@Sandra: wij doen het alleen als ze rood zijn. Geen stomme vraag hoor!
Groetjes!

Bedankt Mriek en mini-boy. Ik gebruik idd de maizena alleen als zijn billetjes rood zijn. Maar dacht misschien helpt het ook als ze niet rood zijn. Idd gebruiken we nu ter preventie billenzalf.
Pfff hoop dat zijn tandjes snel doorzijn, want die poepluiers ben ik nu toch wel zat. Maar ja ik bekijk het maar van de positieve kant, hij heeft er zelf geen last van. Behalve dat hij veel aan zijn oortjes zit. Ze zeggen dat dit komt door de druk op de kaak van de tandjes die doorkomen. Nou ja we wachten het maar af.
Groetjes,
Sandra
Als die rode billetjes alles zijn inderdaad, dan valt het nog mee. Zolang je niet midden in de nacht wakker wordt van een hysterisch krijsende Tim mag je je handjes dichtknijpen, haha. Maar poepluiers verschonen heb je inderdaad op een gegeven moment wel gezien…
Groetjes!
Ja, ik besef idd dat we erg blij mogen zijn dat het bij de spuitluiers blijft.
We zijn nu een week verder en zijn voortandjes zijn nog niet door. Vandaag 5 spuitluiers, dus vergeleken met de afgelopen week is dat weinig. En Tim is er gelukkig nog lekker vrolijk onder. Zit alleen veel aan zijn oortje, maar daar blijft het bij.
Groetjes,
Sandra
Gelukkig! En nu maar hopen dat die luiers ook snel verleden tijd zijn…
Ik zag vandaag dat Erik één van z’n onderste hoektandjes doorkomt. Naast z’n ondertandjes is op één plekje een klein wit puntje door. Hij heeft er nog weinig last van tot nu toe. Boven nog steeds niet, behalve de bobbels.
Groetjes!
even weer een tandjes vraag:
Tanden poetsen wordt hier een steeds ergere drama, hij wordt echt hysterisch als ik zn tanden wil poetsen, krijsen huilen hoofd schudden lippen op elkaar persen tong naar voren duwen…
iemand tips?
afleiden helpt echt NIET
Wat fijn Mriek dat zijn tandje doorkomt zonder dat hij er last van heeft.
Inge, hier gaat het tanden poetsen ook steeds moeizamer. Eerst viel het wel mee, maar hij gaat nu ook steeds harder krijsen. Wij moeten het nu echt samen doen. Eentje houd zijn handjes en hoofdje vast zodat de ander kan poetsen. Vind het echt sneu want hij loopt knalrood aan. Als we hem niet vasthouden gaat hij zo hard met zijn hoofdje schudden dat poetsen onmogelijk gaat. Gelukkig heeft hij maar 2 tandjes, dus lang hoeft niet. Maar het blijft toch vervelend.
Groetjes,
Sandra
Goh, wat vervelend. Hier gelukkig nog niet zulke taferelen. Niet te hard op het tandvlees borstelen hè? Het is nu nog vooral belangrijk dat er wat tandpasta op de tandjes komt, dat echte borstelen zoals wij dat bij onszelf doen dat komt nog wel.
Groetjes!
Nou ik ben inmiddels ook aan het poetsen hoor Als Minke de tandenborstel ziet aankomen ( ik doe het op de commode voorze naar bed gaat) doet ze haar tong al naar buiten om gauw die heeeerlijke tandpasta eraf te snoepen haha! Maar het gaat in elk geval aardig.
groetjes!

ja hier ook2 tandjes, maar echt langer dan 5 seconden komt ie nu niet meer op de tandjes hoor, ik ga niet door tot hij helemaal in een hysterica eindigt, krijgt dadelijk nog een hartaanval
Kun je niet ff beginnen met wat tandpasta op je vinger inge en die dan langs zijn tndjes doen en als dat goed gaat weer opnieuw proberen. En heb je alleen al de borstel geprobeert kan natuurlijk ook dat hi jde tandpasta vreselijk vies vind
Groetjes Michelle
Tip: poets zelf ook je tanden als hij jouw kan zien… en daarna doe je het bij hem… evt bij jezelf met alleen water… maar Jurian vind het dan echt prachtig en laat het daarna gewillig bij hem toe…

De tandpasta vind hij juist heerlijk, die is er al bijna af voordat ik de kans heb gekregen te gaan poetsen.
Mini-boy bedankt voor de tip, misschien moeten wij idd ook onze tanden gaan poetsen. Zodat hij door heeft dat hij niet de enige is waarbij het moet gebeuren. Maar dat wij het ook bij ons zelf doen. Het is in ieder geval het proberen waard.
Groetjes,
Sandra