Tandjes poetsen: hoe vaak?

Ooo, da’s bij mij ook hoor. Ik zet de borstel op haar tandje en ga zo wat heen en weer. Je hoort dan wel krrrr, krr, krr. Ze bolt haar tongetje soms op, maar dan probeer ik het gewoon opnieuw. Meestal laat ze het wel toe. Ik tel gewoon snel 1 t/m 10 en dat 3x en dan vind ik het goed. Ik denk ook wel dat ik alles ‘raak’, want ze heeft nog randjes he, geen hele tandjes nog!

Groetjes Rainbow, trotse mama

@Mriek: nou ik moet zeggen deze 29 week is een dramaaaaa,
hij was om 2 uur wakker vanacht, en om 5 uur weer
maar normaal slaapt ie een half uur tussen zn warme hap en zn laatste fles, en nu dus niet want ik had na zn 100cc om 15:00 uur nog een half potje fruit nagegeven, en nu sliep ie tot 10 over 6, (bleek het huilen rond 16:00 uur in bed toch van de honger te zijn) maargoed omdat hij dus wat later wakker was kon ik m makkelijk ophouden tot kwart voor 8 en toen zn laatste fles gegeven…alleen is ie dat dus niet gewent dat ie daarna niet meer wordt wakker gemaakt en dat is drama dus.
ehmm… dus ja frustraties deze week zijn een toppunt, voor rico en mama.
er is geen land mee te bezijlen deze week komt helemaal goed hoor, kregen vandaag zoveel positieve commentaar op zn zonnebril, (wezen winkelen) en dat doet ons goed natuurlijk

@Rainbow. Hoeveel tandjes heeft Eva nu?

Lilypie Eerste Verjaardag PicLilypie Eerste Verjaardag Ticker

Get Inge, dus een heftige sprong deze keer. En dan ook nog de laatste fles vervroegen, wat krijgt die kleine Rico veel voor z’n kiezen (terwijl 'ie die nog niet eens heeft, haha). En mama ook natuurlijk, hou vol! Ook deze sprong houdt ooit op!

Groetjes!

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

ja…nou…hij was toch wakker met de laatste fles…normaal ben ik niet voor verandering tijdens sprong maar dit x had rico t voor t zeggen

Tja, daar doe je dan weinig aan hè. Ik hoop dat het snel weer rustiger is bij jullie en dat die kleine weer heeeeeel veeeeeeel heeft bijgeleerd!

Groetjes!

Hier ook drama al twee nachten… Om 1 uur wakker en altijd om vijf uur… En over dag wil hij ook niet liggen. Het liefst zit hij de hele dag
Weten jullie of hij is een sprong zit? Ik heb het boek namelijk niet!!!
Liefs

Ik poets Tim zijn tandjes 1 keer per dag voor het slapen gaan. Het tanden poetsen zelf vind hij niks, alleen de tandpasta vind hij heerlijk. Die is al bijna van de borstel af voordat ik met zijn borstel op zijn tandjes ben. Ook hij duwt zijn tong voor zijn tandjes. Hij heeft nu alleen nog onder tandjes, dus poets ik boven en als hij zijn tong dan naar boven doe poets ik snel zijn ondertandjes. Ik doe het inderdaad ook niet zo heel lang, het zijn tenslotte nog maar 2 tandjes.

Maar nummer 3 en 4 zijn in aantocht. Bij de vorige 2 had hij er geen last van, die zaten er ineens. Nu heeft hij er gelukkig ook geen last van. Alleen heeft hij sinds gisteren heel veel poepluiers op een dag. Iedere keer van die heerlijke diaree luiers. We waren een weekendje weg en zijn net thuisgekomen, dus meteen de wasmachine maar aangezet. Want bij iedere poepbeurt zat ook zijn hele romper en kleding onder

Groetjes,
Sandra

Lilypie 1st Birthday Ticker

AAAAAHHH!!!

Tim heeft een uur geleden onder de douche gestaan, omdat hij tot aan zijn nek onder de dunne poep zat. En nu dus weer eentje, echt helemaal onder.

Jeetje hoorde wel eens dat je veel poepluiers kon hebben als tandjes doorkomen. Maar wist niet dat het zo erg was

Hoop dat ze snel doorzijn
Maar goed belangrijkste is dat hij er geen last van heeft.

Groetjes,
Sandra

Och jeetje Sandra, dat is heftig. Hopelijk zijn ze snel door. Leve de wasmachine!

Groetjes!

Oh ja, Kikie: tussen de 33-38 weken kan je kleine weer last hebben van een sprong.

Groetjes!

Ja zeker Mriek.

En na mijn laatste berichtje had hij er nog eentje.

Hij ligt nu te slapen, maar we gaan nog maar even controleren als wij naar bed gaan of hij er niet nog eentje heeft.

Groetjes,
Sandra

Zielig. Voor hem én voor jullie, hihi. Liggen z’n billetjes ook open of valt dat mee? Vor het geval ze geïrriteerd zijn: poederen met maizena (een tip van hier) werkt bij ons heel goed. Misschien kende je 'm al, maar voor het geval het niet zo is…

Groetjes!

haha ik weet er alles van sandra, erg he,
bij t vorige tandje waren 12 poepluiers niks op een dag. en allemaal spuitluiers, het was 1 van die dagen zelfs zo erg dat er een heel wasmandje vol zat met rompers en broekjes in 1 dag tijd!

nou ik ga naar bedje toe,
want rico’s laatste fles viel perongeluk om half 8, had me even in de tijd vergist niet dat dat kwartiertje iets uitmaakt maar hij werd vanacht ook al 2x wakker omdat hij geen slaapje had gehad tussen de warme hap en laatste fles (is hij gewent namelijk)
en nu heeft ie dat dus ook niet gehad.
nouja heti s even doorbijten…wish me luck

Slaap lekker…

Liefs

[img]http://b1.lilypie.com/Ujjyp2.png" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Ticker” border=“0” />

Jeetje Inge 12 poepluiers!!

Gisteren waren het er 7 en dat vond ik al veel.

Ik heb er (gelukkig!) geen ervaring mee, want zijn 1e tandje zat er ineens. En een week later zat de 2e er ineens, zonder dat hij er last van had. Nu heeft hij sinds een paar weken boven 2 dikke witte bulten. Maar verder gebeurde er niets. Maar nu dus vanaf zondag dus die spuitluiers, maar hij had er nog geen last van. Maar gisterenavond om half 12 begon hij ineens heel hard te krijsen. Kregen hem niet stil. We verschoonden zijn luier en toen waren zijn billetjes echt helemaal vuurrood. We hebben er billenzalf opgesmeerd en hebben hem even zonder luier laten liggen. Na een half uurtje was hij stil en hebben we hem weer een luier omgedaan en op bed gelegd. Hij heeft de rest van de nacht heerlijk geslapen en vanmorgen waren zijn billetjes niet rood meer. Bedankt voor de tip Mriek, van die maizena wist ik niet. Dus dat ga ik uit voorzorg maar in huis halen.

Hebben die spuitluiers met tandjes krijgen bij jullie lang geduurd? Vandaag gaat hij naar de creche, dus ik heb ze maar even gewaarschuwd dat ze zijn luier goed in de gaten moeten houden.

Groetjes,
Sandra

bijna 12 dagen (haha grappig, minstens 12 luiers per dag 12 dagen lang)
en ook zn billen vuurrood.
in dit geval beter GEEN maizena, want als het zo rood is en zn tandjes…kan hij vatbaarder zijn voor infecties, en in maizena zit gist, en die schimmels die daarkomen bestaan ook uit gisten.

smeer sudocreme met daarover cetomacrogol. (vettige vaseline met nog wat) die moet je aan de ha op recept vragen. werkt hier redelijk goed bij zn billetjes, helaas niet bij de rest van de uitslag bij zn gezichtje, maargoed, beter dat het wat werkt dan helemaal niet toch?

Haha idd grappig, 12 dagen en gemiddeld 12 poepluiers. Dan zal het bij ons 7 dagen duren

Hoe dan ook de wasmachine zal de aankomende dagen wel overuren maken. Ja, je hebt helemaal gelijk beter dat het iets werkt dan helemaal niet. Ik had gisterenavond dus sudocreme gebruikt en vanmorgen had hij geen vuurrode billen meer. Kijk wel even hoe het vanmiddag is als hij terugkomt van de creche. Mijn collega net zei ook al dat ik maizena moest gaan gebruiken. Maar ja door jouw verhaal ga ik ook weer twijfelen.

Groetjes,
Sandra

hier ook maizena… enne… nooit gehoord dat het gevaarlijk is voor kindje… wel eiwit (wat ze vroeger adviseerde)… maar maizena kan volgens mij echt geen kwaad want dan werd het niet zo geadviseerd. Het werkt ideaal! (ook bijv voor waterpokken in te smeren… ) en dat zijn ook open wondjes… Sorry Inge … maar denk dat het niet veel kwaad kan en dat je dan al snel geen huismiddeltjes meer mag gebruiken want overal zit wel iets in wat eventueel … blablabla… Maar ieder zijn ding, dus volg je gevoel hierin. Wat ook goed helpt is bepathen… hier wissel ik het af met maizena en bepathen… (gewoon bij kruidvat etc te koop)

Hier veel poepluiers maar bij die 4 tanden die hij kreeg bijna geen poepluiers ik dacht misschien is het dan nu een kies die door komt? maar kan niks ontdekken…

Bepanthen werkt hier niet. Ach, verschil moet er zijn hè? Ook nog nooit echt zoveel spuitluiers of poepluiers door tandjes gehad…afkloppen…

Groetjes!

Grappig dat het ene middel bij de een wel werkt en bij de ander weer helemaal niet. Wel jammer dat ik nu helemaal in de war gebracht wordt wat ik nu moet gaan halen

Op de creche is het heel goed gegaan en heeft hij helemaal geen spuitluiers gehad. Beetje jammer dat hij alles voor papa en mama bewaard heeft. Toen hij thuiskwam had hij er 3 achter elkaar Maar goed 3 valt nog heel erg mee in vergelijking met gisteren en eergisteren.

Gelukkig maar Mriek dat Erik nog geen last gehad heeft van spuitluiers bij zijn tandjes. Hier zoals ik al zei bij zijn 1e en 2e niets, ineens zaten ze er. Maar nu is hij alles aan het inhalen bij zijn 3e en 4e tandje.

Groetjes,
Sandra