Daarom wordt aangeraden 1x per dag liefst voor slapen gaan… dus na alle druppels/voeding etc.

@inge lijkt me alleen maar slim om het niet na de laatste voeding te doen die vervalt namelijk straks en dan moet je de tijden weer aanpassen
hier gelukkig nog geen poetstijd :smiley:

groetjes wendy

[img]http://b1.lilypie.com/SzKlp2.png" alt=“Lilypie 1st Birthday Ticker” border=“0” />

ja dat wel maar in verhouding maakt het ook vrij weinig uit, zijn laatste fles vervalt voorlopig niet want die krijgt ie om 8 uur vanavond voor 't eerst, dus ik weet niet hoe het zit met uiteindelijk de laatste fles, waarschijnlijk is dat dan toch om half 7, 7 uur zoals michele zei, maar hoelang dat aanhoudt weet ik ook niet. maargoed voorlopig vervalt die fles dus niet, de fles van 7 uur is vervallen voor een avond maaltijd om 6 uur, en de eerst komende fles die gaat vervallen is die van 11 uur als hij goed brood eet. maar dat duurt nog wel even.

Af en toe vergeten we het nog hoor, maar het wordt steeds meer onderdeel van de routine. Gewoon volhouden Inge, uiteindelijk vergeet je het niet meer!

Groetjes!

oh gelukkig shame away
wanneer had erik zn eerste tandje? en hoelang erna kreeg hij toen die 2e?
hij wil me constant bijten

Gedeelde schaamte is halve schaamte, toch?

Erik had z’n eerste tandje rond de zeven maanden en de tweede een paar weken erna. Lekker scherp hè, die dingetjes.

Groetjes!

Kan heel goed met tandjes te maken hebben hoor, alles wat je vertelt wijst daarop. Een bijtring die je in de koelkast kan leggen wil nog wel eens helpen, of smeren met dentinox of chamodent geven. Hopelijk zijn ze snel door!

En de sprong kan natuurlijk ook meespelen.

Groetjes!

denk wel tandjes Wil,
bij rico kwam eerst 1 puntje door en dat voelde ook ruw en scherp
en vlak daarna de andere paar puntjes

Mriek: ja idd heeeeeel scherp hij deed het ook een keer s’ochtends met de 1ste fles, ik zat met mn slaapkop niet op te letten en voordat ik eht wist riep ik al auw en stonden de tranen in mn ogen, hij zette echt kracht! net een pitbull want hij liet ook niet los. ik zo: rico mama heeft pijn auu!! en toen keek ie me met zn mooie blauwe lieve oogjes aan en ik voelde het al niet meer, toen liet ie los en hapte weer naar de flessenspeen.

Hier zijn nr 3 en 4 in aantocht geloof ik flinke bobbels en het wit is al wel te zien, maar ikke doe nie zo makkelijk meer voelen want dan wordt ik gebeten hahahaha

Groetjes Michelle

Wat een boef, die Rico!

Groetjes!

Nou een keer per dag dus maar voorlopig
dank voor de reacties. Nu maar hopen dat Minke er gauw aan kan wennen!

Lilypie 1st Birthday Ticker