Slecht in slaap vallen

Ik weer dat er een topic was maar ik kan hem niet meer vinden. Maar was ik eerst zo blij dat muppet zo sliep is het nu al twee avonden bagger. Ze huilt niet, maar ze kletst en rommelt in der bed en dat terwijl ze wel heel moe is als ze naar bed gaat. Ze gaat er gewoon normale tijd in, maar zoals nu is ze nog wakker. En klaarwakker ook he, En op het kdv slaapt ze weer bij. Vandaag ook, half twaalf erin en 15.00 wakker. Misschien wel te veel geslapen maar ze was doodmoe zeiden ze. Ze was overigens niet het enige kindje hoor. Maar makkelijk is het het niet want op de dag is ze best moe.

Groetjes,

Michèle

Hier is dat ook al een tijdje hoor dat hij dan langer wakker ligt. Tja pech gehad. Ik heb zoiets je gaat tussen half 8 en 8 uur je bed in en komt er niet meer uit. Ga je nog liggen kletsen … jou feestje maar als het te gek wordt vermaand mama hem even.

Hier is meneer al paar dagen uit zijn doen, jammer om niks. Vroeg wakker, laat slapen. Misschien ook door de warmte… die blijft nl hangen vind ik…

Kan best dat ze in een overgangsperiode aan het raken is naar minder middagslaapjes of kortere middagslaapjes. Er zijn kindjes die al heel vroeg van het middagslaapje af zijn. Kan goed dat dat bij Morgan ook zo is, dat ze nu aan een periode begint dat ze met minder slaap overdag toekomt. De kans bestaat dus dat ze een nieuw ritme aan het zoeken is en daardoor even van slag is wat slaaptijden betreft.

Groetekes, Sje

Hier precies hetzelfde!!
Al 4 dagen achter elkaar, vervolgens 1 dag niet en vanavond weer wel…

Hij is ook niet vervelend, maar gewoon wakker.
Ook hier ga ik er wel wat van zeggen als het te gek wordt!

Liefs, Anne

Lilypie Second Birthday tickers

Zou idd heel goed ook de warmte kunnen zijn.
Dani heeft het van de week een keer gehad. Toen hoorde ik hem om 21.00 uur nog…ik dacht dat hij heel onrustig was, maar toen ik goed ging luisteren hoorde ik hem een beetje zingen en in zijn handjes klappen…heb hem maar gewoon lekker gelaten (ben er ook niet heen geweest) hij is vanzelf in slaap gevallen. Verder heeft hij er nog niet echt last van gehad,

Ik zou haar gewoon normale tijd naar bed brengen en overdag ook normale tijd laten slapen (hier is het uiterlijk 2,5 uur in de middag…of er moet iets bijzonders zijn dat ik hem bij wil laten slapen). en zolang ze niet huilt in bed…gewoon laten gaan.

hmm hier gaat het juist wat beter. s’avonds heeft hij soms wel zn momentjes hoor… maar hij slaapt goed door en hij slaapt ook lang door s’ochtends. wat eerst tussen half 6 en half 7 was, is nu tussen 8 en 9 uur.
misschien toch weer even een fase.
is vaak geen pijl op te trekken wanneer ze nou wel of niet beter slapen, of beter in slaap vallen. wel lastig idd dat ze dan overdag een stuk vermoeider is.
fijn dat ze in ieder geval op het kdv bij kan slapen

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker

Oh ja ik laat haar ook wel gaan, maar ben blij te horen dat ze niet het enige kindje is dat er moeite mee heeft om in slaap te vallen op het moment.

Groetjes,

Michèle

Gedeelde smart…

Ha ha ha inderdaad mini boy

Groetjes,

Michèle

Ik had hier laatst een topic over gemaakt, maar helaas geen bruikbare tips. Tim gaat om half 8 naar bed, maar slaapt pas tegen half 10 en soms zelfs nog iets later. Hij is niet vervelend, maar ligt gewoon rustig te brabbelen of is zelfs helemaal stil. Soms avonden dat hij wel gaat zitten of staan, maar meestal blijft hij wel liggen. Ik begin het echt zat te worden, want een kind van bijna 2 jaar hoort niet zo laat te gaan slapen.

S’middags gaat hij om 13.00 uur naar bed en maakte we hem om 15.30 uur wakker. Sinds 1,5 week maken we hem nu om 15.00 uur wakker, maar helaas maakt dit helemaal niks uit. S’middags slaapt hij binnen 10 minuten, dus dat gaat wel goed. Ondanks dat iedereen zegt dat hij nog niet zonder middagslaap kan ga ik er steeds meer voor voelen het eens uit te proberen zonder middagslaap.

Groetjes,
Sandra

Oei nee Jurian kan echt nog niet zonder middagslaap. Maar weet dat er hier kindjes zijn (even oud) die dit al tijdje wel doen. En dat gaat prima. Jurian ligt wel lang wakker maar later als 21.00 uur wordt het nooit… Gelukkig!

En hoe laat of vroeg hij savonds ook naar bed gaat … standaard is hij tussen 7 uur en half 8 wakker!! Bij jullie ook zo?

Waarom zou je het niet eens probren Sandra?
Of hem maar een uurtje laten slapen, en dat eerst proberen.

Dan weet je het gewoon, en kan je het slaapje ook weer gewoon invoeren als het niet werkt.
Niet geschoten…

Liefs, Anne

mira heeft ook van die periodes dat ze moelijk inslaap valt,wij hebben zoiets van zolang ze niet aan het huilen is laat ze maar lekker liggen.
Ik vind het soms ook wel een leuk gehoor wat ze allemaal aan het brabbelen zijn.
ik kan daar van genieten.

Hij ligt nu nog steeds te brabbelen mama van 2 meiden. Sorry, maar om 10 voor 10 s’avonds kan ik daar niet meer van genieten. Vind dat echt veel te laat !!

Donderdag ga ik het idd denk ik gewoon eens proberen zonder middagslaap Anne. 1 uurtje laten slapen zou ook kunnen. Maar na 2 uur is hij al bijna niet wakker te krijgen, laat staan na 1 uurtje.

Mini-boy, Tim wordt ook tussen 07.00 uur en half 8 wakker.

Groetjes,
Sandra

Misschien kom je er dan wel op uit dat hij eens in de paar dagen een slaap nodig heeft oid…
Een andere tusenweg.

Ik hoop dat het werkt, Sandra!

Liefs, Anne

Ben ik met je eens hoor Sandra…Tim is dus echt niet moe en denk dat het dan zeker het proberen waard is om het overdag minder of niet te laten slapen. Je zou kunnen proberen om het om de dag te doen. Dus een dag niet slapen en een dag wel? En gewoon even kijken hoe het gaat.

Hoe is het overdag met Tim dan? Hier nl een vreselijk shago ventje… Al paar dagen … ben echt blij als hij smiddags op bed ligt (en ik ga zelf ook)

Hij is overdag heel vrolijk en lief. Hij heeft er totaal geen last van dat hij zo laat gaat slapen. Pff lastig hoor, het was altijd zo’n slaapkopje. Nog steeds wel, alleen valt hij s’avonds gewoon veel te laat in slaap.

S’middags als hij naar bed gaat oogt hij niet moe, maar toch slaapt hij binnen 10 minuten. Maar goed misschien is dat toch gewoon gewenning. Net met mijn man afgesproken dat we hem donderdag eens niet op bed leggen tussen de middag.

Groetjes,
Sandra

Pff het is nu 10 voor half 11 en hij is eindelijk in slaap gevallen !!

Groetjes,
Sandra

Hier is het al twee avonden half negen geweest en om 7.00 gewoon weer wakker alsof er niks aan de hand is. En ik vind half negen al laat laat staan half elf. Maar niet laten slapen ik weet niet of dat hier al een optie is.

Groetjes,

Michèle