Slecht in slaap vallen

Als Tim zo diep slaapt, heeft hij zijn slaapje ook nog echt nodig. Dat is bij Eva ook hoor, die is echt 2,5 uur knock out. Als ze wakker wordt, moet ze ook echt even knipperen, dus ze heeft dan echt diep geslapen! Je moet het maar eens proberen, maar als je merkt dat hij hangerig/huilerig wordt, zou ik hem alsnog even in bedje leggen. Of misschien gewoon inderdaad wat korter proberen te laten slapen? Ik vind het ook een moeilijk verhaal Sandra, ik kan me voorstellen dat je het vervelend vindt nu. Een keer laat brabbelen is prima, maar al zo lang! Zou het te maken kunnen hebben met de zomertijd? Dat het langer licht is?

Groetjes Rainbow, trotse mama

Ben benieuwd Michelle of het werkt als Morgan maar 1 uurtje slaapt. Ik hoop het voor jullie.

Rainbow, wij dachten ook dat het misschien te maken had met het langer licht zijn s’avonds. Maar ja aan de andere kant s’middags gaat hij wel direct slapen en dan is het ook licht. Dus hebben we zoiets van dan zal dat het niet zijn. Als ze s’middags niet goed slapen, dan is het makkelijker te bepalen dat ze hun middagslaapje niet meer nodig hebben. Maar ja dat is hier niet het geval. We maken hem nu sinds 1,5 week wakker om 15.00 uur, maar het duurt echt wel even voordat hij goed wakker is. Na 1 uur wakker maken is volgens mij helemaal een ramp. Ik vind het dan makkelijker om hem helemaal niet naar bed te doen. Maar ja dan zitten we misschien aan het einde van de middag met een probleem. Maar goed 1 keer proberen en we weten het. Alleen zit ik me dan nu alweer te bedenken. Op donderdagochtend zwem ik altijd met hem, dus om hem dan daarna niet te laten slapen. Maar goed zo is er altijd wel een excuus. Pff vind het echt zo lastig.

Groetjes,
Sandra

Hai Sandra,

Ik herken je verhaal volledig. Wij hebben deze situatie ook gehad met Jack en we zitten er nog in soms. Hij ging ook gewoon iedere middag slapen, zonder problemen. Op een gegeven moment merkten we dat hij 's avonds later in slaap viel, en dat tijdstip werd steeds later tot idd wel een uur of 9 half 10. En hij was gewoon lief aan het kletsen en doen in zijn bedje, ik hoefde er niet eens heen maar toch baalde ik er van. Ik vind dat ook geen bedtijd voor een ukkie net als jij.
Ik werd er onrustig van en twijfelde wat ik moest doen. Ik heb toen het CB gebeld en die zeiden dat hij in principe echt nog wel een dutje mag doen smiddags en dat een hoop kindjes wat later slapen dan in de avond. Ik dacht echt dat ik de enige was zeg maar. Mij werd aangeraden om hem wel gewoon op bed te leggen in de middag, en hem zelf te laten bepalen of hij wilde slapen of niet. En dat heb ik gedaan. Omdat ik het toch ook wel lekker vind/vond als hij even op bed ligt smiddags, maar belangrijker omdat hij dan toch even rustig ligt en energie op kan doen voor de rest van de dag.
Je moet doen waar JIJ je goed bij voelt.
Jack doet nu soms wel en soms niet een middagdutje. Als hij smiddags dut weet ik dat hij niet direct gaat slapen in de avond en daar leg ik me dan bij neer. En als hij wakker blijft in de middag laat ik hem toch een uurtje of anderhalf liggen en haal hem er dan uit. Dan slaapt ie om half 8 uiterlijk tot de volgende morgen half8 of 8 uur.
Tis een lange overgangsfase en dat is ook logisch natuurlijk. Jack is overigens 2,5 dus wel ouder dan Tim. Hij is niet vervelend of sjaggo als hij niet dut. Wel heeft hij een dip-moment rond 17 uur ( leuk met eten) maar dan zet ik hem even voor de tv als ik kook en kan hij zo even bijtanken zeg maar.
Succes ermee, weet dat je de enige niet bent en dat het dus blijkbaar echt wel vaker voorkomt.

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

ssshhttttt het is kwart over acht en ze slaapt al 3 kwartier…

Groetjes,

Michèle

Mara was ook verschrikkelijk aant spoken. Ze ligt zo drie kwartier “Hhhhhmmmmm hhmmm hhhmmmm” te doen. Het is nu idd wat warmer, dus ukkie lag eerst onder een dekbed en nu hebben we haar onder een lakentje gelegd. Ik hoop dat ze daar aan moest wennen.
En we hebben en juist voor gekozen om haar een half uurtje eerder naar bed te doen. Eerst ging ze rond half 8, nu leggen we haar er om 7u weer in, ik dacht dat ze misschien over haar slaap heen was, en…ik zeg het heel voorzichtig…het werkt nu al 3 dagen.

XxX Mamsje Didi

Hier slaapt Seth ook pas net.
Bij hem ga ik er maar vanuit dat het een fase is, want hij is wel moe als hij naar bed gaat!

Lastig hoor Sandra, en ik kan me voorstellen dat je er niet achter staat!
Je zegt zelf dat het misschien gewenning is, en dat zou goed kunnen. Je hebt wel kans dat je het op deze manier doorbreekt, maar het is altijd lastig om te gaan schuiven met slaapjes ed…

Liefs, Anne

Lilypie Second Birthday tickers

Ik denk dat het een fase is aangezien we het hier ook ruim een week hebben gehad. Ook hier was het gewoon kletsen, soms wel tot half tien terwijl hij al om half acht in bed lag. Wij hebben hem wel gewoon laten slapen 's middags omdat er anders aan het eind van de dag geen land met hem te bezeilen is en hij de hele boel overhoop haalt inclusief papa en mama slaan omdat hij zo moe is. Nu slaapt hij al weer een paar avonden goed.

@Sandra
Al eens geprobeerd om hem 's middags een uurtje of half uurtje eerder op bed te leggen? Misschien werkt dat ook wel en hem dan max. 2 uur laten slapen zodat het stuk van middag tot aan de avond wat langer wordt en hij zo wat meer energie kwijt kan.

@Mamsje Didi, ik ben even nieuwsgierig. Je zegt dat Mara al onder een dekbed ligt? Is zij al 2 jaar dan? Of is het een speciaal dekbedje?

Hier is het al stil sinds 20.00 uur. Eerst wilde ze niet slapen. Ze had nog dorst en pas toen ik ook alle vogels in haar kamer (op haar Pip Studiobehang!) had laten drinken, had ze de rust om te gaan slapen. Gek kind!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Wat fijn Michelle dat Morgan zo vroeg sliep vandaag. Heb je haar korter laten slapen vandaag? Tim is vanavond om 22.00 uur gaan slapen, dus wel eerder dan gisteren. Maar wel later dan de afgelopen weken. Ik heb gewoon niet het idee dat het een fase is, aangezien het nu al ruim een maand zo is.

Ze hebben hem vandaag na 1,5 uur slaap wakker gemaakt. Maar goed dat heeft dus totaal geen invloed gehad. Ik zal het zeker missen als hij niet meer gaat slapen, maar hier ben ik echt klaar mee.

Vandaag hadden we een invalkracht op Tim zijn groep. Een van zijn vaste leidsters is met vakantie. Het eerste wat ze zei toen ik Tim op kwam halen was dat we hem niet zonder middagslaap moesten laten slapen. Daar was hij nog veel te jong voor. AAAAAAAHHH dit heb ik al zo vaak gehoord, maar ik geloof daar niet in. De een kan eerder zonder middagslaap dan de ander.

Eerder op bed voor zijn middagslaap is echt geen optie. 12 uur is echt te vroeg en bovendien moet hij dan wel heel vroeg zijn brood eten. Hij is op dat tijdstip echt totaal nog niet moe.

Ik denk echt dat ik hem morgen wakker hou. Ik zie wel tot wanneer hij het volhoud. Lukt het niet gaat hij gewoon vrijdag weer naar bed toe tussen de middag.

Groetjes,
Sandra

Ik zou misschien vrijdag proberen om hem niet te laten slapen in de middag. Denk dat hij morgen na het zwemmen best wel moe is.

Liefs

Ja, dat is zo Kikie. Daarom zit ook zwaar te twijfelen. Maar ja vrijdag gaat het dan ook niet worden. Moet s’middags op nacontrole bij de gynacoloog en zit er dan ook niet op te wachten dat hij zwaar chago is omdat hij niet geslapen heeft. Pff ik weet gewoon echt niet meer wat wijsheid is.

Groetjes,
Sandra

Ohja dat is waar ook. Ik zou dan tot zaterdag wachten. Heb je iig 2 dagen om het uit te proberen. Werkt het niet kan hij gewoon weer een middagslaap doen en dan natuurlijk niet zo lang
Ik denk echt dat hij morgen z’n slaapje nodig heeft na het zwemmen.

Liefs

Zaterdag is wel een goede !! Ik heb dan een vrijgezellenfeest, dus dan is papa de hele dag met hem. Mocht hij chago zijn heb ik er geen last van Haha nee hoor zaterdag wordt ook weer lastig. Mijn neefje is jarig en die verjaardag wordt vanaf 14.00 uur gevierd. Peter gaat er met Tim heen na zijn slaap. Dus ja gaat hem dan ook niet worden om niet te slapen

Groetjes,
Sandra

Tja dan wordt het lastig Dan misschien maar 1 uurtje laten slapen morgen en anders weet ik het ook niet meer

Liefs

Haha erg he al die afspraken.

Ik ga hem de aankomende dagen maar gewoon na 1 uur wakker maken. Dat is al flink minder en als dat niet werkt zondag zonder middagslaap.

Bedankt voor het meedenken

Groetjes,
Sandra

@ Sandra balen dat het weer zo laat was. Enne ze had nu gewoon geslapen op het kdv. Ik moet zeggen het was wel donkerder dan afgelopen twee dagen op der kamer door die regen en misschien was ze wel echt heel moe nu want ze heeft ook niet gegeten. Ze wilde niet en toen wij wel aten, want ze moet blijven zitten dan tot we klaar zijn en dan krijgt ze een toetje begon ze heel verdrietig te huilen, maar eten no way. Toetje heet ze de helft van op. En ik we hebben haar om 19.00 ipv 18.30 in bed gelegd. Ik weet niet of dit de oplossing was maar het werkte wel.

Groetjes,

Michèle

Ja, baal er echt van dat het weer zo laat was. Maar goed dit was pas de eerste dag dat we hem na 1,5 uur hebben wakker gemaakt. Misschien dat als we dit een paar dagen doen hij dan wel eerder gaan slapen. Haha we blijven hoop houden.

Vanmorgen ben ik met hem gaan zwemmen. Dat doen we iedere week alleen normaal valt hij onderweg naar huis niet in slaap. Vandaag wel, hij is om half 12 in slaap gevallen. 10 minuten later waren we thuis, dus ik dacht ik leg hem meteen op bed. Hij heeft nu dus een stuk vroeger zijn middagslaap, dus ben benieuwd wat hij nu vanavond gaat doen. Hij is niet wakker geworden toen ik hem op bed legde. Haha hij ligt nu met jas aan in bed. Ga hem om 13.00 uur wakker maken, dan heeft hij 1,5 uur geslapen.

Groetjes,
Sandra

Morgan is der wil aan het opleggen. Gister wilde ze niet eten en nu wilde ze alleen maar met een popje eten en anders niet. Dus ik heb haar in der bed gelegd. Dacht ik dat ze sliep, niet dus want de babyfoon begint net te zingen

Maar goed 14.00 gaat ze er uit of ze dan geslapen heeft of niet.

Groetjes,

Michèle

En heeft Morgan geslapen?
soms heeft Rico ook van die middagen dan slaapt hij gewoon niet.
ben ik even blij dat ik rust heb en wat kan poetsen… gaat hij niet slapen… lastig is dat

Ja ze lag in der slaap te zingen, de muts. Na 1.5 uur is ze zelf wakker geworden en ik heb haar vanmiddag twee keer het winkelcentrum door gejaagd, eerst naar de ene toen naar de andere kant Dus hopelijk slaapt ze lekker vanavond.

Groetjes,

Michèle